مقام‌های اطلاعاتی غربی: روسیه ده‌ها فروند جنگنده سوخو-35 به ایران می‌دهد

به ادعای گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی غربی، روسیه در حال آماده‌سازی ارائه جنگنده‌های سوخو سو-۳۵ به ایران در آینده نزدیک است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش شنبه (۲۴ دسامبر) به نقل از مقام‌های اطلاعاتی غربی، روسیه در حال آماده‌سازی برای ارائه جنگنده‌های سوخو سو-۳۵ به ایران در آینده نزدیک است.

به ادعای گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «این قرارداد می‌تواند شامل ۲۴ جنگنده باشد که در ابتدا برای مصر در نظر گرفته شده بود؛ معامله‌ای که ایالات متحده آن را بی‌نتیجه گذاشت». طبق این ادعا، این امر باعث شد مسکو به دنبال خریدار بالقوه جدیدی باشد که بر اساس گزارش‌ها، آن را در تهران یافت.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، این گزارش پس از آن منتشر شده که رسانه‌های ایران در سپتامبر گفتند تهران در حال بررسی چنین خریدی است. در این گزارش بدون اشاره به جزئیات آمده که اطلاعات نشان داده خلبانان ایرانی پیش‌تر از این جنگنده‌ها برای آموزش استفاده می‌کردند.

در همین خصوص «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جمعه (نهم دسامبر)مدعی شده بود که مسکو پیشنهاد ارائه تسلیحات نظامی و جنگنده به ایران را داده است. به گزارش شبکه سی.بی.اس، کربی با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که روسیه به ایران «سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را ارائه می‌دهد که روابط آن‌ها را به یک مشارکت دفاعی تمام عیار تبدیل می‌کند».

در ماه‌های اخیر مقام‌های آمریکایی بارها از تریبون‌های مختلف با اتهام‌زنی تلاش کردند علیه روابط روسیه و ایران فضاسازی کنند. کربی در ادامه سخنانش با تکرار ادعاهای استفاده مسکو از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین گفت که «روسیه و ایران در حال بررسی راه‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای جنگ اوکراین هستند و این در حالی است که روسیه استفاده از جنگنده سوخو ۳۵ (Su-۳۵) را به خلبان‌های ایرانی آموزش می‌دهد و احتمالاً جمهوری اسلامی ایران در سال جاری میلادی این جنگنده را دریافت خواهد کرد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: «این جنگنده‌ها به طرز چشمگیری (قدرت) نیروی هوایی ایران را در مقایسه با همسایگان منطقه‌ای خود افزایش خواهد داد». کربی در ادامه مدعی شد که انتقال تسلیحات در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و ایالات متحده «از ابزارهایی که در اختیار دارد برای افشا و مختل کردن این فعالیت‌ها استفاده خواهد کرد».

او همچنین ادعا کرد که دولت آمریکا بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی مسئله ارائه صدها موشک بالستیک به روسیه است اما با این حال اذعان کرد که آمریکا «نقطه‌نظر کاملی از تفکر ایران درباره دلیل انجام نشدن این توافق ندارد».

دولت بایدن با تکرار ادعاهای کمک نظامی جمهور اسلامی به روسیه تلاش کرده تا بهانه‌ای جدید برای تحریم‌های ضد ایرانی خود پیدا کند و در همین راستا اخیراً تحریم‌هایی را علیه شرکت‌ها و نهادهای ایرانی که آمریکا مدعی است در انتقال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مشارکت دارند، اعمال کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    فقط ده فروند سوخو 35 ایران می تواند به راحتی کل نیروی هوایی ترکیه را که فقط اف 16 قراضه های 30 سال پیش را دارد ، مثل سوسک له کند.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      38 74
      سوخو35 جنگنده قابلیه اما اینکه اف16 حرفی برای گفتن مقابلش رو نداشته باشه رو نمیشه قبول کرد. من شخصا ترجیح میدادم ایران 10 فروند اف 16 داشته باشه تا 20 فروند سوخو35.. نمونه بارزش جنگ 8 ساله بود که ناوگان جنگنده های آمریکایی ما در اکثر مواقع در برابر ناوگان روسی عراق پیروز نبرد بودند.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      35 2
      سوخو 35 عالیه، ولی تعداد کم بدرد نمی خورد ، چون فقط همیشه میشود روی یک سوم جنگنده ها حساب کرد و بقیه در حالت رزرو و اورهال هستند. پس تعداد کم بدرد نمی خورد ، همان 65 فروند که گفته میشود معقول تر است ، ولی نکته ای که باید در نظر گرفت ، این جنگنده فقط میتواند در 3 یا 4 فرودگاه مهم و مرکزی استقرار پیدا کند و نمی شود این جنگنده ها را در فرودگاهای استان های مرزی استقرار داد و باید یک فکری برای جنگنده کوچک یا متوسط در تیراژ بالا کرد. شاید باید جنگنده کوثر را با سرعت بیشتری تولید کنیم . بنظرم اگر میگ 29 یو پی جی را می خریدیم با حق تولید بدنه و رادار آرایه فازی فعال ، با پول این 65 فروند سوخو 35 ها می شد بالای 100 تا 120 فروند میگ 29 بخریم ، که هم در حوزه فنی و آموزش خلبان و هم در حوزه زیرساخت در کشور تجربه زیادی داریم و از طرفی صاحب پلتفرم می شویم و هر تعداد که می خواستیم می ساختیم . حالا هر کدام که قسمت شد ، انشاءالله همان خیر است.
    • معلم IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      30 10
      مگر قراره با ترکیه هم جنگ کنیم. اون که دروازه اروپا برای ماست.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      18 2
      چرا اونوقت؟ مریضیم هزینه بتراشیم.
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      10 5
      ترکیه جدیدا ا ز امریکا گرفته
    • مجمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 5
      طوري يكدفعه اسم تركيه را آوردي انگار ايران همين الان با تركيه در حال جنگ است كه بخواد برتري هوايي هم داشته باشه اصلأ چه ربطي داشت در ضمن همين آقاي پوتين در نمايشگاه هوايي كه اروغان را دعوت كرده بود و با هم بستني خوردن به ايشان پيشنهاد فروش سوخو ٥٧ كه جديدترين و پيشرفته ترين جنگنده روسيه محسوب ميشود را داد حتي پيشنهاد مشاركت ساخت در تركيه را هم داده بودن اما تركيه قبول نكرد جنگنده هاي روسي از نظر جنگ الكترونيك و قسمتهاي راداري و نرم افزار و سخت افزاري و سيستم هاي جديد ناوبري بسيار عقب تر از آمريكا و اروپا است
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      5 1
      اگر با انتقال تکنولوژی همراه باشه تا بتوانیم خودمان در کشور بیشتر تولید کنیم خوبتر هست . به انتخاب نیروی هوائی خود ایمان داریم چون ما تجربه استفاده از نمونه های آمریکا فرانسه و روسیه را داریم و حتما با استفاده از همین آگاهی و دانش برای تولید جنگنده تولید ملی برنامه دارند
    • مهیار IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 0
      تو که از جنگ افزار و تسلیحات دانشی نداری لطفا نظر الکی نده و موجب خنده دیگران رو فراهم نکن، اف ۱۶ قراضه؟!!!
    • حجت IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 2
      جناب کارشناس، اگه زمان جنگ عراق به مشکل خورد اوایل جنگ بود نه اواخرش. اونم نه به خاطر کیفیت هواپیماها، بلکه به خاطر سطح پایین تر آموزش خلبانان عراقی بود. بماند که مقایسه هواپیمای سطح سه با چهار و نیم مسخرس. همین اف چهارده جلو اف بیست و دو حرفی نداره
    • امیر IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 0
      البته ایران در جنگ عراق از آخرین و بروز ترین جنگنده اون زمان که تامکت بود استفاده میکرد. و اف۴ های ایران در مقابل جنگنده های روسی کاری از پیش نمیبردن
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    20 54
    آمریکا اجازه نخواهد داد متاسفانه!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      14 7
      به چه کسی اجازه نخواهد داد؟
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      31 6
      کربی گفت که «روسیه و ایران در حال بررسی راه‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای جنگ اوکراین هستند» و او همچنین ادعا کرد که دولت آمریکا بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی مسئله ارائه صدها موشک بالستیک به روسیه است. /// الآن غربگدای بیچاره چه خاکی تو سرش بریزه؟ اینا سالها گفته بودن همش آب مقطر و اسباب بازی و ماکت و فتوشاپه!! فلذا باید چند «ماله کش حرفه ای تمام وقت» از کمپ پدرسوخته های آلبانی با حقوق مکفی استخدام کنن برای خط خطی کردن این اخبار. آخوندا مملکت آفتابه ساز سال 57 رو صادر کننده موشک بالستیک به ابرقدرت نظامی دنیا کردند.کسی میتونه منکر بشه؟ خلاص.
    • DK ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      4 1
      به روسیه
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 0
      امریکا.... خواهد خورد!!!
  • سید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    11 1
    عکس مربوط به جنگنده میگ 29 یا میگ 35 است!
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      Mig29
    • عباس IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      میگ29
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    17 4
    چنانچه نیروی هموایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجهز به تعداد کافی از چنین جنگنده هایی شود، می توان امید داشت که تا سالها قدرت و توان قابل قبولی در بین کشورهای منطقه از لحاظ در اختیار داشتن جنگنده پیشرفته خواهد داشت. زیرا سوخو 35 ابرفلانکر از جنگندهای موجود در کشورهای منطقه مانند ایگل (F-15)، میراژ 2000، تورنادو، فالکن (F-16)، رافائل، تایفون یوروفایتر، هورنت (F-18) و .... برتر است!
    • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 1
      اونوقت آقاي مهندس خيال باف اينا كه گفتي همه تخيلات شماست نه واقعيت كه احتمالأ تست برتري هم در تخيلات شما انجام شده و متوجه شديد از همه بهتره حالا مطمئني همه جنگنده هارو اسم بردي شايد چند نا رو جا انداختي
    • یوروفایتر تایفون IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      3 5
      آقا جان چرا غلو میکنی برادر من!! سوخو 35 جنگنده خوبیه اما در برابر جنگندهای غربی مثل رافال و یوروفایتر و اف 15 و اف 18 حرفی برای گفتن نداره. بیخودی اطلاعات غلط نده لطفا..
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    20 15
    مثل s300 به ایران نارو خواهد زد
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 1
      فکر نکنم، احتمالش خیلی کمه.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    40 9
    دینگ دینگ . برتری هوایی ما در منطقه گزافه گویی برخی از همسایگان را خاموش خواهد کرد.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    26 39
    تیتر کیهان آگر روحانی رئیس جمهور بود: هواپیماهای مرجوعی هند به ایران فروخته شدند
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      19 8
      اول اینکه مصر بوده نه هند دوم اینکه گفته با فشار آمریکا از خرید منصرف شده نه اینکه مرجوعی باشه!
    • ایرانی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      18 5
      توکه نمی فهمی مرجوعی چه فرقی با لغو قرارداد بدلیل مداخله آمریکا دارد همون بهتر که با توهم خودت هزیان بگی و خوش باشی! راستی از میوه های برجام و تضمین کری و اوبامای باهوش چه خبر!!!
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      13 12
      دقیقا یکی کیهان یکی روزنامه افتاب و ارمان ملی .. اینا روزنامه هایی هستند که هچ وقت به صلاح مردم و مملکت مطلب چاپ نکردن دو روزنامه ی به شدت افراطی
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      اتفاقا کیهان یکی از بهترین روزنامه هاست ، اشتباه مثبت دادم
  • AU ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    18 41
    سوخو ۳۵ بدرد ایران نمیخورد. اف ۳۵ قویتر از سوخو یا میگ است.
    • AU ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 1
      چرا منفی بیشتر دادند، ناراحت نشی. به نظر دارم فقط موتور جت سوخو ۳۵ بخرد و به قاهره ۳۱۳ وصل کند خیلی عالی است ارتش ما توانست بیش صدها فروند جنگنده قاهره ۳۱۳ تولید بشوند جنگنده قاهره ساخت بومی ایرانی. انشالله
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 2
      مشخصه که اف ۳۵ ی نسل بالاتره ولی آمریکا قطعات اف ۱۴ رو هم نمیفروشه بهت با چه منطقی اف ۳۵ میخای وقتی که همونو هم به همه متحدانش نمیده :)
  • BE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    11 36
    روسیه اگر جنگنده داشت این همه آبروریزی در برابر اوکراین فسقلی به بار نمی آورد. این بار چه نقشه ای برای ایران کشیده؟
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      قطعا اف۳۵ هواپیمایی بسیار خوبی هستش و برتر از سوخو ۳۵ ولی قیمت و هزینه نگهداری اف۳۵... ۱۰برابر سوخو هستش و برای ایران اولا که نمیدهند دوما عاقلانه و به صرفه همون سوخو ۳۵ هستش و قابل وصول تر...
    • ترابیان IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      12 0
      عقل و فهم هم خوب چیزیه روسیه با تمام ابرقدرتهای دنیا که در ناتو خلاصه شده اند درگیر است همین ناتو که سردمدارش آمریکا ،فرانسه و انگلیس هستند و دارای قدرت هسته ای و حق وتو در شورای امنیت در مقابل ارسال چند صد فروند پهباد ایران به روسیه و نابودی اهدافشان در اوکراین به روغن سوزی افتاده اند و مثل بلانسبت سگ پارس می کنند انشاا... پوزه ناتو را هم در اوکراین به خاک خواهیم مالید همانطور که در سوریه با کمک روسیه به خاک مالیدیم هرجا ایران وارد کارزار شده ورق جنگ را برگردانده روسیه دیگه روسیه قدیمی نیست همانطور که در سوریه از حق وتوی روسیه در شورای امنیت و نیروی هوایی آن به نفع محور مقاومت استفاده کردیم البته با درایت حاج قاسم سلیمانی عزیز که با پوتین مذاکره کرد و روسها را مجاب کرد که نیروی هوایی شان به خدمت گرفته شود درود خداوند و ائمه اطهار بر حاج قاسم سلیمانی عزیز که جاش واقعا خالیه مشکل مملکت فقط این افساد طلبان از خدابی خبر بزدل ترسوی حقه باز وطن فروش جاسوس پرور اراجیف گو هستند که درست نقطه مقابل ملت حرکت می کنند و باعث و بانی تحریم های فلج کننده با ایجاد فتنه ۸۸ شدند انشاا...خفت و خواری شان را در همین دنیا شاهد باشیم انشاا... حالا این جانورهای وحشی با وطن فروشی و تحمیل برجام کذایی مدعی بودند که بعد از گذشت ۷ سال می خواهند تحریم هایی که خود وجود کثیف شان به ملت تحمیل کردند بر دارند
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    17 56
    این ها رابه قیمت کشته شدن هزاران انسان اوکراینی بادادن موشک به روسیه متجاوز قراره بگیرید وعجب معامله خوب وحلالیه ودیگه اندک ابرویی برای این کشور نکذاشتید بااین کارهاتون
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      58 3
      یعنی آمریکا با حمله به عراق و افغانستان برای خودش آبرو کسب کرده؟
    • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 6
      چه منطق باحالی داری چون اون یکی جنایت کرده این یکی هم جنایت کنه مهم نیست !!!!
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 5
      آمریکا صدام که دشمن اصلی ما بود رو نابود کرد .
    • ح IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      7 0
      نون حلال فقط نون نئونازی ها و آمریکایی ها!!
    • افشین IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      2 0
      اگه اربابان شما بجایی لشکر کشی بکنند و مثلاً سوریه را نابود کنند آبرو داری کردند و اگر ما به متحد خودمان کمک کنیم بی آبرو شدیم. اکراین قسمتی از روسیه هست که با دخالت غربیها تجزیه شده و حالا میخواد به نام وطن برگرده. از خلال هم خلال تر هست.
  • رضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    17 6
    بازی رسانه ای برای ایران هراسی است روسیه کمبود تسلیحات داره و از ایران کمک میگیره، به نظر من تا جنگ با اوکراین تموم نشه چنین اتفاقی نخواهد افتاد
  • فراجناحی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    12 2
    فعلا ادعای غربی هاست. دو طرف معامله ایران و روسیه هنوز چیزی نگفته اند
  • معلم IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    9 13
    به همین خیال باشید روسیه و روس ها دروغگوترین و منفعت طلب ترین و در عین حال بی رحم ترین مردمان جهان هستند. عهد نامه های ننگین گلستان و ترکمنچای و حمله به افغانستان و اشغال اوکراین و ووو نمونه هایی از تجاوز روسیه به همسایگان است آره الآن میاد ایران را تجهیز کند. منتظر باشید.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 2
      شکنجه ها، کشتارها و سرکوب های برخی یا همه حاکمان ایران قبل از اسلام که وحشتناک هستند.
    • ایرانی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 0
      من به هیچ وجه از روسیه حمایت نمی کنم و نخواهم کرد ولی آمریکا استفاده واقعی از بمب هسته ای در برابر بشریت- جنگ ویتنام-افغانستان-عراق و ........ گوانتانومو- و صدها جنگ نیابتی کودتا در ایران - اوکراین گواتمالا -تایلند-لائوس-کنگو-اکوادر-برزیل-ترکیه-شیلی-اروگوئه-آرژانتین-مصرو..... ما باید به هر ترتیبی شده خودمون رو قوی کنیم وگرنه در این جنگل بلعیده میشیم
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 0
      شما یادتون نمیاد روسیه دو تا بمب اتمی روی ژاپن انداخت
    • جیم IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 0
      ما آمریکا را بزرگترین دشمن و شیطان بزرگ میدانیم جناب معلم . با این حرفا از خباثت کشورهای غربی در حق ایران غافل نمیشیم .
  • جواد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    17 8
    اگر سوخو ۳۵ اینهمه کارایی دارد چرا در جنگ اکراین ازش استفاده نمیشود
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      6 10
      چون اوکراین S-400 روسی داره.
    • ساعد علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      9 7
      چون جنگیدن بلد نیستن
    • ساعد علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      6 6
      چون جنگیدن بلد نیستن
    • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      چون خطر نابود شدنش بالاست.چرا باید برای یه جنگ معمولی کل تجهیزاتشو خراب کنه؟؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 6
    امیدواریم این اتفاق بیفتد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    5 2
    35 تا کمه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    13 15
    خب ما با 2 اسکادران سوخو 35 به برترین نیروی هوایی منطقه تبدیل نخواهیم شد و هنوز فاصله زیادی خواهیم داشت با نیروی هوایی ترکیه، پاکستان , عربستان و ... نیروی هوایی ترکیه در یک مورد فقط حدودا 250 فروند جنگنده اف 16 دارد. پاکستان هم حدود 1000 پرنده نظامی دارد. عربستان هم حدودا 850 پرنده نظامی دارد اما داشتن 2 اسکادران سوخو 35 که یک جنگنده چند منظوره با قابلیت مانور بسیار بالاست و جنگنده نسل 4++ حساب می شه از هیچی بهتره و قدم خوبیه اما ما نهایتا نمی توانیم روی چنین معاملاتی حساب باز کنیم. بهتره بیشتر روی طرح های خودمان متمرکز بشیم چون هم فشار آمریکا هست هم دلال بازی های شرقی ها.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    14 10
    چرا خریدهای نظامی زمان را تاراج ثروت مردم ایران تلقی می کردیم و حالا خریدهای نظامی را نعمت ؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    8 3
    میتونیم میگیریم
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    8 18
    ته انباریهای ارتش سرخ
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    8 8
    عمرا بده دلتو خوش نکن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    10 7
    روسیه اگه یه چیز بده به جاش10تا چیز میخواد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    5 20
    جنگ طلبها
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    7 8
    باور کنیم؟؟؟ یه هواپیمای مسافریری هم در این دولت فعلی هم به ایران نیامد
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    15 6
    سوخو اگر چیزی بود اوضاع روسیه داخل اوکراین این نبود !!
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 1
      سوخو ۳۵ جنگنده تهاجمی هوایی هست بیشتر برای مقابله با هواپیماهای دشمن ساخته شده و اوکراین جنگنده قابلی نداره که بخواد سوخو ۳۵ خودی نشون بده.تو اوکراین همون سوخو ۲۵ برای سرکوب پدافندی و بمباران کافیه.اما برای ما که دور برمون پر جنگنده های نسل ۴ و ۵ هست و هر روز تهدید به حمله میکنن سوخو۳۵ مناسبه.حتی میگ ۳۵ هم با اینکه بیشتر جنگنده تدافعی هست هم خوبه .بنظرم دو اسکادران سوخو ۳۵ و چندین اسکادران میگ ۳۵ برای جبران جنگنده های نیروی هوایی مون مناسبترینه
  • ح IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    26 4
    سوخو 35 بهترین جنگنده نسل 4++ هستش و قدرت مانور بی نظیری داره حتی توانایی مقابله با اف 35 های آمریکا رو هم داره!! اینو من نمیگم شرکت آمریکایی رند کورپوریشن تحقیق و بررسی کرده و اینو گفته!!!
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 1
      جنگنده های روسی مشکل مهمات هدایت شونده دارند حتی توان مقابله با اف ۱۶ و اف ۱۵ رو ندارند چه برسه به اف ۳۵
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    7 9
    اگر جنگنده سوخو 35 کارساز بود، خود را در میدان جنگ اوکراین نشان می داد. اگر دقت کرده باشید ارتش روسیه در جبهه اوکراین از هیچکدام از جنگنده های مُدرن ادعایی خودش استفاده مداوم نکرد، چرا، چون نتوانسته از قابلیت های آنها استفاده کند و در برخی از مناطق مورد هدف پدافند اوکراینی ها قرار گرفته و منهدم شدند. مثل تسلیحات زرهی زمینی اش، که هیچکدام از تانک ها و خودروهای زره پوش روسها تاکنون نتوانسته در میادین نبرد اوکراین دوام بیاورند و منهدم شدند.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 1
      اوکراین جنگنده ندارد که روسیه لازمشود از سوخو 35 استفاده کند تازه اوکراین هر چی هدف سنگین داشت با موشک کروز کینزال از بین رفت بقیه اهداف هم با پهباد از بین می رود روسیه این سوخو ها را برای نبرد با کشورهای قدرتمند ناتو نگهداری نموده است
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    29 5
    اونایی که میگن اف 35 برتری داره نسبت به سوخو 35 اولا این دو جنگنده در دوکلاس متفاوت هستند چه به لحاظ مانور پذیری و چه حمل تسلیحات و هزینه های نگهداری که در همه اینها سوخو برتری داره و امتحان پس داده هستش و اف 35 فقط به لحاظ پنهان کاری و دور ایستایی و نبرد از راه دور میتونه مزیت داشته باشه در حالیکه محدودیت حمل تجهیزات و سلاح داره در ضمن بهتره به بولتن های نظامی جدید در رابطه با این پرنده مراجعه بشه که خبر از ساقط شدن خنده دار چند فروند از آنها و شکستن ارابه های فرود و از کار افتادنشون حین پرواز و هزینه های هنگفت نگهداری و درنهایت پشیمان شدن برخی خریدارانش خبر میده. و در رابطه با جنگ با ارتش صدام و نیروی هواییش عمده برتری نیروی هوایی ایران برمیگرده به مهارت و شجاعت و ایمان مثال زدنی خلبانان عزیز و شریف و موحد و وطن پرست این مرز و بوم مقدس و کهن تا جاییکه خود خلبانان آمریکایی هم توان آنچنانی در هدایت و پرواز با پرنده های ساخت خودشان را نداشته و به آن اذعان کرده اند. و انشاالله ورود این هواپیماهای جدید جانی تازه به کالبد خسته نیروی هوایی داده و فرصتی را برای دانشمندان و صنعتگران باهوش ایرانزمین برای طراحی و ساخت جنگنده های بومی بلکه بهتر از انواع خارجی برایمان فراهم خواهد کرد انشاالله.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 1
      در ادامه صحبت شما . اف 35 نه در حوزه جنگ نزدیک یا همان داگفایت و نه در میزان حمل سلاح چندان کارا نیست و فلسفه ساخت اف 35 عبور پدافند و سرکوب آن است تا راه برای بمب افکن ها و سایر جنگنده ها باز شود و این جنگنده بر اساس نیاز خود آمریکا ساخته شده است و‌نه کشورهای به اصطلاح هم پیمان آمریکا ، آن کشور ها با خرید اف 35 در خدمت منافع آمریکا هستند تا قیمت تمام شده آن برای آمریکا کاهش یابد .
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    10 16
    ایران تحریم تسلیحاتی است و روسیه خودش را به دردسر نمیندازه. سرتون را بزارید بخوابید. شب خوش
    • مانی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 1
      بان کی مون بهت گفت ایران هنوز تحریمه یا خودت فهمیدی جیگر ؟!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    12 25
    سلاح های غربی بسیار پیشرفته تر از اسلحه های روسی است .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    14 10
    حالا روسيه به جاش چه باجي ميخاد بگيره خدا عالم است
    • محمد قزل IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 3
      باج باشه . روسیه متحد ایران هست وبده بستان دارن پس بسوز غربگدای خائن
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      1 3
      چون خودت باج گیر هستی همه رو باجگیر فرض می کنی.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 1
    جنگنده های روسی مشکل مهمات هدایت شونده دارن بدون مهمات هدایت شونده سوخو ۳۵ نمی تونن با اف ۱۶ و اف ۱۵ و.. مقابله کنه
  • مهیار IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 2
    بعضیا چه زود جوگیر میشن!!! روسیه سامانه اس ۳۰۰ رو با کلی ناز و افاده و بی میلی به ایران داد در حالی که پوتین سامانه اس ۴۰۰ رو به ترکیه تقدیم کرد!!! از خواب و خیال بیایید بیرون اینا همش بازی ابرقدرت‌ها برای کسب منفعته.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    ایران باید کارخانه موشک های ذوالفقار و موشک بالستیک ضدرادار از خانواده فاتح 110 و موشک های بالستیک 6 لول را در روسیه راه اندازی و بسازد و فروشش را بصورت مستقیم به روسیه انجام دهد
  • میثم IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    حداقل عکسشو درست بزارین
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    وايسين تا بده
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    عکس میگ ۲۹ گذاشتی قربان
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    بیشین تا بده.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    پراید بهتر از سوخوی ۳۵ هست
  • ایران IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 0
    ایران باید به دنبال به دست آوردن تکنولوژی ساخت هواپیما باشد.
  • حاج حسین IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 0
    نوع هواپیمای جنگی مورد نیاز به تشخیص نیروی هوایی بستگی دارد بنابراین از دوستان تقاضامندیم کار تخصصی را به نهاجا واگذارند. هواپیماهای سوخو ۳۵ که می خرند نهاجا قطعا به فکر تامین زیرساخت ها و سایر جنبه های رزمی و حفظ و نگهداری آن هم توجه دارند. البته تعداد این هواپیما هرچه بیشتر باشد بهتر است. حد اقل ۷۰ هواپیما... ان شاء الله
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    هر وقت همون قسمت دو نیروگاه بوشهر تکیمل کرد اینم بهتون میده،راستی از su30 چه خبر؟ :))))
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    اول باید چند فروند را اورهال بکنند و مهندسی معکوس و با دانش ایرانی و اسلحه و جنگ افزار ایرانی مجهز بشوند و رادارهای نسا جدید نصب بشود تا مدرن تر بشوند
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    من کلا از خرید جنگنده استقبال میکنم. ولی تجربه به ما ثابت کرده تا جنگنده رو در خاک ایران نبینیم به هیچ حرف و خبری نمیشه اعتماد کرد. گذشت اون زمان که با یه خط خبر درباره جرید جنگنده امیدوار میشدیم
  • احمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 1
    برای کشوری مثل ایران 24 فروند جنگنده چه تاثیری دارد؟!
    • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      1 0
      برای کشوری مثل ایران که صاحب علم و توسعه هست حتی یک فروند هم موجب مهندسی معکوس فناوری های پیشرفته خواهد بود
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    تاریخ نشان می‌دهد.روسیه همیشه از ایران ما سوءاستفاده کرده و خواهد کرد.مثل جنگ جهانی دوم. یا نمونه اش .موقع تحریم ایران.جایگزین شدن روسیه بجای نفت ایران
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    فقط انتقال تکنولوژی سوخو ٧٥ چک میت.
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    چند ده فروند سوخو ۳۰ و سوخو ۵۴ هم در راه هستند
  • میلاد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    سوخو سی و پنج برا ایران عالیه بهترین گزینه است
  • مجاهد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    مرد نمایی که روسری از سر زن و خواهر و دخترش افتاده و بی غیرت شده چه تجزیه و تحلیلی از تسلیحات نظامی داره البته ببخشید ی عده که هنوزم غیرت حرف اول و آخر رو براشان میزنه منظورم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس