لاوروف: احدی نمی‌تواند ثبات سیاسی و اقتصادی روسیه را تضعیف کند

وزیر خارجه روسیه در رابطه با مذاکرات هسته ای گفته است که این گفت‌وگوها به نقطه بی بازگشت نرسیده است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که ادعاهای کی‌یف و حامیان غربی آن درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین ادامه دارد، مقام ارشد مسکو این ادعاها را بی اساس و فاقد هر گونه مدرک خوانده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «اول روسیه» اعلام کرد که کشورهای غربی به رغم ایراد انواع اتهام‌زنی‌ها، هیچ مرکی درباره ادعای غرب هیچ مدرکی درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه ارائه ندادند.

به گفته سرگئی لاوروف، غربی‌ها در ارتباط با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در شورای امنیت سازمان ملل شروع به جنجال کردند. طبق معمول، شیوه آنها بر اساس "بسیار محتمل" است و آنها نمی‌توانند مدارکی را ارائه و حقایقی را بیان کنند».

این اظهارنظر در شرایطی مطرح شده که اوکراین و حامیان غربی آن طی هفته‌های اخیر بارها ادعاهایی بی اساس درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه مطرح کردند.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اخیرا در رد این ادعاها گفته بود که اوکراین هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد.

وزیر خارجه روسیه درباره وضعیت کنونی مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران هم اظهارنظر کرد و درباره عدم احیای برجام هشدار داد.

به گفته سرگئی لاوروف، احیای توافق هسته‌ای ایران به نقطه بی بازگشت نرسیده است و جستجو برای جایگزین، به تشدید تنش و مسابقه تسلیحاتی منجر خواهد شد.

هشدار این مقام ارشد روسیه درباره مذاکرات برجامی در شرایطی مطرح شده که مقام‌های مختلف ایران بارها اعلام کرده‌اند که احیای این توافق به اراده سیاسی آمریکا در انجام تعهداتش بستگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    همین الآن هم در منطقه مسابقه تسلیحاتی به اوج خود رسیده، عربستان، امارات، قطر و بحرین هر روز جنگنده های پیشرفته آمریکایی و اروپایی خریداری می کنند و تقریباً کلّ کشورهای خاور میانه تحت پوشش برق هسته ای به دنبال رسیدن به سلاح اتمی هستند، اون وقت نه به ایران جنگنده و تانک پیشرفته می فروشند نه اجازه رشد اقتصادی به ایران می دهند و نه چشم دیدن ایران اتمی رو دارند. اگر فردا روزی ترکیه، پاکستان و یا عربستان پا جا پای صدّام گذاشت، اون وقت ایران با جنگنده های ۵۰ سال پیش می تونه جلوشون وایسه و یا تانک های تی ۷۲ ایران حریف ابرامز ها و ام ۶۰ های عربستان و ترکیه می شوند؟ فقط زرّادخانه اتمی تضمین کننده امنیّت و تمامیّت ارضی ایرانه.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌ دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهّدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیّت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هر گونه توافقی با دشمن غدّار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌ اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس