کد خبر 1450040
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
دندان درد

برای از بین بردن عفونت دندان‌ می‌توانید به سراغ نمک بروید.

به گزارش مشرق، نمک می‌تواند در از بین بردن عفونت دندان موثر باشد. بنابراین شما به سادگی می‌توانید سه مرتبه در طول روز ترکیب آب و نمک را قرقره کنید تا به نتیجه‌ مورد نظر دست پیدا کنید.

علاوه بر قرقره کردن آب و نمک، می‌توانید از دهانشویه‌ها کمک بگیرید. نکته‌ای که راجع به دهانشویه باید به آن دقت کنید این است که دهانشویه شما حتما حاوی کلرهگزیدین باشد، تا به شکلی کامل عفونت دندان را از بین ببرد.

اگر به علت وجود عفونت، دچار سر درد شدید زردچوبه هم می‌توانید کمک کننده باشد. اما دقت کنید که اگر فردی دچار عفونت شود، از آنجا که دلیل به وجود آمدن عفونت‌ها باکتری‌ها هستند، بهترین‌ترین روش برای از بین بردن عفونت دندان استفاده از آنتی بیوتیک‌ها است. دندانپزشک شما آنتی بیوتیک مناسب را برای شما تجویز خواهد کرد.

اگر عفونت شما شدید باشد، داندانپزشک آنتی بیوتیک پنی سیلین را برای شما تجویز خواهد کرد. نکته‌ مهمی که باید به آن توجه کنید این است که پس از مشاهده‌ عفونت حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    بتادین رقیق شده بهتر از آب نمکه.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    شستشو با مخلوط چای سرد و نمک هم مفیده.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    دندانهایم به شدّت عفونت کرده بودند. عفونت تا زیر چشم و سینوس های سرم نیز رفته بودند. پیش 5 پزشک رفتم، حتّی دو پزشک برای من بستری نوشتند ولی بیمارستان هم به علّت نبود متخصّص چشم ترسید و منو بستری نکرد، انتقالی نوشت به شهری دیگه. من رفتم ده ها آمپول دگزا و بتامتانیزول و انواع قرص ها رو خوردم، سرُم زدم اثر نکرد تا اینکه پیش دکتری وارد رفتم، تشخیص آبسه چرکی داد، دو آمپول زد و داروهایی جدیدتر و قوی تر با ترکیب مصرف بهتر با قبلی ها نوشت، خوب شدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس