کد خبر 1452833
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در رشته توئیتی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه نوشت: آنچه فرانسه از آن دفاع می کند، آزادی بیان نیست، آزادی نفرت پراکنی است.

به گزارش مشرق، سپهر خلجی روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه که عنوان کرده بود در فرانسه برخلاف ایران آزادی عمل وجود دارد، نوشت: خانم کولونا! از آنچه دفاع می‌کنی آزادی بیان نیست،«آزادی نفرت پراکنی» است.

وی افزود: اتباع فرانسه که در زندان هستند گردشگر نبودند، عاملان اغتشاشند که وسط آشوب دستگیر شدند. به جرمشان رسیدگی می‌شود.

وی به وزیر خارجه فرانسه توصیه کرد که قبل از دفاع از آزادی بیان در فرانسه، خاطرات محاکمه روژه گارودی در دادگاه‌های پاریس را مرور کند.

به گزارش ایرنا، نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سخیف این نشریه در بیانیه‌ای عنوان کرد: ایران سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی‌فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

پیش از این هم نشریه کاریکاتوری موهن نسبت به پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که خشم و غضب مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت. این مجله انتشار کاریکاتورهای موهن را با بهانه «آزادی بیان» توجیه کرد.

فرانسه از «آزادی نفرت پراکنی» دفاع می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    11 14
    اتفاقا شماهستید که مداوما نفرت پراکنی وتبعیض دینی وعقیدتی را نشر میدید
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 5
      برو بمیر اغتشاشوی بی ناموس خود خوانده!!!
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 2
      مانفرت پراکنی داریمکه ازهردین شهیدداریم یااین زباله هایی که کلکسیون اوام عذاب شده خدا هستند چرند نگو
  • لعنت به اینا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 1
    ازامارتجاوزبه هم قبل ازاخته سازی وامارسلاح شخصی وتیراندازی وهمسرکشی ورشدفساد وخودکشی وهمسرکشی کاملامعلومه وشخصیت خودت روازازادی نشان دادی چراازادی درباره احیق فاجعه هلوکاست نیست درباره نقدداروینیسم وفرق انسان وحیوان نیست چراازادی ممانعت ازخوردان الکل وخوک نجس خوارودائم الخمری نیست بی دینید بی عفتید
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    وزیر خارجه فرانسه نکبت مجرم است و جرمش به لحاظ سنگینی اش در چهره اش کاملا نشسته قرآن هم فرموده تعرف المجرمین بسیماهم فیؤخذ بالنواصی و الاقدام در سوره رحمن آیه هیجده گفته شده که مجرمین از چهره هایشان شناخته شده و برای مجازات سخت«چارچلنگلشان»گرفته شده و به مجازات می رسند. از این خانم باید پرسید این چه آزادی هست که دختران محجبه را از تحصیل باز می دارد؟ این چه آزادی هست که حقوق بشر ادعایی را زیر پا می گذارد. مگر در اعلامیه حقوق بشر آزادی مذهب تاکید نشده است به چه حقی یک نشریه هتاک به خودش اجازه می دهد به پیامبر پر شمار ترین آیین بشریت و علمای آن توهین کند؟ چگونه است برای برخورد با حزب جاسوسان «بهائیت»!که در خدمت رژیم صهیونیستی است یقه درانی کرده و از آزادی دم می زنید اما به تشیع انقلابی و نماد های علمی و فقهی آن اهانت! کولونای فرتوت دهن لقی کرده و مدعی شده در ایران آزادی نیست در جواب باید گفت در فرانسه تنها چیزی که موجود است سرکوب چهار ساله جلیقه زردها در همه شهر هاست که هزاران کشته و زخمی به جا گذاشته و ده ها چشم را کور کرده است. آزادی جنگ با مذاهب نیست. بله در فرانسه ازادی فحشا هست که این موضوع آن چنان رواج یافته که حتی داد مکرون فاسد را هم درآورده که خشونت جنسی علیه زنان متوقف شود، آزادی در فرانسه در آزادی گناه آلودترین روابط جنسی یعنی ارتباط جنسی با محارم، هست اما این ها آزادی نیست عین پستی است!
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    آزادی روسری رو هم ندارند
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    ۱-مثل هیتلر با ابرقدرت درمیفتند و نتیجه ای مثل هیتلر. ۲-با پیشرفت رسانه، سیاست هاش رو آپدیت نکرده. قدرت و اثر رسانه رو هنوز نفهمیده :) بازخوردگیرنده هم رسما نداره که ببینه داره به استهزا و مضحکه مردم تبدیل میشه. در عصر رسانه که دیگه نمیشه از این سیاست های قلدرانه و متناقض استفاده کرد. همه چی رووو هست. باید سرمایه گذاریشون رو روی صنعت میکردند و درآمدزایی از اون. نه روی سیاس‌بازی و دزدی و قتل و ... :) از چین جلوتر بودند در صنعت و ... اما وضع مردمشون هم شده چیزی که ...
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    اگر واقعا آزادی بیان در فرانسه برقرار است چرا کسی را که هلوکاست را نفی میکند در فرانسه به ۶ سال زندان محکوم میکنند
  • ح IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 3
    طرف رفته تو آلمان به کشور خودش فحش داده الان میگه ببین چقدر آزادی بیان هست!! جرأت داری به کشور اونم فحش بدی؟؟
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      مامیخواییم فحاشی نباشه
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      مامیخواییم فحاشی نباشه
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      مامیخواییم فحاشی نباشه
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    خانم نه چندان محترم اون جا کسی جرئت داره به باورهای ملت شما توهین کنه ؟! کسی میتونه پارتی ها و نوشیدنی هاتون ازتون بگیره یا زیر سوال ببره ؟! بله توهین به عقاید دیگران همیشه راحته
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    اول رفراندم بذارید ببینیم نظر اکثریت مردم خودتون چیه بعد بخوای نظر و عقیده دیگر کشورها رو زیر سوال ببرین
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 1
      هروقت اربابات رفراندوم گذاشتن مام میذاریم... بخدا تو اصلا نمیدونی رفراندوم ینی چی یه چیزی شنیدی فقط بچه
  • ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 1
    طبق آمار موسسات جهانگردی پاریس جزو بدترین جها از نظر پذیرش توریست است و اهالی آنجا بدهن و فحاش هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس