کد خبر 1450862
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
حضور روسیه درفوتبال آسیا بازهم عقب افتاد

فدراسیون فوتبال روسیه تصمیم برای خروج از یوفا را باز هم به تعویق انداخت.

به گزارش مشرق، در نشست امروز کمیته اجرایی فدارسیون فوتبال روسیه برای خروج از اتحادیه فوتبال اروپا و پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعضا تصمیم گرفتند درخواست خود را به یوفا برای تشکیل یک کارگروه مشترک، ارسال کنند.

وظیفه این کارگروه، تجزیه و تحلیل گزینه بازگشت هر چه سریع‌تر باشگاه‌ها و تیم ملی روسیه به مسابقات رسمی‌ای است که تحت نظارت اتحادیه فوتبال اروپا برگزار می‌شود. اگر روس‌ها به این نتیجه برسند که این امکان غیرممکن است، گزینه بعدی حرکت به سمت حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.

«الکساندر دیوکوف» رئیس اتحادیه فوتبال روسیه می‌گوید: یکی از اهداف اصلی روسیه شرکت در جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد بود. ما به یک نقشه‌راه احتیاج داریم تا راه‌های ممکن را اجازه می‌دهد در رقابت‌های انتخابی جام جهانی بعدی شرکت کنیم، پیدا کنیم.

به گزارش فارس، تمام تیم‌های باشگاهی روسیه و تیم ملی این کشور پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین در ماه فوریه، توسط یوفا و فیفا تعلیق شدند و دیگر نمی‌توانند در تورنمنت‌های فوتبال به میدان بروند؛ تصمیمی که با ادامه جنگ، همچنان ادامه دارد.

پیشتر، منابع آگاه به شبکه آمریکایی ESPN گفته‌ بودند یوفا شرایط را زیرنظر دارد و منتظر است روسیه موضع خود را شفاف کند. هیچ کشوری تاکنون از حضور در یوفا استعفا نداده است. پیشتر استرالیا پس از استعفا از کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه، به آسیا پیوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس