کد خبر 1451269
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
روحانی خوب از نگاه رادیو فردا کیست؟

رادیو فردا تلاش می‌کند اولاً بین روحانیون شیعه دوقطبی موافق و مخالف جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد و بر آن بدمد و اینگونه روحانی خوب و روحانی بد بسازد.از سویی دوقطبی شیعه و سنی را ایجاد و پررنگ کند.

به گزارش مشرق، یک پژوهشگر حوزه رسانه با جست‌وجوی دو کلیدواژه «آخوند» و «مولوی» در سایت رادیوفردا، در توئیتی نوشته که «رسانه کاخ سفید ۲۹۲۰ دفعه از آخوند برای روحانیون شیعه و ۱۴۹۰۰ مرتبه از مولوی برای بزرگان اهل سنت استفاده کرده است. از دید رادیو فردا تنها وقتی یک آخوند به روحانی یا حجت الاسلام ارتقا می‌یابد که روبه‌روی حاکمیت بایستد. سیاست اختلاف افکنی عموسام، هم داخل شیعه و هم با اهل تسنن تشدید شده است.»

روحانی خوب از نگاه رادیو فردا کیست؟


محمد لسانی در این توئیت به خبر دستگیری یک روحانی ضدانقلاب در رادیو فردا –مربوط به خرداد ماه- با تیتر «روحانی معترض در مرز بازرگان دستگیر شد» اشاره کرده است.

رویکرد رادیو فردا، رسانه دولتی امریکا روحانی نامیدن، افراد معمم مخالف نظام و آخوند نامیدن سایر روحانیون، خصوصاً روحانیون حامی جمهوری اسلامی است. چهار آخوند در قم به دست افراد ناشناس مجروح شدند، یک آخوند در قم هدف گلوله قرار گرفت و... از تیترهای این رسانه در خصوص اخبار مربوط به اعمال خشونت علیه ملبسین به لباس روحانیت توسط براندازان است. اما در مورد افراد معمم مخالف نظام، محترمانه از واژه روحانی بهره می‌برد.

رادیوفردا در خصوص پوشش خبری اخبار عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان تأکید دارد که حتماً از لفظ مولوی در ابتدای اسم او استفاده کند و این عنوان محترمانه را در مورد این روحانی اهل سنت به کار ببرد: «تهدید مولوی عبدالحمید توسط حکومت ایران، اعتراض مولوی عبدالحمید به اعدام محسن شکاری و...» از تیترهای رسانه دولتی امریکا در مورد اخبار مربوط به این فرد است.

چنانکه روشن است، این رسانه فارسی زبان غربی تلاش می‌کند اولاً بین روحانیون شیعه دوقطبی موافق و مخالف جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد و بر آن بدمد و اینگونه روحانی خوب و روحانی بد بسازد. از سویی دوقطبی شیعه و سنی را ایجاد و پررنگ کند.

در عین حال، کسانی همچون مولوی عبدالحمید هم صرفاً ادعای لیدری احقاق حق اهل سنت را دارند، وگرنه در عمل فقط از آن بخش از اهل سنت دفاع می‌کنند که منافع سیاسی‌شان را تأمین می‌کند. به همین دلیل است که وقتی براندازان سرهنگ اهل سنت ناجا را در کردستان شکنجه و برهنه می‌کنند، یا تروریست‌های جنوب شرق، یک مولوی اهل سنت را به جرم همراهی با جمهوری اسلامی ربوده و به شهادت می‌رسانند یا در یک درگیری تروریستی، سرباز بلوچ اهل سنت به شهادت می‌رسد، دیگر خبری از ادعاهای امثال مولوی عبدالحمید برای لیدری اهل سنت نیست و جز سکوت و رد شدن از موضوع، چیزی از او شنیده نمی‌شود.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 2
    بر آمریکا و وهابیت لعنت
    • بختیاری IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      6 1
      حتی در شهر زاهدان این اقا رو قبول ندارن استان سیستان وبلوچستان و اهل سنت ایران به کنار.حداقل در زاهدان 12 نماز جمعه برگزار می شود.خط مش ورفتار این اقا وهمراهانش از سالهاپیش مشخص بود.بعنوان مثال مولوی...که سراز شبکه های داعشی دراورد برای سرکیسه کردن ملت بلوچ.جلسات محرمانه خودش باعلمای وهابی در امارات و.. هم که فقط خودشون فکر میکنند محرمانه هست.!بهرصورت روز حساب وقیامتی یرای همه وجود داره و وای بحال منافقین وکتمان کنندگان حقیقت که ملتی را به گمراهی کشاندند.
  • رضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    11 0
    چه جالب اینطوری برای ما تشخصیص خادم از خائن راحت تر می شه دشمن فقط اینجا بدرد می خوره
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 1
    قدیما می گفتن خدا به دو دسته از بندگانش می خندد اول کسانی خدا می خواهد آنها را عزیز کند ومردم نمی خواهند وبلعکس حالا شما هم سعی بیخود می کنید باید دید خدا این بنده خدا رو می خواهد عزیز کند یا ذلیل شما بطور کل خدا فراموش کرده اید
    • ح IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      خدا ذلیلش میکنه عزیزم!! خیلی ها بودن اول عزیز شدن و بعد نابود شدن!! نمرود تنها بازمانده یک حادثه دریایی بود و بعد به پادشاهی رسید و بعد همون خدایی که نجاتش داد و بهش عزت داد نابودش کرد!!! خدا بعضی هارا با دادن عزت امتحان می‌کند!! بعدشم همینقدر که عزیز کفاره نه حتی همکیشان خودش!! نشون میده خدا رو ازش برگردونده و ولش کرده!!
    • Fara hare IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      وهابی اعتدالی حتما هم خدا سعودی نشنال رادیو فردا و ربات های مجازی هستند دیگه نه
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    امروزه دراثر جهاد تبیین امامین انقلاب اسلامی امام خمینی و امام خامنه‌ای ،آن چنان صف ها از هم جدا و همه چیز نیز مبرهن و آشکار شده است که دیگر رسانه هایی چون رادیو فردا که رسما از جانب سازمان جاسوسی سیا مدیریت و پشتیبانی نرم افزاری می شود ، هیچ کارکرد مردمی ندارند. مردم کف جامعه دینی ما هرگز گوش خود را به این بانگ های شیطانی نمی سپرند چون در سوره حجرات بارها خوانده اند «ان جاء فاسق بنباء فتبینوا اگر بلندگویی از جانب معاندی خبری پراکنده ساخت آن را مورد دقت قرار داده و جوانب آن راصحت سنجی کنند.اما این که رسانه های فارسی زبان تحت نظر سازمان های جاسوسی توزیع عناوین به عالمان دین کرده وبه عالم نماها عناوین دهن پرکن بدهند باز نمی توانند بر جریان علمی حوزه های علمی تاثیر بگذارند می ماند طیفی از عالم نماها که از آن ها در روایات به عالمان سوء تعبیر می شوند که مشخصه اصلی اشان درباری ، دنیازدگی، اسیر نفس بودن است که ائمه طاهرین و به ویژه امام یازدهم عسکری علیه السلام امر به دوری مردم از آن ها کرده اند امام فرموده شیعیان نباید همانند یهود باشند که از فسقه علما تبعیت کرده و مورد مذمت الله قرار گیرند بلکه باید از «من کان من الفقها صائنا لنفسه، حافظا لدینه،مخالفا علی هواه، مطیعا لاامر مولاه فللعوام ان یقلدوه یعنی عالمان شیعه این مشخصه هارا باید داشته باشند تا مورد توجه و تبعیت مردم قرار گیرندو درادامه می فرماید:« و ذلک لایکون الا بعض فقهاء الشیعه لاجمیعهم عالمان قابل تبعیت در بخشی ازدرس دین خوانده ها یافت می شود نه همه آن ها . چرا که ائمه با علم وحیانی در یافنه بودند که دستگاه های تبلیغاتی شیطان، عالمانی را که ضعف نفسانی داشته و تابع هواهی نفسانی اند ،را بالا کشیده و توسط آن ها به اسلام ناب محمدی آسیب خواهند زد.پس تکلیف مردم در برابر عالم نماهایی که موردتوجه شیاطین اند دوری کردن است نه تبعیت ، می خواهد عبدالطمع باشد که خود را عبدالحمید نامد! یا دنیا خواه باشد اما «معادیخواه دایی کرباسچی!؛خوانده شود!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 1
    دراین مملکت حتی یک گروه ویا یک نفروجودنداره که پاسخگوی این هم مشکلات ومعضلات مردم ومملکت باشه!؟
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    این تازگی نداره درزمان مشروطه شیخ شهید درنظر شیاطین انس روحانی بدبود .وشیخ ابراهیم زنجانی لعنه الله علیه. که حکم اعدام بقول امام ره شیخ شهید.شیخ فضل الله نوری.را صادر کرد.روحانی خوب بود.الانم شیخین وسیدین درنظر انها خوبند ورهبری و رئیسی وبعضیها بدند
  • حسین IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    مولوی عبد الحمیدکلی پول از عربستان دریافت میکنه ،چی ازش توقع دارین؟
  • ابومصباح IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    باسلام فک کنم با حوادثی که اخیرا پیش اومده نظام باید با قاطعیت بیشتری با کسانی که از عنوانشون استفاده غلط میکنند برخورد کنه، این جمله به خاطر حفظ آبروی نظام دیگه کهنه شده، به خاطر اقتدار نظام هم که شده لازمه گاهی اوقات به کسی که سرکشی کرد کشیده بزنن و آبروشو به خاطر حفظ نظام بریزن تو کوچه مدیون خون شهداییم فراموش نکنیم،،،،
  • حسن IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    اینها با آخوندهای انگلیسی مشکل ندارند با اخوندهای انقلابی واسلامی ووطن دوست مشکل دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس