کد خبر 1452966
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
روسیه سامانه هوایی اس۳۰۰ اوکراین را منهدم کرد

نیروهای نظامی روسی موفق شدند که پرتابگر و رادار سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین را در دونتسک منهدم کنند.

به گزارش مشرق، «ایگور کوناشنکوف»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور یک روز قبل از اجرایی شدن آتش بس، پرتابگر و یک ایستگاه راداری سامانه موشکی ضدهوایی اس -۳۰۰ اوکراین را منهدم کردند.

وی گفت: یک پرتابگر و یک ایستگاه راداری سامانه موشکی ضدهوایی اس -۳۰۰ اوکراین در مناطق شهرک‌های آودیوکا و رای-الکساندروکا جمهوری خلق دونتسک منهدم شدند.

به گفته این فرمانده نظامی روسیه، هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی، نیروهای موشکی - توپخانه و نیروهای مسلح روسیه در یک روز ۶۵ واحد توپخانه را در مواضع، نیروها و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۰۲ منطقه هدف قرار دادند.

به گفته وی، قبل از اجرایی شدن آتش بس، ارتش روسیه در یک روز سه انبار مهمات توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را در جمهوری خلق دونتسک و منطقه خرسون منهدم کرد. وی گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته پنج پهپاد را منهدم کرده‌اند. در همین حال، هشت راکت آمریکایی از سامانه راکت پرتاب چندگانه HIMARS نیز رهگیری شد.

آتش بس نیروهای روسیه در منطقه عملیات ویژه نظامی از ساعت ۱۲:۰۰ روز جمعه به طور رسمی اجرایی شد.

این در حالی است که همزمان کاخ سفید روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا بسته کمک نظامی جدید ۳ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص می‌دهد.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این باره آمده است: بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین شامل ۶۸۲ میلیون دلار به متحدان کی یف برای جبران تجهیزاتی که به اوکراین ارائه کردند نیز می‌شود.

به گزارش المیادین، بیانیه کاخ سفید در این خصوص اضافه می‌کند: انتظار می‌رود کمک‌های جدید به اوکراین شامل خودروهای جنگی، (توپ‌های خودکششی) هویتزر و موشک‌های زمین به هوا باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسته کمکی امروز به کی یف شامل ۲۲۵ میلیون دلار کمک مالی برای نوسازی نیروهای اوکراینی نیز است.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکا چند ده میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

بزرگنمایی درگیری‌ها در اوکراین و رساندن آن به حد رویارویی نظامی و ایدئولوژیک دو جبهه شرق و غرب، سیاستمداران غربی را وادار ساخته تا از هرچه دارند برای پیروزی در این جنگ بهره بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 6
    دروغ محض است وروسیه اشغالگر است ودرحال شکست است
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 1
      خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    قبلا که می نوشتید غرب اوکراین رو ول کرده به امان خدا و نتیجه اعتماد به کد خدا همینه حالا دیدید که کد خدا اوکراین رو ول نکرده به امید خدا ناراحت هستید
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    آب دهن سر بالا 😅
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    اهن پاره ، بهتر ، به جاش پاتریوت میاره .
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 1
    خوب، حالا که اوکراین خود را اسرائیل دوم می نامد و همپالگی بودن آمریکا را به صورت رسمی اعتراف می نماید وظیفه ایران ارسال قایمکی موشک به روسیه است یا ارسال آشکار موشک های بالستیک به روسیه را باید انجام دهد؟ نظر من ارسال آشکار موشک های بالستیک به روسیه را باید سریع انجام دهیم.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 1
    ایران باید ده هزار پهباد دیگر به روسیه بدهد
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 1
    مشکل جنگ روسیه و آمریکا این است که هزینه تمام شده تسلیحات شرقی یک سوم تسلیحات همرده غربی خود است. اینها در کنار دولتی بودن کارخانجات تسلیحات در روسیه و خصوصی بودن آنها در کشورهای غربی ادامه جنگ را برای صنایع نظامی غرب، فاجعه بار خواهد نمود. روسیه با یک دهم هزینه غرب دارد جنگ در اوکراین را مدیریت می کند.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 1
    ایران باید موشکهای بالستیک در اختیار روسیه قرار دهد به منظور انتقام از آمریکای عوضی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس