توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور سوالات داوطلبان درباره برگزاری نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ را پاسخ داد.

به گزارش مشرق، پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری برگزاری مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ که امروز برگزار شد، گفت: دوهفته آینده مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ برگزار می شود و امیدواریم داوطلبان آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: داوطلبان می توانند فرصت جبران در تیرماه داشته باشند. آزمون سراسری از حساسیت های بالایی برای داوطلبان برخوردار است و آینده داوطلبان با این آزمون ارتباط مستقیم دارد.

پورعباس اضافه کرد: برای ۱۴۰۲ فعالیت های زیادی انجام شده است؛ از جمله اینکه روسای دانشگاه های مادر به عنوان نماینده تام الاختیار برای برگزاری آزمون شدند و مصوبه شورای امنیت کشور که در جلسه ۷۶۵ امین جلسه برای تمامی دستگاههای کشور تعیین وظیفه شد و سازمان سنجش موفق شد که برگزاری آزمون سراسری را یک آزمون ملی و واقعه ملی تلقی کند.

وی در ادامه گفت: برای ارتقا بخشی آزمون ۲۴۰۰ مرکز فرعی به شدت بازنگری شد و قدم دوم تنوع بخشی در دفترچه سوالات و پاسخنامه ها داشتیم.

پورعباس افزود: سال گذشته با همکاری شرکت های دانش بنیان توانستیم مسیر تقلب را ۹۵ درصد ببندیم و در رشته های پزشکی صد در صد شد.

پور عباس گفت: فرآیندهایی طراحی شده که جلوی مسیرهای غیر علمی برای ورود به دانشگاهها را بگیرد و هیچ موردی بدون طی کردن مسیر اصلی نمی تواند وارد دانشگاه شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داشتیم مواردی که هزینه های زیادی را به شرکت های متقلب دادند که وارد دانشگاه شوند؛ اما نه تنها نتوانستند بلکه ده سال هم از ادامه تحصیل محروم شدند.

وی ادامه داد: شبکه های رصد اطلاعاتی را قویتر کردیم و خواهش ما این است که داوطلبان از این شبکه ها فاصله بگیرند. سال گذشته ۸۵۵ نفر را با تجهیزات تقلب گرفتیم و بیش از هزار نفر نیز شناسایی شدند که دسته اول ۳ تا ۱۰ سال محرومیت ادامه تحصیل شدند و دسته دوم محرومیت یک سال از تحصیل بود.

وی ادامه داد: دستور العمل اینترنت هم مطرح شده که درخواست ما باید به دبیرخانه شورای امنیت برود و در صورت تصویب اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: محدود کردن اینترنت برای ارسال و دربافت اطلاعات است و وزارت ارتباطات می تواند به هر شکلی که می داند عمل کند در مجموع آزمون ها ۳ ساعت است و باید امنیت برق را باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس