وزیر کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از باغات خسارت دیده شهرستان مروست یزد: سهمیه سوخت مناسب برای مقابله با این معضل به کشاورزان اختصاص می یابد.

به گزارش مشرق، "سید جوادساداتی" روز جمعه در این بازدید بدون اشاره به میزان این سهمیه، بر لزوم بکارگیری راهکارهای پیشگیری از سرمازدگی تاکید کرد و افزود: انشالله بامصوبات این سفر بتوان کمک کرد مسائل ومشکلات باغداران منطقه حل شود.

وی اظهار کرد :برای مقابله با سرمازدگی، راهکار طولانی مدت، استفاده از گونه های مقاوم می باشد.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: با توجه به سفرپر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه به استان ، بخشی از خسارات وارده در قالب امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان و اعطای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت جبران شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کار کشاورزی سختی و مشکلات خاصی دارد اظهار کرد: کار کشاورزی شغلی است که خداوند رزق مردم را از طریق آنها به دست مردم می رساند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دنیا دچا مشکل شده است، در ایران هیچ کمبودی نداشتیم اما کشاورزان به دلیل ذات کار کشاورزی، مشکلات بسیاری را تحمل کردند.

ساداتی نژاد بیان کرد: باید کمیته ای در منطقه مروست مستقر شود و با تعامل با استان‌های دیگر که در زمینه مشکلاتی نظیر سرمازدگی اقدامات خوبی داشته اند، بتوانیم در این زمینه مقابله کنیم و در کنار آن نیز بحث استمهال تسهیلات کشاورزان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه برق چاه ها و هزینه های آن و حفر چاه ها، موضوع "دامدار کارت" را برای استان یزد با جدیت پیگیری می کنیم تا کشاورزان مروستی و عشایر این مناطق بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای کشاورزان دچار آسیب دیده نیز در جلسه هیات دولت که امشب در یزد برگزار خواهد شد، مصوباتی خواهیم داشت و اعتبارات ویژه ای نیز برای احیای قنوات در نظر خواهیم گرفت.

همچنین امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کلنگ عملیات اجرایی یک واحد گلخانه‌ای در شهرستان مروست به زمین زده شد.

این پروژه که ترکیبی از گلخانه و نیروگاه خورشیدی است در مساحت ۲۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور دیروز پنجشنبه وارد استان یزد و امروز جمعه نیز میهمان مردم این استان است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    3 1
    کلاً بعضی شکم سیرهای فارغ از دردهای روزگار و الکی خوش، در یک سیاره دیگه به زندگی شیرین خودشون ادامه میدهند و بعضی وقتها هم که توی مسیر خونه تا اداره شون یه سر به کشور ایران میزنند، یه حرفهایی میزنن و یه مصاحبه ای می کنند تا که دل مردم ایران رو خوش کنند. علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس