دیدار هیأت کنگره آمریکا با وزیر خارجه مغرب با محوریت ایران

هیأتی از کنگره آمریکا در سفری به رباط پایتخت مغرب، با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره آنچه «تهدیدات ایران» خوانده شد، گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، یک هیأت از کنگره آمریکا روز جمعه با «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب دیدار کرد.

هیأت آمریکایی در دیدار با مقامات مغرب آنچه «تهدیدات ایران» خوانده شد و نیز توافقنامه‌های سازش با رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

سناتور «جکی روزن» از حزب دموکرات در این خصوص از تمایل هیأت آمریکایی برای دیدار با مقامات ارشد دولتی و سازمان‌های جامعه مدنی برای بررسی سازوکار اجرای توافقات سازش امضا شده بین تعدادی از کشورهای عربی از جمله مغرب و رژیم صهیونیستی، خبر داد.

وی گفت: «توافقنامه تاریخی ابراهام باعث تغییر در خاورمیانه شد و زمینه را برای همکاری و عادی‌سازی روابط بی‌سابقه بین اسرائیل و شرکای عرب آن مهیا کرد».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این سناتور آمریکایی همچنین گفت: «توافقنامه عادی‌سازی روابط که در سال ۲۰۲۰ بین تعدادی از کشورهای عربی و اسرائیل امضا شد، به این کشورها برای مقابله با تجاوزات ایران کمک می‌کند».

هیأت آمریکایی همچنین با «عزیز اخنوش» نخست وزیر مغرب دیدار کرد و اخنوش در این دیدار تأکید کرد: «امضای توافقنامه ابراهام توسط مغرب یک موفقیت دیپلماتیک و آغازی برای دوره جدید صلح و ثبات است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس