کد خبر 1453718
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
توطئه جمهوری زنگزور

جمهوری اسلامی ایران ۱۲ سال است که در سوریه حضور یافته تا ضمن تقویت محور مقاومت، مانع حضور تکفیری‌ها در همجواری کشورمان شود.

به گزارش مشرق، در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی راهبردی از طرف بیل کلینتون رییس جمهوری وقت آمریکا به عنوان راهبرد اجرایی پیش رو در آمریکا امضاء و برای اجرا ابلاغ گردید. این راهبرد تولید «انستیتو رند» وابسته به حزب دموکرات آمریکا بود. بعدها راهبرد مکملی نیز به این راهبرد الحاق گردید. مجموعه این راهبردها، بنام‌های «خاورمیانه جدید» و «خاورمیانه بزرگ» نامیده و اعلام شده‌اند.

هدف اصلی در این دو راهبرد برقراری امنیت پایدار در سرزمین اشغالی فلسطین و حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی می‌باشد که با اجرای آن می‌بایست ۵۶ کشور اسلامی موجود تبدیل به ۲۰۰ کشور بشوند؛ یعنی ایجاد کشورهای کوچک بر پایه مسائل قومیتی و ناسیونالیستی تا قدرت آنها برای عرض اندام در برابر رژیم صهیونیستی تضعیف شده و کاهش یابد و بدین ترتیب امنیت طولانی مدت برای رژیم صهیونیستی برقرار شود.

با این دو راهبرد، مقرر گردیده تا جمهوری اسلامی ایران نیز به ۷ کشور بر پایه قومیت‌هایی همچون؛ کرد، عرب، بلوچ، ترکمن، آذری، لر، فارس، تبدیل و تجزیه گردد. بر پایه همین دو راهبرد هم اکنون چند سالی است که پایگاهی در اقلیم کردی عراق (درمجاورت مناطق کردنشین کشورمان) جهت پشتیبانی از تجزیه طلبی کُردی و همچنین پایگاه دیگری در منطقه وزیرستان پاکستان (درمجاورت منطقه بلوچ نشین کشورمان) جهت پشتیبانی و لجستیک برای جدایی طلبی در منطقه سیستان و بلوچستان فعال گردیده است که در جریان اغتشاشات اخیر در کشور نیز ریشه‌های خارجی و مداخلات از این دو ناحیه، در دو منطقه ذکر شده در کشور، به خوبی مشهود و ملموس بود.

 توطئه جمهوری زنگزور!

توصیف وضعیت:

از ابتدای مردادماه ۱۴۰۱ ضلع سومی در منطقه مجاور شمال غربی کشورمان در منطقه قفقاز جنوبی (درمجاورت مناطق آذری نشین کشورمان) در حال شکل گیری می‌باشد و در راستای اجرایی سازی ضلع سوم دو راهبرد آمریکایی در ارتباط با روندهای جاری در منطقه قفقاز جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، منطقه خودخوانده ای بنام «جمهوری ترک زیبای زنگزور» با پشتیبانی آمریکا و همراهی میدانی انگلستان و رژیم صهیونیستی و با عاملیت ترکیه و جمهوری آذربایجان و بازیگری نیابتی برخی گروه‌های سلفی تکفیری (که دو سال است از زمان جنگ ۴۴ روز قره باغ در منطقه حضور دارند) در شرف تولد و شکل گیری است.

البته فعلاً این واحد سیاسی یا کشور خودخوانده، روی هوا متولد شده و آنها قصد پیاده سازی آن بر روی زمین را دارند. محدوده جغرافیایی این جمهوری خودخوانده؛ غرب قره باغ تا حد فاصل بخش‌هایی از جنوب قره باغ (که در زمره قلمرو سرزمینی جمهوری آذربایجان می‌باشد) و منطقه جنوب جمهوری ارمنستان، حدفاصل استان سیونیک تا منتهی الیه مرز ارمنستان با ایران (یعنی شرق و شمال شرقی جمهوری خودمختار نخجوان می‌باشد.

در شهریورماه ۱۴۰۱، طی مراسم رسمی و علنی در آنکارا، برای این جمهوری خودخوانده، رییس جمهوری که تبعه جمهوری آذربایجان است بنام «رضوان طالب اف»، همچنین معاون رییس جمهور بنام «محمدعلی ارسلان» و اعضای هئیت دولت، به همراه یک پارلمان ۷۵ نفری، تعیین و رسماً اعلام شده است. پرچم این جمهوری خودخوانده نیز رونمایی شده و ترکیبی است از پرچم‌های؛ ترکیه، آذربایجان و نماد شیروخورشیدکه بدون تردید متناظر به جمهوری اسلامی و ایران است. متعاقب این انتصابات، در مهرماه ۱۴۰۱ نیز «پارلمان آذربایجان جنوبی» که منظور آن اشاره به استان‌های آذری زبان کشورمان می‌باشد، یعنی استان‌های؛ اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان و ... که در ادبیات رایج پان ترکیست ها به این مناطق «آذربایجان جنوبی» اطلاق می‌شود، در آنکارا رسماً اعلام موجودیت و اعلام فعالیت نمود.

در روز ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان طی تهاجم زمینی از منطقه منتهی الیه شمال محدوده این جمهوری خودخوانده و از کوتاه‌ترین مسیر زمینی اتصال آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان که جزیی از سرزمین آذربایجان محسوب می‌شود، وارد خاک ارمنستان شدند. آن‌ها طی یک روز پیشروی نظامی به طول ۵/۷ کیلومتر و به عرض ۵/۸ کیلومتر پس از فروپاشی شوروی سابق و استقلال این دو جمهوری برای اولین بار، وارد خاک ارمنستان شدند.

مسیر مورد نظر ۲۰ کیلومتر است که ۵/۷ کیلومتر آن در طول، به اشغال آذری‌ها درآمده است که متعاقب آن با اعلام اعتراض شدیدالحن جمهوری اسلامی ایران و اخطار جدی به طرف آذری و متعاقب آن برگزاری مانور نظامی سپاه در منطقه شمال غربی کشورمان، آذری‌ها فعلاً توقف نموده‌اند. لازم بذکر است که همانند جنگ سال ۱۳۹۹ در منطقه قره باغ نیز (معروف به جنگ ۴۴ روزه)، نیروهای اصلی نظامی پیش روی کننده در جبهه زمینی، مزدوران سلفی تکفیری‌ای بودند که با عاملیت ترکیه و رژیم صهیونیستی دو سال است که از سوریه به آذربایجان آورده شده و در قالب غیررسمی در منطقه مجاور شمال غرب کشورمان رسوب نموده و حضور دارند.

این مزدوران با لباس ارتش آذربایجان در میادین نبرد حضور دارند. در نبردهای نظامی روز ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ این نیروها به طرز وحشیانه‌ای سربازان زن ارمنی را به اسارت گرفته شده و در برابر دوربین با چاقو سر بریده و مثله کرده و فیلم‌های آن را در سطح گسترده‌ای پخش نموده‌اند. این یعنی اینکه، امروز دو سال است که نبرد اصلی در میدان رزم آذری‌ها را این نیروهای سلفی تکفیری همانند رفتارهای وحشیانه حدود ۱۲ ساله خود در سوریه، هم اکنون دارند اداره می‌کنند که البته باید به نیروها، ارتش آذربایجان و سلاح‌های جنگی پیشرفته اسراییلی، ترکیه و ... را نیز اضافه کرد.

 توطئه جمهوری زنگزور!

تحلیل راهبردی:

برابر برنامه ریزی انجام شده قرار است ساکنین اصلی در «جمهوری ترک زنگزور» را این افراد سلفی - تکفیری تشکیل دهند و اگر ایده تحقق اقلیم پان ترکیستی در منطقه مجاور شمال غربی کشورمان در حدفاصل آذربایجان تا نخجوان، شکل بگیرد، سلفی های تکفیری در مجاور مرزهای شمال غربی کشورمان حضور خواهند داشت که این به معنای پیشروی این تهدید از عرصه سوریه به مجاورت مرزهای شمال غربی کشورمان است. این یعنی اینکه در اغتشاشات آینده با مداخلات از این ناحیه در مناطق آذری نشین کشورمان ایده تجزیه طلبی این مناطق از این ناحیه لجستیک و پشتیبانی خواهد شد. این یعنی پروژه «قبرس سازی در قفقاز جنوبی»؛ که برآیند تمامی آنها یعنی تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و عاملیت حاکمان و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلستان و رژیم صهیونیستی، با پشتیبانی صحنه‌ای ترکیه و جمهوری آذربایجان، برای تحقق «تجزیه طلبی» در مناطق «آذری نشین» ایران اسلامی. پروژه قبرس سازی هم اکنون حدود ۷ دهه است که قبرس را تبدیل به پایگاهی برای اقدامات اطلاعاتی و ضدامنیتی آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی، جهت کل منطقه کرده است.

مضاف اینکه، جمهوری اسلامی ایران ۱۲ سال است که در سوریه حضور یافته تا ضمن تقویت محور مقاومت، مانع حضور تکفیری‌ها در همجواری کشورمان شود و متاسفانه این امر (یعنی حضور تکفیری‌ها) در حال رسمیت یافتن در همجواری شمال غرب کشورمان است.

پیشنهادها:

۱- جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت باید جلوی اقلیم سازی در این منطقه و همچنین حذف مرز مشترک با ارمنستان را بگیرد و هرگونه اقدامات پیشگیرانه در سطوح سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، توسط کشورمان، جلوگیری از بروز آسیب جدی و بزرگ در آینده خواهد بود.

۲- ایران باید مقتدرانه و جدی در این عرصه ورود کند. راهبرد هوشمندانه در این خصوص در سطح ملی توسط شورای عالی امنیت ملی مصوب و ابلاغ شده و ارگان‌های ذیربط در کشور به صورت همپوشان و هم افزا در جهت حفظ و ارتقای منافع و امنیت ملی کشور در قبال این منطقه رفتار و عمل نمایند. چرا که تنها کشوری که با تمامی طرف‌ها در منطقه مرز زمینی مشترک دارد جمهوری اسلامی ایران است.

۳- اگر تعلل و غفلت کنیم، باید در چند جبهه در این منطقه با پان آذریست ها و پان ترکیست های تجزیه طلب، تکفیری‌ها، رژیم‌های آذربایجان و ترکیه، رژیم صهیونیستی، ناتو، آمریکا و انگلستان، وارد نبرد جدی در تمام سطوح بشویم.

۴- بازیگردانی اصلی پشت پرده این قضیه را آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی عهده دار بوده و عاملیت در صحنه را نیز ترکیه و جمهوری آذربایجان برعهده دارند، این یعنی اینکه ناتو نیز در منطقه بازیگری‌اش افزایش خواهد یافت.

مضاف اینکه بازیگران نیابتی نیز عناصر سلفی تکفیری هستند. با عنایت به اینکه حضور ناتو و عناصر سلفی تکفیری در منطقه قفقاز جنوبی، در خط قرمز امنیت ملی و منافع ملی دو کشور ایران و روسیه قرار دارد، ضروری است تا در اسرع وقت دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دو عرصه همزمان، اول؛ با روسیه (برای همراهی و ورود به منطقه برای تقابل با ناتو و آمریکا و تکفیری‌ها) و دوم؛ در عرصه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان، فعال شود تا مانع تحقق خواسته آمریکایی‌ها و همراهانشان، آذری‌ها و ترکها در جهت ایجاد این ضلع سوم تجزیه طلبی و حضور سلفی های تکفیری در منطقه بشویم.

منبع: شانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 207
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 36
  • قدس ابراهیمی میاییم IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    61 32
    یه مشت وطتن فروخته هستند
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      65 39
      ترک اصیل زردپوست چشم بادامی هست مثل ازبک ها وقرقیز ها و مردم شمال افغانستان که ازبک هستند.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      50 27
      نخجوان، برگ برنده ایران
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      17 8
      افغانیای هزاره هم چشم بادامین
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      52 6
      هر گونه کوتاهی در این موضوع ، برای نظام لکه ی ننگی خواهد شد در تاریخ، همانطور که جدایی هفده شهر قفقاز برای قاجار و فتحعلی شاه لکه ننگی شد در تاریخ
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      49 3
      مقصر اصلی برخی مسولین مملکت ما هستند که درک درستی از منافع ملی ندارند .
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      27 12
      شمشیری که شما گردنکشان را جلوی مادرمان ایران به زانو در می آورد قبلا توسط «کوروش و آلپ ارسلان» تیز شده است. ____ زنده باد امپراطوری فرانژادی ایران
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      12 5
      باتوجه به لو رفتن فساد مالی گسترده علیف و خانواده ش در ماه های اخیر ، فرصتی خوبی فراهم شده تا ایران با راه اندازی شبکه های تلویزیونی و رسانه های مجازی مردم آذربایجان رو علیه علیف و خاندانش بشورانه ولی متاسفانه هیچ فعالیتی در این زمینه دیده نمیشه. ضمنا تقویت گروه حسینیون برای مبارزه با این حکومت یکی دیگه از اهرم های فشار خواهد بود . سومین مورد هم تقویت نظامی ارمنستان...
  • هادی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    80 31
    اگر بخواهیم فتنه بر طرف بشه باید حکومت علی اف سرنگون بشه. غیر از این راهی نیست
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      60 29
      حتی این ترکیه این قدر احمق هست که نمی‌داند خودشان هم در تور تجزیه هستند.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      36 13
      لعنت بر ترکیه و اردوغان
  • سید IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    59 24
    پس از فروکش کردن گرد و خاک هر دسیسه علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور ما بوده است که قوی تر و پرتوان تر از قبل غبار مانده پس از آن کُشتی را از تن خود تکانده است!!!
  • سید IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    39 17
    پس از فروکش کردن گرد و خاک هر دسیسه علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور ما بوده است که قوی تر و پرتوان تر از قبل غبار مانده پس از آن کُشتی را از تن خود تکانده است!!!
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    66 36
    تقصیر خودتونه، فورا با ارمنستان متحد بشین و ترتیب این ترک ها رو در اون منطقه بدین تا بعدأ نیاز به صد برابر هزینه و تلفات نداشته باشین، ازما گفتن بود!!!
    • مسعود IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      36 40
      شما بچسبید افغانستان .پسرعموهای خودتان .که راحت درشهرهایتان تجاوزو...کنند.
    • یوسف از همدان IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      19 46
      بزرگ تر از تو در طول تاریخ نتونسته تورک ها رو شکست بده
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      48 16
      شما آذربایجانیها (البته آذریهای ایران مد نظر نیست)هم برین بچسبین به اربابهای اسرائیلی تون که نظامیاشون راحت مثل الان بیان به.... خونه هاتون
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      شما هم خیلی زود گم کنید
    • فرهنگ IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 2
      داداش چه زود نتیجه گیری کردین
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      26 16
      __آذری آریایی است ازبک و مغول نیست._
  • یوسف از همدان IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    25 53
    زور بزنید ببینیم آخرش چی میشه
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      61 25
      زور چرا؟ یک گوشه چشم اومدیم ترکیه از یمن همون اول عقب نشست، ترکیه حمله شمال سوریه رو کنسل کرد. زنگزپر ساخته نشد. ترکیه بوسیلخ کوریدور ایران سوریه اروپا دور زده شد. ترکیه توسط کوریدور چابهار روسیه اروپا دور زده شد.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    51 22
    ایران یه کاری میکنه که اون یه تکه از ارمنستان تا ابد یه خار تو گلوشون بمونه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    49 26
    چند تا شاهد 136 بفرستید روی سرشون تا دستشون بیاد دنیا دست کیه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    55 16
    خوب بجای رزمایش الکی ملکی ایران نیز باید مناطق جنوبی ارمنستان وارد بشود
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    27 34
    چرا عکس پرچم جمهوری تورک گویچه زنگزکر رو نزاشتی ؟
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      16 5
      پرچم آرتساخ رو هر روز می بینین کافی نیست؟
    • PERSIAN 🇮🇷 SOLDIER NL ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      39 9
      بگو تورک های نوکر صهیونیستی مزدور . تمام .
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    42 7
    چی میشه اگه ۶۶۶ موشک به اسرائیل شلیک کنید ؟!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    39 24
    کشورجعلی باکو مزاحم ترین جغرافیای منطقه است.
  • هاشم IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    24 18
    با این اوصاف وقت اشتی ملی است و درک کردن جوانان و رفع موانع ارتباط ایران با تمام جهان البته شرطش کنار گذاشتن عقاید پوچ یک دست نمودن حاکمیت است و محدود نمودن نیروهای تمامیت خواه انهاییکه ایران گروگان کرفته اند .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      23 3
      به امیدنابودی دشمنان کوچک ایران بزرگ
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      23 1
      بجای نیروهای تمامیت خواه نخاله های تجزیه خواه و بی غیرت بیان درسته؟
    • علی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      16 0
      آشتی ملی! بنده خدا تنها چیزی که واسه جماعت لیبرال وطنی آشتی جو!اهمیت نداشته ونداره منافع ملی ایرانه، هدف تنها وتنها قدرت و در رویا هاشون سرنگونی جمهوری اسلامیه .اگه دلتون واسه خودتون میسوزه یهتره از بازی تو زمین دشمنای ایران خودتونو بکشید بیرون آشتی جویی پیشکشتون.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    42 11
    به امیدنابودی بدخواهان ایران زمین زنده بادایران
  • تبریزی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    42 19
    با تصرف نخجوان وبازگشتش به سرزمین مادری دستهاشون رو بزارین تو پوست گردو
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    26 21
    دوکشورک جعلی وفاشیستی بایدنابودشوند.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    11 6
    یه عده شدن ، متولی امنیت کشور...
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    41 21
    ایران بایداستان شمالی خودش روپس بگیره وبه این مسخره بازیهاخاتمه بده.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    26 16
    علی اف بچه ننه
  • ایمان IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    48 23
    اولا تا دیر نشده باید طرح رفراندوم در نخجوان برای الحاق به ایران رو استارت زد این حمله رو به جلو حتی اگه در حد طرح هم باشه الهام و حامیانشو به عقب میرونه دوم اینکه باید سیاست دفاعی رو در قبال الهام و رجب کنار گذاشت و سیاست تهاجمی پیشه کرد مثل آمریکا وگرنه مثل حمایت از الهام تو جنگ قره باغ موقعی به اشتباه راهبردی خودمون پی میبریم که دیر شده و جای جبران نیست
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      11 23
      اول اینجا یه رفراندم بزن بعد برو سراغ نخجوان
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    47 28
    قدمت دوکشورجعلی آذربایجان واسرائیل باهمدیگربه یک قرن نمیرسدومدام درحال فتنه ودردسرسازی اند.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    76 30
    جمهوری جعلی باکو
    • 110 IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      38 11
      تهدیدشان کرده اند وگرنه مابااذربایجان اشتراک دینی قومی داریم شیاطین فسادصهیونیست هرگزنمیتوانند برای ماسنگرسازی کنند وماراازذره بینی که روی این یخ گرفته ایم منصرف وقدرتمان راتقسیم کنند تاجای دیگربجنگیم هرجنگی اولین بارمناطق سیاسی واقتصادی ونظامی رژیم بلعمی صهیونیست رانابود میکنیم
  • CN ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    17 20
    ظاهراً که چند ساله دندانهای ایران را کشیده‌اند و همانند گذشته بشدت محکوم کنید
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    32 5
    ما به راحتی می تونیم مشکلات رو حل کنیم زمانی که منافع ملی را در نظر بگیریم
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    63 30
    مرگ بر علی دایی . الان کجایی تا در مقابل توطئه الهام علی اوف عکس العمل نشاندبدهید.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    41 16
    همه شون باهم اندازه یک کشورقدرت ندارند.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    36 14
    ایران شده خارچشم تعدادی حشره
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    37 18
    ما میتونیم با سیاست ، نخجوان را به خاک کشورمان اضافه کنیم
  • علی تبریز IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    20 39
    وقتی مطلبی درخور ندارید بنگاه سخن پراکنی فرافکنی راه انداخته اید
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    34 17
    دشمنان ایران بزرگ آمدندورفتند.ایران بوده و هست وخواهدبود.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    39 21
    استان آران به ایران بازخواهد گشت.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      31 3
      زنده بادایران
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      30 3
      زنده بادایران
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    26 15
    دنیا طلبان فاجر در طیف های مختلف و در جغرافیای متنوع آمالی را پی گیری می کنند از جمله کشور تراشی ، تجزیه طلبی و...برای محدود یا نابود ساختن منادی آزادگی و اخلاق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز. قرآن در سوره نوح آیه بیست و دو می فرماید :«و مکروا مکرا کبارا دشمنان به طرح و برنامه ابلیسی عظیمی دست زده اند» اما همه این طرح های شیطانی با طراحانشان یک جا غرق شدند و این حضرت نوح و اصحابش بود که در کوه جودی با نجات از سیل ویرانگر از کشتی پیاده شدند.از نظر فرهنگ قرآنی جبهه کفر و ظلم هرگز بی کار نبوده و هرچه توان فکری و مالی دارند روی هم ریخته و با هم افزایی علیه جبهه حق دست به تهیه طرح هایی می کنند که کار جبهه حق را یکسره سازند اما سرنوشت همه حق پویان پیرو مکتب وحیانی انبیاء آن گونه نشده و نمی شود به گونه‌ای که دشمنان حق ریل گذاری کرده اند! چرا که دشمنان همه امور را در نظر گرفته اند جز الله متعال را که فرموده«لله جنود السموات و الارض» همه لشکریان اسمان ها و زمین تحت فرماندهی الله متعال است و همین قوت قلب مدافعان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز است تادر کنار رصد تحرکات دشمن و ایجاد امادگی های همه جانبه از حیث افراد و تجهیزات، توکل به فرمانده کل لشکریان آسمان و زمین نمایند. چنان که امام خامنه‌ای ضمن رصد تحرکات دشمن به آمادگی هر چه بیشتر ونیزبه توکل و اعتماد به الله متعال تاکید می فرماید. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    44 7
    هيس! وزارت خارجه و مسئولان بي لياقت ايران خواب هستند.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 28
      در پاسخ پیام 14:01 ، استاد! به وزارت خارجه چه ربطی دارد؟ این کار یک کار امنیتی و نظامی است. وزارت خارجه می تواند فقط کار را رسانه ای کند.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    37 31
    مردم جمهوری باکو نه آذری هستند و نه ترک. ترکیبی از مردم بومی قفقازی با یهودیان خزری هستند.
  • نیما IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    48 18
    جمهوری باکو اگر به ایران حمله کند تبدیل به جمهوری گورستان می شد
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 1
      کشورجعلی بادکوبه
  • NL ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    24 39
    زنگه زور طبق مفاد صلح..باید به آذربایجان داده شود ..درقبال کریدور لاچین ......
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 39
    تحمل پیشرفت مارو ندارین،
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      18 7
      آخه توچراخودت رو قاطی دیگران میکنی
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      15 3
      روانپزشک به دردتونمیخوره،
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 3
      ایران وایرانی تحمل میهن فروشی وبی هویتی و اشغال گوشه ای از سرزمین خودتوسط نژادپرست های وحشی را ندارد.
  • NL ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    22 20
    زنگه زور طبق مفاد صلح..باید به آذربایجان داده شود ..درقبال کریدور لاچین ......
  • NL ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    24 36
    زنگه زور طبق مفاد صلح..باید به آذربایجان داده شود ..درقبال کریدور لاچین ......
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      24 14
      کل کشور جعلی باکو باید به ایران داده شود.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      16 10
      استان باکو همین الان هم به ایران بازگشته
  • NL ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 23
    زنگه زور طبق مفاد صلح..باید به آذربایجان داده شود ..درقبال کریدور لاچین ......
  • NL ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    17 39
    زنگه زور طبق مفاد صلح..باید به آذربایجان داده شود ..درقبال کریدور لاچین ......
  • NL ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    18 23
    زنگه زور طبق مفاد صلح..باید به آذربایجان داده شود .
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      40 2
      بازتوپیدات شدروانی
  • NL ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    17 26
    زنگه زور طبق مفاد صلح..باید به آذربایجان داده شود ..درقبال کریدور لاچین ......
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    19 7
    تحمل پیشرفت مارو ندارین،داستان سازی الکی نکنین...
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      30 6
      پماد بمال که پسرفت کردید
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    28 36
    تحمل پیشرفت مارو ندارین،داستان سازی الکی نکنین... کریدور زنگزور صرفا یک کریدور با محوریت اقتصادی بین دو قسمت آذربایجان عزیز هستش که در چارچوب توافقات و روابط دوجانبه ی جمهوری آذربایجان و ارمنستان به تصویب رسیده و به طرف سومی که خودش منشا مشکلات منطقه ایی هستش ارتباطی نداره
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      17 8
      طوری میگی تحمل ماروندارید،کسی ندونه فکرمیکنه تبعه جمهوری جعلی باکوهستی.مریضی؟چی میزنی؟دکتررفتی؟
  • زنگانلی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    13 12
    میدونستین دروغ گناهه؟
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 9
      نه شما که می دونی چرا هی دورغ می گی می گفتن رجوی خیلی به اسلام آمریکایی مقید من قبول نداشتم خودتون دورغ نگید شیطان از دست شما داره تعجب میکنه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 2
    مجبور نیستین
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 33
    این همه .سناریو سازی
  • اردبیل IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    27 48
    یاشاسین تورکیه
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      10 2
      برووووووووووووو
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      43 4
      یاشاسین ایران
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 3
      تورکیه خار اولسون ✌️😄
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      4 0
      2:20 نابود بادعیران
  • علی تبریزی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    25 24
    جانم فدای آذربایجان
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      38 16
      به زودی استان باکو رو به عنوان پیش کش به آذری ها هدیه میدهیم.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    12 24
    این علی اف و اردوغان الحق که زرنگن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 3
      دونژادپرست عقب مانده
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    9 21
    اینطور که شما شل گرفته اید، یک بخش از ایران را جدا خواهند کرد
  • شریف IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    25 11
    امیدواریم مسئولان کشوری ولشکری،تدبیری بیندشیندواین فتنه رادر نطفه خفه کنن تادیرنشده...
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 8
    مشرق زیاد اوهامی هستی تو منطقه که شمال جنوب شرق غرب دهها جمهوری استقلالی و فدرالی موجوده شما چرا بجای دوستی باید دشمنشون باشی در حالی که در تاریخ بیش از هزار ساله ترکها به منطقه شکوفایی زبان و قوم تاجیک انکار ناپذیره شما خیلی سطحی فکر میکنین در منطقه تورکها نمیتونی به تورکا زور بگی دشمنی کنی صد سال میتونی باکمک خارج مثل روس انگلیس امریکا اسبتو بچاپی بعد چند وقت هزینه گرانی باید بدی که غیر قابل پیشبینی خواهد بود یکم با فکر زرنگ باشین
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 3
      انشاله تاسیس دولت فدرال دیاربکر کردستان. هر جا کرد هست آنجا ایران است.
  • ساوالان IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    12 10
    به حال ما فرقی نمی کنه مهم برای ما بازگشت به وطن هستش که در حال حاضر از وطن دوریم با مدیریت مزدوران در آزربایجان ما تورکها روزی وطن خواهیم داشت
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    12 14
    سرزمین باکو را به وطن ایران بزرگ بازگردانید.
  • جلال میاندواب IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 12
    آذربایجان فرزند ایران است. فرزند نمی تواند پدر و مادر خود را انکار کند. اسرائیل، آمریکا، انگلیس و نوچه هاشون نمی توانند هیچ غلطی بکنند.
  • اکبر IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 8
    یک چیزی میگم و بشنوید؛ بنشینید سر جاتون. با این بهانه ها و با هر بهانه ی دیگر گلویتان را زیر تیغ می سپارید.
    • کیوان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      5 6
      باشه کوچولو
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 7
    ترکیه عاشق آذری هاست برای همین آرارت رو میخواد برگردونه به آذری ها
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 19
    دشمنی که با تورک ها آغاز کردید دودش به چشم خودتون میره باعث تجزیه ایران میشه
    • کیوان IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 3
      باش تا صبح دولتت بدمد
  • محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 7
    الیاف خوب حالگیری می کنه .مقامات هم نگاه می کنند.آقا راست می گوید یک تیر درکنید تا زنجان جدا میشه.خج خج خج
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 4
      پان تورکهای خیالاتی
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    9 12
    اگر این دالان رو میخوان باید از دریای خون بگذرند هرگز اجازه نخواهیم داد
  • علی NL ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 16
    فعلا که پانترکیسم در سراسر کشور و سطوح تصمیم گیر ما نفوذ کرده و اجازه هیچ تحرکی رو به ایران نمیده.جنگ با پان ترک ها از داخل ایران باید شروع بشه.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 10
    باید یه پایگاه در خاک ارمنستان در استان سینویک تاسیس کنیم ببینیم کی وجود داره دست از پا خطا کنه آمریکا و اسراییل جرات نمیکنن با ایران اینطور حرف بزنن اونوقت پس مانده شوری برای ایران گردن کشی میکند که ما مجبور شویم گردنش را خرد کنیم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 5
    هیس ضعیف ها داد اضافی نزنین
  • ایرونی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 7
    مماشات و رعایت حسن همجواری بیش از حد بعضی دولتهای اطرافمون رو پررو کرده
  • سید IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 0
    این تحلیل سیاسی بود ؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 4
    ماشالله بزنم به تخته عجب داستان نویسی هستید🤣
  • عارف اردبیل IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    12 12
    یاشاسن گوزل ایرانمز کور اولسون دوشمنیمیز لعنت اولسون علی دایی کیمی ساتخنا ❤️🇮🇷❤️ جانم فدای ایران جانم فدای رهبر
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      6 0
      🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • GB ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 3
    ایران فقط سر و صدا میکنه هیچ کار عملی نمیکنه، به جای تحلیل نوشتن باید کاری کرد، 3 سال هست فقط کنار نشستیم داریم حرف می‌زنیم ولی هیچ کار عملی نکردیم و هیچ برنامه‌ای هم نداریم، متأسفانه درگیر چیزهای الکی شدیم ما توسط دشمنان
  • جعفری IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    4 11
    کسانی که به تاریخ واقعی اقوام علاقه دارند حتما مطالعه کنند کردستان سرخ به اراضی لاچین زنگزور خوجایلی وبخشی ازمناطق مورد مناقشه بین باکو وارمنستان اطلاق میشود وساکنان کنونی هم شاهدربرمدعا هستند شجره نامه افراد هم بررسی بشود کفایت میکند پس جمهوری زنگزور آذری هم مثل حامی غاصب قدس جعلی است.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    11 7
    متأسفانه خدای دشمن تراشی هستیم این چه تحلیلی هست اخه
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 6
      شما چرا با آرتساخ دشمنی میکنید؟
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 6
      باکو حقمونه استانمونه،
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 11
    یاشاسین آذربایجان
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      6 5
      مسخره ترین وتکراری ترین وبی معنی ترین اراجیف پان ترکها
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      5 3
      یاشاسین ایران بزرگ
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 1
    درود بر ملتها
  • عافیت MZ ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    11 10
    بنام خدا. یکی از راهکارهای اساسی،بازگشت نخجوان بعنوان علت منازعه به سرزمین مادری است. در واقع، حل ریشه ای معضل همینه.
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 3
      ایران شمالی
  • سروش IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 1
    پیشنهاد اول برکناری سفیر بی‌کفایت ایران در باکو اشغالی این
  • حسین IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 7
    باید در زنگزور با هماهنگی ارمنستان، نیروهای ایرانی وارد بشن و قبل از حادثه، نیروهای آماده آنجا باشن.
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      درود ب رزمندگان اسلام!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    درسیاستهای فعلی این دولت اصل بر مدارا کردن است
  • معلّم از اردبیل IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    4 5
    متولیان کشور بایستی با تجهیز ارمنستان به پهپادهای پیشرفته مانع قدرت نمایی ترکیه و ناتو شود. علی یف که همانند سگ صندوقچه اردوغان تا دستورات اسرائیل و ترکیه و نیت اتصال به ناتو را بدست نیاورد، ساکت نخواهد بود. از همه بهتر ایران ادعای پیوستن نخجوان به مام میهن ایران را دنبال کند.
  • adel IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اردوغان و الهام کی باشند که به خواهند به دست و پای ایران بپیچنند
  • قادر IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    در اوج قدرت
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 1
    2023 فصل اخر ایران .
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام خدمت مسولان محترم و انقلابی خبرگزاری مشرق خواهشمندم یک پویش مثل فارس من در مشرق راه اندازی کنید
  • یزدان IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 1
    قصه زیبایی بود فقط یکم قدیمی بود و تکراری
  • حامد IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 5
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می بری و زحمت ما می داری. با شاهد 136 تانک های شان را زمینگیر می کنیم. ما آذری ها خیری از الهام خانم و لاله خانم ندیدیم. درود بر ایرانشهر بزرگ و ننگ بر جمهوری جعلی باکو.
  • علی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 1
    بهتر بذار تجزیه بشیم
  • سورنا سردار ایران زمین 🇮🇷 NL ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 4
    نابود باد پان تورکیسم صهیونیستی و مزدوران ضد ایران زمین و ایرانیان .
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 3
      پاینده ایران
  • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    حکومت اسلامی
  • PERSIAN 🇮🇷 SOLDIER NL ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 2
    باز هم نوکرهای صهیونیستی جمع شده اند و فقط سر و صدا میکنند !
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      4 2
      خیانت حشرات ضدایرانی به جایی نخواهد رسید.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 1
    خیلی جالبه ..پان ترکی هست پان کردی هست پان عربی هست
  • دانیال IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 8
    در قرارداد جنگ اخیر قره باغ هیچ حرفی از کریدور زنگه زور نشده ولی برعکس به صراحت از کریدور لاچین صحبت شده واین روسیه به آذربایجان و ترکیه تذکر داده اما چون ترکیه و اسراییل به دستور امریکا می خوان تمرکز روسیه رو در جنگ اکراین بهم بزنن هرز گاهی از این شیطنت ها می کنند که باید به شدت توسط کشورمان و روسیه پاسخ داده بشه من فیلم جنایات سربازان سلفی و داعشی صفت و اسراییلی آذربایجان دیدم واقعا درد ناک بود اعدام دست جمعی سربازان ارمنی که فقط جرمشان دفاع از خاک و ناموسشان بود در روز قیامت باید زمین پیش خدا از این جنایت شکایت کنه واقعا این چنین کشتن برای حیوان هم سزاوار نیست.به عنوان یک ترک ایرانی وطن من تا ابد ایران خواهد بود و کفنم پرچم ایران کورالسون ایرانی ایستمینلر وداغیلسین دشمنیمیز
    • علیرضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      3 1
      شما که انقدر دل نارک و انساند‌ست هستی چط‌وره از سرنوشت ۴۰۰۰ اسیر اذربایجانی در جنگ اول قره باغ خبر بگیری که همگی رو در اسارت کشتند. بخش بزرگی از این اسیرا غیر نظامی بودن ،از کشتار زنان و کودکان در خوجالی ناراحت نشدی ! ای انتی داعش !!
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 3
      پان ترکهای خودشیفته باتاریخ جعلی واراجیف تکراری خیال میکنندخیلی مهم وتاثیرگذاراند.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    عاليه ، يه اقدام مهم هم من پيشنهاد ميدم بهتون و اون اينه كه مسؤلين نظام هرچه سريع تر بساط معترضين داخلى - همون اغنشاش گرها - را جمع و تك به تك معترضين را سركوب و با صدور احكام قضايى قاطع همه رو بالاى دار بفرستند ! اين اقدام عامل بسيار مهمى خواهد بود در راستاى يكپارچگى و اتحاد نظام با مردم ، كه اگر فردا روزى در اين نبرد به ملت نياز شد با دل و جان به سوى جبهه ها شتافته و با از خود گذشتگى و ايثار دمار از روزگار دشمن اسرائيلى و امريكائى دربيارن !
  • محمد از تهران IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 0
    دست بردار ....باید ایران وجمهوری آذربایجان.از .مسیر تنش دور شوند
  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 1
    شما فعلا مواطب کلاهتان باشید که نیافته , آذربایجان پیش کیش
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    تا جناب شمع..... بر سر کار هستند امیدی به اصلاح نیست...
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    4 1
    تحلیلی با کینه نفرت
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 1
    فعلا که داریم نگاه می کنیم
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 8
    مقصر اصلی اون چهار نفر از تبریز واردبیل وزنجان وارومیه هستن که بدون فکر از باکو حمایت کردن حالا باید بیان جوابگو بشن که ناتو واسراییل وتکفیری ها رو لب مرز مااوردن وبه فکر تجزیه هستن
  • یاشار دلیر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 2
    به عنوان رتبه یک دشته زبان و ادبیات ترکی دانشگاه تبریز و ایران عرض میکنم کشتی ایران گندیده
  • آتیلا IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 4
    نخجوان و یا آذربایجان برگرده به ایران و بشه خوزستان و بلوچستان.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 4
    ترا خدا بحرین استان۳۲،نخجوان استان۳۳وباکو استان۳۴ اعلام کنید وقال قضیه را تمام کنید
  • فرهنگ IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    4 1
    البته این تحلیلی است شما از آن برداشت کرده وبه خرد مردم می دهید
  • حمید IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 5
    ذکر چند نکته لازم. است.اول نمیتوان پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان رو به اسم داعش ثبت کرد.دوم هیچ گروه یا فردی تکفیری در قلمرو جمهوری آذربایجان وجود ندارد برعکس گروههای تروریستی ارمنی ازجمله آسالا هنچاک داشناک و پ کاکا در قره باغ حضور دارند.سوم زنگه زور در تقسیمات سال ۱۹۱۸ جز قلمرو آ'ذربایجان بوده و بعد از سال ۱۹۲۰ توسط شوروی به ارمنستان هدیه داده شد.چهارم ارمنستان بعد از جنگهای اول و دوم ایران و روس و شکست عثمانی در جنگ جهانی اول در اثر مهاجرت ارامنه ایران و عثمانی در قلمرو إذربایجان ایجاد شد حتی ایروان شهری مسلمان نشین بود.پنجم نویسنده هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود نیاورده و نوشتار کلا باد معده نویسنده بوده و فاقد ارزش علمی می باشد
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 2
      این چه منطقیه که جمهوری باکو به سرگردگی علیف و حمایت اردوغان مرزهای بین المللی و تاریخی ایران با یک کشور همسایه را از بین ببرد؟مرز ایران هم جزو خطوط قرمز ایران است و قطعا هر کشوری دنبال اشغال مرزهای ایران باشد عملا با ایران وارد جنگ نظامی شده و پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد و سیلی محکمی خواهد خورد حالا اردوغان باشد یا علیف یا هر دو
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 1
      پانترک بگه آسمان آبی هست بدون شک دروغ گفته
    • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 2
      یاشا برادر
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 3
      کل سران جمهوری جعلی باکووپان ترک های مریض دشمنان ایران وایرانی اند.نیازی به حضور دیگران نیست.بایدبرای همیشه ساکت شوند.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 3
    اگر ارمنستان هم نخواهد ایران بایستی وارد مناطق مورد مناقشه شود .اروپا و آمریکا و ترکیه قطعا امتیازات زیادی را به پاشینیان خواهند داد تا تکه پازل باقی مانده در جنوب ارمنستان را واگذار کند .
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 3
    دلاورمردان نظامی کجایند این مردک نفهم (علی اف)را سرجایش بنشانند
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    حالا چپ و راست وزیر خارجه بگه ما به روسیه در جنگ اوکراین کمک نمیکنیم دخالت نمیکنیم به ما مربوط نیست ،همجین قشنگن مربوط میشه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 2
    البته مشخصه که دارند برنامه ای رو پیش میبرند ولی نهایتا خواهند دید که ورق معجزه آسا به نفع «جمهوری اسلامی ایران» بر میگرده. مانند اتفاقی که در عراق و افغانسان و سوریه و یمن و لبنان رخ داد.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    ماه و ستاره باید از پرچم جمهوری بکو حذف شود .
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 2
    تجربه نشون داده مسیولین بیکفایت ما هر وقت کار از کار بگذره دست بکار میشن
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 2
    چرا با برنامه سازیهای کار شده ذهن استانهای خودمون آذربایجان و...اماده نمیکنیم و تنفر ایجاد نمیکنیم کاری نداره یک کارگروه متفکر و جوان حاشیه از طریق اینترنت و اخبار جعلی و و بزرگ کرون فسادها و... و چرا گروههای مخالفشون رو فعال نمیکنید و آموزش نمیدین با تحرکاتی که انگار اسراییلی ها و امریکاییها علیه شون دارن دسیسه میچینن
  • مرتضی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 1
    بهترین سیاست برای ما توسعه روابط با تمام همسایگان بر اساس منطق اقتصادی و احترام متقابل است. اما هیچکس نباید نسبت به شجاعت ما از تمام اقوام در دفاع از این سرزمین شک کنه. ایرانی
  • ناشناس IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 1
    با سلام این خبر صحیح نیست.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 1
    باید به ازربایجان داده شود.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    هرکه با ایرا در افتاد ور افتاد
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 4
    با این توضیحات جای هیچگونه کوتاهی در خنثی کردن این توطئه بزرگ وجود ندارد.تقریبا آمریکا بعد از نا امیدی از صدام و کردهای تجزیه طلب بر روی این نقشه که ابعاد بسیار بزرگی دارد متمرکز شده و اردوغان قلدر و علیف صهیونیست مجری و عوامل میدانی این توطئه خواهند یود
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 3
    شمشیری که شما گردنکشان را جلوی مادرمان ایران به زانو در می آورد قبلا توسط «کوروش و آلپ ارسلان» تیز شده است. ____ زنده باد امپراطوری فرانژادی ایران
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 4
    ما باید ادعای ارضی در قفقاز مطرح کنیم هم در سطح دیپلماتیک و رسانه ای و هم کتب تاریخی درسی در مدارس و...سکوت ما باعث پررویی کشورهایی شده که ۱۰۰سال هم قدمت ندارند و آنها ادعایی بخش های از خاک ایران دارند...
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    شمشیری که شما گردنکشان را جلوی مادرمان ایران به زانو در می آورد قبلا توسط «کوروش و آلپ ارسلان» تیز شده است. ____ زنده باد امپراطوری فرانژادی ایران
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 4
    حالا چرا جمهوری باکو زیر مجموعه زبرمجموعه ارتساخ نباشه؟
  • رضا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 4
    پس روس ها چه غلطی میکنند؟؟؟
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 6
      هند بزرگ و روسیه و ایران مخالف زنگزپر هستند. هند با ارمنستان مانورهم برگذار کرده
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 1
      مشغول احیای روسیه تزاری در اوکراین هستن و به قفقاز جنوبی چشمداشتی ندارن . تورکها می آیند ! الله اکبر ! صفوی ها می آیند 💪💪💪
  • جواد همدان IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 4
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین ترک زبانها و آذری زبانهای ایران یاشاسین ایران زیبا ایران کهن بیشه شیران و ننگ بر تجزیه طلبان
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 4
    امریکا از خاورمیانه رفت و فکر نکنم حداقل تا صد سال دیگه این کشورهای کوتوله ناقص‌ مثل ترکیه و عربستان،‌حالا حالاها بتوانند از زیر سایه امپراطوری جمهوری اسلامی ایران خارج بشن.
  • رضا IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 1
    به نظر میاد خاله خرسه های ایرانی به سرنوشت ایران کاملا مسلط شده اند .این تحلیل آبکی و نظرات گلچینی و تحریک احساسات جنگ طلبانه در این وضعیت ایران مثل سمه خدا به داد برسه .لطفا واقع بین باشیم.ترکها دشمن ایران نیستند به زور دشمن تراشی نکنید.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 3
    انشاالله به خواست خداوند جرقه یک تغییر بزرگ را خودشان می زنند و آذربایجان عزیز با اکثریت شیعه و مسلمان تحت حاکمیت شیعیان قرار میگیرد. من خودم از ترکهای شرستان عجبشیر استان آ.ش هستم.
  • عباس IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 1
    تورک هامیخواهندزنگزوررابگیرندحالاشما هاچرامیسوزیداخه بدبختها
  • حق IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 1
    مشرق جان تو فکر میکنی مردم این نوشته های برعلیه آذربایجان رو باور میکنن.راستی این مزخرفات رو از معده ت درآوردی؟ علاوه بر زنگه زور به امید الله ایروان ام به مام وطن خود آذربایجان برگردانده خواهد شد.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 1
    ایران باید هرچه زودتر با ارمنستان قرارداد نظامی امضا کنه و در ارمنستان بخصوص در محل گذرگاه زنگزو پایگاه های نظامی ایجاد کنه و حضور نظامی قوی در منظقه داشته باشه. نباید فرصت رو از دست داد .!!
  • سعید IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 2
    اگر بگویم کلید همه این مشکلات با تکیه بر حافظه تاریخی و سرنوشت ملتها،یک شاه کلید مشکل گشاست،چیزی نیست جز،انسجام و آشتی ملی برای یکپارچه سازی قدرت داخلی و مردمی،که همه گروهها باید منافع ملی را در ارجهیت قرار دهند،دوم تقویت قدرت نظامی مدرن و سلاحهای پیشرفته و دستیابی به تنها سلاح بازدارنده واقعی که همه میدانیم چه سلاحی هست،سوم تقویت گروههای مذهبی شیعه و تالشهای مظلوم در آنطرف مرز ،سوم تقویت ارمنستان برای دفاع از سر زمین خود،چهارم تقویت برادران کرد ایرانی تبار در ترکیه تحت ستم اردوغان،واز همه مهمتر همکاری و اقدام مشترک با روسیه،و تبیین تشکیل حکومت نئو عثمانی در مرزهای اروپا و خطر آن برای اروپائیان،،من به عنوان یک آذری زبان ساکن اردبیل مماشات با حکومت الهام را کاملا بی نتیجه میدانم ،زیرا او مستقل نیست و از اسرائیل و ترکیه دستور میگیرد.امتحانش مجانی است ،چند ماهی فقط از او و حکومتش دفاع کنید،نتیجه آن گستاختر شدن و ادعای ارضی بر خاک ۴۰ ملیون آذری ایرانی خواهد بود.باید سیاست چماق و هویچ همیشه بالای سر الهام باشد،در ضمن اعتشاشگران داخلی کمی شاید متوجه توطئه ها شده باشند و بدانند دشمن چه نقشه ای برای وطنمان دارد.
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    4 0
    در مقابل گفتار دیگران که می گویند ما خانی زبان ترکی و فرهنگ آذربایجان هستیم باید ایران بگوید : ما قبلاً زبان ترکی را در مدارس تدریس کرده ایم و نیازی به دخالت شما نیست !! نه اینکه با پنهان کردن هویت اقوام ساکن در این مرز و بوم ؛ میدان را به آنها واگذار کند !!
  • آرین IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    4 1
    دوستان عزیز خود شما هم بهتر میدونید که در آینده ای نزدیک سرزمین توران قدرتمند ایجاد خواهد شد و این به نفع ایران هست معادلات جهان بهم خواهد خورد
  • CA ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 2
    لعنت ابدی خدا بر اردوغان که همیشه با شیطان همراهه.
  • علی از تبریز IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    6 3
    قره باغ و زنگه زور جزء خاک و تمامیت ارضی آذربایجان است و مزدوران روس و ارمنی و فارس باید از اونجا بیرون بروند
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 6
    جمهوری آرتساخ❤️❤️❤️
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 6
    پانترکها افتخارشون اینه که خودشونو از نسل سگ و گرگ میدونن خیلی خنده داره تو قرن 21 مشتی عقب مونده مدرن اعلام وجود کنند اینا رو باید فرستاد تو بیابونهای سرد مغولستان تا بفهمن جای اصلیشون کجاس
  • DK ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    9 5
    پان فارس‌ها را به خلیج عربی‌ خواهیم ریخت
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      20 18
      اقلیت پست پانترک بایدنابودشوند.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      2 8
      غیرازپان ترکیسم پان دیگری در ایران زمین وجودندارد.این افکارآلوده و قرون وسطایی ونژادپرستی مختص جماعت کوچک پان ترک است.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      6 7
      سال هاست دریای کاسپین محل هلاکت پان تورک هاست که هیچکدام هم شناکردن بلدنیستندودرعمق نیم متری خفه میشوند.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 3
      برای ایران بزرگ متاسفم که بایددرگوشه ای از سرزمین خودش امثال توی مریض رو تحمل کنه.
  • علیرضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    7 1
    اسمان و ریسمان رو بهم بافتید تا یک حق اساسی و ظلم روا داشته شده را بپوشانید .ساکنین این مناطق اذربایجانیهای رانده شده از زنگزور و گویچه هستند و فقط در سال ۱۹۸۸ سیصد هزار نفر انها به زور اواره شدند . در زمان استالین با صدور فرمان۴۰۸۳ و سالهای بعد صدها هزار نفر به زور رانده شدند.جمعیت این افراد اکنون بالای ۱.۵ میلیون نفر است.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 2
      جعلی
  • من IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    4 0
    باز توهم زدی مشرق
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر این منطقه تغییر کند ایران در مشکلات غیر قابل پیش بینی در دراز مدت درگیر خواهد شد
  • یوسف IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    سیز ایسته سز ده ایستمه سز ده ؛ زنگه زور آذربایجان دیر. والسلام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس