پهپاد ایرانی

سران سرویس جاسوسی موساد که تا چند سال قبل پیشرفت‌های نظامی ایران را انکار می‌کردند،اکنون می‌گویند:ایران قصد دارد تسلیحات پیشرفته به روسیه بفروشد وروسیه هم می‌خواهد تجهیزات پیشرفته نظامی به ایران بدهد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: دیوید بارنیه رئیس‌موساد گفت: ایران می‌خواهد ارسال سلاح به روسیه را افزایش دهد. ایران به دنبال تعمیق و توسعه ارسال محموله‌های سلاح پیشرفته به روسیه است. این اتفاق، خطرناک و تهدیدآمیز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «بارنیه» که در مقر ریاست جمهوری اسرائیل سخنرانی می‌کرد، گفت: درباره مقاصد آینده ایران برای تعمیق و توسعه ارسال سلاح پیشرفته به روسیه هشدار می‌دهیم. ایران سعی می‌کند این موضوع را پنهان کند.

رئیس‌موساد گفت: در چند ماه اخیر برخی عملیات‌های خطرناک، تهدیدآمیز و چالش‌آمیز را از سوی ایران کشف کردیم. ایران به تندروی اقدام می‌کند و به فعالیت‌های خود برای اجرای حملات دشمنانه ادامه می‌دهد.

دیوید بارنیه افزود: ایران سلاح هسته‌ای ندارد. تا امروز، برخی عناصر در غرب خواستار امضای توافقنامه با ایران و نادیده گرفتن وحشتناک دروغ‌های ایران در این توافقنامه هستند.

رئیس‌موساد همچنین گفت: «ایران به دنبال افزایش غنی‌سازی اورانیوم است. ایران به دنبال آسیب رساندن به کشورهای دوست در منطقه به هر وسیله‌ای است.»

وی گفت: تهران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای تعمیق و گسترش عرضه سلاح‌های پیشرفته به روسیه است.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز پنج‌شنبه، گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، از همکاری‌های نظامی رو به استحکام بیشتر میان روسیه و ایران ابراز نگرانی کرد.

روزنامه صهیونیستی ‌هاآرتص هم در مطلبی با عنوان «تهران در مسیر ساخت موشک قاره‌پیما»، ضمن اذعان به قدرت نظامی ایران نوشت: ایران از برنامه فضایی خود برای توسعه فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما و بالستیک با برد ۴ هزار کیلومتر استفاده کرده است.

هاآرتص به نقل از مقام‌های اسرائیل نوشت: ایران در حال ساخت دو موشک است که ماهواره‌ها را به مدار می‌فرستد و اگر نسخه نظامی هر یک از این دو موشک تولید شود، می‌تواند کلاهک نیم تنی را در مسافتی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر حمل کند. ایران می‌تواند از فناوری مشابهی که برای موشک‌ها در برنامه فضایی خود استفاده می‌کند، برای ساخت موشک‌های بالستیک حامل کلاهک هسته‌ای نیز بهره ببرد که معنایش استفاده از این فناوری برای گسترش قابل توجه برد موشک‌های متعارف خود است.

به گزارش‌ هاآرتص، مقام‌های اسرائیلی می‌گویند «ذوالجناح» و «قائم–۱۰۰» از موشک‌هایی هستند که ایران برای پرتاب ماهواره‌ها به مدار تولید کرده است و قابلیت‌های مشابهی دارند؛ از جمله موتورها و مخازن سوخت که می‌توانند سوخت جامد را در خود جای دهند.

این گزارش ادامه می‌دهد: جمهوری اسلامی که با استفاده از این موشک‌ها می‌تواند درس‌هایی بیاموزد که در مقاصد نظامی از آن استفاده کند. اگر نسخه نظامی هر یک از این دو موشک تولید شود، می‌تواند کلاهک نیم تنی را در مسافتی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر حمل کند.

به نوشته ‌هاآرتص، ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) با برد یادشده یکی از اهداف راهبردی ایران است. ایران ماه گذشته اعلام کرد موشکی را که قادر به حمل ماهواره به فضاست به طور موفقیت‌آمیز آزمایش کرده است.

هاآرتص در ادامه گزارش درباره توان زرادخانه ایران نوشت: این کشور موشک‌هایی با بردهای مختلف برای اهداف مختلف در اختیار دارد. برد برخی از آنها بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است و برخی بردی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر دارند. برنامه موشکی ایران یک تهدید است. ایران می‌تواند با این موشک‌ها، توان نظامی گروه‌های متحد خود نظیر حزب‌الله را علیه اسرائیل افزایش دهد.

در همین حال مایکل اریک کوریلا فرمانده سنتکام اظهار داشت: ایرانی‌ها در حال ساخت پهپادهای پیشرفته‌تر و بزرگ‌تری هستند که قادر به حمل محموله‌های جنگی باشد.

رئیس‌ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گفت: ایرانی‌ها در حال ساخت پهپادهای پیشرفته‌تر و بزرگ‌تری هستند که برد پروازی بالاتری دارند و قادر به حمل محموله‌های جنگی هستند. نگاه ما امروز به این پهپادها همان‌گونه است که در جنگ‌های عراق و افغانستان به بمب‌های کنار جاده‌ای داشتیم. ایران کماکان به نقض تحریم‌ها ادامه می‌دهد و ضمن تکثیر تسلیحات، شبکه عوامل نیابتی خود را در منطقه تجهیز می‌کند و دریانوردی در آب‌های بین‌المللی را می‌کند.

وی گفت: «ایران زرادخانه‌ای از سامانه‌های پهپادی، از کوچک و کوتاه‌برد تا واحدهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مدرن را فرماندهی می‌کند».

کوریلا افزود: «ایران به گسترش هرج و مرج از طریق گروه‌های نیابتی خشونت‌آمیز ادامه می‌دهد و این گروه‌های همسو با ایران به‌طور معمول به نیروهای آمریکایی و شرکای ما در عراق و سوریه حمله می‌کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 23
  • US ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    82 18
    مراقب از پشت خنجر زدن پوتین با توصیه های نتانیاهو باشید، چون تاریخ معاصر این رو قویا اثبات می کند ، الان ماله کشان به صف خواهند شد
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      40 5
      منم موافقم. ایران نباید بیش از حد به روسیه اعتماد کند. روسیه مثل چین و آمریکاو ... دنبال منافع خویش است و می خواهد از باتلاق اوکراین خود را بیرون بکشد. ممکن است دیگران را هم در باتلاق اوکراین گرفتار سازد.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      32 11
      چین و روسیه مدتها پیش ایران را قربانی کردند.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      15 16
      چین و روسیه تحریم و تهدید و ترور نمی کنند دشمن اصلی ما امریکاست.
    • احمد RU ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      2 0
      آمریکا برجام رو پاره کنه و دلار ده برابر بشه، از نظر شماها تقصیر جمهوری اسلامی هست. ولی اگر حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت و افزایش فروش نفت بشه، اسلحه از ما بخره، و به ما اسلحه و ماهواره بفروشه، هر لحظه باید مواظب خیانت پوتین باشیم که یه وقت مثلا چیکار نکنه؟
    • DE ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      3 0
      اتفاقا اعتماد نکرد که توانست بهترین سلاحهای دفاعی و تهاجمی بسازد. در عرف سیاسی چیزی به نام اعتماد وجود ندارد و کشورها بر اساس منافع ملی عمل میکنند.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    49 9
    چقدر این صهیونیستها حرف مفت میزنند. احمق تر از خودشان غربیها هستند که به این حرفها گوش میدهند. کدام یک از مواردی که گفتند خلاف قوانین بین المللی است؟!
    • بهلول IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      43 4
      بنظرم بیشتر اسرائیل حرف مفت میزند
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      29 1
      اگر این مقدار توانائی نظامی ایران مثل خار اطراف گل نبود میشد عین هلو بپر تو گلو
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    7 21
    خخخخخ
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    64 8
    خیلی جای خالی زیردریاییهاومجهزبه انبوه سیلوهای عمودپرتاب دارای پیشرانه وموتورهسته ای ایرانی در کنارمرزآبی وشهرهای سالی آمریکا،احساس میشه و جاش خالیه اون وقته که ایران بیخ گوش آمریکاست
  • حسین IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    81 1
    بر خلاف سیاست های اقتصادی ایران در زمینه ساخت تسلیحات و بالا بردن توان دفاعی قدم های خوبی برداشته که حتما باید باساخت موشک قاره پیما و کلاهک اتمی این قدم ها تکمیل بشه.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    7 16
    آه ایران چنان گزیده بشی از جانب ارباب پوتین که ندونی از کجا خوردی روسیه هم خیلی در مورد تجهیزاتش ادعا داشت حالا از ایران و کره شمالی تسلیحات میگیره خخخخخخ
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      40 2
      تقصیر تو نیست.تو چون خودت نوکری (غربگدا و نوکر غرب) خیال می کنی پوتین ارباب ایرانه. نوکر زحمتکش بدان که همه مثل تو نوکر نیستن و ارباب ندارن. به ایرانیای ضدغرب جلاد می گن ایرانیان آزاده و به مزدورای آلبانی میگن خر مریم خره!
    • آدم IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      2 6
      در جواب 12:55 باید گفت چرا اینقدر برآشفته شدی وقتی به اربابت پوتین اعتراضی میشود. شرقگدای بیچاره .
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      به 14:13 .هههههه صدای یکی دیگه از خرای آلبانی دراومد!!!!!!خخخخخخخخخ
  • علی خوش روان IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    7 1
    اسرائیل که فعلا در تیررس کامل موشکهای ایران است چرا درمورد موشکهای قاره پیما حرف میزند ؟ مگر قرا راست ما موشکها را بفرستیم یک دور قاره بزنند برگردند اسرائیل ؟؟؟!! اخه به اونها چه ارتباطی دارد که در این خصوص صحبت میکنند ؟؟!!
  • عارف اردبیل IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    36 1
    ❤️🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷❤️
  • Reza IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    6 3
    فعلا که پوتین تشکیل کابینه جدید در اسراییل را به نتانیاهو تبریک گفته.
  • ایرانی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 72
    شما تو سوریه چه می کنید،،با کدام مجوز
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      124 7
      مستشاران ایرانی با دعوت رسمی دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند .
    • ح IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      89 1
      میدونستی آمریکا برای حضور در سوریه حتی مجوز پنتاگون و شورای امنیت رو هم نداره؟؟ پس خفه شو مزدور!!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    27 1
    رئیس‌موساد گفت: درباره مقاصد آینده ایران برای تعمیق و توسعه « ارسال سلاح پیشرفته به روسیه » هشدار می‌دهیم. /// مگه تسلیحات ایران همش آب مقطر و اسباب بازی و ماکت و فتوشاپ نبود؟!! پس چرا حالا از ترس خودتون رو خیس می کنین؟ چرا سالها دروغ تو حلق این گاگول های پای ماهواره کردین؟ فکر امروز رو نمی کردین که بالاخره دروغگو رسوا میشه و دستتون رو میشه؟
  • ن IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    20 1
    احتیاط کنید هیچ کشوری دوس نداره پیشرفت ما را ببینه حتی روسیه شاید یه نقشه برای خالی کردن سلاح از انبارها باشه بعد کشورهای دیگه بهتون حمله کنن این علیف احمق فکر میکنه اسراعیل دلش به حال ملت عزیز اذرباییجان سوخته اسراعیل تاریکی ایستاده روشنایی را نگاه میکنه 'ترکیه هم اینجوری'هی علیف را انگل میدن فکر میکنه ایران هم ارمنستانه 'بعد میفهمی اون موقع دیگه دور شده علی نفهم با .،، کسی دیگه داماد نمیشی
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    11 4
    آخه اسراییل که هم از روسیه و هم امریکا تغذیه میشه چه ترسی از ما داره
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    23 2
    در زمان جنگ تحمیلی دول شرق و غرب برای شکست جمهوری اسلامی متحدشدند و حتی سیم خاردار به ماندادند ولی استقامت کردیم و وعده خداوند محقق شد و پیروز شدیم و الان صادر کننده عدوات نظامی به ابرقدرت روسیه هستیم و این نتیجه خون شهدای عزیز است و ما باید حرمت این خون ها را نگه داریم
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    شکی نیست
  • سینا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    21 1
    ایران در مسیر پیشرفت علمی و نظامی نه نیازی به روس داره نه امریکا. بعدش بهتره این جنگ اوکراین ادامه پیدا کنه و هیچ طرف پیروز نشن. چون هر کدومشون پیروز میدان شن یه جوری واسه ایران شاخن چه روس چه ناتو
  • هماد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 5
    ازین روسیه در حال غرق فعلی که هر کی رو هم می تونه می کشه پایین فاصله بگیرید
    • محمد قزل IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      3 32
      فعلا که بهترین متحد ایران روسیه هست
    • ع IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      3 0
      روسیه غرق نمیشه اگر قرار بود غرق بشه تا الان کل غرب و آمریکا و متحدانش این کار رو کرده بودن اما اگر هم روزی احساس کرد در حال غرق شدنه؛ تمام دنیارو با خودش پایین می کشه چون ابزار لازم در اختیار داره بنابراین بهتره روی موضوعات دیگه تمرکز بکنید.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    4 24
    غربگرایان و منافقان داخلی فقط ازین می‌سوزند که چرا روسیه در مواقع سختی به ایران کمک کرده
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    جمله دریانوردی در آبهای بین المللی را میکند کامل نیست یک کلمه حداقل کم دارد به هر صورت انتظار دارند دست ایران زیر سنگ بماند و هیچ امکان دفاعی از خود بروز ندهد معلومه و طبیعی هست هر کجا سعی در ایجاد اخلال و ضریه به منافع ایران را داشته باشند از توان خود حداقل برای خنثی سازی استفاده میکند
  • سعید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 1
    بیچاره اسرائیل و آمریکا به خیابان های ما نگاه میکنن و پراید و 405 رو میبینن فک میکنن که ما در زمینه تولید و تکنولوژی عقب مانده ایم ولی نمیدانند مردم ترجیح میدهند پراید و 405 سوار بشن حتی اگه پرشیا بشه 600 میلیون
  • محسن IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    8 0
    سلام بنظر بنده که تخصصي در این مسایل ندارم اون عزیزی که نوشته شاید مکری باشد تا بخواهند تسلیحات ایران را به بهانه تبادل اسلحه یا کمک به روسیه خالی کنند حقیقت داشته باشد مسولان باید مواظب باشد نقد را به نسیه ندهند و خلع سلاح نشویم اصلا به فرض که چنین نیتی نداشته باشند نباید به خاطر همکاری با روسیه انبارهای تسلیحات خالی شود
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    رژیم نجس صهیونیست باید به خود بقبولاند که ایران یک قدرت نظامی جهانی است و باید یاد بگیرد که زیاد مثل سگ بیمار زیاد پارس نکند چرا که ایران عصابی بشود یک یهود نجس در آسیا زنده نخواهد ماند . چون اصولا تاریخ ثابت کرده که این موجود حرامزاده موزی در هر کشوری بوده غیر فتنه و جنگ افروزی و غارت و خباثت کار دیگری بلد نیست و به حاطر همین هم بود که هیتلر این موجودان خبیثه را در کوره می سوزاند . از بس این موجود وقیح کثیف پست و خبیث هستند که در هر کجا و در هر کشوری باشند کارشان فتنه و خباثت و جاسوسی است . حتی در امریکا و انگلیس که پدر و مادر نامشروعشان هستند هم خباثت و جاسوسی کار اصلی شان است .
  • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    3 1
    بیشتر از خود اسراِئیل نوکرانشان در ایران از روابط ایران و روسیه نگرانند. و سعی در شیطنت هستند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 2
    اونها ديگه چرا؟! بگيد خيالشون راحت باشه! روسيه از حكومت ايران فقط بعنوان يك كارت بازي استفاده ميكنه و هرگز نه سلاح استراتژيك بهش ميده و نه شراكت راهبردي باهاش خواهد داشت!
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    بله قراره از روسیه تجهیزات اتمی بگیریم تا چشاتون در بیاد
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      امکان نداره ایران اتمی بشه .
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      خود ایران هم‌میدونه که نباید اتمی بشه ، برای همین دست دست نیکنه . مگرنه ساخت بمب اتم که کاری نداره
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      تا زمانیکه ثبات داخلی ایران مطمین نباشن ،توانمندی قاطع نطامی ایران از طرف هیچ قدرتی انجام نمیشه ، مجوز هسته ای که اخرین انتخابشونه .
  • Amir zargar2084@gmail.com IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    3 0
    با سلام بر محضر حضرت ولیعصر عج با تشکر فراوان از زحمات شما محبان اهل بیت علیهم السلام امروز ما شاهد رشد و پیشرفت فوق العاده ای در صنعت نظامی و دفاعی در تمام منطقه شده ایم.که بابت این امر از خداوند متعال شاکر و سپاس گذاریم.و برای تمامی مجاهدین فی سبیل‌الله طلب یاری از ساحت مقدس حضرت ولیعصر عج را می نماییم.یا حق
  • حسن IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    3 1
    احسنت به رهبرشجاع که چنین فرزندان ونیروهای قوی ودانشمند وشهادت طلب تربیت کرده.دشمنان انقلاب وحشت زده وروبه نابودی هستندوایران قویترازهمیشه است.
  • هایپرسونیک IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    لعنتی های صهیونیسم. برید از ترس ایران بمیرید این حقتان است
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    3 2
    وقتی پوتین گفت روسیه در مورد ناتو و اوکراین نگرانی دارد، آمریکا جواب داد، نگرانی روسیه بما ربط پیدا نمی‌کند. یعنی وظیفه ما نیست نگرانی کسی را برطرف کنیم و ناچار باید واقعیت را قبول کنید. ایران هم ب اسرائیل و آمریکا جوابش همین است.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    در حال حاضر صهیونیستها سعی خواهند کرد تا باتحریک اوکراین به بهانه ارسال پهباداز ایران خود را پنهان کنند ولی هر حمله هر چند بعید که توسط ناتو صورت بگیرد اولین جایی که ایران باید هدف قراردهد اسرائیل است
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    روده و مثانه و شکم اسرائیلی ها بد جوری به هم ریخته
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 1
    فقط انتقال تکنولوژی سوخو ٧٥ چک میت و س ٥٠٠. بقیه اش را خودمان داریم.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    بیشتر ازینم پشرفت میکنیم به لطف خدا. تا کور شود هر آنکه نتواند دید. منتظر آزمایش و اعلام بمب هستی ایران باشید. چندین هزار لیتر آب یخ همراه خودتان داشته باشید تا هنگام شنیدن این خبر همه جای خود را خنک کنید تا شاید کمتر بسوزد🤣😀🤣😀🤣
  • خودم IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    باور کنید اونا الان از ترس شب رو خیلی بد میخوابن بنازم قدرت کشورم رو که خواب بیمارشان کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس