‌

یکی از ورزشکاران شیرازی که جزو بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر است، چگونگی بازداشتش و زندگی حدود یک ماهه در بازداشتگاه اطلاعات و زندان عادل آباد شیراز را بازگو کرد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی دهقانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران خاطرات مدت بازداشت و زندان را بیان کرد.

دهقانی ورزشکار و مربی مطرح راگبی است که در پی بروز ناآرامی های اخیر اقدام به انتشار پست‌ و استوری‌ در شبکه‌های اجتماعی با مضمون‌های ضد انسجام ملی و هنجارشکنانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است و ۲۹ آبان ۱۴۰۱ توسط سربازان گمنام امام زمان(ع) دستگیر و در بازداشتگاه اداره اطلاعات بازداشت شده است.
او گفت: حدود یک یا ۲ ساعت بعد از بازداشت این اجازه به او داده شده که با خانواده تماس برقرار کند و خانواده را از وضعیت خودش مطلع کند و از ابتدا خانواده او می دانستند که وی درچه وضعیتی است.

از ادعای ربوده شدن توسط جمهوری اسلامی تا واقعیت ماجرا

این بازداشت شده حوادث اخیر از اطلاعات منتشر شده کذب در بعضی پیج‌های اینستاگرامی گلایه مند است که عکس وی را منتشر و اعلام کردند که "محمدمهدی. دهقانی" توسط جمهوری اسلامی ربوده شده و خانواده وی تحت فشار امنیتی قرار دارند.
دهقانی در این باره افزود: براساس حکم قضایی بازداشت شدم و از ابتدا نیز با خانواده تماس گرفتم و آنها را در جریان قرار داده و هیچ نوع فشاری نیز به خانواده وارد نشده است.
وی در این مصاحبه گفت که از ناحق صحبت کردن همواره پرهیز داشته و دارد و دلش می خواهد صحبتش به گوش جوانانی برسد که تحت تاثیر رسانه ها و اطلاعات کذب منتشر شده در فضای مجازی قرار دارند.

هیچ برخورد غیرانسانی صورت نگرفت

دهقانی در ادامه گفت:‌ قبل از بازداشت تحت تاثیر شبکه های مجازی بودم و دقایق اول پس از دستگیری و ورود به بازداشتگاه، هراس و نگرانی‌های زیادی درباره سرنوشت خود داشتم که این موضوع به حدی در ظاهر من،آشکار بود که فردی آمد و به من آرامش خاطر داد که نگران نباشم.
این فرد بازداشت شده در وقایع اخیر که اکنون به قید وثیقه آزاد است، گفت: از زمان بازداشت تا انتقال به زندان عادل آباد و اکنون که به قید وثیقه آزاد هستم، هیچ نوع شکنجه، توهین و یا برخورد فیزیکی و دور از شأن انسانی با من نشده است و این برخلاف ادعاها و دروغ‌هایی است که شبکه‌های معاند درباره وضعیت بازداشتگاه‌های امنیتی مطرح می‌کنند.

پیگیری قضایی دروغ پراکنی‌ها

این بازداشت شده حوادث اخیر در شیراز از سوء استفاده بعضی پیج‌های اینستاگرامی و شبکه‌های معاند شکایت دارد.
دهقانی در این باره گفت که در حال پیگیری قضایی برای انتشار دروغ در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با او و خانواده‌اش است ،هرچند که شبکه تروریستی اینترنشنال نیز خبر دستگیری و بازداشت مهدی را منعکس کرده است.
او قدردان تمام ورزشکارانی است که در چارچوب قوانین کشور با وی همدردی و احوال او را جویا شده اند.

جوانان ایران حاضر نیستند که حتی یک وجب از خاک کشور را معاوضه کنند

دهقانی در ادامه گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت:‌ به جز عده اندکی که از این اغتشاشات سوء استفاده می کنند، تمام جوانانی که در ناآرامی‌های اخیر حضور یا مشارکت داشته‌اند حاضر نیستند حتی یک وجب از خاک ایران را با هیچ چیزی معاوضه کنند.
وی تأکید کرد:‌این جوانان فرزند همان نسلی هستند که هشت سال برای این کشور و خاک جنگیده‌اند و از جان خود گذشته و اجازه نداده‌اند حتی یک مترمربع از خاک ایران جدا شود و در جریانات اخیر نیز قطعا برخی افراد تحت تاثیر رسانه های آن سوی مرزها قرار دارند و از سر ناآگاهی دست به کارهایی زده اند.

این بازداشت شده وقایع اخیر در ادامه گفت:‌ من هم اگر زمان به عقب برگردد، هیچ گاه مطالبی که آن روزها متأثر از فضاسازی‌ها در شبکه های اجتماعی منتشر کردم، در صفحات خود منتشر نمی‌کردم.

وی در ادامه گفت:‌ شمار قابل توجهی از جوانان که در وقایع اخیر اقداماتی داشته اند، تحث تاثیر اخبار و اطلاعات زیاد در شبکه های مجازی بوده اند و در عین حال، با مشکلات مالی و بیکاری و ناتوانی در تشکیل خانواده و ازدواج روبرو هستند، از این رو از مسئولان تقاضا دارم که با سعه صدر با این افراد برخورد شود و بررسی دقیقی صورت گیرد که اگر این افراد از سر ناآگاهی گرفتار موج رسانه‌ای شده‌اند، آنها را یاری دهند تا مشکلاتشان بیشتر نشود.

بنا بر اعلام ۱۸ آبان ۱۴۰۱ وزیر اطلاعات، شبکه اینترنشنال به دنبال دعوت به آشوب و اقدامات تروریستی، از سوی دستگاه امنیتی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    11 2
    شبکه سعودی عنترنسناس!!!!!
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    انترنشنال مروج خشونت و تروریسمه . در تعجبم چرا با این رسانه تروریستی و حامیان مالی و معنویش ( سعودی ، انگلیس و آمریکا )مدارا می شود و متقابل به مثل نمی شود
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 0
    جلب شهروند یک کشور توسط نیروهای انتظامی وامنیتی رسمی اون کشور اسمش "بازداشت" هست نه "ربودن"! عین ارباب صعودیشون گاون
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    اول فکر کن بعد استوری کن. قانون، معیار همه چیز است، فرقی ندارد طرف مقابل کیست، مربی مطرح، خبرنگار، پزشک و یا مرجع تقلید. قانون تمایزی بین افراد قائل نشده است.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    9 1
    :) جمهوری اسلامی عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس