کد خبر 1453345
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
نام ۲سرمربی مطرح خارجی در صورتجلسه فدراسیون فوتبال/ سرمربی سرشناس اروپایی به ایران می آید؟

در این روزها که اخبار متفاوتی درباره سرمربی بعدی تیم ملی می‌شنویم، نام‌هایی آشنا نیز مطرح شده‌اند.

به گزارش مشرق، ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی هر روز وارد ابعاد جدیدی می‌شود. یک روز بحث ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش شنیده می‌شود و فردای آن مهدی تاج مصاحبه و تأکید می‌کند که هر مربی ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، ایثار کرده است. مشخص نیست در نهایت چه تصمیمی درباره نیمکت تیم ملی اتخاذ می‌شود و آیا در این مسیر اتفاقی منطقی رخ خواهد داد یا نه؟ نام کارلوس کی‌روش در شرایطی میان گزینه‌های مربیگری در تیم ملی شنیده می‌شود که او با فدراسیون فوتبال قطر مذاکرات مفصلی انجام داده و حتی به این کشور نیز سفر کرده است. یکی از افراد مطلع در قطر مدعی شد که کار کی‌روش با تیم ملی قطر به اتمام رسیده و او ظرف همین روزها به‌عنوان جانشین فیلیکس سانچز اسپانیایی معرفی خواهد شد.

در این روزها که اخبار متفاوتی درباره سرمربی بعدی تیم ملی می‌شنویم، نام‌هایی آشنا نیز مطرح شده‌اند. از ولادیمیر پتکوویچ بگیرید تا سنول گونش که طی یکی دو دهه اخیر بارها نامش برای هدایت تیم ملی و همچنین باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران شنیده شده است. درباره این دو اما یک اشتباه محاسباتی وجود دارد. پتکوویچ با سابقه سال‌ها مربیگری در لاتزیو و سری آ، تیم ملی سوئیس در جام جهانی و همچنین بوردو در لوشامپیونا، گزینه‌ای جذاب برای نیمکت تیم ملی خواهد بود. مربی اصالتاً بوسنیایی که پاسپورت سوئیس و کرواسی را دارد و البته با تجارب بالایی که طی سال‌های اخیر اندوخته، قطعاً نام بزرگی برای هدایت ایران است.

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر ورزش پیگیر انتخاب سرمربی تیم ملی

نام پتکوویچ در شرایطی سر زبان‌ها افتاده که او مورد نظر فدراسیون فوتبال قرار ندارد. مهدی تاج و همکارانش گویا یا همکاری با کارلوس کی‌روش را ادامه می‌دهند و یا با مربی ایرانی به توافق می‌رسند. ماجرای مطرح شدن نام پتکوویچ هم ریشه در یک صورتجلسه دارد که در زمان سرپرستی میرشاد ماجدی بر فدراسیون فوتبال نوشته شده است.

گویا در مقطعی که بحث پایان همکاری با دراگان اسکوچیچ مطرح بود، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در زمان میرشاد ماجدی پای صورتجلسه‌ای را امضا کردند که در آن نام دو مربی مطرح خارجی نوشته شده بود. اولی ولادیمیر پتکوویچ و دومی سنول گونش. پتکوویچ در آن مقطع به تازگی از هدایت بوردو کنار رفته بود و سنول گونش هم در خانه نشسته بود و منتظر پیشنهاد جدید.

در آن مقطع اگر میرشاد ماجدی و همکارانش در فدراسیون فوتبال می‌ماندند، احتمال همکاری با یکی از این دو مربی مطرح وجود داشت اما وقتی مهدی تاج با هیأت رئیسه جدید روی کار آمد، کارلوس کی‌روش به‌عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ انتخاب شد و علناً آن صورتجلسه جنبه رسمی و اجرایی خود را از دست داد. با این حال بعد از چند ماه از نوشتن آن صورتجلسه شاهدیم که باز هم نام پتکوویچ به میان آمده و اطلاعات اشتباهی درباره حضور او به‌عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران منتشر می‌شود.

از طرفی دیگر سنول گونش هم در اواخر تابستان هدایت بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه و یکی از غول‌های باشگاهی کشورش را بر عهده گرفت و این تیم هم حال و روز مناسبی را تجربه می‌کند. بنابراین اعلام نام مربیانی مثل پتکوویچ و گونش مرتبط با صورتجلسه هیأت رئیسه قبلی است و جنبه قانونی ندارد. به همین دلیل نباید خیلی خوشبین باشیم که مثلاً پتکوویچ به ایران بیاید و هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس