غربی‌ها سیاست را در ورزش دخالت می‌دهند/ بوکسورهای ما از همه چیز خود گذشته‌اند

مربی تیم ملی بوکس، گفت: غربی‌ها خودشان به شعاری که داده‌اند به هیچ عنوان پایبند نیستند.

به گزارش مشرق، مسابقات بوکس قهرمانی جهان اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی کشور ازبکستان برگزار خواهد شد و طبق آخرین خبرها برخی کشورها همچون آمریکا، ایرلند، سوئد، انگلیس، جمهوری چک و کانادا این مسابقات را به دلیل حضور مشت زنان کشورهای بلاروس و روسیه در این رقابتها تحریم کرده اند.

فروتن گل‌آرا در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که اردوی مرحله اول تیم ملی بوکس در تهران پیگیری شد شرایط فنی ملی‌پوشان در اردو چطور بود، گفت: با برنامه ریزی که مسئولان فدراسیون و کادرفنی انجام داده اند ما اردوهایمان را در تهران پیگیری کرده ایم و تمرینات خوب، منظم و دقیقی را بچه‌ها سپری کردند. یک استراحت ۵ روزه به ملی‌پوشان داده‌ایم و قرار است دور جدید تمرینات از ۳۰ بهمن ماه شروع شود و این تمرینات تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.ما در مرحله اول اردوها کارهای آماده‌سازی را پیگیری کردیم. در مرحله جدید اردوها روی شاکله تیم ملی کار خواهیم کرد تا تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که اردیبهشت ماه در ازبکستان برگزار می‌شود آماده شود. قاعده کار این است که ۴۰ روز قبل از آغاز مسابقات جهانی شاکله اصلی تیم ملی بوکس مشخص شود. ما بهترین نفرات را انتخاب و در اردوها برای اعزام به مسابقات جهانی خواهیم داشت.

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که بعد از حواشی که طی چند ماه گذشته در فدراسیون بوکس رخ داد، آیا فضا در اردوهای تیم ملی به آرامش رسیده است یا خیر،‌گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در اردن و در چارچوب مسابقات اسپانیا حواشی برای بوکس ایران رخ داد که همه از آن مطلع هستیم، بعد از آن سرپرست فدراسیون بوکس انتخاب شد و آن حواشی رخ داده انسجام و آمادگی تیم ملی را به تعویق انداخت. حالا با توجه به برنامه‌ریزی که در فدراسیون بوکس انجام شده هدفی که کادر فنی و بچه‌های تیم ملی دارند این است که در بالاترین شرایط فنی به مسابقات جهانی ازبکستان اعزام شوند.

گل‌آرا در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از عملکرد ملی پوشان در مسابقات قهرمانی جهان چیست، گفت: همیشه در صحبت‌هایی که داشتم چه زمانی که بوکسور بودم و چه حالا که به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شدم، هیچ وقت از پیش بازنده نبودم و همیشه به کسب نتیجه امیدوار بودم.همیشه برای کسب مدال و پیروزی باید تلاش کنیم هیچ وقت نباید فرار رو به جلو کنیم. همیشه امیدوارم و امید داشته ام تا بهترین نتیجه رقم بخورد. در حال حاضر با روند تمریناتی که ملی‌پوشان دارند چند نفر از بچه‌ها را در تیم ملی می‌بینم که شانس کسب مدال را دارند؛ آنها از همه چیز خود گذشته‌اند تا در مسابقات قهرمانی جهان برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: شانس کسب مدال به خیلی از عوامل بستگی دارد، اما من در اردوها می‌بینم که چطور بچه‌ها تمرین می‌کنند،‌تلاش می‌کنند، زحمت می‌کشند و از نظر من حاصل تلاش این زحمات کسب مدال در مسابقات جهانی بازی‌های آسیایی و رقابت‌های پیش‌رو است. همیشه یکسری اتفاقات پیش‌بینی نشده است این اتفاقات می‌تواند خوب باشد و می‌تواند اتفاق بدی باشد و این مسائل در ورزش طبیعی است، اما ما امیدواریم در مسابقات پیش‌رو بچه‌ها بهترین نتیجه را کسب کنند.

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که شنیده شده آمریکا، ایرلند، سوئد،‌انگلیس و تعدادی دیگر از کشورها به دلیل حضور مشت‌زنان روسیه و بلاروس در مسابقات جهانی به دلیل جنگ بین کشور اوکراین و روسیه می‌خواهند این مسابقات را تحریم کنند، نظر شما در رابطه با تصمیماتی که غربی‌ها گرفته‌اند، چیست، گفت:‌ این موضوع عجیب را تازه امروز شنیده‌ام. چیزی که من از گذشته در طی سال‌ها فعالیت حرفه‌ای به یاد دارم این است که غربی‌ها همیشه یک شعاری دارند و آن شعار این است که سیاست نباید در ورزش دخالت کند، اما گویا حالا مدت‌هاست که شاهدیم آنها به شعاری که خودشان می‌دهند نیز پایبند نیستند.

وی ادامه داد: وقتی یک بازیکن فوتبال یک شعار سیاسی و مذهبی را روی پیراهن تیم خود در ورزشگاه نشان بدهد بدون شک فیفا جریمه نقدی و محرومیت برای او در نظر می‌گیرد، همه ما عبدالرشید سعدلایف کشتی‌گیر نابغه روس را می‌شناسیم او یکی از برترین کشتی‌گیرهای دنیا و در وزن ۹۷ کیلوگرم است. او در یکی از مسابقات روی سکو رفت و عکس رهبر مذهبی خود را به نمایش گذاشت و به خاطر حرکتی که روی سکو انجام داد، جریمه نقدی شد. حالا سوال من این است چرا غربی‌ها سیاست را در ورزش دخالت داده‌اند؟! ورزشی که همیشه باید فارغ از مسائل سیاسی باشد حالا خودشان شعاری که داده‌اند را انکار می‌کنند و به هیچ عنوان پایبند شعارشان نیستند. حالا که تصمیم گرفته اند در مسابقات قهرمانی جهان بوکس را تحریم کنند آیا این مصداق بارز دخالت سیاست در ورزش نیست؟ در هر صورت امیدوارم این موضوع در ورزش دنیا ریشه‌کن شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    نه شرقي نه غربي نگرد تا نگردي . هر گردي كه گردو نيست هر گردويي كه گرد نيست. راستي! هاواريو؟ گودمورنينگ مشرق نيوز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس