کد خبر 1454544
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
سفیر برزیل

لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل که سابقه موضعگیری در حمایت از فلسطین را دارد، سفیر برازیلیا در تل‌آویو را که آشکارا حامی رژیم صهیونیستی بوده است، برکنار کرد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای در برزیل و فلسطین اشغالی خبر دادند که ژنرال «گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس» از منصب سفارت برزیل در رژیم صهیونیستی برکنار شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل «یدیعوت آحارونوت» خبر دادند که لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل سفیر این کشور در فلسطین اشغالی را برکنار کرد.

طبق این گزارش، وزارت خارجه برزیل برکناری ژنرال «گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس» از منصب سفارت برازیلیا در تل‌آویو را اعلام کرد.

وی از سال ۲۰۲۱ توسط «ژائیر بولسونارو» رئییس‌جمهور سابق برزیل به عنوان سفییر این کشور در فلسطین اشغالی مشغول به کار شده بود.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، ژنرال «گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس» در ارتباط با موضوع فلسطین، مواضع حمایتی از رژیم صهیونیستی داشت.

طبق گزارش این رسانه صهیونیست، دولت جدید و چپگرای لولا داسیلوا در نظر دارد که در موضوعات مهم از فلسطینیان طرفداری یکند و اینی موضوع را «مائورو ویرا» وزیر خارجه جدید برزیل هم تایید کرده است.

برکناری سفیر برزیل در فلسطین اشغالیی در شرایطی انجام شده که دولت بولسونارو مواضعی به شدت حماییتی از رژیم صهییونیستی داشت و این موضوع حتی در روز انتخابات ریاست جمهوری هم کاملا هویدا بود.

در روز انتخابات ریاست جمهوری برزیل، همسر بولسونارو با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی در انتخابات حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت. ژائیر بولسونارو از لولا داسیلوا شکست خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    چه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس