تاج: مذاکره با کی‌روش در زمان حضور اسکوچیچ؟ مدارکش را به مردم نشان دهید

با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر مسئولان فدراسیون فوتبال پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی، به نظر نمی‌رسد آینده روشنی در انتظار این تیم باشد.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه تصور می‌شد در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص کارلوس کی‌روش تصمیم‌گیری شود، اما هیچ خبری در این خصوص به بیرون درز پیدا نکرد و سخنگوی فدراسیون فوتبال هم پس از این جلسه عنوان کرد که مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ادامه دارد.

پیش از این مهدی تاج در گفت‌وگویی تلویزیونی عنوان کرده بود که کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ، علی دایی، امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هستند. روز گذشته هم رسانه‌های اماراتی اعلام کردند که فدراسیون فوتبال با فرهاد مجیدی مذاکراتی داشته است.

این رویه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و کلی‌گویی مسئولان فدراسیون فوتبال می‌تواند باعث تکرار ماجرای ویلموتس شود و فوتبال ایران را یکبار دیگر دچار چالش کند. حتی مشخص نیست که قرار است سرمربی آینده تیم ملی، ایرانی باشد یا خارجی. اگر گزینه‌هایی که رئیس فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی اعلام کرد درست باشند باز هم نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای تیم ملی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

نام ۲سرمربی مطرح خارجی در صورتجلسه فدراسیون

تعجب‌آورترین قسمت ماجرا، حضور فرهاد مجیدی در بین گزینه‌هاست. مجیدی که در حال حاضر سرمربی تیم الاتحاد کلبا است به جز قهرمانی با استقلال در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران هیچ رزومه قابل دفاعی در مربیگری ندارد. این احتمال هم وجود دارد که مذاکره با مجیدی حربه‌ای باشد تا فدراسیون فوتبال افکار عمومی را مجددا سمت کارلوس کی‌روش سوق دهد. اینکه باید تا چه زمانی منتظر بود تا فدراسیون فوتبال از کارلوس کی‌روش عبور کند مشخص نیست؛ مربی که دیگر آورده‌ای برای فوتبال ایران ندارد و ادامه حضور او در تیم ملی یک پسرفت محسوب می‌شود.

حتی مربیانی همچون مورایس و ساپینتو که در فوتبال باشگاهی ایران فعالیت می‌کنند شایسته‌تر از کی‌روش و مجیدی و سایر گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی هستند؛ مربیانی که هم با علم روز فوتبال آشنا هستند و هم اینکه تجربیات زیادی در عرصه مربیگری دارند؛ هر چند آنها هم گزینه‌های ایده‌آلی محسوب نمی‌شوند.

برخی اعتقاد دارند چون در والیبال از مربیان داخلی استفاده شد در فوتبال هم می‌توان این سیاست را در پیش گرفت؛ اما یک تفاوت بزرگ بین فوتبال و والیبال ایران وجود دارد. والییال ایران سابقه قهرمانی در رده‌های سنی جهان را دارد و این قهرمانی‌ها با مربیان ایرانی کسب شده است؛ اما در فوتبال ایران وضعیت به گونه‌ای دیگر است و هیچ خبری از موفقیت در رده‌های پایه نیست. ضمن اینکه مربیان فوتبال ایران جایگاهی در فوتبال جهان ندارند؛ پس چگونه می‌توان انتظار داشت آنها بتوانند موفقیت تیم ملی را در میادینی همچون جام ملت‌های آسیا و جام جهانی رقم بزنند.

اگر آرژانتین با مربی داخلی به قهرمانی در جام جهانی رسید نباید باعث شود این توهم به وجود بیاید که در هر شرایطی باید از مربیان داخلی برای هدایت تیم ملی استفاده کرد؛ چرا که مربیان آرژانتینی جزو مربیان دارای مکتب در دنیا هستند. مربیانی همچون مارچلو بیلسا، خورخه سمپائولی،دانیل پاسارلا، خوزه پکرمن، کارلوس بیلاردو و ... چهره‌های بسیار شناخته‌شده‌ای در فوتبال دنیا هستند و مشخص است که فوتبال آرژانتین بی‌نیاز از مربیان غیرآرژانتینی باشد.

همانطور که پیش از این هم به آن پرداخته شد فدراسیون فوتبال در وهله اول باید به این باور برسد که تیم ملی باید به مربی‌ای سپرده شود که کارنامه درخشانی در فوتبال جهان داشته باشد. مربیان بزرگی هستند که می‌توان پای مذاکره با آنها نشست. اینکه مدام اسامی مربیانی عنوان شود که یا عملکرد ناموفقی در فوتبال ایران داشتند یا اینکه دارای رزومه درخشانی در دوران کاری خود نیستند این موضوع را اثبات می‌کند که قد تیم ملی فوتبال را کوتاه تصور کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیشرو NL ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    امیر قلعه نویی گزینه مناسب تریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس