کد خبر 1450134
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
طرح خطرناک اعدام دسته جمعی مخالفان در «عربستان سعودی»

عربستان سعودی قصد دارد تعدادی از نظامیان خود را که به دلایل عقیدتی - سیاسی زندانی شده اند، اعدام کند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی حقوق بشری «سند» امروز (چهارشنبه) نوشت: بر اساس اطلاعاتی که در یافت کرده‌ایم حکومت سعودی قصد دارد تعدادی از نظامیان را که به دلایل عقیدتی و خودداری از مهاجرت اجباری (تبعید) زندانی شده‌اند، اعدام کند.

به نوشته این پایگاه حقوق بشری وابسته به مخالفان حکومت سعودی، مقامات عربستان این افراد را دو ماه قبل از زندان‌های مناطق مختلف عربستان برای اعدام به زندان بدنام «الحائر» در نزدیک ریاض منتقل کرده اند.

بر اساس این گزارش، مقامات عربستان سعودی برای ده‌ها نفر از نظامیان که به دلایل عقیدتی و نافرمانی از دستورات بازداشت شده اند، حکم اعدام صادر کرده اند.

از جمله زندانیان نظامی که به دلیل ابراز عقیده و خودداری از اجرای دستورات و تبعید بازداشت شده‌اند می‌توان به «عید حمود الحویطی» و «سلیمان محمد الحویطی» اشاره کرد که از زمان انتقال به زندان الحائر خانواده‌هایشان هیچ خبری از آن‌ها ندارند.

پایگاه حقوق بشری سند با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای شناسایی اسامی سایر نظامیانی که قرار است حکم اعدام آن‌ها اجرا شود، ادامه دارد از فعالان حقوق بشری خواست تا برای توقف این اعدام‌ها و افشای تخلفات حکومت سعودی برای همه کشورهای جهان تلاش کنند.

پیشتر برخی از رسانه‌ها از جمله روزنامه «تلگراف» در ابتدای هفته جاری هشدار دادند که عربستان سعودی قصد دارد از تعطیلات سال نو میلادی برای اجرای اعدام‌های دسته جمعی استفاده کند.

همچنین سازمان حقوق بشری «ذوینا» در آبان ماه با انتشار گزارشی از آخرین اوضاع حقوق بشر و فعالان سیاسی در عربستان بویژه مسائل مربوط به زندانیان عقیدتی - سیاسی، از جمله فعالان، سیاستمداران، حقوقدانان، دانشگاهیان و سایر اقشار، از صدور احکام سنگین حبس و اعدام برای این افراد خبر داده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    این دیگه کار خودشون نیست.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    آقای ماکرون و بلینکن! بفرمایید در مورد حقوق بشر عربستانی هم اشک تمساح بریزید، وگرنه درمورد بانوان شریف ایرانی که ناموس این ملت است، خفه خون بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس