کد خبر 1452457
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
دیدار وزیر خارجه امارات با بشار اسد در دمشق

منابع رسانه‌ای سوریه امروز چهارشنبه از دیدار و گفت‌وگوی وزیر خارجه امارات با رئیس جمهوری سوریه در دمشق خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری سانا در این باره اعلام کرد که عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و هیأت همراه او با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

برپایه این گزارش، بشار اسد و وزیر خارجه امارات در این دیدار درباره روابط منحصر به فرد میان امارات و سوریه گفت‌وگو کردند.

سانا همچنین گزارش داد که بشار اسد و عبد الله بن زاید همچنین همکاری موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان ابوظبی و دمشق را مورد بررسی قرار دادند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در سفری رسمی و پس از مدت‌ها قطع روابط کشورش با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وارد امارات متحده عربی شد و با شماری از مقامات این کشور دیدار کرد.

دیدار اسد از امارات چند ماه پس از سفر عبدالله بن زاید وزیر امورخارجه امارات به دمشق صورت گرفت که آبان همان سال انجام شد.

عبدالله بن زاید در آن زمان ضمن سفر به دمشق و دیدار با اسد، در حاشیه این دیدار دعوتنامه «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی از اسد برای سفر به امارات را تقدیم وی کرد.

با شروع بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱)، دولت امارات نیز همچون عربستان و شماری دیگر از کشورهای عربی در صف حامیان اصلی گروه‌های مخالف اسد قرار گرفت، اما با اسارت یکی از مقامات عالی رتبه امنیتی امارات در سوریه در اوایل بحران این کشور و معامله او با دولت امارات، ابوظبی دست از حمایت علنی و مالی مخالفان دولت دمشق کشید و در ادامه نیز تلاش کرد خود را زیاد درگیر بحران سوریه نکند.

پس از شروع بحران سوریه در اسفند ۱۳۸۹، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای غربی– عربی درهای سفارتخانه‌های خود را در دمشق بستند که امارات نیز جزو همین دسته بود اما ابوظبی در ششم دیماه ۱۳۹۷ سفارت خود در دمشق را در سطح کاردار بازگشایی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس