کد خبر 1453271
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
بایدن و نتانیاهو در مسیر تصادف

یک رسانه صهیونیستی فاش کرد که اختلاف جدیدی میان آمریکا و رژیم اشغالگر در حال شکل گیری و بروز است و همین اختلافات بایدن و نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی را در آستانه برخورد با یکدیگر قرار داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در این باره اعلام کرد که تحریم های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها حلقه مهمی در اختلافات اخیر شکل گرفته میان آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

برپایه گزارش این روزنامه، اختلاف جدیدی میان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحریم‌های کابینه نتانیاهو علیه تشکیلات خودگردان فلسطینین در حال شکل گیری است.

یدیعوت آحارونوت همچنین اذعان کرد که نتانیاهو و بایدن درپی تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین در مسیر برخورد با یکدیگر در حرکت هستند.

همچنین این روزنامه صهیونیستی نوشت که یورش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه جدید رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی وضعیت جنجالی را میان دولت آمریکا و کابینه نتانیاهو ایجاد کرد و پس از آن مسئله تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین به این اختلافات دامن زد و منجر به تشدید آن شد.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه ای از تحریم علیه فلسطینی‌ها خبر داد.

براساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که ۱۳۹ میلیون شکل (حدود ۳۹ میلیون دلار) را از اعتبارات تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کند که به گفته صهیونیست‌ها به عنوان حقوق ماهانه خانواده اسیران و شهدای فلسطینی پرداخت می شد.

رژیم صهیونیستی این اعتبار را قرار است به خانواده شهرک نشینان صهیونیست اختصاص دهد که در درگیری با جوانان فلسطینی کشته شدند.

از دیگر تحریم‌های رژیم صهیونیستی آن است که ساخت منزل فلسطینی‌ها در منطقه جیم که ۶۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد، متوقف می شود.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر خواستار تحریم علیه مسئولانی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

دولت افراطی نتانیاهو تاکید کرده است که باید مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم و رفت و آمد آن ها محدود شود.

مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه گذشته قطعنامه ای را با ۸۷ رای موافق علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

این مجمع با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، ۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند.

پیش از تصمیم کابینه نتانیاهو برای تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین، یورش ایتامار بن گویر به مسجد الاقصی نیز خشم آمریکایی‌ها را به همراه داشته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس