سازوکار فروش نفت توسط بخش خصوصی تعیین شد

روزنامه اعتماد نوشت؛ هر زمان که دستاوردهای دولت اعلام می شود، آمارهای هیجان انگیز از فروش نفت می شنویم و هر زمان که دولت باید پاسخگو باشد، معلوم می شود در جنگ اقتصادی هستیم.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه اعتماد با طرح این سؤال که «بالاخره در این کشور نفت می‌فروشیم یا در جنگ اقتصادی هستیم؟»، می‌نویسد: «خبرگزاری دولت مقصر وضعیت آشفته بازار ارز را به گردن آنچه «شرایط ویژه کشور» خوانده انداخته و گفته که «نمایندگانی که در جلسه امروز به بیان دیدگاه های خود پرداختند، شرایط ویژه کشور و قرار گرفتن دولت در جنگ سخت اقتصادی را نادیده گرفتند.» ایرنا، اما در حالی از قرار گرفتن دولت در «جنگ سخت اقتصادی» سخن می‌گوید که مقامات دولتی در چند ماه اخیر بر افزایش تولید نفت تاکید می‌کنند و آن را از دستاوردهای خود می‌دانند.

این نخستین مرتبه نیست که دولت سیزدهم و رسانه‌های حامی آن، به هنگام نابسامانی و آشفتگی بازار، «جنگ اقتصادی» را مورد اشاره قرار می دهند؛ اما در عین حال در برخی مواقع مانند هفته دولت، به افزایش فروش نفت و بازگشت پول حاصل از آن اشاره و بر آن تأکید می کنند.

وزیر نفت هفته گذشته گفته بود که «در حوزه نفت در کانال تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت قرار گرفتیم.» این گفته های وزیر نفت از سوی رسانه های حامی دولت مورد استقبال قرار گرفت و با آب و تاب به آن پرداختند و این خبر را دستاوردی برای دولت آن هم بدون «برجام» دانستند.

دی ماه پارسال، ابراهیم رییسی در یک گفت وگوی تلویزیونی و هنگامی که می‌خواست به دستاوردهای دولتش اشاره کند، تاکید کرد که «صادرات نفتی ایران به حدی افزایش یافته که ما دیگر نگران صادرات آن نیستیم، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۴۰ درصد افزایش یافته و پول حاصل از صادرات نیز در حال بازگشت به کشور است.»

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد هم مرداد گذشته گفته بود «با توجه به افزایش صادرات نفتی و نرخ تبدیل ارزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش ۵۸۰ درصدی وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در چهار ماه نخست امسال بودیم.»

اما نیمه آبان ماه گذشته وقتی قیمت دلار رو به افزایش گذاشته بود، خبرگزاری ایرنا در گزارشی از جنگ اقتصادی سخن گفت و افزایش نرخ ارز را به این موضوع ربط داد؛ «جنگی ترکیبی که با پمپاژ دروغ از رسانه های معاند تا فضای مجازی تلاش کرد شعله جنگ داخلی و تجزیه را دنبال کند حالا قصد دارد تا با پمپاژ شایعه در بازارهای مالی پازلی دیگر از این جنگ را این بار در عرصه اقتصادی دنبال کند. بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان میدان‌دار اصلی این هجمه اقتصادی بسته ای چند وجهی را برای مقابله با این هجمه پیش بینی کردند و رویکردی مبتنی بر واقعیت های اقتصادی در مواجهه با این جنگ اقتصادی اتخاذ کرده است.»

اگر خبرگزاری ها و رسانه های حامی دولت را معیار قرار دهیم، هنگام فهرست کردن دستاوردهای دولت، تولید و فروش نفت افزایش می یابد و پول آن هم مرتبا وارد کشور می شود اما به وقت انتقادات از نحوه مدیریت دولت، ناگهان «جنگ سخت اقتصادی» شروع می شود و مشخص نیست که نهایتا فروش نفت و ورود پول های ناشی از آن افزایش داشته یا جنگ اقتصادی اوج گرفته است؟ غالبا علاوه بر زمان‌های اعلام دستاوردها، زمانی هم که دولتی ها و حامیانش بخواهند به دولت روحانی حمله کنند، فروش نفت و درآمدهای وصول شده حاصل از آن هم افزایش می یابد اما وقتی حرف از انتقاد و نقد به مدیریت می شود، «جنگ اقتصادی» است که شدید می شود. بالاخره نتیجه این همه افزایش فروش و ورود درآمدهای ناشی از آن، باید تاثیری هم بر وضع بازار داشته باشد».

این تحلیل روزنامه اعتماد را می‌توان نوع فاحشی از «تجاهل‌العارف» توصیف کرد. چه این که گردانندگان این روزنامه خبر دارند صادرات نفت در دولت روحانی تا زیر ۲۰۰ هزار بشکه هم سقوط کرد و آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مقطعی گفت «حتی یک قطره نفت هم نمی‌توانیم بفروشیم». اما دولت جدید تدریجاً موفق شد بخشی از صادرات نفت را احیا کند و به طور متوسط به ۱/۲ تا ۱/۵ میلیون بشکه در روز برساند.

در عین حال ریل‌گذاری اقتصاد کشور در دولت روحانی (با دورریز انبوه یارانه‌ای) به نحوی بود که باید ۲/۵ میلیون بشکه نفت فروخته شود تا بتوان با حیف و میل انبوه یارانه پنهان در قیمت ارز و کالاهای مختلف، قیمت‌ها را به شکل نمایشی و سرکوب شده پایین نگه داشت. نمونه این مدیریت خسارت‌بار را در بازی ناشیانه با قیمت بنزین و ارز و پیامدهای زیانبار آن برای بلندمدت اقتصاد کشور مشاهده کرد.

در واقع دولت سابق اگر سیاستگذاری درستی در مدیریت اقتصادی و منابع ارزی و همچنین فاصله گرفتن از وابستگی مطلق به صادرات نفت داشت، کشور را گرفتار کسری‌های درآمدی شدید و پیامدهای آن نمی‌کرد.

یادآور می‌شود تعبیر «جنگ اقتصادی»، تعبیر شخص آقای روحانی و دولتمردان اوست که با ادعای برداشتن سایه جنگ، کشور را در کام جنگ ترکیبی (از جمله اقتصادی) کشاندند و به جای تنوع بخشی صادرات و شرکای تجاری و اقتصادی، در همان مسیری قدم برداشتند که دشمن می‌خواست. این البته،‌غیر از خیانتی است که طیف افراطیون مدعی اصلاحات، پس از شکست در فتنه سیاسی سال ۱۳۸۸، با دادن آدرس تحریم‌ها به دشمن مرتکب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 18
  • جواد IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 2
    آفرین ، بزنید آن دست قشنگه رو
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    10 2
    ما نه براندازیم نه اغتشاشگر ولی اوضاع الان خجالت آوره،این چه وضع قیمت خودرو و ارز و طلا هست؟
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      1 0
      هیچ اتفاقی نیافتاده و ربطی هم به فروش نفت یا عدم فروش نفت ندارد و فقط مقداری به خاطر شرایط بازار و آشوب قیمت بالاتر رفته و دوباره می آید پایین اما در نرخ اصلی خودش بدون سرکوب شده که دولت های قبل انجام میدادن
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    5 8
    لعنت خدا بر اصاحیون منافق ِ خائن و اکنون فقط خائن! فتنه اخیر نقاب را از چهره انداخت و خیانتشان علنی شد. هرچه بلا بر سر این ملت آمد از خیانتهای این جماعت غربگرا و فاسد بود. از بورس بگیر تا فولاد مبارکه و کرسنت و ۶۲ تن طلای بیغما رفته و میلیاردها دلار به سرقت رفته در قالب ارز ۴۲۰۰ و الی ماشاالله و علی برکت الله. اینها از قماش بنی صدر هستند و باید محاکمه و مجازات شوند.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      5 2
      اين ديگه چه مشنگيه! هر چي تو رسانه ميلي بهم مي بافند اينجا قرقره ميكنه!!!!! بابا هنوز نفهميدي ربطي به اصلاح طلب و اصولگرا و كوفت و زهرمار ندار؟!
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      3 0
      کو اراده‌ که‌ خائنین به‌ ملت وکشور به‌ سزای اعمال شون برساند
  • امیر IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    5 0
    پول نفت کجاست اگر فروش داره چرا دلار شده ۴۰۰۰۰ هزار چرا تورم کمر اقتصاد رو شکسته
    • محمد قزل IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 2
      دلار۵۰هزارتومان هم بشه مبینی که مردم به راحتی ماشین خرید و فروش میکنند به برکت این انقلاب وضع اقتصادی مردم خیلی خوب پس توی منافق خفه
  • سامیار IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    4 0
    ۳۶ هزار میلیارد چی شد
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    هر چه التماس کنی فایده نداره مهلت برجام تمام شد یا کلا موشک و منطقه میاد داخل مذاکره یا جنگ میشه اونم تو این وضعیت ...!
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    ... پیداست از زانوی تو ...
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 3
    مرگ بر اصلاح طلبان کثیف وشیطان پرست
  • ایرانی IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    رسانه مواظب باش نقش غضنفر رو بازی نکنی.
  • FR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    4 0
    پولش کجاست؟ دلار ۴۵۰۰۰ تومان شده میفهمی؟
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 3
    روزنامه اعتماد = یکی از تفاله های غرب. به مطالب این روزنامه دقت کنید. انگار سردبیرش یه اسرائیلیه. نیست؟
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    هر وقت مردم منتفع شدند یعنی کار دولت خوب بوده الان که اینطور نیست وهرروز بدتر از دیروز شده صد ملیون نفت هم اگر ادعا کنند که فروختند تا زمانیکه بدرد ملت نخوره یعنی صفر
  • نا شناس IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 4
    به این روزنامه های اصلاحاتی خصوصا روزنامه بی اعتماد بگویید اینقدر این نظام واین دولت را تخریب نکنید دوستان شما در دوران اصلاحاتی مگر جز غارت و تقسیم اموال مردم دار دیگری کردن البته یک کاری کردن مردم مسلمان بی اعتقاد کردن حاصل هم گرای شوند با غرب همین بی حجابی امروز در جامعه هست علی برکت الله
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 4
    اصلاح طلبان به دنبال فروش نفت به آمریکا و اروپا بودند تا با پولش پمپ بنزین در غرب بسازند و بدیهی بود که نمی توانستند. آنان از ظرفیت کشورهای مستقل نمی توانستند استفاده کنند
  • رامین IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    5 0
    باز روحانی دور اول خوب کار کرد رئیسی تو یسال مملکتو نابود کرده
  • reza IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    5 0
    تورم امروز کشور خود گویای عملکرد دولت آقای رییسی و وعده ها و شعارهای ایشان است. همه در موقع انتخابات وعده می دهند و چشم به واقعیتها می بندند و زمانی که تحقق وعده ها را غیر ممکن میبینند به گردن دولت قبل می اندازند. این مسیر در همه دولت ها بوده و رییسی نشان داد مستثنی نیست.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    5 0
    یادتان باشد نفت را فروختند ولی دلار را 42 تومان کردید و به دلال و تلگرام و ... ربط اش دادید. با نفروخته نفت چه فرقی می کند
  • محمدکریم IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    5 0
    بالاخره این دولت نفت میفروشه یا نه..اگه میفروشه و پولش را وصول می‌کنه پس پولش کجا خرج میشه..چرا وضعیت دلار اینطوری شده...حتما جناب رییسی وزرایش در یک ایران دیگه زندگی میکنند و مردم خبر ندارن؟؟؟ والا این یکساله نیم که این دولت داره مملکت و اداره می‌کنه به اندازه ۸ سال دولت قبلی گرانی و تورم بجا گذاشته ولی وقتی پشت میکروفون قرار میگیرن انگار که آب از آب تکان نخورده...
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    4 0
    یادتان هست که میگفتید ریال را در سطح دلار و یورو بازتعریف خواهیم کرد... همانطور که در دفاع مقدس پیروزمندانه عمل کردیم... درست میگفتید. سطح موفقیت همان است آقایان کاربلد... اینبار تقصیر کیست؟ حتما آمریکا که توان حفظ ارزش پولی ما را ندارد.یا رژیم قبل که جرثومه بود. شاید هم ترامپ یا عربستان یا اروپا یا کره... یک پیشنهاد... اگر تمایل دارید دنیا را برایتان خالی کنند... یا... هرکس دوست ندارد برود به جهنم
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    يعني الان همه چي ميخواددرست بشه وحتي دلاربه هزارتومان برگرده؟ممنونم دست گلتون دردنكنه ازنگراني دراومدم من يكي
  • ایران IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 4
    روزنامه و سایت درپیت دوزاری اعتماد؛ این فرافکنی ها رو از دولتهای فخیمه و باب میل شما ( اکبرشاااااااااه و ممد خانمی و حسن فریدون) کپی بردای می کنن. خخخخخخخ پس خفه بشید
  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    نفروختن نفت بهتر از فروختن نفت و بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم هست ضمنا این دولت باشعار بهبود شرایط بد روحانی و دار و دسته به میدان آمد و نشان داد که مردم باید با سلام و صلوات از روحانی یاد کنند.چرا که حد اقل چند تا باتجربه و کار بلد در کابینه روحانی بود ولی حالا افراد بیسواد و بیتجربه و پرادعا در کابینه قرار گرفته اند و این در حالی است که نظام یک دست تند رو و اصولگرا در حاکمیت هستند و مثل دولت قبل کارشکنی در امور دولت نیست .ضمنا اگر جنگ اقتصادی است یکی از عاملان خود دولته که با محاسبات غلط از برجام فاصله گرفت و شرایط فعلی رو رقم زد .
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    از دلار 44 هزار تومنی معلومه !
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    4 0
    قطار پیشرفت در حال رد شدن از روی ملته ، شمل بولتن نویسان تو فکر کم کردن روی هم
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 5
    در زمان دزدان افسادطلب پول نفت را میدزدیدند ومی گفتند نفت نمی توانیم بفروشیم
  • US ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    بله بفروشید پول‌های آن مسدود شود یا چین جنس بنجل غالب کند. می بینیم اقتصاد هر روز چقدر بهتر میشه!!! برو داستان نگو
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    نفت فروختین وضع اینه اگر نمیفرختید چی میشد در واقع این میزان فروش نفت بخاطر تمایل غرب برای تعدیل فضا و ترغیب ایران برای مذاکرات و حل برجام بود
  • مطلع IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    یادم میاد یکی از هم سن وسالهایم هر وقت کسی میخواست که مثلا صفحه فلان کتاب را برایش بخواند میگفت معلم اینجا را درس نداده وحتی در آخرای سال تحصیلی هم نمیتوانست صفحات کتاب اول فارسی را بخواند وهمش را به گردن معلم میانداخت. و پنج سال رفت و نتونست از کلاس اول بالاتر بره. البته دید دیگه نمیتونه مسیر را عوض کرد و رفت پی کار خودش والانم آأم موفقیه حالا تو این کشور بجای پاسخگویی همه تقصیر ها گردن دشمن انداخته میشود. این دشمن کیه که در تمام زمینه ها با این مملکت درگیره . نمیشه یه روزنه پیدا کرد و یا از کاری که نمیشه انجامش داد دست کشید واین دشمن فرضی همه گیر را دور زد و کشور و نظام ومردم را از این وضع نجات داد
  • جواد IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 1
    اصلاح طلبان بهتر کشور را اداره می‌کنند
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 2
    محض رضای خدا فکری برای این بی شرفان وطن فروش بکنید اولا چرا روحانی محاکمه نشد دوم چرا شفاف به مردم نمی گویند روحانی ودارودسته اش چه بلایی بر سر کشور ومردم آوردند یک بی شرف دروغگو به تازگی گفته ما دولت را با کلی ذخیره ارزی تحویل دادیم وبا خرید 200میلیون واکسن کرونا تحویل دادیم والی آخر چرا رسانه ملی نشان نمی دهد زمان دولت قبل روحانی دائم می گفت ما در جنگ اقتصادی هستیم مگر در نامه ربیعی که درخواست بودجه کرده بود روحانی ننوشته بود نداریم مگر نمی گفتند ما نمی توانیم یک بشکه نفت صادر کنیم حالا زبان درآوردند به خدا مردم خسته شدند از دست این حرام خواران پررو یکی از این بی شرف ها را محاکمه کنید
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      این وراجیها برای دوران انتخابات بوده ، دولت الان باید کار کنه و نتیجه کارش دیده میشه که میبینیم .‌ ملت نادون نبودن که . اگر نادون بودن به دارو دسته روحانی رای میدادن . پس تکرار مکررات مثل توهین به ملته ، منگول .
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      1 0
      بحث اقتصادیه نه پلیسی ، دو نفر رو محاکمه کردن ، دلار ده تمن رفت بالا . به جای محاکمه و بگیر و ببند ، کار کنن .
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    اگر میفروختیم که وضعمان این نبود
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    عجب توجیهی... خودتون هم میدونید چه خبره ولی فقط دروغ میگید.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    از دلار 44 هزارتومنی کاملا معلومه الان چقدر نفت میفروشید و چقدر پولش وصول میشه و به چه قیمت میفروشید
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    نفت ارزان همیشه خریدار دارد حتی در سخت ترین شرایط تحریمی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 1
    نه یادمون نرفته ،کو دلارش ؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    می تونید بفروشید ولی پولش رو نمی دن حتی برادر چین
  • صالح IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    فرق شما که مثلا چند میلیون بشکه در روز میفروشید با دولت قبلی چیه الان؟ همه رو جاهل و خودتونو عاقل میدونین؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    یادتان نیست که ۶ سال پیش پراید ۸ میلیون بود ...الان قیمت یه فرغون کردین ۸ میلیون. رییسی مچکریم
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    هیچ کدوم ازدولتها مدیریت مطلوبو نداشته وندارند. دولت راسگویان روحانی دلارو سه هزارتومن تحویل گرفت وسی هزارتومن تحویل داد . گرچه دولت مدعی انقلاب بخصوص مجلسشم درحال سفید کردن روی دولت راسگویان هستند که دلارو از40 تومن رد کردند .اما اگه دلار به نود هزارتومن برسه .هردو دولت درفسادو تباهی کشور مساوی میشن . ولی نمیدونم این دوان چه مرگشه چرا همون راهیکه وطنفروشان رفتند داره میره ولی ظاهرا سرعتش بسرعت قبلی رسیده تا 6 ونیم سال دیگه دلارو بنود تومن یعنی سه برابر که دولت راسگویان رسوند میرسونه ماشالا گمون نمیکنم کم بیاره .درقیمت خودرو که سرعتش دوبرابر دولت قبلیست پراید تا 5 سال دیگه به سه هزار ملیارد تومن میرسه .خوش بحال اونائیکه بدون زحمت حقو حساب ازخودرو سازان میگیرن .نونشون توروغنه. بخورید به اقازادهاتون بگید اخر شب پورشهاشونو سوار بشنو بمردم حزب الله نشون بدن
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس