کد خبر 1446591
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
قمار الهام علیف با مرگ/ رژیم باکو در مسیری بدون بازگشت است

در صورتی که پسر حیدر علیف پا را فراتر بگذارد و بخشی از خاک خود را در اختیار سازمان منافقین خلق قرار دهد، به منزله اعلام جنگ علنی علیه تهران تلقی خواهد شد و این آغازی است بر پایان رژیم خاندان علیف.

به گزارش مشرق، روز دوم شهریور ۱۳۹۳ یک فروند پهپاد هرمس ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز تاسیسات هسته‌ای نطنز منهدم شد. فرکانس‌هایی ثبت شده از این پهپاد نشان می‌داد که این پهپاد با عبور از دریای کاسپین (خزر) وارد حریم هوایی ایران شده بود. امر مسجّل شد که پهپاد از جمهوری آذربایجان برخاسته و محل جغرافیایی آشیانه آن نیز دقیق شناسایی شد.

«منصور حقیقت پور» از فرماندهان اسبق نیروی قدس سپاه و عضو وقت کمیسیون امنیت ملی در این رابطه اطلاعات جالب توجهی ارائه کرد. وی گفت: «مقرر شد وزیر دفاع [وقت] به همراه مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلّح با یک هواپیمای اختصاصی عازم باکو شوند، مراتب اخطار را به ریاست جمهوری آذربایجان اعلام و بلافاصله باکو را ترک کنند.»

جلسه‌ با حضور «علیف» رئیس جمهور آذربایجان و نیز فرمانده ارتش و وزیر دفاع این کشور تشکیل شد. مقام نظامی ایرانی خطاب به علیف گفت که می‌دانیم این هواپیما از آذربایجان بلند شده و ما [ایران] شما را مسئول می‌دانیم. مقام ارشد نظامی ایران یک اولتیماتوم ۴۸ ساعته داد که نشانگر عزم نظام برای پاسخ بود.

ماجرا این اینجا جالب‌تر می‌شود: رنگ از رخسار الهام علیف پرید. دستانش شروع به لرزش کرد و با صدای الکن خود بر سر فرمانده نیروی هوایی آذربایجان فریاد کشید که شما این کار را انجام دادید؟ پاسخ فرمانده نیروی هوایی جمهوری آذربایجان جالب بود: نه. مهمان‌ها انجام دادند!

این پاسخ نشان داد که دولت باکو اراده‌ای از خود ندارد و این کشور را بدون اجازه مردم آن به نکاح صهیونیست‌ها در آمده است. مقامات باکو بلافاصله برای عرض پوزش و ارادت عازم تهران شدند ولی این پایان داستان حضور صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان نشد.

قمار الهام علیف با مرگ
تیتر روزنامه اورشلیم پست

این شگفت آور نبود که روزنامه شهیر اورشلیم پست در روز ۲۷ آبان ۱۴۰۱ تیتر زد: «آذربایجان به نخستین کشور شیعه دارای سفارت در اسرائیل تبدیل شد.» پس از فروپاشی شوروی سابق و اعلام استقلال جمهوری آذربایجان توسط ژنرال «حیدر علیف» از مقامات سازمان KGB شوروی، سفارتخانه رژیم سال ۱۹۹۳ در باکو تاسیس شد و اکنون پس از ۳۰ سال مقامات باکو نیز عازم تل آویو شدند.

ویکی لیکس سندی از مکاتبه «دونالد لو» از مقامات وقت سفارت آمریکا در باکو در سال ۲۰۰۹ منتشر کرده که حاوی نکته جالب توجهی است. «دونالد لو» به نقل از اظهارات علیف به واشنگتن نوشت که روابط آذربایجان و اسرائیل شبیه به یک کوه یخ می‎‌باشد که نه-دهم آن پنهان است.

قمار الهام علیف با مرگ

دولت جمهوری آذربایجان بزرگترین تامین کننده نفت رژیم صهیونیستی است و قریب به ۴۰ درصد از کیک واردات نفت این رژیم متعلق به دولت تحت امر علیف است. آماری بالغ بر ۷۰ درصد تسلیحات دولت باکو توسط رژیم صهیونیستی تامین می‌شود.

خاندان علیف، جمهوری آذربایجان را به بزرگترین پایگاه نظامی-جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است. مجله فارن پالیسی در سال ۲۰۱۲ فاش کرد که طبق جمع بندی آمریکا، اسرائیل به پایگاه‌های هوایی نزدیک مرزهای شمالی ایران دسترسی پیدا کرده امّا چرایی آن برای واشنگتن نیز در هاله‌ای از ابهام است! این شامل ۴ فرودگاه متروکه به جامانده از ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق است. یکی از مقامات دولت وقت آمریکا در سال ۲۰۱۲ به فارن پالیسی گفت: «اسرائیلی‌ها یک فرودگاه خریده‌اند و نام این فرودگاه، [جمهوری] آذربایجان است!»

قمار الهام علیف با مرگ

دسترسی به حریم سرزمینی آذربایجان برای اسرائیل مهم است، زیرا یکی از سناریوهای فرضی رژیم برای حمله هوایی به عمق سرزمینی ایران این است که جنگنده‌ها مهاجم به فردو، به جای بازگشت به فلسطین اشغالی [و پرواز مسافتی بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر]، پس از عملیات به سمت شمال حرکت می‌کنند و در خاک آذربایجان فرود می‌آیند. امری بعید که در صورت وقوع، به نابودی دولت پناه دهنده به ارتش رژیم ختم خواهد شد.

این کشور مضاف بر مسائل نظامی، در زمینه مذهبی نیز پیرو فرامین رژیم اسرائیل است. ریشه آذری خاندان لامذهبِ علیف زیر سوال می‌باشد امّا بیش از ۳ دهه است که بر آذربایجان شیعه در حال حکمرانی هستند. این خاندان عنادِ صدام گونه‌ای با شعائر شیعه دارند که به جا مانده از روحیات سازمان KGB شوروی است. نمونه عیان آن نیز ماجرای کشتار نارداران بود.

نیروهای رژیم علیف آذر سال ۱۳۹۴ به شهر نارداران واقع در ۳۰ کیلومتری باکو یورش بردند. حرم رحیمه خاتون (خواهر حضرت امام رضا علیه السلام) در این شهر واقع شده و از این حیث برای شیعیان دارای قداست است. در این حمله تعدادی از عزاداران حسینی به شهادت رسیدند.

در جریان درگیری‌های شهر نارداران که متاسفانه با عدم واکنش جدی دولت وقت جمهوری اسلامی نیز همراه بود، تعدادی از شیعیان، از جمله حاج طالع باقرزاده،اسیر نیروهای رژیم باکو شدند. یکی از اتهامات حاج طالع حمل قرآن بود! عناد با شیعه در جمهوری آذربایجان به حدی است که احتزاز پرچم همجنس‌بازان و رژیم تل آویو آزاد است ولی برافراشتن پرچم عزاداری امام حسین (علیه السلام) ممنوع!

وقایع مرتبط با همسایه شمالی ایران طی سه دهه اخیر (بالاخص استفاده از قلمرو این کشور برای ترور در تهران) هیچ‌گاه به صورت جدی در کشورمان پرداخته نشد که همین موضوع، جای سوال جدی از تیم امنیتی و امورخارجه در پرونده قفقاز جنوبی طی حداقل ۲۰ سال گذشته دارد. امّا جنگ دوم قره باغ باعث شد که این سد سکوت حداقل در رسانه‌ها شکسته شود.

دولت علیف در پاییز ۱۳۹۹ با پشتیبانی ناتو و به طور خاص ارتش اسرائیل و ترکیه جنگی را علیه ارمنستان آغاز کرد که ۴۴ روز به طول انجامید. پهپادهای رژیم صهیونیستی و ترویست‌های اعزامی ترکیه از شمال سوریه، دو مولفه خاص این دور از جنگ بود.

هدف در ظاهر آزادسازی قره باغ اعلام شد ولی در باطن ماموریت دیگری در حال اجرا بود. سند این مدعا نیز این است که تنها نقطه آزاد نشده، "همین منطقه قره باغ" است.

در ادامه شاهد بودیم که حرکت نیروهای متحد جبهه باکو به سمت استان جنوبی ارمنستان است. این موضوع با واکنش قاطع ایران و گسیل نیروهای مسلّح به مرزهای شمالی همراه شد. ایران علناً اعلام کرده بود که قره باغ را متعلق به جمهوری آذربایجان می‌داند ولی مسیرهای ترانزیتی ایران به سمت اروپای شرقی نیز خط قرمز جمهوری اسلامی است.

ایران در جنگ اول قره‌باغ مانع پیشروی نظامیان ارمنستان در خاک آذربایجان و از بین رفتن موجودیت یکی از همسایگان شمالی و مرزهای آن با ایران شد.

با استناد بر همین اصل ثابت،‌ ایران مخالف پیشروی ارتش آذربایجان در عمق خاک ارمنستان از زمان شروع جنگ دوم قره‌باغ (سال ۲۰۲۰) و از بین رفتن مرزهای آن با ایران شده است. زیرا ایران پس از ۵ قرن در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند مسیری مستقل از حاکمیت روس و ترک برای ارتباط مستقیم با قاره اروپا داشته باشد.

اگر استان جنوبی ارمنستان به اشغال باکو درآید، راه ارتباطی زمینی ایران به اروپا همچون دوران خلافت عثمانی در انحصار اراده آنکارا خواهد ماند. علاوه بر این، راه گسیل زمینی ناتو به سمت دریای خزر نیز باز می‌شود که تهدید آشکار امنیت ملی ایران است.

پس از برخورد ناتو با سد مستحکم ایران برای تغییر جغرافیای سیاسی منطقه قفقاز جنوبی، الهام علیف به اقدامات شاذ و رجزخوانی علیه ایران روی آورد. دستگیری رانندگان خودروهای ترانزیتی ایران در شهریور ۱۴۰۰ و اتهام گستاخانه قاچاق مواد مخدر توسط ایران در پاییز سال ۱۴۰۰ از جمله این موارد بود.

قمار الهام علیف با مرگ

علیف در نشست مجازی سران کشورهای مستقل همسود اظهار کرد: «آذربایجان کنترل منطقه ۱۳۰ کیلومتری در مرز خود با ایران را پس از ۳۰ سال از ارمنستان پس گرفته و طی یک سال پس از این پیروزی، گذرگاه قاچاق مواد مخدر را که از ایران با عبور از شهرستان جبرئیل به ارمنستان و از آنجا نیز به اروپا ادامه می‌یافت، بسته است... این نشان می‌دهد که ارمنستان طی حدود ۳۰ سال گذشته با همکاری ایران، سرزمین‌های اشغالی آذربایجان را به‌عنوان گذرگاهی برای قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده می‌کرد».

در وقایع اخیر نیز این کشور تبدیل به اتاق عملیات عملیات تروریستی داعش در ایران شد. مضاف بر این، رزمایشی مشترک در روز دوشنبه ۱۴ آذر با نظامیان ارتش ترکیه در مناطق مجاور مرزی ایران انجام داد که طی آن، به اصطلاح عبور از رودخانه ارس (مرز با ایران!) را شبیه سازی کرده بودند.

الهام علیف همچنین در روز ۲۴ آبان عازم آلبانی میزبان سازمان مجاهدین خلق شد که گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه صورت گرفته است. رئیس جمهور آلبانی نیز اخیراً به به باکو سفر کرد. همسایه شمالی ایران به مقری برای حضور سه عنصر ضد امنیت ملّی ایران یعنی تجزیه طلبان، ترویست‌های تکفیری و نظامیان صهیونیست بدل شده که البته باکو منکر آن است. در صورتی که پسر حیدر علیف پا را فراتر بگذارد و بخشی از خاک خود را در اختیار سازمان تروریستی منافقین خلق (جنایتکارترین فرقه قرن ۱۴ ایران) قرار دهد، به منزله اعلام جنگ علنی علیه تهران تلقی خواهد شد و این آغازی است بر پایان رژیم خاندان علیف.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 141
  • در انتظار بررسی: 32
  • غیر قابل انتشار: 28
  • هلن IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    الهام علیف حرامی نکبت
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      66 13
      متاسفانه آذربایجان شمالی لابی قدرتمندی در کشور داره
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    آغازی بر پایان؟ چند بار قراره این حرف ها رو بشنویم. یک کار عملی، یک اخطار واقعی نیاز داریم. این کار با تصرف بخشی از آذربایجان کاملا ممکنه. اسرائیل رو هم همزمان از سوریه و لبنان بمباران کنید. ترکیه مستقیم وارد جنگ نمیشه فقط حمایت تسلیحاتی از علی اف میکنند. پس جایی برای صبر بیش از حد نداریم.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      در آذربایجان یک نفر فارسی زبان نیست اما در ایران میلیونها نفر ترک زبانند
    • ابراهیم IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      3 5
      چشم عباس آقاا
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      80 8
      آذربایجان جعلی
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      67 7
      در ایران عزیزده هامیلیون نفرازاقوام اصیل ایرانی زندگی میکنند
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      63 8
      آذربایجان جعلی اسم خودش و پایتختش وخیلی جاهای دیگرش همگی نام های ایرانی اند. دیگه قراربودچی بشه عقب مانده قرون وسطایی
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    خودتونم می دونین با آذربایجان نمی تونین جنگ کنین
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      63 15
      ززززرررررششششک!!!! برو به رقص و میخاری ات مشغول شو بابا تورو چه به این غلطها!!!!
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      23 7
      :))) آره بخواب عمو همچنان رویا ببین:)))
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      17 80
      اینها همش چرت وپرته.اگر ایران مانع پیشروی ارمنستان در جنگ قره باع اول بوده پس چطور ۲۰دصد خاک آذربایجان از جمله چند منطقه وشهر در امتداد رود ارس وهم مرز با ایران حدودا ۱۳۰کیلومتر هن مرز ایران به اشغال ارمنستان در آمده بود؟
    • پیمان IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      73 10
      قطعا همینطوره نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی کافیست تا جواب این رجزخ انی هارو بدن
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      68 9
      باکو کلا دوروبرای 30 تا پایگاه نظامی داره که کلا 30 تا موشک خرج ورمیداره عزیزم باکو حتی در حدی نیست بخواد با یکی از استانای با بجنگه چه برسه به ایران
    • فرزند ایران IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      60 8
      ما سالی چند دفعه تو سر ارباباش می زنیم. این یکی را که فعلا کاری باهاش نداشتیم را تصمیم به زدن بگیریم. جوری می زنیم که عبرت سایرین بشه.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      54 10
      جمهوری آذربایجان استان جدا شدۀ ماست، چرا نمی تونیم؟
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      10 12
      تو تورک با شرف نیستی . اگر با شرف تورکیدون ، اوشیوز مین شهید ون قانینان خیانت المزدون بی شرف پان ترک = چوب دو سر نجس
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      45 10
      چندتاپان تورچ جوگیرفکرکردیدعددی هستید. زنده بادایران با اقوام اصیل ایرانی
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      25 8
      بچه کجایی اینقد شجاعی ! بیدار شو بیدار شو شام سنگین خوردی الهام چند سال پیش زنشو قمار کرد الانم خودشو
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 2
      جنگ نمی‌کنیم چون مال خودمونه قرارع برگرده به آغوش وطن.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    120 9
    اون نبهفهمه، بی‌شعور تر از حرفاس.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    آذربایجان تنها نیست جنگ با آذربایجان یعنی جنگ با تمام تورکها
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      26 6
      ببین از الان ننه من غریبم بازی درآوردی هان!!!! خودت بیا جلو کوچلو چرا همش از دیگران مایه میذاری گوگولی
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      89 8
      کدوم ترکها ؟!! آره اون لاشخورهای پست تجزیه طلب که اسم جعلی تورک می زاری مثل کورد :))یا یکی مثل من و امثال من ترک اصیل از ایل اصیل قشقایی شیراز بچه روستا زاده حسن آباد پشت به پشت روی سیاهچادرمون پرچم ایران بوده ،هست و خواهد بود همون قزلباش های قدیم که دهن عثمانی رو صاف کردن در دفاع از تشیع و صفویه و در رکاب نادرشاه افشار روزی که تو رکاب نادر بودن کشور تیکه تیکه شده از دهن عثمانی،اشرف افغان ،روس و انگلیس نکشیده بیرون که الان تو جوجه تجزیه طلب براش رجز بخونی پاش برسه ما رو هم خواهی دید توهمی.
    • کامران IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      15 4
      لحاف یخ کرد، بخواب جیگر...
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      49 8
      وووی تلسیدیم ، بابا دوتا مستند پخش کنن اذری ها دهن علیف ها سرویس می کنن چه برسه به حمله ، جرات دارن یک قدم بیان تو خاک ارمنستان
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      79 5
      آب زرششششششششششک از جانب تورک ها حرف نزن هرچی می خوای از آلبانی بگو
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      56 7
      ما جرئت داریم امتحان کنیم. شما جرئت دارین امتحان بشین؟! پ.ن: انقدر ابله هستین که نمی فهمین یک در بی نهایت اگر آذری زبانهای ایران، بخوان مستقل باشن، اول شما رو می بلعن، نه اینکه زیر یوغ 5 میلیون جمعیت برن. ایران اگر میخواست با ترکیه سرسازگاری داشته باشه، تو زمان صفوی ها و قاجارها فرصت علی الظاهر راحتتر از حالا بود. بدبختای بی بصیرت داغون
    • US ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      81 12
      من تورک هستم و مخالف علی اف من اهل تبریز و آماده جنگ هستم
    • US ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      68 6
      عامل اصلی تحریک ایران گستاخ اسرائیل نیست، چون اسرائیل در امارات متحده هم هست ،فقط اردوغان هست که خواهان قطع دست رسی ایران به اروپا هست ، ترکیه بدجوری علیه منافع ملی ایران اقدام می کند ولی دریغ از یک پاسخ
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      44 7
      به عنوان یک ترک بهت میگم. برو بابا
    • فرزند ایران IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      65 7
      با تمام دنیا جنگیدیم ۸ سال و باج ندادیم. با تمام به اصطلاح شما ترک ها هم می جنگیم ببینیم چی تو چنته داریم. همون ترک ها و آذری های باغیرت خودمون کافیه تا تو دهان شما ها زد
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      49 1
      '...خلقتنی من نار و خلقته من طین (من از آتشم و او از خاک)' اولین نژاد پرست ابلیس بود، اما کلام خدا '...ان اکرمکم عند الله اتقکم (کسی برتر است که با تقوا تر باشد)'. پیرو قرآن باش نه پیرو ابلیس.
    • معلم از اردبیل IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      71 8
      لشکر 31 عاشورای آذریهای ایران جمهوری جعلی الهام خانم را متلاشی میکند . آنها جزء مشروب خوری و ساز و نواز تا بعد از نیمه شبها به چیز دیگر هم فکر میکنند .
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      5 2
      تو تورک با شرف نیستی
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    86 4
    بیست ساله ما هم همین حرف رو زدیم دولت باکو دشمن کشور هست
  • علی از تبریز IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    مرگ بر رژیم جنایتکار و کود کش ارمنستان و حامیانش
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      2 2
      مرگ بر دشمنان عقب مانده کشورمان ایران
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      عادت دارین از کودک و مسجد و این چیزا حرف بزنین ؟ اگر کودک کشی بده ، اسرائیل متهم ردیف اوله. اگر خراب کردن مسجد بده ، اسرائیل متهم ردیف اوله و در تمام این موارد جمهوری جعلی باکو ، همراه اسراییل بوده. پس با این ترفندها نیاین جلو که زود آبروتونو میبریم
  • مهرداد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    155 5
    حرف زدن بس عملی کنید تا این جوجه خروس سر جاش بشینه
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    30 7
    این بیشتر شبیه پینوکیو هست بعد از دروغ گفتن که!! خخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 1
    متاسفانه جنگ از هر سو به ملت ما تحمیل میشه.
  • فاضل رهبری IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    42 6
    عای اف مرتد ،فرقه هم جنس بازان،بله هیچ غلطی نمیتونه بکنه وقتی که هواپیما جاسوسی ازخاک آذربایجان جهت انهدام نیروگاه هسته‌ای رامیزنه،شما چرا باکو را نابود نکردید.حالا برای ما داستان سرای میکنید ایران مردم قوی نباید این مسائل دست پا پیش افتاده فرصت بده در نطفه باید خفه کنه.
  • NL ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 5
    بايد رابطه‌ ایران واذربایجان دوستانه باشد متاسفانه این طوری نیست
  • اهوازی US ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    علیف سگ دست آموز عردوغانه و بدون اجازه آنکارا آب هم نمیتونه بخوره... این وسط مماشات تهرانه که باعث جری شدن این مردک شده...
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      13 4
      ترکیه آویزون آذربایجانه
  • فرزند ایران IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    144 8
    با مقاله اعلان جنگ نکنید. یک بار بزنید تو دهن این احمق تا دیگه پررویی نکنه. بیش از حد به این مردک زمان داده شده تا یکه تازی کنه
  • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    82 7
    خاک توسرت الهه
  • رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    29 4
    این مطالب رو برای خائنین به ایران بفرستید
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    75 7
    انشاالله که پايان این مردک پست باشه! هرچند خیلی دیر شده! ولی امیدواریم بیشتر ازاین طولش ندید و اینپدر سوختهراهر چهزودتر کله پا کنید و مردم آذربایجان برگردند به ماهیت ایرانی- اسلامی خودشان
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    114 6
    داریم تاوان اشتباه خودمان را پس می دهیم اشتباهی که از زمان فروپاشی شوروی آغاز شد!
    • مقدس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      54 3
      متاسفانه ما خيلى زمان را از دست داديم يكى زمان دولت ليبرال غربگداى رفسنجانى و دوم حماقت دولت حسن فريدون غربگدا و عمل به خواسته و سفارش اربابان غربى اش .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    من با اینکه فارسم ولی میگم این سرور شما ساندیسی هاست خخخ بسوزید و هیچ غلطی هم نمیتونید بکنید
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      57 9
      خسته نشدی اینقدر توی طویله آلبانی ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      60 10
      پس ترکی خخخخ
    • فرزند ایران IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      51 5
      در این چند وقته دیدیم که خیلی ها از ایرانی بودن فقط فارسی حرف زدنش ر بلدن. بدبخت تر از وطن فروش نداریم. مثل کسی هست که مادر و پدر و خانواده نداره
    • فرزند ایران IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      43 4
      در این چند وقته دیدیم که خیلی ها از ایرانی بودن فقط فارسی حرف زدنش ر بلدن. بدبخت تر از وطن فروش نداریم. مثل کسی هست که مادر و پدر و خانواده نداره
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    109 9
    اتفاقا منتظریم علیف بیشتر و بیشتر بهانه دست ما بده منافقین را هم بیاره و مستقر کنه چه بهتر چون بعدش 4 ساعته نخجوان را به خاک مان برمی گردانیم تا کلا گرفتن جنوب ارمنستان یادشون بره منافقین هم همین جا پیش خودمون باشن بهتره !
  • حسن حبشی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 81
    اگر شما لیاقت داشتید آذربایجان از ایران دور نمی شد آشکارا از دشمن آذربایجان حمایت می کنید و آنوقت انتظار دارید با دشمنان شما همکاری نکند
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      لیاقت ما رو به رخ ما نکش. ما برای همراهی احمقها ، باج نمیدیم. تو دهن جمهوری جعلی باکو میزنیم و هیچ غلطی هم نمیتونید بکنید
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 58
    آذربايجان سوريه و يمن نيست
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    مردم نخجوان بشدت مردم ایران دوستی هستن و از زمان فروپاشی شوروی بارها درخواست دادن به ایران ملحق بشن اگه شرایط جهان همینجوری ادامه پیدا کنه در آینده ای نچندان دور موقعیت مناسبی ایجاد میشه که با گرفتن نخجوان برای امیشه از شر الهام یا جانشینانش در آینده راحت میشیم
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      42 4
      علیف نابود خواهد شد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    14 66
    تمام متن خزعبلات دروغ و نشان از شکست و عصبانیت هست..حداقل یه خط چیزی مینوشتی قابل باور باشه
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 89
    ایران هم خر را میخواهد هم خرما ؟! هم از عراق و سوریه و مدیترانه بره اروپا و هم از ارمنستان و گرجستان بره اروپا (روسیه) ؟! عراق و سوریه ی عثمانی مال ایران . قفقاز قاجار مال ترکیه . ایران اسرائیلو نابود کنه و ترکیه دم ارمنستان رو ببره
    • NL ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 2
      اول از هر چیزی دم امثال شما ستون پنجم دشمن رو می بریم که دم تکانی برای دشمنان ایران نکنید
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      شما کسی نیستی که برای ایران تعیین تکلیف کنی. دسترسی های ایران به هر جا که صلاح بدونه و در هر زمان که صلاح بدونه باید مهیا باشه.
  • سلام یا مهدی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    93 5
    با این همه دهن کجی که به ایران میکنه باید زد تو دهنش برای همین این کشورهای کوچک عربی رو برداشتن
  • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 2
    والله
  • آنتی دجال IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    16 12
    فقط توهم و خیال و هارت و پورت.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    7 79
    عثمانی کجا بود . در پرچم جمهوری تورک گویچه زنگزور نماد قاجارها و صفوی ها نقاشی شده . ترکیه و آذربایجان میخوان عثمانی و صفوی رو احیا کنن !!!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    21 3
    الهام شکست خواهد خورد
  • ع. رها IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    63 9
    قضا دور سرش میچرخه این بد قواره. آخرش هم باید یه استان اضافه کنیم ، آذربایجان شمالی
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      4 1
      داداش حالا که داری می زنی ، یه دفعه آمریکا و کل کشورهای عضو ناتو رو هم بزن خیال خودتو راحت کن.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    25 4
    علیف هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • ح IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    29 6
    راه قدس از کجا می‌گذرد؟؟ از بادکوبه!!
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    34 5
    حکومت صهیونیستی علیف برچیده خواهد شد .
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    33 2
    رزیم یهودی صهیونیستی حکومت صهیونیستی علیف برچیده خواهد شد .
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    45 0
    اون روز که فرصت حمله همه جانبه به کمپ اشرف داشتید و می‌توانست تمام عناصر مجاهدین خلق به هلاکت برسانید نکردید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    90 12
    اذربایجان ازخاکایران جداشده هرچه صریعتربایران ملحق خواهد شدانشاءالله.
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      10 58
      اونوقت دولت ملت ۹۷ ساله ی ایران فرو میپاشه و فارسی میشه زبان ۱۰ درصد ایرانیان
  • علی افصحی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    46 4
    خاندان در سابق کمونیست علیف تدریجا به پایان نه تنهاحکمرانی بلکه زندگی ننگین خود نزدیک می شوند. این خاندان خبیث که مسلح به راهبرد ننگین کمونیستی خود که « هدف وسیله را توجیه می کند!» طی سه دهه در تلاش است که تشیع را در جمهوری آذربایجان تضعیف و نیز مرکزی باشد برای سازمان سیا، موساد و منافقین در فتنه علیه ام القرای جهان اسلام و مقاومت ملت های آزاده ، ایران اسلامی. گزارش ارائه شده به اندازه‌ی کافی گویاست که تا چه اندازه حاکمیت ولایی ایران اسلامی بر تحرکات شیطانی خاندان فاسد علیف تسلط دارد و باید این خاندان لعین به این روایت نبی اکرم توجهی جدی کند که «اتقوا من فراسة المومن از تیز هوشی و نبوغ وافر مؤمن باید حذر کرده و دست به کارهای نابخردانه نزند که اگر دست از پا خطا کند تا نابودی اش یک قدم باقی نمی ماند.
  • NL ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 3
    انتقام سخت حاج قاسم چی شد؟؟
    • فرزند ایران IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      22 5
      سقوط حکومت ایران چییییشد؟! اگر هنوز هستیم پس انتقام هم می گیریم. کاش بمونی ببینی
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    61 7
    باکو رو به مام وطن برگرددونید
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    55 5
    مجاهدین آذری،باید میمون دست آموز شیطان را سرجایش بنشانند و حکومت را در دست بگیرند.
  • NL ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    3 2
    همه رو بکشید
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    40 5
    باکو رو به مام وطن برگرددونید
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    59 5
    اول دست و پای عمال باکو در ایران را قطع کنید بعد سراغ سر افعی در بادکوبه بروید
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 6
    جنس موتوری. توهمات داره ..کی می میریم آذربایجان بگیریم ..فردا خوبه ..
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    50 5
    هر چه در برابر جمهوری جعلی باکو صبر و متانت بخوانید انفعال از خودمان نشان دهیم این رژیم با کمک اسرائیل و ترکیه اول تجزیه طلبان دوم تروریست های تکفیری سوم رژیم صهیونیستی و مطمئنا منافقین و سپس ناتو را در مرزهای ایران مستقر خواهد کرد که دیگر هیچ کاری از دست ایران بر نخواهد آمد و در محاصره کامل در خواهد آمد باید یا در مناطق جنوبی ارمنستان مستقر شویم یا نخجوان را ضمیمه خاک ایران کنیم راه سومی وجود ندارد
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    50 4
    باکو رو به مام وطن برگرددونید
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    36 4
    باکو رو به مام وطن برگرددونید
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    7 4
    مملکت پر شده از داستانای متوهمانه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    8 70
    من فارسم ولی از آذربایجان و ترکها حمایت میکنم...امیدوارم که موفق باشن
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    43 6
    باکو رو به مام وطن برگرددونید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    31 4
    ایران تحت رهبری آقا سید علی کشور صبر و سیاسته. مطمعن باشید آقا خودش بهترین کارهارو میکنه در زمان مناسبش. شماها الکی حرص نخورید
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    26 3
    زمین و اسمان ایران رو براشون ببندید بعد کلا برای تجارت و تردد با کشورهای جنوب خلیج فارس باید دور قمری بزنن،
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 7
    تا همن چند وقت پیش همین مشرق نیوز. سنگ الهام علیوف رو به سینه میزد.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    3 1
    داستان گویی
  • ایرانی DE ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    21 1
    مرگ بر اسراییل
  • تندیس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    71 6
    سیاست بهم ریخته و نامنظم ایران در قبال جهوری های استقلال یافته از شوروی سابق هنوزهم ادامه دارد وقتی علنا منافع ملی را نادیده می انگاریم و قره باغ پاره تن ایران عزیز را جزء سرزمینهای جمهوری اذربایجان میدانیم و می گوییم قره باغ باید به دامن سرزمینهای اسلامی باز گردد و در جنگ قره باغ علنا حامی دولت علی اف میشویم این به چه معناست ؟ وقتی مردم و بزرگان ان جمهوری در زمان دولت هاشمی رفسنجانی و بنا به تاریخ نگاری ایشان درخواست پیوستن به ایران میدهند و ایران تعلل می کند حال این مطالب چیست که می گویید . بعد فروپاشی شوروی ما نباید این جمهوری های تازه استقلال یافته را برسمیت می شناختیم و باید رسما به سازمان ملل اعلام میکردیم اینها بخشی از قلمروجداشده ایران است و باید به ایران ملحق شود تا یک سند رسمی در سازمان ملل باقی می گذاشتیم اما افسوس بجای ان به رسمیت شناختیم حالا اینها هم مشتی مطالب است که بدردر اذهان داخلی میخورد و الا اگر اسراییل و منافقین و هرکس دیگر علیه ایران از خاک اذربایجان هر حرکتی را بکنند ما مدتی در رسانه های داخلی جنجال کرده و چندتا رزمایش مرزی هم برگزار و دیگر تمام هیچ کاری نمیکنیم اینکه در عراق موشک میزنیم ایا جرات می کنیم یک ارپی جی به اذربایجان بزنیم ، لطفا گنده گویی نکنید .
  • زنجانی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 83
    پیمان شوشا همه چی روحل می‌کنه اگه جمهوری طهران بخواد به آذربایجان گلوله ای بندازه برادرامون از آناتولی سرازیر میشن و علاوه بر جمهوری آذربایجان تبریز رو هم ضمیمه ی خاک مقدس توران میکنن
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 2
      تو دیگه زر نزن
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      پیمان شوشا؟ خخخخخخخخ. هر چی از اسم مزخرفش بگم کم گفتم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    52 6
    خاک به هیکلت الهام خانم
  • ح IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    60 9
    جنگ بین ایران و باکو جنگ بین امام علی و معاویه است!! باید جهان اسلام از لوث وجود این منافقین پاک بشه!!
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    11 10
    حتی اگر مجاهدین خلق جنایتکار و خائن واقعاً در خاک جمهوری آذربایجان مستقر شوند بعید میدانم ج ا ا عملاً کاری بکند مشرق تو هم از طرف خودت تهدید کن و خط و نشان بکش چون همانطور که خورشید از مشرق طلوع میکند از مغرب هم غروب خواهد کرد
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    37 9
    تیپ حسینیون رو با تعدادی سلاح سبک تجهیز کنید ظرف دو ساعت الهام تو گونی خواهد بود.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    38 6
    انشاا... دست این افراد از جمهوری شیعه آذر بایجان برای همیشه کوتاه شود به حق حضرت فاطمه الزهرا س
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    37 5
    انشاا... دست این افراد از جمهوری شیعه آذر بایجان برای همیشه کوتاه شود به حق حضرت فاطمه الزهرا س
  • س ه IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 4
    علی اف به منافقین جا بده!!! امکان نداره اگر چنین کاری حتی به ذهنش برسه یا دیوانه است یا هیج اراده از خود نداره دستورات اربابان را اجرا میکنه یا مشرق توهم....!!!
  • میثم IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 5
    اتفاقا من از این کارشون استقبال میکنم باعث میشه منافقین به مرزهای کشور نزدیک بشن و زدنشون با موشکهای نقطه زن راحتتر
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    12 60
    خوب شما هم با مهمترین دشمن آذربایجان یعنی ارمنی ها زد و بند دارید
    • نوید IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      20 4
      استان آذربایجان شمالی. زمین و زمان میدونن اونجا بخشی از خاک ایران بوده و بناحق جدا شده و ان شاءالله به آغوش وطن برمیگرده.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    خسته نباشید.
  • عل IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 13
    داستان خوبی بود ولی همش را نخواندم
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    13 2
    یعنی آفرین به جمهوری اسلامی که اینقدر دیر میجنبه
  • آذری IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 5
    به زودی این پان ترک را برای،همیشه از صفحه روزگار محو خواهیم کرد
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    15 2
    در شمال الهام چه خوابی برای ایران دیده
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    3 7
    بهترین راه .کاهش تنش هست
  • راستگو IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 1
    تحقیق کندببیندپایگاه صهیونیست هاومنافقین موجودهست یانه
  • رضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    22 8
    ایران با قوی کردن ارمنستان میتونه جلوی علیف رو بگیره
  • داود IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    17 3
    ماباید اول از شر مشکلات اقتصادی واجتماعی داخل خلاص بشیم که اون هم بایکسری اصلاحات انجام شدنیه اون وقت ببینیم این قورباغه باز ابو عطا میخونه
  • حمید IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    22 4
    از مسئولین عزیز خواهش میکنم قوی و محکم جواب الهام خانم را بدهند
  • FR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    .انشالله
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    32 5
    آذربایجان یا نخجوان به خاک ایران ملحق شوند
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    31 4
    من ایرانیم زاده ی سرزمین کوروش از دیار آریایی تمام جان و ناموسم فدای ذره ذره ی این خاک.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    12 4
    آذربایجان به اندازه کافی اقدامات ضد ایرانی انجام داده که لایق تهاجم ایران باشه. شما اگر میتوانستید الهام علیف را از حکومت ساقط کنید قبلا میکردید
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    41 5
    عهدنامه های اجباری گلستان وترکمانچای دیگه اعتباری ندارند.تمام کنیدوبرنامه ایران شمالی رو حل کنیدتااین توهم هاووحشیگری های یکسری جوجه فاشیست میهن فروش هم برای همیشه تمام بشه.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    52 4
    گروهی در آذربایجان به شدت مخالف خاندان علیف و علاقه مند به ایران هستن. نمیدونم قدرتشون در چه حده ؟؟
  • سعید IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    38 7
    من تورکم ولی اماده ام برای جنگ با این بیشرف های وطن فروش جانم را فدا کنم
  • amir IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    الهام ديكتاتور خيلي زياداحساس قدرت ميكنه
  • مهیار IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    روسیه دست به عملیات ویژه زده و میخاد اکراین رو به خاک کشورش برگردونه!! چرا ایران دست به عملیات ویژه نمیزنه و قفقاز و مناطقی که متعلق به ایران بود و توسط روسیه به زور اسلحه و اعمال قدرت از ایران جدا شد رو دوباره به خاک ایران بر نمی‌گردنه؟!!
  • مهدی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    سالهاست رجز خوانی شنیدیم . عمل مهم ببینید روسیه با اکراین چه کار کرد.
  • هموطن IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    مدعی خواهد که از بیخ کند ریشه ی ما . غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ی ما
  • DE ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    آنقدر نظاره میکنیم تا کار از کار بگذرد!
  • علی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    یاشاسین اذربایجان
  • احمدی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    تبریز ستارخان باقرخان وشهریار وهمه حتی رهبر ایران ترک هستند وایران عزیز کشور ماست عهدنامه ترکمانچای وگلستان باید پاره میشد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الان نیز تجزیه ایران را برنامه‌ریزی میکنند آقایان مقامات بمب اتم باید داشته باشید جناب سردار حاجی زاده عزیز
  • اولدوز غلامی IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    جواب گراز دماغ دراز رو داد. آفرین
  • ایرانی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    نمنه؟؟؟؟؟ الهام خانوم‌ دیگه کی هست؟ استان ۳۲ ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس