کد خبر 1450978
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
تنش میان عون و بری به نفع چه کسی است؟

دمشق – ایرنا – در روزهای اخیر تنش کلامی بوجود آمده میان "میشل عون" رییس جمهور سابق لبنان و "نبیه بری" رییس پارلمان این کشور توجه رسانه ها و تحلیلگران منطقه را به خود جلب کرده است.

به گزارش مشرق، چند روز پیش میشل عون در مصاحبه ای گفته بود که «"نبیه بری" از اصلی‌ترین کسانی بود که در مسیر برنامه وی سنگ‌اندازی می کرد و مخالف ریاست جمهوری وی و همچنین مانع عملی شدن ۱۸ پرونده بوده که عون پیگیر آن بوده است».

اظهارات میشل عون در حالی که لبنان نزدیک به سه ماه است از نبود رییس جمهور و قبل از آن نیز از نبود دولت مستقر رنج می برد و در مجموع این کشور شرایط خوشی به دلیل مشکلات اقتصادی ندارد، با واکنش شدید رئیس پارلمان لبنان مواجه شد.

نبیه برّی در مصاحبه با یک شبکه لبنانی رئیس جمهور سابق این کشور را به "عملی کردن وعده ساختن جهنم در لبنان" متهم کرده و گفته است: «تو لازم نداشتی کسی در مسیرت سنگ‌اندازی کند، به ما وعده جهنم را دادی و به وعده‌ات به بهترین نحو عمل کردی».

(اظهارات نبیه بری درباره «وعده جهنم» اشاره به سخنان میشل عون در سپتامبر ۲۰۲۰ بود که در پاسخ به یک خبرنگار که از وی پرسید لبنان به کدام سمت می‌رود گفت: «طبعا به جهنم».)

رئیس مجلس لبنان با اشاره به عملکرد دوران ریاست جمهوری میشل عون که آبانماه گذشته به پایان رسید، می افزاید: «۷۴ قانون در زمان ریاست جمهوری عون تصویب شد که هیچ کدام اجرا نشد و از همه مهم‌تر مساله برق بود».

هرچند اختلافات میشل عون به عنوان رییس سابق جریان آزاد ملی لبنان و نبیه بری رییس جنبش امل به سال های قبل باز می گردد و بارها مقامات حزب الله برای نزدیکی این دو جریان وساطت کرده و موضوع فیصله یافته است، اما در شرایط فعلی که لبنان از مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم های غیرانسانی آمریکا و فساد برخی مقامات لبنانی رنج می برد، نیاز است تا دو طرف تاثیر گذار در مسایل لبنان با سعه صدر بیشتری با هم برخورد کنند تا هم وضعیت لبنان به سمت ثبات پیش برود و هم دشمنان این کشور از اختلافات این دو شخصیت مهم و تاثیرگذار سوء استفاده نکنند.

مطمئنا در صورت شعله ور شدن اختلافات میان عون و بری، رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان به عنوان دشمنان اصلی مردم لبنان خوشحال خواهند شد و به زعم خود سود خواهند برد، چرا که لبنانی ضعیف هدف و آرزوی این سه ضلع شرّ می باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس