شهید مایلی - کراپ‌شده

پوستر «شهید شاعری» و برادران شهید «مایلی» با عنوان«بچه محل های غیور محله امامزاده حسن(ع)» که توسط هنرمند «علیرضا باقری» تصویرسازی شده، رونمایی شد.

به گزارش مشرق، همزمان با سالگرد شهید غواص «جواد شاعری» و شهید «داود مایلی» از شهدای عملیات کربلای ۵ از پوستر تصویر سازی شده این شهدا به همراه تصویر استاد خلبان شهید حاج«احمد مایلی» که توسط هنرمند«علیرضا باقری» طراحی شده است، رونمایی شد.

پوستر «بچه‌محل‌های غیور» رونمایی شد

خلبان شهید حاج«احمد مایلی» فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. پس از پایان جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات های مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی «کردستان» و مناطق مرزی «سیستان و بلوچستان» حضور داشت.وی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و آموزش نیروهای جبهه مقاومت، نقش موثری داشت. همچنین از رکوردداران پرش چتربازی(سقوط آزاد) بود و در علوم و فنون هوایی و پرواز با هواپیماهای فوق سبک تخصص داشت.

سرانجام شهید حاج «احمد مایلی» پس از سال ها مجاهدت و رشادت، در شب تاسوعای حسینی سال ۱۳۹۵ طی یک عملیات شناسایی و در دفاع از تمامیت ارزی در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

شهید «جواد شاعری» زاده مردادماه سال ۱۳۴۱ در تهران و بزرگ شده محله امامزاده حسن(ع) بود. این شهید والامقام در عملیات های شکست حصر آبادان، فتح المبین، جانبازی در عملیات الی بیت المقدس، کربلای ۴ و ۵ حضور داشت و پس از رشادت های بسیار، به عنوان غواص خط شکن گردان حضرت علی اکبر(ع) لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)، بامداد ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید در قطعه ۵۳ بهشت زهرا(س) در خاک آرمیده است.

شهید «داود مایلی» بیستمین روز سال ۱۳۴۵ در تهران متولد و بزرگ شده محله امامزاده حسن(ع) بود. همزمان با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد که به دلیل شجاعت های فراوان در لشکر ۳۱ عاشورا به «شیر نخلستان های شلمچه» معروف شده بود. سپس پس از رشادت های فراوان در ۲۶ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه ۵۳ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 🌹 IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
  • FR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    عمو جواد عزیز❤️❤️❤️❤️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس