حمله با کوکتل مولوتوف به مسجدی در کالیفرنیای آمریکا

در ادامه اهانت به ساحت مقدس مساجد در آمریکا، رسانه‌ها از پرتاب کوکتل مولوتوف به مسجدی در شمال ایالت کالیفرنیا خبر دادند.

به گزارش مشرق، در ادامه اهانت به ساحت مساجد در آمریکا، رسانه‌ها از پرتاب کوکتل مولوتوف در تعطیلات آخر هفته و در ایام کریسمس به مسجدی در شمال کالیفرنیا خبر دادند.

به گزارش وبگاه «نیوعرب» این حمله در مرکز اسلامی در «تریسی» نزدیک ایالت «ساکرامنتو» رخ داد. هنگام این حمله خوشبختانه هیچکس در مسجد نبود ، اما خسارت ناشی از این انفجار دست ساز قابل توجه بود و باعث آتش سوزی به ساختمان این مسجد شد.

«غالب عبدالله» یکی از اعضای هیات امنای این مرکز اسلامی گفت: «برای من بسیار واضح است که این یک جنایت نفرت است.»

فیلم‌های دوربین‌های نظارتی نشان می‌دهند که مردی شی بزرگی را در دست دارد و به مسجد پرتاب می‌کند. این حادثه دربرهه‌ای رخ می دهد که حملات به مساجد در سراسر آمریکا افزایش یافته است.

چندی قبل نیز منابع رسانه‌ای ر از هتک حرمت فرد یا افرادی ناشناس به مسجدی در شهر «هیوستون»، پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت «تگزاس» و چهارمین شهر پرجمعیت در آمریکا خبر دادند.

حمله با کوکتل مولوتوف به مسجدی در کالیفرنیای آمریکا

این هم دومین حمله در سال جاری به موسسه اسلامی « قبا» در جنوب شرقی هیوستون بود. در تصاویر منتشر شده از این مسجد نام کشور آمریکا چند بار با اسپری دیوار نگاری شده است.

بر اساس یک نظرسنجی، بیش از نیمی از دانش‌آموزان مسلمان مدارس ایالت کالیفرنیا به دلیل هویت مسلمان خود با سطح بالایی از قلدری، آزار و اذیت و تبعیض از سوی همسالان و بزرگسالان از جمله معلمان مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از نیمی (۵۵.۷۳ درصد) از دانش‌آموزان مسلمان مدارس ایالت کالیفرنیا در یک نظرسنجی گفتند به دلیل هویت مسلمان خود احساس ناامنی، پذیرفته نبودن یا ناراحتی در مدرسه داشته‌اند.

این بالاترین میزان گزارش شده از زمانی است که شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) انجام این نظرسنجی را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. مصاحبه با ۷۰۰ دانش‌آموز مسلمان در مدارس ایالت کالیفرنیا نشان داد که سطح بالایی از قلدری، آزار و اذیت و تبعیض از سوی همسالان و بزرگسالان از جمله معلمان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    3 3
    خواستن بین سنّی و شیعه اختلاف بندازن. کار صهیونیستهاس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس