اعزام هواپیماها و شناورهای جنگی ژاپنی برای نظارت بر تحرکات چین

وزارت دفاع ژاپن می‌گوید طی دو هفته اخیر به‌صورت مکرر جنگنده‌ها و کشتی‌های رزمی خود را برای رهگیری و نظارت بر تحرکات نظامی چین در اقیانوس آرام اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، دولت ژاپن امروز (دوشنبه) از اعزام جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی خود برای نظارت بر تحرکات نظامی چین در اقیانوس آرام خبر داد.

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای گفت که طی دو هفته گذشته برای کنترل ناو هواپیمابر «لیائونینگ» چین و پنج کشتی جنگی این کشور که رزمایش دریایی و هوایی در اقیانوس آرام انجام می‌دهند، اعزام‌های مکرر داشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است که پس از حرکت گروه دریایی چین در تاریخ ۱۶ دسامبر بین جزیره اوکیناوا و جزیره میاکوجیما به سمت غرب اقیانوس آرام، ارتش ژاپن این تحرکات را زیر نظر گرفته است.

وزارت دفاع ژاپن با بیان اینکه هیچگونه تجاوزی به آب‌های سرزمینی یا حریم هوایی این کشور انجام نشده، اما توضیح داد که ناو هواپیمابر چینی قبل از بازگشت به مسیر خانه، بیش از ۳۰۰ پرواز عملیاتی هواپیماها و بالگردهای بال ثابت داشته است.

همزمان با اعلامیه دولت ژاپن برای افزایش دو برابری بودجه نظامی خود طی ۵ سال پیش رو، ارتش چین نیز به برگزاری رزمایش‌های دریایی و هوایی گسترده در منطقه شرق آسیا ادامه می‌دهد.

طبق این گزارش، توکیو همچنین گزارش داد که برای اولین بار، پروازهای یک پهپاد چینی را در نزدیکی میاکوجیما در روز یکشنبه و بار دیگر در روز دوشنبه شناسایی کرده است.

پیش از این، یک مقام وزارت دفاع ژاپن گفته بود که این کشور در نظر دارد در ادامه افزایش هزینه‌های نظامی خود، ۱۶ فروند جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کند.

دولت توکیو همچنین در به‌روز رسانی اخیر راهبرد امنیت ملی خود، به نیروهای مسلح – موسوم به نیروهای دفاع از خود – این کشور «قابلیت ضدحمله» ارائه کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس