نماینده سابق جمهوریخواه: ترامپ یک بازنده مسلم است

رئیس جمهوریخواه اسبق مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را مقصر اصلی شکست‌های انتخاباتی سال‌های اخیر این حزب دانست.

به گزارش مشرق، «پل رایان»، رئیس جمهوریخواه اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در پی شکست‌های انتخاباتی سال‌های اخیر این حزب، دونالد ترامپ را «بازنده مسلم» دانست.

پل رایان در مصاحبه با شبکه «سی.ان.ان» درباره این رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «او به سرعت در حال کم‌اهمیت شدن است. او یک بازنده مسلم است. او باعث شد ما مجلس نمایندگان را در انتخابات ۲۰۱۸ از دست بدهیم. او موجب شد ما در انتخابات ۲۰۲۰ کاخ سفید را از دست بدهیم. او باعث شد ما مجلس سنا را بارها از دست بدهیم.»

به اعتقاد این نماینده جمهوریخواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا، با توجه به تمرکز کردن بیشتر جمهوریخواهان بر مسائلی همچون مسئولیت‌پذیری مالی و کمتر شدن تمرکز آنها روی شخصیت‌ها، دونالد ترامپ نخواهد توانست نامزد نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی شود.

به نوشته پایگاه «هیل»، او اضافه کرد: «فکر می‌کنم ما از ترامپ گذر می‌کنیم. من واقعا فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد. من صادقانه نمی‌توانم تصور کنم او نامزد ریاست جمهوری حزب شود.»

ترامپ تا کنون تنها چهره شناخته شده حزب جمهوریخواه آمریکا بوده که رسما نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرده است؛ با این حال تعدادی از چهره‌های شناخته شده دیگر حزب جمهوریخواه آمریکا هم اعلام نامزدی خود برای کاخ سفید را در نظر دارند.

پل رایان در ماه‌های اخیر دونالد ترامپ را هدف انتقادات خود قرار داده است. او در ماه اکتبر گفت، تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا «بازنده بودن ترامپ در انتخابات واضح خواهد شد» و مجددا پیش‌بینی کرد جمهوریخواهان یک نامزد ریاست جمهوری متفاوت را برگزینند.

پل رایان در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت دیگر نامزد کرسی مجلس نمایندگان آمریکا نشود و به عنوان معاون رئیس شرکت «تنیو»، فعال در زمینه مشاوره روابط عمومی کار می‌کمند.

پل رایان در ادامه این مصاحبه درباره هرج و مرج اخیر در روند تعیین رئیس دور جدید مجلس نمایندگان آمریکا که برای نخستین بار در چند دهه اخیر با برگزاری ۱۵ دور رای گیری نهایی شد واکنش نشان داد و گفت، این اتفاق نشان داد که جمهوریخواهان حاضر هستند دوباره تبدیل به حزبی با مسئولیت‌پذیری مالی و دولت محدود شوند.

«کوین مک‌کارتی»، رئیس جمهوریخواه جدید مجلس نمایندگان آمریکا، بعد از دادن امتیازات بزرگ به گروهی از مخالفان جمهوریخواهش توانست در رای‌گیری برای انتصاب در این سمت آرای لازم را کسب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    البته خود ایشون که پسر طلایی بین جمهوریخواه ها لقب داشت، راه مقابله با حزب رقیب را لیبرال شدن می‌دانست. برای همین ترامپ، وی را بیرون انداخت. جالبه که با سی ان ان مصاحبه می‌کنه چون فکس هیچ موقع با ایشون مصاحبه نخواهد کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس