رایزنی فرانسه و ایتالیا برای ارسال سامانه دفاع هوایی SAMP-T به اوکراین

وزیر خارجه ایتالیا از رایزنی با فرانسه برای ارسال سامانه دفاع هوایی تولید مشترک این دو کشور به اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، «آنتونیو تیانی» وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه این کشور از تلاش مشترک کشورش با فرانسه برای دخالت بیشتر در جنگ اوکراین خبر داد.

تیانی گفت: رم به دنبال ارسال یک بسته جدید کمک تسلیحاتی به اوکراین و در حال مشورت و رایزنی با فرانسه در ارتباط با ارسال سیستم پدافند هوایی مشترک با فرانسه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، تیانی توضیح داد: ششمین بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین فعلا در فاز رایزنی است و همانطور که گفتم قبل از گزارش به پارلمان هیچ سلاحی ارسال نخواهد شد. ما در حال رایزنی با فرانسه برای بهبود کیفیت این بسته از نقطه نظر سیستم دفاع هوایی هستیم؛ سیستمی که مشترکا با فرانسه تولید شده است.

وزیر خارجه ایتالیا در پاسخ به سوالی درباره درخواست آمریکا برای ارسال سریع‌تر تسلیحات به اوکراین گفت: ما شرکای مهمی برای یکدیگر هستیم اما این به تسلیحات مربوط نمی‌شود.

بر اساس گزارش نشریه ایتالیایی «لا رپوبلیکا»، آمریکا از ایتالیا خواسته روند بسته بعدی کمک‌های نظامی خود برای اوکراین را که احتمالا شامل این سامانه‌های ضد هوایی خواهد بود تسریع کند و ایتالیا برای تحویل این سامانه‌ها به اوکراین اظهار آمادگی کرده است.

وزیر خارجه ایتالیا درباره چشم انداز حل و فصل بحران اوکراین نیز تاکید کرد، هیچ خبر خوب و دلگرم کننده‌ای در این زمینه وجود ندارد. باید روی صلح کار کنیم اما نشانه‌هایی که می آید نشان می‌دهد که دلیلی برای خوشبینی وجود ندارد.

سامانه دفاع هوایی SAMP-T یک سامانه ضدموشکی است که مشترکا توسط ایتالیا و فرانسه تولید می‌شود. پیش از این گزارش شده بود که اگر این سامانه به اوکراین داده شود ایتالیا ارسال رادارها و فرانسه ارسال پرتابگرهای این سامانه‌ها را برعهده خواهند گرفت.

سامانه ضد هوایی SAMP-T برد تشخیص ۸۰ کیلومتر دارد، قادر به شلیک هشت موشک در عرض ۱۰ ثانیه است و برای مقابله با هواپیما و موشکهای کروز و ضد رادار کاربرد دارد.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین بارها از ایتالیا و فرانسه خواسته در سریع‌ترین زمان ممکن سامانه‌های ضدهوایی SAMP-T را به کشورش بفرستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس