تقلید خنده‌دار و جزء به جزء از انقلاب 57 توسط ضد انقلاب/ ماجرای شعار «امسال سال خون است...» چیست؟

معارضین نظام همواره انقلاب ۱۳۵۷ را کتمان می‌کنند امّا خود در حال تقلید جز به جز نمادها و اعمال رفتاری همان انقلاب هستند. مرج تقلید اپوزیسیون نیز قاعدتاً امام خمینی است!

به گزارش مشرق، نقل است روزی ملانصرالدین به نانوایی رفت. صف شلوغ بود. برای خلوت شدن صف فکری به ذهنش رسید. به جمعیت گفت که کمی بالاتر آش نذری می‌دهند. صف خالی شد. ملانصرالدین پس از مدتی شک کرد که نکند واقعاً نذری می‌دهند؛ خود نیز رفت و در صف آش قرار گرفت!

این ماجرا حکایت تام و تمام اپوزیسیون خارج نشین است. در وقایع مهر و آبان ۱۴۰۱ آنقدر گفتند در حال انقلاب هستند که خودشان نیز باورشان شد. تاجایی یک لمپن فراری در یکی از اجتماعات خارج از کشور در مهرماه، بصورت کاملاً جدی گفت که جمهوری اسلامی همین الان سقوط کرده و ما دقیقاً وسط انقلابیم!

معارضین نظام همواره انقلاب ۱۳۵۷ را کتمان می‌کنند امّا خود در حال تقلید جز به جز نمادهای همان انقلاب هستند. مرجع تقلید اپوزیسیون نیز قاعدتاً امام خمینی است! زیرا از «شعار و مشابهت سازی آتش سوزی زندان اوین به سینما رکس» تا «اتئلاف» را از روی دست امام (بدون کسب اجازه از صاحب اثر!) کپی برداری کردند. امّا مردم با وجود مشکلات عدیده معیشتی اصلا این جماعت را به حساب نیاوردند. این، دلیلی بر رضایت مردم عادی کوچه و خیابان از اوضاع خود نیست ولی تو دهنی محکمی به خارج نشینان و ساکنان پبود.

تعدادی از کپی برداری‌ها در ادامه آمده است:


تقلید از شعارهای انقلاب محرم ۵۷ | شعار «امسال ساله خونه ...» از کجاست؟

در وقایع مهر ۱۴۰۱، عده‌ای شعار «امسال سالِ خونه ... » را سر دادند و با اعتماد به نفس جالبی مدعی شدند که امسال نظام سرنگون خواهد شد. درباره این شعار ۲ نکته وجود دارد:

اول؛ اگر منظور از امسال، سال میلادی است که ۸ روز پیش سال میلادی به پایان رسید. اگر منظورشان سال چینی (!) است که تاریخ پایان آن مصادف با ۲۴ بهمن است. یعنی قاعدتاً جمهوری اسلامی باید در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ روز سرنگون شود. اگر منظورشان سال ایرانی است که این اتفاق باید تا ۲۹ اسفند رخ دهد. کارمندان سعودی و خارج نشینان هنوز مشخص نکرده که منظور از امسال دقیقا چه نوع سالی بود!

دوم؛ این شعار کپی برداری از شعار مردم انقلابی در محرم سال ۱۳۵۷ (آذرماه) است. شعارها لحن و آهنگ عاشورایی گرفته بود. یکی از شعارهای مردم این بود: «محرم ماه خون است پهلوی سرنگون است»

شعار شبانه: دلیل این تاکتیک از سوی انقلابیون چه بود؟

شبِ روز ۱۱ آذر ۱۳۵۷ مصادف با اولین شب ماه محرم شاهد کشتار فجیعی در سراسر کشور بود. دقیقاً ۲۵ روز بود که حکومت نظامی در راس کشور قرار گرفته و ارتش شاهنشاهی کف خیابان بودند. اتفاقی رایج که در جریان وقایع پس از تسخیر کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ نیز از سوی ارتش آمریکا شاهد بودیم و واشنگتن در روز تحلیف بایدن تبدیل به پادگان نظامی شد.

محرم سال ۱۳۵۷ به دلیل منع تردد امکان تظاهرات از اکثریت مردم سلب شده بود. امّا اتفاقی جالب برای اولین بار رخ داد. اتفاقی که «سالیوان» سفیر وقت آمریکا در ایران آن را اینگونه روایت می‌کند:

  • « ... همه ایران برای یک رویارویی اساسی در ماه محرم مجهز شده است ... علاوه بر زد و خوردهای خونین، آنچه از شب اول محرم نظر همه را به خود جلب نموده بود، تظاهرات نوظهوری بود که این بار بر روی بام خانه ها و با فریادهای اللّه اکبر انجام می‌گرفت.»

سالیوان‌ معتقد بود که تکبیر شبانه به نوعی تاکتیک جدید و جنگ‌ روانی بود که‌ مخالفان‌ شاه‌ برای‌ نشان‌ دادن‌ قدرت‌ خود ضد رژیم از آن بهره بردند. تکبیرهای‌ شب‌های‌ محرم‌ چنان‌ برای‌ شاه‌ کابوس شده‌ بود که‌ بعد از فرار به‌ مراکش ‌وقتی‌ صدای‌ الله‌اکبر اذان‌ از مأذنه‌ها پخش‌ می‌شد به‌ وحشت‌ می‌افتاد!

سی سال بعد، سران کودتای سال ۸۸ که خود از حاضرین در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ بودند، تاکتیک عملیات روانی انقلاب خمینی ضد رژیم شاه را علیه نظام به کار گرفتند و مقرر کرده بودند که سمپات‌های‌ بالاشهرنشینشان در ساعت ۱۰ شب از پنجره خانه‌ها خود شعار بدهند. اکنون نیز کاریکاتوری از این تاکتیک در وقایع مهر و آبان ۱۴۰۱ به صورت مقطعی انجام شد.

هدف از تاکتیک شعار شبانه در دوران رژیم شاه مقابله نوین در مقابل عملیات نظامی رژیم شاه مبنی بر تسخیر خیابان با گسیل تانک‌ها بود. این در حالی است که نظام نه در «وقایع خشن مهر و آبان ۱۴۰۱» و نه در «جریان کودتای ۱۳۸۸» از تانک و نفربر برای تسلط بر خیابان (نظیر ارتش آمریکا) استفاده نکرد.

یکی از ویدئوهای منتشره در BBC فارسی با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر بسیجی را ببینید:


سنت چهلم گیری همزمان با فحاشی به شیعه!

سنتی در شیعه وجود دارد که برای متوفی اربعین (چهلم) می‌گیرند. نمونه مشهور آن اربعین حسینی است. این سنت در جریان انقلاب علیه رژیم شاه استفاده و به نهضت «چهلم به چهلم» شهره شد. شروع آن نیز تبریز بود که به خونخواهی از شهدای قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم برخواستند.

سنت چهلم گیری در جریان کودتا موسوی در سال ۱۳۸۸ به کار گرفته شد. نمونه مشهور آن، فراخوان کروبی و موسوی برای مراسم موسوم به چهلم شهدای اخیر(!) در مصلی تهران در روز ۸ مرداد ۱۳۸۸ است.

ماجرای شعار «امسال سال خون است...» چیست؟+ عکس و فیلم

ولی در وقایع مهر و آبان ۱۴۰۱ علناً به نمادهای شیعه و اسلامی فحاشی شد. به عنوان نمونه؛‌ توئیت علی کریمی که گفت حق با یزید بوده یا فرخ نژاد که از گمراهی خود درباره جنابِ(!) عمروعاص عذرخواهی کرد.

امّا همزمان به دلیل همان فقدان هویت، آشوبگران برای برخی افراد چهلم می‌گرفتند! یکی از این چهلم‌ها در ۱۲ آبان منجر به جنایتی بی‌سابقه در ایران شد. جنایتی که در آن شهید روح الله عجمیان به طرز فجیع و ناجوانمردانه به شهادت رسید. فیلم زیر مربوط به جنایت در روز چهلم است:

جنایت در روز چهلم!


دیوارنویسی

بستر رسانه‌ای دهه ۵۰ منحصر به دو قسم بود: اول؛ جراید مکتوب (روزنامه/ نشریه/مجله). دوم؛ رادیو/تلویزیون. هر دو بستر مذکور در انحصار رژیم پهلوی قرار داشت. لذا مردم در جریان انقلاب، برای انتقال مفاهیم به سطوح مختلف جامعه، از دیوارنویسی در محلات بهره می‌بردند.

ماجرای شعار «امسال سال خون است...» چیست؟+ عکس و فیلم

امّا امروز شرایط به گونه‌ای دیگر است. مرجعیت دو بستر رسانه‌ای مذکور به فضای مجازی منتقل شده است و این مرجعیت برعکس دوران پهلوی در انحصار نظام جمهوری اسلامی نیست. امروز فضای مجازی ایران در اشغال ارتش آمریکاست و ابزارهای آن نظیر توئیتر و اینستاگرام دربست در اختیار نیروهای معارض نظام قرار گرفته است.

لذا با وجود گستره جهانی ارتباطات دیگر نیازی به اسپری و دیوار نیست. امّا به دلیل فقدان هویت در وقایع اخیر و عدم همراهی مردم، معارضین فارسی زبان آمریکانشین در حال تقلید ناشیانه از نماد شعارنویسی دوران انقلاب ۵۷ برای القای حس انقلاب هستند. رسانه‌های لندن نشین نیز وظیفه تبلیغ را برعهده گرفتند.

یکی از فیلم‌های منتشره از سوی BBC فارسی پیرامون دیوارنویسی در ادامه آمده است:


سفر به فرانسه

وقتی آشوب چند ده نفره در خیابانی از یک شهر را انقلاب در خیابان‌های تمام ۱۴۲۴ شهر ایران جلوه می‌دهد، باید برای شکل کار هم که شده، .... جمعه ۲۰ آبان برگی دیگر از تقلیدِ معارضین ورق خورد. مصی علینژاد و تعدادی از زنان فمنیست عازم کاخ الیزه فرانسه جهت دیدار با مکرون شدند تا شاهد کاریکاتوری از نوفل لوشاتو قرن ۲۰ میلادی باشیم.

علینژاد در توئیتر خود نوشت: «در دیدار با رییس جمهور فرانسه گفتم آنچه در ایران دارد اتفاق می‌افتد انقلاب است. فرانسه می‌تواند نخستین کشور باشد برای به رسمیت شناختن این انقلاب. به جای جمهوری اسلامی با چهره‌های اپوزیسیون در آینده دیدار کنید و اتحادیه اروپا را برای پذیرش یک ایران سکولار اماده کنید.» رئیس جمهور فرانسه نیز البته در این ملاقات گفت که نه وظیفه داریم، نه اعتقاد داریم، نه مایلیم نظام سیاسی شما را تغییر دهیم.


پیوستن ارتش به مردم!

ارتش شاهنشاهی پس از تسخیر پادگان‌ها توسط مردم مجبور به اعلام بی‌طرفی شد. پس از فتوای امام نیز موجی از فرار سربازان از محل خدمت شکل گرفت. کار از کار گذشته‌ بود. ارتش قادر به‌ فرستادن‌ یک‌ نیروی‌ کمکی‌ به‌ مرکز ثقل‌ درگیری‌ نبود و تانک‌های ارتش شاه در اقیانوسی از مردم مبارز در انقلاب ۵۷ غرق شد. لذا فرماندهان ارتش در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ اعلام بی‌طرفی کردند.

ماجرای شعار «امسال سال خون است...» چیست؟+ عکس و فیلم

حال مبارزان اینستاگرامی در این وهم هستند که برای انقلاب، ارتش باید نظیر سال ۵۷ اعلام بی طرفی کند. نمی‌دانند که قبل از اعلام بی طرفی ارتش شاهنشاهی، انقلاب مردم در روز ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.


ائتلاف!

۲۲ دی‌ ۱۳۵۷ سالروز تشکیل شورای انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی است. شمار اعضای اصلی شورای انقلاب ۱۵ تن بوده است: ۸ روحانی و ۷ غیر روحانی. اسامی حاضر در این شورا از بزرگان و مشاهیر سیاسی عصر خود بودند. افراد حاضر نیز از قطب زاده تا بهشتی را شامل می‌شد. چهار روز بعد از تشکیل این شورا شاه فرار کرد. یک ماه بعد از تشکیل شورا نیز انقلاب به پیروزی رسید.

ماجرای شعار «امسال سال خون است...» چیست؟+ عکس و فیلم
ردیف اول: آقایان خامنه‌ای، رفسنجانی، موسوی، بهشتی و طالقانی
ردیف دوم: آقایان سحابی، بنی‌صدر، قطب‌زاده، شیبانی، مهدوی کنی
ردیف سوم: آقایان مطهری، باهنر، معین‌فر، بازرگان، ابراهیم حبیبی


اکنون شش نفر به نام‌های نازنین بنیادی، علی‌نژاد، پهلوی، علی کریمی(!)، فراهانی(!) و اسماعیلیون با انتشار یک توئیت کپی شده، برای بار چند دهم، تاریخ سقوط نظام را به روز کردند و ائتلاف تشکیل دادند! رهبرشان نیز مشخص نیست. قضاوت درباره این ائتلاف را به سعید سکویی از قدیمی ترین دشمنان جمهوری اسلامی واگذار می‌کنیم. ویدئو زیر را ببینید:

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 39
    غصه نخور مشرق
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      27 8
      چراغصه نخوریم فدات شم البته من مشرقی نیستم ولی غصه میخوریم که چرابعضیا بجای رفتن به باب توبه که جان دل سپردن به فرامین ولایت خداست ونابودشدن فاحشه های ضدهم هنوزمنجی شادی وامنیت ظهورنفرموده اند
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      24 4
      غصه رو که شما میخورید. چهار ماهه که عزادارید. البته در ظاهر
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 0
      بحال خودت غصه بخور که از اینجا رانده و اونجا مونده شدید،دیگه هیچ راه پس و پیشی ندارید ،دیوار پشت سرتون که بهش تکیه کردین خیلی وقته که ریخته اگه البته چشم بصیرتی در کار باشه،هرچند از اولشم اصلن دیوار نبودیمشت اجر اب دیده پوسیده شده بود
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      بحال خودت غصه بخور که از اینجا رانده و اونجا مونده شدید،دیگه هیچ راه پس و پیشی ندارید
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 0
      تکلیف افرادی که نمیخواهند به رجوی یا پهلوی بپیوندند و دلخوشی از جمهوری اسلامی ندارند چه میشود ؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      تو بیشتر غصه میخوری تا مشرق
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      حالا فعلا شما اون لباس مشکی که برای اعدام کرمی و همراهان قاتلش به تن کردی رو علی الحساب فعلا در بیار
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 0
      حالا فعلا شما اون لباس مشکی که برای اعدام کرمی و همراهان قاتلش به تن کردی رو علی الحساب فعلا در بیار ،اینجور که شماها هر روز برای مردن سگ فلان سلبریتی و گرون شدن غذای گربه وارداتی و گرون شدن لوازم آرایش ومواد کاشت ناخن مصنوعی و اعدام قاتل فلان شخص و هر لحظه اخبار دروغ و شایعه پراکنی بی بی سی و تو زرد از اب در اومدن سرکرده هاتون هر سیصد و شصت و پنج روز سالو بلاخره به یه دلیل احمقانه عزادارید، که خب دیگه معلومه غصه رو کی داره میخوره
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      وقتی نحله ای بی هویت باشد مجبور است برای هر اقدامی از جریان های فکری دیگر تقلید کند زیرا خودش شخصیت لازم و کافی برای خلاقیت ندارد!!!
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 0
      ۱۲:۳۲ غصه را تو میخوری که ۴۳ ساله سینه خیز هم اگه میومدی باید رسیده بودی!!!
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 0
      امسال سال خون لشکر برانداز سرنگونه
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    9 28
    پس کپی برابر با اصل هست 😉
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      25 5
      اینکه علی کریمی رو کپی شهید بهشتی میدونی باید سر به کوه و بیابون بزاریم و روزها ضجه بزنیم گریبان چاک دیم! تن همه انقلابیون تاریخ از این قیاس در گور لرزید!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      5 21
      از اصلش هم بهتر خواهد شد!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      13 4
      کپی هست ولی قابل مقایسه با اصل نیست
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      7 3
      چه میشه کرد فعلا که ضد حال بهتون ادامه داره و با شکلک درآوردن پایان نمی گیره 12:32 و 12:33
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      چی میگی
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      برابر با اصل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟🧐🧐🧐
  • NL ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 8
    کپی شده س
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 2
    تو اِِئتلاف 22نفره یکشیون از بقیه زرنگتر بود همه رو فرستاد ته دره . عکس 22 نفر رو که نگاه می کردم یک نکته جالب دیدم ردیف اول از سمت چپ معرفی شدن تو ردیف دو و سوم از راست
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 4
    فاحشه ها رو چه به انقلاب به یاد کودتای آمریکایی پری بلنده ها :)
  • ۰ IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 15
    وقت تمسخر شما هم فرا می رسد .
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 0
      برو سرت رو بزار بمیر باباااااا شما جماعت روی هرچی دیکتاتوره سفید کردید بعد دنبال تغییر نظام برای ما هستید یه مشت ادم‌چارواداری که چیزی جز هتاکی و فحش های رکیک دادن بلد نیستید ته قیامتون برای انقلاب رسیدن به آزادی جنسیه
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 0
      ته قیامتون برای انقلاب رسیدن به آزادی جنسیه
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 0
      شما جماعت روی هرچی دیکتاتوره سفید کردید بعد دنبال تغییر نظام برای ما هستید
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      برو
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 0
      یه مشت ادم‌چارواداری که چیزی جز هتاکی و فحش های رکیک دادن بلد نیستید ته قیامتون برای انقلاب رسیدن به آزادی جنسیه
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 0
      تمسخر نبود ،واقعیت بود که با لحن خیلی ملایمی بیان شد، تا بلکه یکم به کارای این مدتون فکر کنید و از خواب بیدار بشید قبل اینکه مجبور بشید با لگد دشمن توی صورتتون بیدار بشید،شما با حماقت محض و جمود فکری که متاسفانه فعلا بهش دچار شدید دارین به دشمن خودتون برای کشتن خودتون ،با دست و زبان و کامنت بهش کمک میکنید،دشمنی که بحدی از نژاد ایرانی نفرت داره که اگه دستش به شماها برسه اولین حکم صورت جلسه اش، کشتن خوده شماها و هفتاد پشت قبل و بعد شماهاست،بیدار بشید
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      تمسخر نبود ،واقعیت بود که با لحن خیلی ملایمی بیان شد
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      تمسخر نبود ،واقعیت بود که با لحن خیلی ملایمی بیان شد، تا بلکه یکم به کارای این مدتون فکر کنید و از خواب بیدار بشید قبل اینکه مجبور بشید با لگد دشمن توی صورتتون بیدار بشید
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه بچه جون لپ لپ نکن مگر ما مردیم ؟؟!!؟؟!!!!!! شما ها مگه الان مورد تمسخر قرار گرفتین !حرف امروز نیست که از همون اوایل انقلاب هر ماه میگفتین این انقلاب دووم نمیاره نابود میشه بین این روز تا این روز آمریکا حمله میکنه از مورخه فلان تا بیسار مردم قیام میکنن فیلم های قدیمیش هست که مثل الان از اونطور آب از رادیو وتلویزیون های رسانه های خارجی استفاده میکردین الانم که … (دقیقا از رسانه های خارجی ) استفاده میکنین پس شما ها هیچ فرقی نکردین فقط دوز خیال پردازیهاتون بالا رفته خیلی خودتونو گنده فرض نکنین بعد صدام حمله کرد فرح بدکاره ورجوی ملعون پریدن بغل صدام باهاش دیدار کردن که خیلی زود ایران رو فتح کن تا ما بیایم اونم نشد ۸سال دفاع کردیم امامثل شاه ملعون که بحرین رو بی هیچ مقاومتی داد رفت بعدشم گفت به هیچ کس ربطی ندارد بحرین دخترخودمان بود شوهرش دادیم (رضا قلدر هم که آرارات رو داد به ترکیه /سرچشمه هیرمند رو داد به افغانستان /اروند رو داد به عراق حالا هم که پسر ونوه ای این بیشرف ها هیچ مشکلی با تجزیه وتکه پاره شدن ایران نداره ) خوزستان سهله حتی یه وجب یه ذره ازین خاک رو به دشمن ندادیم منافقین فرقه رجوی هم که هیچ خیلی زور زدن نشد الانم هرچی زور میزنن نمیشه همون اوایل دهه ۶۰ چقدر مسئول ومردم معمولی ترور کردن وکشتن وشهید کردن بازم نمیشهههههههه خیلی زور نزنین اتفاقا هرچی بیشتر زور میزنین بیشتر گند وکثافات اپوزیسیونتون میزنه بیرون ‌وبیشتر مضحکه خاص وعام میشین (افتادین به جون همدیگه حالا هیچی نشده وای به حال اون روزی که چیزی بشه (البته گفتم که تو خواب ببینین همچین روزیو) فکر کنم حتی دستور به قتل همدیگه هم میدین وآدم های خودتونو حذف میکنین به خاطر منافعتون )
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 3
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • ایران قوی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    13 4
    خدارو شکر که دشمنان این آب و خاک همگی احمق و کودن تشریف دارن
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 0
      دقیقا
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    6 10
    خودتون هم مي دونيد چه خبره
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 0
      چه خبره ؟؟؟🇮🇷🇮🇷🇮🇷 اگه خبریه بگین ما هم بدونیم ؟؟؟ اتفاق خاصی افتاده ؟؟؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 0
      شما اغتشاشوهای 1401خیلی خودتون رو بزرگ گرفتید در حالیکه احمق تر ، کودن تر ، نفهم تر و در یک کلام خر تر از شما نیست که یه عده فاجعه و رقاصه و یه .... مثل کریمی شدن رهبران انقلابتون
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 2
    قیمت دلار رو هم‌مقایسه کن
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اساسا نئولیبرالیسم توانایی انقلاب ندارد انقلاب مفهوم چپ است اما مواظب طبقه خیلی پولدار ایران باشید با اینها ائتلاف نشود
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    یعنی واقعا این براندازها یه ابتکار جدید نمی تونند به خرج بدن ؟ دارند با شعارهای انقلاب ۵۷ برعلیه ان شعار میدهند . حداقل یه کم ابدیت بشید
  • مهلا محمدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ائتلاف احمق ها رو چه به مقایسه‌ای با بزرگ مردان با سوادی چون بهشتی و مطهری و باهنر و ... هر وقت بادمجون قاطی میوه ها شد امثال علی کریمی ها هم قاطی آدم ها میشن.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    چه متوهمانی ))) انقلاب ۵۷ متکی به‌ اسلام وموج خروشان مردم ایران بود که از استبداد پهلوی نوکر آمريکا وصهیونیست بستوه آمده بودند ورزیم دست نونشده راسرنگون کردنند حالا چهار تا فمینیسم چگونه‌ می‌خواهند انقلاب کنند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    چه متوهمانی ))) انقلاب ۵۷ متکی به‌ اسلام وموج خروشان مردم ایران بود که از استبداد پهلوی نوکر آمريکا وصهیونیست بستوه آمده بودند ورزیم دست نونشده راسرنگون کردنند حالا چهار تا فمینیسم چگونه‌ می‌خواهند انقلاب کنند آمريکا وغرب دررویایی ۴۴ سال با انقلاب‌ اسلامی شکست‌ خورده‌ بخواست خداوند متعال بساط نظام سلطه لیبرالیسم هم به‌ زوال دان تاريخ سپرده‌ خواهد شد
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    اینقدر اینترنت را ضعیف کردین ویدیوهای خودتون هم آپلود نمیشه
  • SE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    احسنت به مشرق
  • جوادی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    مقایسه این ات و اشغالها با بهشتی و مطهری و بازرگان و شیبانی و سحابی حتی بنی صدر خاین اصلا درست نیست . دشمن دانا به از نادان دوست . واقعا اینها جاهل هستند خودشان هم نمیدانند فقط به توصیه اربابانشان اقدام میکنند .
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    سعودیا و بن سلمان به کپی کردن عادت دارن توی شهرهاشون میتونید ببینید.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    قانون کپی رایت رعایت نشده...خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس