صدور اسناد برای اراضی کشاورزی کشور پنج برابر رشد کرده است

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی کشور امسال نسبت به مدت مشابه پنج برابر رشد پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، حسن بابایی روز جمعه در آیین صدور اسناد مالکیتی اراضی کشاورزی استان قزوین افزود: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی کشور به رقم ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار رسیده که در مقایسه با دی ماه سال گذشته نشانگر رشد پنج برابری است.

وی اظهار داشت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی شاهد رشد شتابان صدور اسناد کشاورزی هستیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره ضرورت تسریع در صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، گفت: تفسیر از برخی قوانین که مانع صدور اسناد می شود با توجه به سیاست های کلی برنامه پنج ساله توسعه و اسناد بالادستی قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز بر اجرای قانون حدنگاری که سه سال از مهلت قانونی آن نیز پایان یافته است، تاکید داشته اند و باید هر چه زودتر این طرح را به سرانجام برسانیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر اجرای ۱۰۰ درصدی طرح حدنگاری، گفت: در همین راستا دریافت سند زارعین باید از حالت اختیاری خارج شود و به یک تکلیف تبدیل شود تا شاهد کاهش تولید پرونده در دستگاه قضا و پیشبرد برنامه حفظ امنیت غذایی کشور باشیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ با پیشبرد مناسب طرح حدنگاری شاهد تحقق مدیریت هوشمند اراضی کشاورزی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس