آقای تاج! به رفاقت با رئیس مافیای فوتبال می‌بالید؟/ از اینفانتینو به دادگاه CAS شکایت کنید/ نشانی از اقتدار در نامه دفاعیه خلیج فارس نبود

امیررضا واعظی آشتیانی می‌گوید: امثال اینفانتینو یک شبکه مافیایی هستند که حالا و پس از این موضوع خلیج فارس ماجرا کاملا واضح شد. او معتقد است که آن‌ها می‌خواهند درجه حساسیت ما را بسنجند!

به گزارش مشرق، امیررضا واعظی آشتیانی، قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی که ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری و مدیرعاملی باشگاه استقلال را هم در کارنامه دارد، درباره استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس برای مسابقاتی در کشور عراق اظهار داشت: متاسفانه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حال خسته کردن خودشان هستند. چرا که در تاریخ اسم این خلیج، فارس بوده و هست. دلیلی وجود ندارد ما دائما خودمان را خسته کنیم.

عرب‌های منطقه دنبال خنداندن ایرانی ها هستند

وی افزود: آن‌ها خودشان بهتر از هرکسی می‌دانند ما چه می‌گوییم. افکار عمومی دنیا هم این موضوع را بهتر از هر کسی می‌داند. این‌ها بازی‌هایی است که برای سرگرمی خودشان و البته خنداندن مردم ایران به راه می‌اندازند. به همین دلیل هر از گاهی اقدام به چنین رفتارهایی می‌کنند.

ایران نبود عراق زیر چکمه داعش سقوط می‌کرد

این مدیر اسبق ورزشی ادامه داد: کاملا مشخص است که آن‌ها می‌خواهند ببینند درجه حساسیت ما به این مسائل تا چه اندازه است. درجه حساسیت مردم ایران نسبت به آب و خاک‌شان کاملا مشخص است. همین‌قدر که ما توانستیم کشور عراق را از خطر سقوط نجات بدهیم و آن را از رفتن زیر چکمه داعش خارج کنیم برایشان کافی است. این یعنی این‌که ما ایرانی‌ها نشان دادیم که یک ملت سلحشور هستیم. ملتی هستیم که پای آرمان‌هایمان می‌ایستیم و زیر بار حرف قلدرمآبانه قدرت‌های بزرگ نمی‌رویم. ما چنین ملت و کشوری هستیم. ما یک کشور مقتدر هستیم.

خلیج فارس

دنیا خوب ایران را می‌شناسد

این مقام پیشین ورزشی کشورمان اضافه کرد: حالا فرقی نمی‌کند که بگویند خلیج فارس یا هر اسم دیگری. اصلا اسم ایران را هم به توران تغییر بدهید. این خلیج و این کشور نامش برای همه دنیا مشخص است. این‌ها چیزی را عوض نمی‌کند. همه جهان کشور ما را به نام ایران می‌شناسند.

بیشتر بخوانید:

واکنش تاج به اقدام کشورهای عربی و رئیس فیفا

اینفانتینو شبکه مافیایی دارد

واعظی آشتیانی در این باره که در ارتباط با برگزاری چنین مسابقاتی با این نام جعلی، چه انتظاری از فدراسیون بین‌المللی فوتبال و شخص اینفانتینو می‌رود، توضیح داد: من در گذشته هم گفتم و حالا هم می‌گویم: امثال اینفانتینو یک شبکه مافیایی هستند. یک مافیای ورزشی که حتی نقشه‌راه مافیای آن‌ها به کنفدراسیون های ورزشی قاره‌ها و حتی کشورهای عضو هم سرایت کرده است.

اینفانتینو دروغگو است

وی ادامه داد: تصمیماتی که امروز فیفا یا نهادهای بین‌المللی در این باره می‌گیرند، برگرفته از سیاست‌های کور آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست. شما نگاه نکنید که آقای اینفانتینو در جام جهانی می‌گوید «اروپایی‌ها باید بابت ۳هزار سال پایمال کردن حقوق بشر پاسخگو باشند!»... این‌ها همه سناریوهایی است که از قبل تهیه کرده‌اند. زیاد دلخوش به این مسائل نباشیم که امثال اینفانتینو طبق نظام برده‌داری و خلاف نظام حقوق بشری رفتار می‌کنند. این‌ها همه دروغ است. مکر امثال اینفانتینو برای هیچ‌کس پوشیده نمی‌ماند.

کمیته المپیک چرا کاری نمی‌کند!

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به نقش کمیته بین‌المللی المپیک در ارتباط با این موضوع تصریح کرد: چرا کمیته المپیک سکوت کرده و تماشاگر است؟ IOC متولی تمام اتفاقات ورزشی در سراسر دنیاست. در چنین مواقعی کمیته بین‌المللی المپیک کشورهای عضوش را مخاطب خودش می‌داند. البته این به آن معنا نیست که وزارت ورزش سکوت کند. اتفاقا این نشان می‌دهد که دیپلماسی وزارت ورزش هم ضعیف است.

کمیته المپیک ایران

دیپلماسی ورزشی وزرات ورزش‌مان کجاست؟

این فرد آگاه به مسائل ورزشی گفت: در حال حاضر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان باید از این ظرفیت‌هایشان استفاده کنند. باید در جهت دیپلماسی سیاسی بهره‌برداری درست کرده و نسبت به این مسائل واکنش نشان بدهند. دنیا از ورزش به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند. ما دیدیم در مراسم اختتامیه جام جهانی چطور امیر قطر لباس رسمی کشورش را بر تن لیونل مسی کرد. اما ما توجهی به این مسائل نداریم.

می‌توان از طریق IOC به دادگاه CAS شکایت کرد

آشتیانی درباره چرایی بی‌توجهی مسئولان کشور در استفاده از چنین فرصت‌هایی برای بهره‌برداری از دیپلماسی ورزشی گفت: دلیل بی‌توجهی این است که راهکار، نوع گفتمان و نوع حکمرانی در ورزش ما تعریف مشخصی ندارد و چون تعریف مشخصی ندارد، نه تنها در حوزه سیاسی بلکه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم نمی‌تواند استفاده‌ای از این مسائل ببرد. به دلیل این‌که در این قبیل مراکز افراد کارآمد در جایگاه خودشان حضور ندارند. برای همین است که ما این اتفاقات رنگارنگ را شاهد هستیم. من معتقدم کمیته المپیک باید راسا در این باره رایزنی ورزشی داشته و حتی اگر لازم شد سفری به اروپا کرده و با آقای باخ مذاکره‌ای در این باره انجام بدهند که چرا فیفا که یک نهاد زیرمجموعه IOC است نسبت به این مسائل ورود نمی‌کند! حتی ما می‌توانیم از این طریق از اینفانتینو به دادگاه CAS هم شکایت کنیم.

اهدای یک قالیچه، سابقه رفاقت با اینفانتینو است؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در واکنش به اظهارات اخیر مهدی تاج در همین باره توضیح داد: باعث تأسف و تعجب است که ریاست فدراسیون گفته «رفاقت ما با آقای اینفانتینو سر جای خودش ولی ما به ایشان اعتراض می‌کنیم!»... آقای تاج! شما چه رفاقتی با اینفانتینو دارید؟ فکر می‌کنید چون یک قالیچه به او هدیه دادید حالا رفیقش هستید؟ یک عکس یادگاری گرفتن کنار یک قالیچه هدیه‌شده شد سابقه رفاقت!

مهدی تاج و اینفانتینیو

تاج با ادعای رفاقت با اینفانتینو خودش را هم زیر سوال برد

وی تاکید کرد: اتفاقا طرح کردن چنین موضوعی از سوی تاج جای سوال دارد. شما با این حرفتان اقدامات اخیرتان را زیر سوال برده‌اید. وقتی شما با فردی که مافیای فوتبال دنیاست طرح رفاقت ریخته و به رفاقت با او می‌بالید راه غلط رفتید. شما چه رفاقتی با اینفانتینو دارید!

نامه تاج بیانگر اقتدار ایران نبود

وی در تکمیل صحبت‌هایش افزود: ما با این رفتارهای‌مان نشان می‌دهیم که ساز و کار برخورد با چنین مسائلی را بلد نیستیم. اعاده حق را یاد نگرفته‌ایم! برای این‌که افراد کارآمد در جایگاه‌های خودشان نیستند. نکته مهم‌تر این است که آقای تاج تصور کرده با طرح موضوع رفیق خطاب کردن اینفانتینو چه توجهی به نامه ایران شده است. اصلا این نامه شما چه خاصیتی برای خلیج فارس داشت؟ متن نامه شما برای کشوری که اقتدارش زبانزد خاص و عام است به هیچ‌وجه بازگوکننده قدرت و عظمت کشور ایران نیست.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس