واشنگتن باز هم ایران را به تحریم تهدید کرد

مجله فارن افرز در گزارشی به کاهش تاثیرگذاری آمریکا بر جهان پرداخت و اعلام کرد: عصر تحریم های اقتصادی آمریکا روبه به پایان است.

به گزارش مشرق، نشریه فارن افرز در گزارشی اعلام کرد: عصر تحریم‌های اقتصادی آمریکا روبه به پایان است.

در این گزارش آمده است: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه چین و روسیه تدابیر فعالی برای به شکست کشاندن تحریم‌ها به عمل آورده اند، از این رو عصر تحریم‌های اقتصادی آمریکا در آستانه پایان خود قرار دارد.

مجله فارن افرز در ادامه تاکید کرد: سلاح برتر اقتصادی آمریکا دیگر کارآمد نیست.

این نشریه به نقل از آجاثا دیمار تحلیلگر مرکز برآورد جهانی آورده است: استفاده بی رویه از اقدامات تنبیهی و تحریمی از سوی واشنگتن موجب به وجود آمدن مقاومت نزد برخی کشورهای دنیا شده است.

فارن افرز گزارش داد: مسکو و پکن اقدامات مؤثری برای خنثی کردن محدودیت‌ها، به‌ویژه توسعه مکانیزمی برای مبادله ارزهای دوجانبه که امکان حذف دلار، توسعه سیستم‌های پرداخت ویژه و استفاده تدریجی از دیجیتال را فراهم می‌کند، به عمل آورده اند.

این نشریه می‌نویسد: ظهور نقشه اقتصادی و مالی مجزا به مثابه تهدیدی جدی به دیپلماسی و امنیت ملی آمریکاست.

در ادامه این گزارش آمده است: ظهور کانال‌های مالی مصون از تحریم‌ها تنها به مفهوم تضعیف سیاست تحریم‌ها نیست، بلکه افزایش کانال‌های مالی ضد تحریم به این معنی است که ایالات متحده به‌طور فزاینده‌ای در هنگام کشف فعالیت‌های مخالف خود در جهان، نقطه کوری خواهد داشت. همه اینها به این معنی است که ظرف یک دهه، تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده ممکن است کاملاً تأثیر خود را از دست بدهد.

لازم به ذکر است که پس از جنگ جهانی دوم و در طول بیش از ۷۰ سال اخیر ایالات متحده اقدام به تحریم دولت‌ها و گروه‌های مخالف هژمونی این کشور و یا حتی مخالف سیاست‌های این کشور در نظام بین‌الملل کرده است.

ایالات متحده برای تغییر رفتار، سرنگونی نظامی‌ها، ایجاد آشوب و انقلاب‌های رنگی از بستر تحریم‌ها همواره در طول دهه‌های گذشته استفاده کرده است، اما با گذشت زمان و با شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور تحریمی آمریکا به سمت کندی پیش می‌رود و در آینده بلندمدت جنبه سمبلیک و نمادین خواهد یافت و کارایی گذشته را نخواهد داشت. اساساً ایالات متحده بر این اساس تحریم می‌کند چون بستر تحریمی ایجاد کرده و اگر بستر تحریمی ایالات متحده کارآیی خود را از دست دهد، یکی از ابزارهای اساسی این کشور از دستور کار خارج خواهد شد.

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 3
    مرگ بر امریکا انشاالله بزودی زود شاهد نابودی این شیطان بزرگ خواهیم بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس