کد خبر 1454580
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
عوارض وحشتناک مصرف زیاد سیر در بدن

امروزه در حالی سیر به دلیل خواص و مزایای مناسبش توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد که مصرف بیش‌ از حد سیر مضرات جدی و عوارض نگران‌کننده‌ای را می‌تواند برای بدن به همراه داشته باشد.

به گزارش مشرق، سیر از خانواده پیاز است که سالیان طولانی به‌عنوان طعم‌دهنده داخل غذاها مصرف می‌شود و طرف‌داران زیادی دارد. حتماً تابه‌حال خواص زیادی از سیر را شنیده‌اید. در ادامه با ۸ آسیبی که مصرف بیش‌ازحد سیر به بدن می‌رساند آشنا می‌شوید.

نیازی به فکرکردن درباره اهمیت کبد نیست؛ زیرا یکی از حیاتی‌ترین عضوها در بدن انسان است و می‌تواند با مصرف سیر بیش از اندازه صدمه ببیند. اگرچه سیر غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است؛ اما با مصرف بیش از حد، می‌تواند موجب مسمومیت کبد شود، هرچند که تقریباً سمی نیست؛ اما در صورت زیاده‌روی می‌تواند باعث آسیب کبد شود.

حالت تهوع، استفراغ و سوزش معده

مصرف سیر تازه ، عصاره یا روغن آن با معده خالی ممکن است موجب تهوع، استفراغ و سوزش معده شود. علاوه بر این سیر یکی از آن غذاهایی است که می‌تواند منجر به بیماری رفلکس معده شود.

اسهال

مصرف سیر با معده خالی می‌تواند موجب گاز معده و اسهال شود. اگر به مشکلات دستگاه گوارش دچار شده‌اید مطلب اگر این ۹ نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید! را حتما بخوانید.

تشدید خونریزی

گزارشی که توسط مرکز پزشکی مریلند منتشرشده است، بیان می‌کند سیر می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. به همین دلیل است که نباید همراه با داروهای رقیق‌کننده خون مثل آسپرین ، وارفارین و کلوپیدوگرل مصرف شود. این عوارض به‌خصوص در مورد سیر تازه صدق می‌کند. همچنین مهم است بدانید که از مصرف سیر حداقل دو هفته قبل از جراحی خودداری کنید چون می‌تواند باعث خونریزی و تداخل در سطوح فشارخون شود.

کاهش زیاد فشارخون

آیا سیر برای فشارخون مفید است؟ خوب ، به‌نوعی ، این‌یک مزیت است. اما اگر از قبل داروهایی برای کاهش فشارخون مصرف می‌کنید باید از خوردن سیر خودداری کنید. زیرا سیر و مکمل‌های آن خاصیت کاهش فشارخون دارند.

تغییرات بینایی

تغییرات در بینایی می‌تواند چیزی باشد که هرگز آن را نشنیده‌اید. مشخص‌شده است مصرف بیش‌ازحد سیر می‌تواند به وضعیتی به نام هایفما منجر شود که به خونریزی داخل محفظه چشم – فضای بین عنبیه و قرنیه اشاره دارد. مصرف مقدار زیاد سیر که یک ضد انعقاد آور، به نظر می‌رسد باعث بروز و یا بدتر شدن هایفما می‌شود. این بیماری می‌تواند باعث از بین رفتن دائمی بینایی شود.

سردرد

سیر ، به‌ویژه هنگامی‌که به شکل خام خورده می‌شود، می‌تواند باعث میگرن شود. اگرچه به‌طور مستقیم باعث سردرد میگرنی نمی‌شود اما فرآیندی است که آن را فعال می‌کند. اگرچه دلیل دقیق این امر مشخص نیست، اما برخی از متخصصان معتقدند که ممکن است عصب سه‌قلو – مسیر اصلی درد در بدن باشد. مصرف سیر ممکن است این عصب را تحریک کند تا مولکول‌های سیگنالینگ عصبی به نام نوروپپتیدها را که به‌عنوان غشایی، مغز شما را پوشانده و باعث سردرد می‌شوند را رها سازند.

زنان باردار

مصرف سیر به مقدار زیاد در دوران بارداری می‌تواند باعث زایمان زودرس شود و در زنان شیرده می‌تواند طعم شیر را تغییر دهد.

مضرات مصرف زیاد سیر چیست

توجه: مطالب بخش سلامتی تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی دارد. ازاین‌رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آن‌ها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

منبع:عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    مصرف بیش از حد یعنی چند حبّه در طول روز؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      1 0
      ابن سینا: هر چیزی کمش دارو و زیادش سمه!!!
  • محمود IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    نه به این قدر تجلیل و تحسین سیر در طب سنتی و نه این همه سیاهنمایی! بالأخره چه قدر مصرف مفید است؟ کسی جواب نداده، فقط نظر کیلویی ارائه شده!
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 1
    اینهایی که گفتید برای انسان سالم، منافع است نه مضرّات. یک نفر از اقوامم ۹۰سال داره و دائم سیر می خوره و وزنش ۶۰ کیلوست و هیچ بیماری ای ندارد.
  • علی موسوی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 2
    به نظر شما سیر مصرف بیش از اندازه در سبد غذایی ایرانیان داره؟! جای این مقاله، ایران نیست. ، حالا چه طور است که اطبّای غربی اکثراً برای هر سرما خورده ای سیر تجویز می کنند و اگر اثر نداشت دارو؟ آیا به نظرتون این مقاله سفارشی و در جهت کم کردن مصرف سیر در ایران نوشته نشده؟ یک کم بیشتر در باره منشأ این طور مقالات و علّت پخشش تحقیق کنید که مصداق عذرخواهی اقا از سیاست کاهش جمعیّت دهه های پیش نشید. دشمن به شدّت فعّاله و متأسّفانه شما خواب تشریف دارید.
  • محمود IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    یکی از بستگان ما که سالهاست سیر خام میخوره پارکینسون گرفته
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    4 1
    از نظر خلق و خوی بدجنس و بی رحم می‌کند مثل شمالی ها
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    4 0
    از نظر خلق و خوی بدجنس و بی رحم می‌کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس