ضعف ارتش آمریکا در واکنش به تهدیدات علیه امنیت ملی

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در خبری اعلام کرد ارتش آمریکا به دلیل کمبود نیرو مجبور به پایین آوردن استانداردهای خود شده و به ۷۰۰ سرباز مبتلا به اختلالات روانی اجازه ثبت‌نام داده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش روز سه‌شنبه (۲۶ دسامبر) روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال، ارتش آمریکا بعد از بازنویسی مقررات خود که در آن شرایط پزشکی متقاضیان را از پیوستن به ارتش منع می‌کند، به ۷۰۰ سرباز مبتلا به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) اجازه ثبت‌نام داده است.

به گزارش راشا تودی، این ۷۰۰ کارآموز بعد از تصمیم ارتش در ماه ژوئن(خرداد) مبنی بر این که به کسانی که از ۳۸ وضعیت پزشکی رنج می‌برند اجازه ثبت‌نام داده می‌شود، استخدام شدند. این افراد به شرطی که بین سه تا هفت سال قبل از ثبت‌نام علائمی بروز نداده یا نیاز به درمان نداشته‌اند، می‌توانند به استخدام ارتش دربیایند. این شرایط که شامل نقایص مادرزادی قلب و سل هم می‌شود، قبلاً از شرایط رد خودکار صلاحیت استخدام در ارتش آمریکا بود.

«کریستین وورموث» وزیر ارتش آمریکا به وال استریت ژورنال گفت که بعد از یک سال خدمت سربازان، کارایی این برنامه ارزیابی خواهد شد. وی ماه اکتبر (مهر)در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که ارتش آمریکا در حال حاضر از بین جمعیتی به طور فزاینده نامناسب استخدام می‌کند و تنها ۲۳ درصد از جوانان آمریکایی استانداردهای تناسب‌اندام را دارند. علاوه‌بر این، تنها 9 درصد از این افراد ۱۶ تا ۲۱ ساله از اول علاقه‌مند به پیوستن به ارتش هستند.به گفته «وورموث»، کاهش تناسب‌اندام که با فرمان تزریق واکسن کرونا و پیشنهادات شغلی وسوسه انگیزتر در بخش خصوصی وضع را وخیم‌تر کرد، باعث شد تا ارتش بدترین سال استخدام خود را از زمان لغو پیش‌نویس در سال ۱۹۷۳ تجربه کند. در پایان سال مالی ۲۰۲۲، ارتش ۱۵ هزار سرباز از ۶۰ هزار نیروی هدف خود یعنی معادل ۲۵ درصد کسری داشت.

بر اساس این گزارش نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا هم در تلاش برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های استخدام هستند. تفنگداران دریایی معمولاً حدود نیمی از نیروی هدف را در آغاز هر سال مالی در اختیار دارند، اما برای سال ۲۰۲۳ در آغاز اکتبر(مهر) تنها ۳۰ درصد را کسب کرده بودند. در همین حال، مقامات به آسوشیتد پرس گفتند نیروی دریایی آمریکا که معمولاً سال مالی را با حدود ۲۵ درصد استخدام آغاز می‌کند، در ماه اکتبر دستیابی به ۱۰ درصد هدف را گزارش داد.

همه این‌ها در حالی است که تلاش‌های سابق پنتاگون برای پایین آوردن استانداردها مورد انقاد شدید قرار گرفته بود. به ترک تحصیل کرده‌ها از دبیرستان و محکومان مواد مخدر در طول جنگ‌های عراق و افغانستان معافیت برای ثبت‌نام در ارتش داده می‌شد که منجر به افزایش مسائل سلامت روان و خودکشی در بین رده‌های ارتش شد.چند دهه قبل از آن، رابرت مک‌نامارا وزیر دفاع آمریکا در اوج جنگ ویتنام ۳۲۰ هزار سرباز، ملوان، تفنگدار دریایی و سرباز نیروی هوایی با شرایط نامناسب و ضریب هوشی پایین را به کار گرفت. رسانه‌ها در آن زمان به این افراد «احمق‌های مک‌نامارا» لقب دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدصالح چگینی - قزوین IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    10 2
    قبلاً میاومدن تو اون خراب شده بعد از تجاوز به هم، خودکشی می کردن و بیمار می شدن، الآن دیگه این قدر جذب برای حکومت حرامزاده ها و فاسد و جنایت پرور بی آبرو و ورشکسته زیاد شده و ادوات داغون و آهن قراضه دارن که دیگه رسماً دیوونه می گیرن تا رگبار ببندن و همدیگه رو بکشن. هیچی نیستن به خدا. اگر جنگی بشه، همشونو می کشیم و با همین لباساشون اعدامشون می کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس