آمریکا حفاظت از مشاوران سابق ترامپ را افزایش داده است

دولت آمریکا حفاظت از مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را به علت آنچه تهدید از سوی تهران ادعا شده، افزایش داده است.

به گزارش مشرق، در اطلاعیه‌های جداگانه ارسال شده به کنگره در هفته گذشته، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که تهدیدها برای پمپئو و برایان هوک همچنان جدی و معتبر است.

اطلاعیه‌های روز ۵ ژانویه (۱۵ دی) به کنگره نشان می‌دهد که وزارت خارجه آمریکا حفاظت از مایک پمپئو را برای هفتمین بار و حفاظت از برایان هوک را برای دهمین بار از زمانیکه دوره کاری‌اش در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه ۱۳۹۹) به پایان رسید، افزایش داده است.

اختلاف تعداد دفعات افزایش حفاظت از آنها به این دلیل است که پمپئو، به عنوان وزیر کابینه سابق، چندین ماه پس از ترک پست خود به طور خودکار از امنیت دولتی برخوردار بود.

اطلاعیه‌هایی که به دست آسوشیتدپرس رسیده توسط جان باس کفیل معاون وزیر خارجه آمریکا به امضا رسیده است.

باس نوشت که او بدین وسیله تصمیم می‌گیرد که تهدید خاص در رابطه با مایک پمپئو همچنان ادامه دارد. او در مورد برایان هوک نیز همین موضوع را مطرح کرده است.

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که برای محافظت ۲۴ ساعته از این دو مقام ارشد سابق ماهانه دو میلیون دلار هزینه می کند.

این وزارتخانه در گزارشی به کنگره نوشته است که هزینه حفاظت از آنها از ماه اوت ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ (مرداد تا بهمن ۱۴۰۰) بالغ بر ۱۳ میلیون و یکصدهزار دلار بوده است.

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر درباره آخرین اقدامات قوه قضاییه در پیگیری پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفته است: ۹۴ متهم پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی، آمریکایی و سه متهم اصلی دونالد ترامپ، مایک پمپئو و کنت مکنزی هستند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش در واکنش به اظهارات مقام‌های ایرانی درباره سه متهم اصلی این پرونده مدعی شد: ایران به توطئه علیه شهروندان و منافع ایالات متحده برای آنچه انتقام مرگ قاسم سلیمانی می‌خواند، از جمله با تهدید مقامات فعلی و سابق آمریکا ادامه می‌دهد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی به دستور رئیس جمهور تندروی سابق آمریکا، کاروان حامل حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را هنگام سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار داد و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    انتقام چه شد؟
    • محمود IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      2 0
      فعلاً که این جانوران دوپای تروریست دخیل در شهادت حاج قاسم، شب و روز در ترس کشته شدن هستند با هزینه چند میلیون دلاری حفاظت از آنها. این خودش از مرگ بدتر است، تا حصول نتیجه ای شبیه سلمان رشدی مرتد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس