وزیر آموزش و پرورش: توطئه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خنثی شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: توطئه‌های دشمن همچون چهار دهه گذشته ادامه دارد و همانطور که سعی کردند مدارس و دانشگاه‌های ما را به تعطیلی بکشانند اما این توطئه خنثی شد دیگر توطئه‌ها نیز خنثی می‌شود.

به گزارش مشرق، آیین افتتاح طرح دیده‌بان به همت دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش امروز ۱۷ دی‌ماه با استفاده از بستر برنامه شاد برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها پیرامون موضوع جهاد تبیین تاکید داشته و آن را به عنوان یک فریضه قطعی و وجودی مطرح نموده‌اند.

وی افزود: آموزش وپرورش به دو دلیل بستر مهمی برای جهاد تبیین است. اول اینکه نقش آموزش و پرورش در تبیین دستاوردهای نظام نقش بسیار پررنگی است. دوم اینکه این پیشرفت‌ها و موفقیت ها را باید به نسل آینده ساز منتقل کنیم تا نسل دانش آموز در معرض این پیشرفت ها قرار گیرند، تا مبادا تحت تأثیر جریان رسانه ای نظام سلطه قرار گرفته و دچار یأس و ناامیدی از ادامه کار شوند.

رئیس ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: براساس تحقیقات صورت گرفته دشمن به دنبال آنست که در نگاه مردم جامعه و نسل آینده ساز مملکت، پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف را تصنعی نشان دهد، در حالی‌که خود آنها پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های بین الملل دیده و حتی تلاش کردند مدارس را تعطیل کنند.

وی گفت: کرونا اگر چه لطمه زیادی به بحث تعلیم و تربیت ما زد اما از سوی دیگر دانشمندان ما از ۶روش به واکسن دست پیدا کردند و ما امروز وضعیت خیلی خوبی نسبت به کشورهای دیگر جهان داریم. در این مقوله هم در قله های جهانی قرار داریم. ما باید دانش آموزان را آشنا کنیم با مفاخری که داشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب سرانه آموزش و پرورش برای هر دانش آموز ۱.۵ متر بود و امروز با توجه به افزایش جمعیت به ویژه در دهه اخیر و مشکلاتی که وجود دارد سرانه فضای آموزشی به ۵.۲ متر رسیده است.

وی گفت: توطئه های دشمن همچون چهار دهه گذشته ادامه دارد و همانطور که در یکی دو ماه اخیر شاهد بودیم، سعی کردند مدارس و دانشگاه‌های ما را به تعطیلی بکشانند اما با هوشیاری مردم بصیر، کادر آموزش و پرورش و تببین رسانه‌ای این توطئه هم خنثی شد.

نوری خاطرنشان کرد: طرح دیده‌بان که به همت ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش شکل گرفته است، به عنوان یک طرح شبکه‌ای با مشارکت مدیران مدارس به منظور آشنایی و انتقال برنامه‌های جهادتببین و مبانی و مصادیق آن به سایر محورها شکل گرفته است و امیدواریم به زودی به آثار ارزشمند آن برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    این بابا عشق مصاحبه هست،زیاد جدیش نگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس