کد خبر 1450063
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
مرکل حضور در فرایند صلح اوکراین را رد کرد

«آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان مشارکت او در روند صلح احتمالی اوکراین را رد کرد.

به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان که در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ قدرت را در دست داشت، روز سه‌شنبه گفت که موضوع مشارکت او در روند آشتی اوکراین مطرح نشده است.

مرکل در گفتگویی با هفته نامه ایتالیایی ست گفت: «موضوع مشارکتم در روند بالقوه مذاکرات صلح اوکراین مطرح نشده است و نمی دانم چگونه درگیری در اوکراین پایان خواهد یافت.»

صدراعظم سابق آلمان گفت: «جنگ ها معمولاً به میز مذاکره ختم می‌شود، اما بین صلحی که تحمیل می‌شود -که بسیاری از مردم، از جمله من، نمی‌خواهیم اتفاق بیفتد - و مذاکرات باز و دوستانه تفاوت زیادی وجود دارد.»

مرکل در مورد سیاست دولتش در قبال روسیه و اوکراین گفت که فرآیند تصمیم گیری او در زمان صدراعظمی منطقی به نظر می‌رسد. او گفت: «همه سیاست‌های دولت برای جلوگیری از جنگ بود، مشابه درگیری که اکنون در حال وقوع است. ما شکست خوردیم، اما این بدان معنا نیست که تلاش کردن اشتباه بود.»

مرکل در مصاحبه‌ای با هفته نامه آلمانی Die Zeit که در ۷ دسامبر سال جاری منتشر شده بود نیز گفته بود که انعقاد توافقات مینسک تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای قوی‌تر شدن بود.

پیشتر «کلاودیا تاتر»، وزیر دفاع اتریش در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» به کشورهای اروپایی هشدار داده بود که در بحبوحه بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا شانس خیلی کمی دارد که از خاموشی‌های گسترده و قطعی برق در امان بماند. وی دراین‌باره افزوده بود: احتمال خاموشی در بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا در آینده‌ای نزدیک، بسیار بالاست.پرسش این نیست که آیا اتفاق خواهد افتاد یا نه، مسئله بر سر زمان وقوع این اتفاق است.

وزیر دفاع اتریش در ادامه خطاب به سران و مقامات اروپا گفت: ما نباید وانمود کنیم این وضعیت تنها یک نظریه است. ما مجبوریم خود را برای خاموشی‌های گسترده در اتریش و اروپا آماده کنیم.

به نوشته راشاتودی، شبح و سایه قطعی برق از ماه‌ها پیش کشورهاو سران اروپا را درگیر کرده است، زیرا به علت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو بابت عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هم‌اکنون قیمت‌های قبض گاز و برق افزایش یافته و از آن به بحران انرژی در قاره سبز یاد می‌شود.

در اوکراین نیز به علت حملات موشکی و پهپادی گسترده اخیر روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور، هم‌اکنون مناطق زیادی از اوکراین با خاموشی‌های مداوم روبرو هستند.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    خوب چرا روسیه از پهبادهای ارزان قیمت برای هدف قرار دادن این تاسیسات استفاده نمی کند استفاده از موشک های کروز گران قیمت برای نبردهای طولانی مدت روسیه اصلا به صلاح نیست
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ایران باید کارخانه موشک های ذوالفقار و موشک بالستیک ضدرادار از خانواده فاتح 110 و موشک های بالستیک 6 لول فتح 360 را در روسیه راه اندازی و بسازد و فروشش را بصورت مستقیم به روسیه انجام دهد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ایران از سرنگونی گلوبال هاوک امریکا و اف 16 اسرائیل هر دو توسط سامانه سوم خرداد نمی ترسد اما وزارت خارجه از اینکه روسیه از سلاح ایران آنهم نه علیه امریکا واسرائیل بلکه علیه اوکراین استفاده کرده می ترسد وزارت خارجه توضیح دهند این با کدام عقل و منطقی قابل پذیرش است مگر اینکه ما به وزارت خارجه مشکوک شویم که ادامه دهنده راه ظریف و روحانی هستند بلکه بدتر از همه علیه نیروهای ارزشی هستند
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    کشورهای غربی همانطور که روسیه را در سال 2014 فریب دادند ما را دارند فریب می دهند که بالستیک به روسیه ندهیم ما نباید زمان را از دست بدهیم و سریع باید به روسیه بالستیک بدهیم و سوخو 35 را سریع دریافت کنیم
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس