ahnjn

این ارتقا تحت برنامه‌ی تدارکات دفاعی انجام شده که مدرن‌سازی تانک های T-72B به سطح T-72B3M را در دستور کار دارد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، شرکت «اورال واگن زاوُد» (Uralvagonzavod) یک دسته از تانک های T-72B3M را به وزارت دفاع روسیه تحویل داده است. این ارتقا تحت برنامه تدارکات دفاعی انجام شده که مدرن‌سازی تانک های T-72B به سطح T-72B3M را در دستور کار دارد. مجموعه اقدامات برای ارتقاء تانک های T-72 توسط مهندسان طراح دفتر طراحی مهندسی حمل و نقل اورال(بخشی از Uralvagonzavod) انجام شده است. دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع، در بیانیه ای اعلام کرد که این عملاً تمام سیستم های تانک را در برگرفته و به بهبود قدرت مانور، افزایش قدرت آتش و سطح حفاظت آن‌ها کمک کرده است.

اضافه‌شدن تانک‌های ارتقاء یافته‌ی T-72B به میدان نبرد اوکراین+عکس و فیلم

با توجه به تجربه نبرد در اوکراین، روس‌ها برای این تانک‌ها، زره را بهبود بخشیدند

به گزارش پایگاه خبری «دیفنس 24»، برای اولین بار، نسخه بهبودیافته T-72B3M در اوایل نوامبر سال جاری معرفی شد. در همان زمان، روس ها تأکید کردند که بر اساس تجربه نبردهای اوکراین، تانک های خود را ارتقاء می دهند.

اضافه‌شدن تانک‌های ارتقاء یافته‌ی T-72B به میدان نبرد اوکراین+عکس و فیلم

به طور خاص، T-72B3M زره اضافی در منطقه ماسک اسلحه دریافت کرد که تا پیش از آن، تحت پوشش حافظتی قرار نداشت. علاوه بر این، روس‌ها احتمالاً مجموعه‌های حفاظت غیرفعال یا NERA را برای تقویت سپرهای جلوی شنی و سیستم تعلیق نصب کرده‌اند. به احتمال زیاد، چنین تصمیمی با هدف تقویت حفاظت در برابر اسلحه های خودکار و نارنجک انداز ضدتانک است.

اضافه‌شدن تانک‌های ارتقاء یافته‌ی T-72B به میدان نبرد اوکراین+عکس و فیلم

در عین حال، آنچه جالب است، متخصصان Uralvagonzavod در این رویکرد برای ارتقاء حفاظت به سادگی از راه حل‌های بداهه موجود که قبلاً توسط ارتش روسیه روی تانک‌های خود استفاده شده بود، کپی کرده‌اند. به عنوان مثال، T-72B3 با نام روسی خود «بُرزیا» که به روشی مشابه "تیونینگ" شده است.

اضافه‌شدن تانک‌های ارتقاء یافته‌ی T-72B به میدان نبرد اوکراین+عکس و فیلم

همچنین، روس ها ادعا می کنند که تحرک T-72B3M را به طرز ملموسی بهبود داده‌اند، به ویژه، با نصب یک موتور 1130 اسب بخاری V-92S2F و یک دوربین نظارت برای سهولت بیشتر در معکوس‌کردن. همچنین ظاهراً این تانک ها دارای سیستم کنترل آتش پیشرفته با رایانه بالستیک دیجیتال، دید با فاصله‌یاب لیزری و سیستم کنترل موشک های ضدتانک هستند.

بر اساس اطلاعات موجود، وزارت دفاع روسیه قصد داشت تا قبل از جنگ تمام عیار در سال 2022 حدود 200 تانک مدرن T-72B3M و T-80BVM را دریافت کند. تعداد تانک‌هایی که آنها در سال جاری دریافت کرده اند، هنوز مشخص نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حاج علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    همشون توسط جاولین شکار میشن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    35 1
    با توجه به دیده بانی و هدایت لیزری توپخانه توسط پهپادها، تانک ها بسیار آسیب پذیر شده اند و مثل گذشته تعیین کننده نیستند و نقش پهپاد در جنگ بالا رفته است.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    19 1
    تانک های روسی مدل تی 72 و خانواده های مشتق شدش و t80 و t90 هم مشکل ساختاری دارن وگرنه روسیه نمی رفت دنبال آرماتا و کلاً پلتفرم قبلی رو رها کنه. مثلاً اینکه سیستم بارگزاری اتوماتیکش خوبه... امّا کلاً زرهی مناسب نسل های امروز مثل آرماتا و لئوپارد و آبرامز رو نداره امّا به دلیل تولید بالا و مقرون به صرفه نبودن، همه دارندگانش از اروپای شرقی تا ایران (کرّار و ذوالفقار) و سوریه و خود روسیه و اوکراین هر سال ارتقاش میدن اما باز هم زرهیش حتی با زره کنتاکت۵ چنگی به دل نمی زنه... هرچند سلاح های ضد زره جاولین و کنکورس و میلان و تاو دیگه فرصت عرضه اندام رو از تانک ها گرفته، کلاً اینو جنگ حزب‌ الله و اوکراین و قفقاز بیشتر نشون داد حتی سوریه. دیگه وقتش رسیده که فکری به حال زرهی بشه چون عملاً همش شده تلفات و هزینه مگر علیه جنگ های با گروهک های ضعیف و یا جنگ شهری.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      8 1
      اول باید یک موتور توربینی بسازیم با قدرت بیش از 1200 اسب بخار ، از نظر من بهترین پلتفرم استفاده از بدنه چیفتن با برجک جدید و موتور توربینی است .
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    13 1
    توی جنگ امروزه دیگه تانک ها رو با سلاح های راکتی مثل ار پی جی و بازوکا از فاصله چند صد متری نمیزنن. بلکه حد اقل از فاصله چهار کیلومتری و حتی جدیدا هشت کیلومتری میزنن دیگه موشک هایی مثل اسپایک که بیست کیلومتر اگر پهباد ها رو هم اضافه کنیم که واقعاً باید گفت قرن تانک ها به سر اومده ، احتمالا یا باید تاکتیک استفاده ازشون رو عوض کرد مثل استفاده در ماموریت های پاکسازی شهری و مناطق امن شده از لوث موشک های ضد زره کلا هر ماموریتی که به عنوان وظیفه سنتیشون دیگه استفاده نشن (وظیفه خط شکن و پیش قراول خطوط تهاجمی)، و یا اینکه کلا تغییر کاربری داد مثلاً بدون سرنشین بشن چون به هر حال نمیشه گفت زرهی نمیخوایم
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    16 0
    در جنگ های اخیر ما شاهد عملکرد ضعیف تانک های روسی بوده ایم ، و در مقابل ما با تانک‌های غربی مواجهه هستیم که آبرامز آمریکایی ، لئوپارد آلمانی نمونه برجسته آنها هستند و بسیار گران تر هستند ، ولی نکته ای که وجود دارد این تانک ها هنوز در یک میدان رزم واقعی سنجیده نشده اند و حداکثر حضور آنها در عراق و افغانستان و مقابله با آرپی جی 7 بوده است در نتیجه تا این تانک های غربی در جنگ تمام عیار حضور نداشته باشند نمی شود مقایسه ای درست انجام داد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    14 4
    آمریکا با جنگ اوکراین دنبال تضعیف روسیه است
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    25 28
    مرگ بر روسیه
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 1
    فقط کافی یک استتار دود و یا در مناطق شهری ازموشک جاولین استفاده بشه تا انحراف اون و نخوردنش به هدف معلوم بشه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    44 3
    مرگ بر آلبانی نشین.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    10 8
    رفته سراغ انبارهاش . برای یک ابر قدرت افت داره که سربازهای خودش از تسلیحات انباری و دستکاری شده استفاده کنن . چه کردی با خودت روسیه؟ از نقشه محو میشی .
  • GB ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 5
    این آهن قراضه های سری ۷۲ سالهاست که زمانشون به سر اومده و با ارتقأ پشت ارتقأ فقط آفتابه خرج لحیم میشه! تانکهای مدرن دنیا کاملأ با سیستمهای کامپیوتری تطبیق داده شده اند و نوع حفاظتشان با اضافه کردن زره های سنگین فرق دارد!
  • مهیار IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    5 8
    تانکهای تی ۹۰ که اینهمه در موردش تبلیغ میکردن اکراینی ها شکارشون کردن حالا تانک تی ۷۲ ارتقا یافته که دیگه کاری ازش ساخته نخواهد بود.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    5 4
    اسلحه های روسی کیفیت خیلی پایین تر از اسلحه های غربی دارن. در جنگ ایران و عراق و نبرد بین اف ۱۴ های آمریکایی ایران و هواپیمای سوخو و میگ روسی عراق را مسن تر ها به خاطر دارن که چه وحشتی خلبانان عراق از اف ۱۴ ها داشتند. بلند شدن اف ۱۴ هم شکار حد اقل یک هواپیما عراقی روسی بود. ولی ما هم به دلیل کمبود موشک فونیکس اف ۱۴ ها نمی توانستیم مرتب از آنها استفاده کنیم وگرنه ضربات بسیار مهلک تری می توانستیم وارد کنیم. در زمان شاه، کامیون روسی هم برای ارتش و ژاندارمری خریدای شد که آنها هم خیلی بی کیفیت بود. مدام جوش می آوردن و در زمین های گلی و ناهموار گیر می کردن. مثل ماشین های بی کیفیت لادای روسی بود که از پیکان هم بی کیفیت تر بودن.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    با توجه به موشک های ضد تانک جدید تانک ها خیلی زود شکار میشوند مگر از راه دور عملیات کنند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    5 1
    بسیار بعید است که این تانک در برابر موشک های جاولین دوام بیاورد. نوع حمله جاولین از بالا می باشد و نقطه ضعف تانک های شرقی هم برجک آنهاست، جاولین از برجک تانک وارد و با یک انفجار، تانک به کلی نابود خواهد شد. تانک T-90M، مخوف ترین تانکی که تاکنون روس ها ساختند هم در جنگ اوکراین توسط جاولین منهدم شد. T-72 که سهل است.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 1
    آلمان ۱۰ تا لئوپارد بده به اوکراین دیگه در بخش تانک کمبودی نخواهد داشت :))
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 1
    این تانک ها به صورت کنترات و صد درصد عین آب خوردن طعمه و خوراک خوب دوش پرتاب کن های اوکراینی جاولین و استینگرخواهند شد.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 1
    درواقع این اوکراینی ها بودند که به انواع روش ها به امنیت ملی روس ها حمله کردند روس ها چاره ایی جز جنگیدن نداشتند .
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعیت هیچ ابزار نظامی , حال اینجا تانک و در برابرش موشک های زد زره در اینترنت یافت نمی شود که اطلاعات هدفمند غلط هم منتشر می شه
  • محمد IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 0
    تانک‌های جدید مجهز باید باشد به رادار پسیو غیر پسیو شش موشک ضد هوایی درسمت چپ پدر سمت راست چهار موشک ضد تانک و راکت‌های 19تایی همچنین تعویض توپ به سی میلیمتری مجهز به کوادکوپتر مسلح. پهپاد انتحاری.یعنی تانکی ترکیبی از سامانه پدافند پانستر رادار و شش موشک ضد هوایی تا بتونه اهداف هوایی مثل پهپاد جنگنده هلیکوپتر لوله های توپخانه خمپاره موشکهای ضد تانک رو توسط رادار شناسایی کنه و حمله متقابل بکنه .از اون طرف مثل هلیکوپتر که مسلح به موشک ضد تانک و راکته سمت راست تانک.با پهباد و کوادکوپترهم می‌تونه جلوتر از خودش منطقه رو شناسایی و تهدید رو نابود کنه.تانکهای جدید باید اینطوری باشن
  • نیما IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    پوتین بدجوری در دام غرب خصوصا آمریکا افتاد. یکی ازنیات آمریکا این بودکه توانایی روسیه رابسنجد و ناگفته های نظامیش را بهتربشناسد . که تا قبل ازحمله به اکراین، آمریکا اطلاعات دقیقی ازآنها نداشت وبعلاوه روسیه ازنظراقتصادی وتوان نظامی تضعیف واینکه منزوی شود.ظاهرا آمریکا به آنچه میخواست رسید
  • ساس IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    کیک های خوشمزه لای دندان جاولین
  • سواستیکا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    جاولین ..... کابوس هر شب پوتین..... پوتین 2 سال آینده را نخواهد دید
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    ولی جاولین این چیزا حالیش نیست، برجک در آسمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس