سفیر فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

به دنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی، سفیر فرانسه در کشورمان عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش مشرق، به دنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی، نیکلاس رش سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در جریان این احضار، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه سیاه نشریه فرانسوی در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم و دین مبین اسلام، افزود: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت انگیز، توهین آمیز، و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند.

کنعانی در پایان با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق واکنش متناسب را برای خود محفوظ می‌داند، یادداشت اعتراض رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه را تسلیم سفیر فرانسه کرد و تاکید نمود؛ جمهوری اسلامی ایران در انتظار توضیح و اقدام جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نشریه فرانسوی می‌باشد.

سفیر فرانسه در پاسخ تأکید کرد دیدگاه‌های مطرح شده و متن یادداشت اعتراض را سریعاً به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 0
    چقدر بی عرضه اید واقعا.تا الان باید با تیپا اخراجش میکردید.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    این کارا چه فایده ای داره؟! کم اینا رو احضار کردید؟ نه برادر، اگر می خوای این سردمداران خباثت و رذالت و جنایت بترسند و دست و پاشون رو جلوی ایران جمع کنند باید کارای دیگه ای انجام بدید.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    ببینین اینها که پیامبران الهی خودشونم براشون مهم نیستن ،پس بیاین شروع کنین از ژاندارک و مارشال دوگل و افراد تاریخی مهمشون کاریکاتورهای ناجور بکشین و پخش کنین رو اینترنت و بگین تو کشور ما هم آزادی بیان هست ببینین چی میگن!!!
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 0
    نشریه فرانسوی باید ان رییس جمهوردلقکشان مکرون مسخره کنند که سرتاپا دلقک تشریف دارد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    خدا لعنتشون کنه باز این نشریه ملعون چه کرده؟
  • رضا IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 1
    هنر را با هنر جواب بديم بهتر نيست ؟! اون همه هنرمند نقاش و كاريكاتوريست داريم و مسيحى ها و يهودى ها هم كلى باور خرافى دارند مثل تثليث و … آيا تا بحال تونستيم با كاريكاتور يا نقاشى اون همه خرافات را زير سؤال ببريم ؟!
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 1
    باید سفیر فرانسه را گروگان گرفت تا کارکنان پلید آن مجله را تحویل دهند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    متمدن های متوحش از ابتدایی ترین ارزشهای اخلاقی محرومند از جامعه ای که فساد و فحشا به میان خانواده هایش نفوذ کرده چیزی غیر از این نمیتوان توقع داشت
  • بلال خان IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    یک نفر بیاد توضیح بده فرق بشدت محکوم کرد با محکوم کرد اعتراض کرد نتیجه اش چیه چه اتفاقی بعدش میفته اونها با تدریس همین مدل دیپلماسی کلا ملت هارو منفعل و در حد حرف نگه داشتن و روز به روز کارهای عملی خودشون رو بیشتر میکنن و فقط دولت ها کلا در حال اعتراض شدید خیلی شدید و ... هستند عملا یعنی کشک این حرف بنده رو یادتون نگه دارید عمل در مقابل عمل نه عمل مقابلش اعتراض باشه برخورد جدی و کاهش روابط بهترین گزینه
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 1
    ببندید در این طویلشون رو
  • کامران IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 0
    داشتن سفارتخانه برای کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه که عملا دشمن ایران هستند برای ما چه سود و ضرورتی دارد؟
  • امیر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 0
    سلامی و روز خوش خدمت دوستان در خبرگزاری مشرق و دیگر همکاران گرامی . پرسش این است که آیا وزارت امور خارجه عبدالهیان نمی‌داند که مزدوران و اراذل و اوباش این شجره خبیثه ( شارلی ابدو ) سال 2015 از مهمانان گرامی شیاطینی بنام اصلاحات و غربگدایان به سردستگی روحانی و ظریف بوده است و پس از آن چندین بار هم به اروپای وحشی و هار ( لانه فرانسوی‌ها ) رفت و آمد داشته اند ؟؟؟؟ ؟؟؟ و موضوع ، پرونده عنصر گندیده دیگری بنام سلمان رشدی را بستند . همین . بقیه اش که پیگیر باشیدبا شما رسانه ها .
  • ایران IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 0
    فرانسه مهد اصلی شیطان پرستها و ماسون های صهیونیست هستش ، دشمنی فرانسه با ایران از هرکشوری بیشتره ، شرف آمریکا بسیار بیشتر از فرانسه است.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    احمقهای فرانسوی و غربی در لوای آزادی بیان هر غلطی خواستند میکنند ولی در مورد دروغ هولوکاست خودشون را منفجر میکنند و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس