قصد پنتاگون برای آموزش سامانه موشکی پاتریوت به نظامیان اوکراینی در خاک آمریکا

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون که درصدد است شماری از سامانه های دفاعی موشکی همچون پاتریوت را دراختیار «کی‌یف» قراردهد.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری پنتاگون با انتشار متن کامل کنفرانس خبری «پت ریدر هولدز» (Pat Ryder Holds) سخنگوی مطبوعاتی این وزارتخانه که روز گذشته (پنجشنبه) به وقت محلی برگزار شد، عنوان کرد این وزارتخانه بدنبال مکانهایی برای آموزش این سامانه موشکی به نظامیان اوکراینی است.

با وجود اعلام آتش بس یکجانبه از سوی مسکو و اظهارات «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، قصد پنتاگون برای آموزش نظامیان اوکراین برای استفاده از تسلیحات جدید نظامی، سیاست کاخ سفید در تداوم جنگ در شرق اوکراین را هرچه بیشتر آشکار می‌سازد.

سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در پاسخ به این پرسش که آیا خبر جدیدی در خصوص سامانه موشکی پاتریوت بخصوص در زمینه آموزش نیروهای اوکراین دراین زمینه وجوددارد گفت: جزئیات در باره آموزش سامانه موشکی پاتریوت با هماهنگی با شرکای اوکراینی همچنان در دست اقدام و بررسی است.

«پت ریدر هولدز» (Pat Ryder Holds) سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون

وی درادامه افزود: می توانم به شما بگویم که درحال بررسی گزینه ها و مکان های مختلفی دراین باره ازجمله آموزش بالقوه (این نیروها) در اینجا در خاک آمریکا یا خارج از آمریکا و یا ترکیبی از این دو هستیم.

به گزارش ایرنا، درحالی سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون از آموزش بالقوه سامانه موشکی پاتریوت به نیروهای آمریکایی خبر می دهد که مسکو بارها نسبت به انتقال چنین سامانه‌هایی به اوکراین هشدار داده است.

هدیه تسلیحاتی آلمان به اوکراین

اما این درحالی است که علاوه بر آمریکا اکنون دولت آلمان روز گذشته (پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱) اعلام کرد که علاوه بر نفربرهای زرهی و یک سامانه دفاع ضد هوایی پاتریوت به اوکراین اهدا خواهد کرد.

وزیر خارجه اوکراین : انتقال سامانه پاتریوت آمریکا به کی یف آغاز شده است

درهمین حال دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین گفت که آماده‌سازی برای انتقال سامانه پاتریوت آمریکا به این کشور آغاز شده است.

سفیر روسیه: آمریکا دنبال حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین نیست

اکنون درحالی پنتاگون از آموزش بالقوه سامانه موشکی پاتریوت به نیروهای آمریکایی در داخل خاک خود خبر می دهد که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارائه خودروهای زرهی برادلی از سوی آمریکا به اوکراین، گفت: این اقدام تأییدی است بر این که مقامات ایالات متحده نمی خواهند هشدارهای روسیه درباره پیامدهای خطرناک احتمالی چنین اقداماتی را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: دیگر کسی درباره مسئول طولانی شدن جنگ اوکراین، تردیدی ندارد. همه اقدامات دولت آمریکا حاکی از فقدان اراده برای حل سیاسی بحران است.

آمریکا ماه گذشته میلادی بسته جدید کمک نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این بسته شامل انتقال سامانه دفاع ضدهوایی پاتریوت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 3
    باید شاهد رو برای مقابله با پاتریوت مجهز کرد ... که مطمعنا جنس بنجل و دسته دوم که کردن تو پاچه دلقک زلنسکی...
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      از ژنرال زمستان سختتون چه خبر ؟ تا کجا پیش رفته ؟
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    فعلا با این اجناس بنجل ارباب پوتین تو گل گیر کرده . به امید شکست ژنرال پوتین و پیروزی دلقک
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 1
    اوکراین پایگاه آمریکا در شرق اروپا می شه و بعداً از اروپا هم پول بابت این تجهیزات و محافطت ها می گیره. کاری هم به ناتو نداره.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    برا شاهد هر چی بود اوردن خخخخخخ دمت گرم شاهد ارزون قیمت برات موشک چند میلیون دلاری اوردن خخخخخ
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    خوب حالا که اوکراین خود را سارائیل دوم می نامند و همپالگی امریکا را بصورت رسمی اعتراف می نماید وظیفه ایران ارسال قایمکی موشک به روسیه است یا ارسال اشکار موشک های بالستیک به روسیه را باید انجام دهد نظر من ارسال اشکار موشک های بالستیک به روسیه را باید سریع انجام دهیم
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    سرنوشت پاتریوت های اوکراینی باید همان سرنوشت پاتریوت های عربستان سعودی باید باشد یعنی انهدام کامل با پهباد
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    سرنوشت پاتریوت های اوکراینی باید همان سرنوشت پاتریوت های عربستان سعودی باید باشد یعنی انهدام کامل با پهباد
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    ایران باید ده هزار پهباد دیگر به روسیه بدهد
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    ایران باید کارخانه موشک های ذوالفقار و موشک بالستیک ضدرادار از خانواده فاتح 110 و موشک های بالستیک 6 لول فتح 360 را در روسیه راه اندازی و بسازد و فروشش را بصورت مستقیم به روسیه انجام دهد
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    مشکل جنگ روسیه و امریکا این است که هزینه تمام شده تسلیحات شرقی یک سوم تسلیحات همرده غربی خود است اینها در کنار دولتی بودن کارخانجات تسلیحات در روسیه و خصوصی بودن آنها در کشورهای غربی ادامه جنگ را برای صنایع نظامی غرب فاجعه بار خواهد نمود روسیه با یک دهم هزینه غرب دارد جنگ در اوکراین را مدیریت می کند
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    جایگزینی ناتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس