کد خبر 1453493
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
چوب حراجِ ساپینتو بر میراث مجیدی

استقلالِ ریکاردو ساپینتو با کسب ۲۷ امتیاز از ۱۵ بازی نتوانست عملکرد درخشان خود را در لیگ بیست و یکم تکرار کند.

به گزارش مشرق، تیم استقلال تهران با شکست برابر تراکتور تبریز با ۲۷ امتیاز در رده چهارم لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفت. پرسپولیس با ۳۲ امتیاز عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد و سپاهان و گل‌گهر نیز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. استقلال که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران است در این دوره با ریکاردو ساپینتو نتایجی کسب کرده که خوشایند هواداران و حتی مدیریت باشگاه نیست.

ساپینتو که از وی به عنوان میراث‌دار فرهاد مجیدی در استقلال یاد می‌شود تمام رکوردهای مثبت استقلال را در فصل بیست و یکم پاک کرد. استقلال در فصل گذشته ۳۰ بازی بدون باخت را تجربه و به عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران رسید. بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند تا روند شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان در فوتبال ایران ادامه داشته باشد اما ساپینتو در نخستین دیدار لیگ برتر نتیجه را به سپاهان اصفهان واگذار کرد.

ساپینتو که اکنون تیم پرمهره‌ای را در اختیار دارد در ۱۵ بازی هشت امتیاز کمتر از فرهاد مجیدی کسب کرده است. وی نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش اخلاقی نیز عملکرد بسیار منفی داشته که محرومیت و جریمه‌های متعددی را برای این مربی و باشگاه استقلال به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

بازیکن خارجی استقلال برای سلامتی تمرین می‌کند!

استقلال در فصل بیست و یکم فوتبال ایران با ۳۵ امتیاز قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد. تیم مجیدی رکورد میانگین ۱.۶ گل در هر بازی را به نام خود ثبت کرد اما این رکورد برای تیم ساپینتو یک گل در هر مسابقه است. آبی‌پوشان سال گذشته در ۱۵ بازی ۲۵ گل به ثمر رساندند اما در لیگ بیست دوم این آمار با وجود پنج مهاجم شناخته شده به عدد ۱۵ نزول پیدا کرده است.

تیم فرهاد مجیدی همچنین در آن مقطع زمانی، بهترین خط دفاع ادوار لیگ برتر را در اختیار داشت و تنها پنج گل دریافت کرد. این رکورد در لیگ بیست و دوم توسط مس رفسنجان شکسته شد. مس در ۱۵ بازی نیم فصل نخست تنها چهار گل دریافت کرده است.

تیم فرهاد مجیدی در حالی بدون شکست جشن عنوان قهرمانی نیم‌فصل لیگ بیست یکم را برگزار کرد که تیم ساپینتو در این فصل ۲ شکست برابر سپاهان و تراکتور تبریز را در کارنامه دارد. استقلال در نیم فصل نخست سال گذشته ۱۰ برد و پنج مساوی را در کارنامه داشت این در حالی است که شاگردان ساپینتو در این فصل ۷ برد، ۶ مساوی و ۲ شکست را از ۱۵ بازی به نام خود ثبت کردند.

کارنامه فوق‌العاده تیم مجیدی در فصل بیست و یکم به گونه‌ای است که حتی تیم یحیی‌ گل‌محمدی در این فصل که با ۳۲ امتیاز به عنوان قهرمانی نیم‌فصل رسید نتوانست به آن نزدیک شود. گل‌محمدی در ۱۵ بازی ۹ برد، یک شکست و پنج مساوی کسب کرد. این تیم در نیم فصل نخست ۲۰ گل را به ثمر رساند و ۶ گل نیز دریافت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    البته قهرمانی فصل گذشته مدیون داواران عزیزباشند نه پودری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس