شهید سلیمانی - نمایه

وزیر خارجه سابق آمریکا می‌نویسد: کنار ترامپ در خانه‌ی مجللش در فلوریدا، نشسته بودم. برای یک کار مهم به آن‌جا رفته بودم. گفتم: «آقای رئیس‌جمهور! یک پیشنهاد برایتان دارم: هدف، ژنرال قاسم سلیمانی است.»

سرویس جهان مشرق «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست. پمپئو پس از خروج زودهنگام از دولت آمریکا با تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم[۱]» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است. مشرق قصد دارد طی یک مجموعه گزارش بخش‌های مربوط به ایران در این کتاب را خدمت مخاطبان محترم ارائه کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید قسمت هشتم از این مجموعه گزارش است. برای خواندن قسمت‌های قبلی می‌توانید از لینک‌های انتهای همین گزارش استفاده کنید.

کتاب مایک پمپئو: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی +عکس و فیلم

جلد کتاب «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» نوشته‌ی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (+)


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه‌ی سیاسی کشور از محتوای کتاب مذکور این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این کتاب لزوماً مورد تأیید مشرق نیست. گزارش زیر حاوی توصیفات و اتهامات بی‌اساس علیه شهید سلیمانی از زبان مایک پمپئو است.


قسمت هشتم/ فصل ۶: «مماشات نکن؛ حمله کن» ‌

[قاسم سلیمانی] آن مغز متفکر تروریسم، هرگز رفیق نامه‌بازی من نبود، اما من یک بار برایش نامه نوشتم. محتوای این نامه را ۲ دسامبر ۲۰۱۷ [۱۱ آذر ۱۳۹۶]، زمانی که هنوز مدیر سی‌آی‌ای بودم، فاش کردم. در «همایش دفاعی ریگان» در کالیفرنیا، که کنفرانس محبوبی در دنیای امنیت ملی است، به حضار خبر دادم که اخیراً نامه‌ای به قاسم سلیمانی، ژنرال تروریست [فرمانده‌ی] نیروی قدس ایران ارسال کرده‌ام: «آن‌چه در آن نامه به او منتقل کردیم این بود که ما او و ایران را مسئول هرگونه حمله‌ای علیه منافع آمریکا در عراق توسط نیروهای تحت کنترل او خواهیم دانست.» این حرف اگر از زبان یکی از مقامات هر کدام از دولت‌های قبلی آمریکا گفته می‌شد، احتمالاً یک بیانیه‌ی تفهیم مسئولیت بی‌خاصیت تلقی می‌شد: یک اقدام روتین صرفاً برای انجام وظیفه، چنان‌که در دیپلماسی آمریکایی بسیار رایج است. اما این‌بار فرق داشت. من در واقع داشتم یک تحول گسترده در سیاست‌مان را اعلام می‌کردم.

مستند آمریکایی «جنگ سایه» درباره‌ی نقش شهید سلیمانی در جنگ میان ایران و آمریکا بر سر کنترل خاورمیانه [دانلود با حجم ~ ۲۰۰ مگابایت]

در همین‌باره بخوانید:

›› روایت مستند آمریکایی از حاج قاسم و «جنگ سایه» با آمریکا بر سر کنترل خاورمیانه

›› اعتراف مقام سابق سی‌آی‌ای: آمریکا باید از راهبرد خاورمیانه‌ای قاسم سلیمانی درس بگیرد

تا قبل از دولت ترامپ، واکنش آمریکا به حملات سلیمانی عبارت بود از کشتن تعدادی از نوچه‌های او را می‌کشت. این کار مطلقاً هیچ هزینه‌ای روی دست سلیمانی نمی‌گذاشت و او احتمالاً به این‌گونه انتقام‌جویی‌های ضعیف آمریکا می‌خندید. اما سلیمانی اکنون متوجه شده بود که آن روزها دیگر به پایان رسیده‌اند. من حفاظت از آمریکا را وظیفه‌ی خودم می‌دانستم. سلیمانی هرگز جواب نامه‌ی من را نداد. دو سال بعد، ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ [۸ دی ۱۳۹۸]، این‌بار در سمت وزیر خارجه‌ی آمریکا، کنار رئیس‌جمهور ترامپ در «مار-ئه-لاگو» خانه‌ی مجللش در فلوریدا، نشسته بودم. وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش کنارم بودند. برای یک کار مهم به آن‌جا رفته بودیم: «آقای رئیس‌جمهور! یک پیشنهاد برایتان داریم: هدف، ژنرال قاسم سلیمانی است.» تنها چند روز بعد، قرار بود سلیمانی و ایرانی‌ها، نتیجه‌ی تمام‌وکمالِ امتناع ما از مماشات با شرارت‌هایشان را حس کنند. به جای مماشات، طعم حمله‌ی آمریکایی را می‌چشیدند.

کتاب مایک پمپئو: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی +عکس و فیلم

«مایک پمپئو» (جلوی تصویر، چپ) وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا، در کنار «دونالد ترامپ» (راست) رئیس‌جمهور وقت آمریکا طی یکی از جلسات کابینه‌ی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸. پمپئو در کتاب خود اعتراف می‌کند پیشنهاد ترور شهید سلیمانی را او به ترامپ داده است. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› دیپلمات آمریکایی: سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود

›› نقش شهید سلیمانی در وحدت ایران و عراق

حماقت مماشات

مماشات مثل الکل است. مقدار کمش شاید آسیب فوری نداشته باشد، اما خطر اعتیادش زیاد است. مقدار زیادش هم، شاید در کوتاه‌مدت حس خوبی به شما بدهد، اما صبح که شد، حالتان وحشتناک می‌شود. در سیاست خارجی، هیچ‌چیز به اندازه‌ی مماشات به ضرر صلح و امنیت تمام نمی‌شود. مماشات، طرف مقابل بازدارندگی است. بازیگران بد امتیازات و دورهای بی‌پایان مذاکره را دلیلی بر ضعف شما می‌دانند و می‌خواهند از آن سوءاستفاده کنند. فقط نمایش قدرت (شامل حملاتی که آن‌ها را در موضع دفاع قرار دهد) جلوی عبور آن‌ها از خط قرمزها را می‌گیرد. به علاوه، ظرفیت مماشات در دستیابی به دستاورد مقابل بازیگرانی که واقعاً بدتر از همه هستند و انگیزه‌های ایدئولوژیک دارند، محدود است.

«فرمول مذاکراتی آمریکایی‌ها»؛ چرا مذاکره با آمریکا ممنوع است؟ [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› چرا با آمریکا مذاکره کردیم و چرا دیگر نمی‌کنیم؟

جهادی‌ها در خاورمیانه، کمونیست‌ها در پکن، اراذل و اوباشی مثل پوتین که ادعای مظلومیت تاریخی دارند، و دین‌سالاران در تهران ممکن است گاه‌گاهی تن به سازش‌های راهبردی بدهند، اما شور آتشین آن‌ها برای دستیابی به آرمان‌های منحرفشان است که آن‌ها را زنده نگه می‌دارد و به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا اهداف جغراسیاسی بلندمدتشان را دنبال کنند. کمک‌های خارجی و امتیازات کادوپیچ‌شده‌ی دیگر، فقط باعث بیش‌تر شدن رفتارهای بد آن‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید این بازیگران بد تغییر کنند، باید «مجبورشان کنید» تغییر کنند. با این حال، مماشات یک رویه‌ی استاندارد در روابط بین‌الملل است. «کار امروز به فردا انداز» های بی‌شماری روی کرسی‌های قدرت می‌نشینند. این افراد می‌دانند که می‌توانند پیامد یا هزینه‌ی انتخاب‌های بدشان را به تعویق بیندازند تا جانشینانشان مجبور شوند با عواقب آن‌ها دست‌وپنجه نرم کنند.

کتاب مایک پمپئو: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی +عکس و فیلم

گفت‌وگوی «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه‌ی وقت ایران، و «جان کری» همتای آمریکایی وی، در حاشیه‌ی مذاکرات هسته‌ای که منجر به امضای برجام شد. متأسفانه دستگاه سیاست خارجی دولت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور وقت ایران، نیز تصور می‌کرد مشکلات میان تهران و واشینگتن با استفاده از دیپلماسی و گفت‌وگو قابل‌حل هستند؛ در حالی که سرنوشت توافق هسته‌ای به‌صراحت این نظریه را رد کرد. (+)

مثلاً «نویل چمبرلین» [نخست‌وزیر وقت انگلیس که «توافقنامه‌ی مونیخ» را با هیتلر امضا کرد و امتیازات زیادی به او داد] در مونیخ در سال ۱۹۳۸ و آن‌چه که برای «وینستون چرچیل» [نخست‌وزیر بعدی انگلیس] به جا گذاشت، را در نظر بگیرید. رئیس‌جمهور ترامپ یک مجسمه‌ی نیم‌تنه از چرچیل را در «دفتر بیضی» [دفتر کار رئیس‌جمهور آمریکا] نصب کرده بود: گاهی اوقات همان احساسی را داشتیم که چرچیل زمانی داشت که نخست‌وزیر شد و شکست‌های سیاست مماشات چمبرلین را به ارث برد. رئیس‌جمهور اوباما پول، زمان، و یک مسیر مستقیم به سوی برنامه‌ی تسلیحات هسته‌ای در اختیار آیت‌الله قرار داده بود. بهترین دفاع از این رویکرد این بود که شاید ساخت بمب توسط ایران را به تأخیر بیندازد. این در حالی بود که ما معتقد بودیم خیلی بهتر است مستقیماً با این مشکل مقابله کنیم؛ بر اساس جدول زمانی و شرایط مدنظر خودمان؛ نه بعداً، زمانی که جیب دزدسالاران ایرانی پر از پول و زرادخانه‌یشان پر از سلاح هسته‌ای شد. سیاست ما درباره‌ی ایران سیاست مماشات دوران اوباما را رد می‌کرد.

کتاب مایک پمپئو: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی +عکس و فیلم

«نویل چمبرلین» (جلوی تصویر، راست) نخست‌وزیر وقت انگلیس، در کنار «وینستون چرچیل» که بعداً جایگزین چمبرلین شد، طی مراسمی در سال ۱۹۴۰. چمبرلین به خاطر امضای توافق با هیلتر و اعطای امتیازات گسترده به او، به عنوان نماد مماشات در سیاست خارجی شناخته می‌شود. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› سیاست‌های بایدن درباره ایران چه تفاوتی با سیاست‌های ترامپ دارد؟

تیم اوباما رؤیای بهبود رفتار ایران پس از جاری شدن سیل پول به سویشان را در سر می‌پروراند. با این حال، سیاست مماشات اوباما تا زمانی که ما به قدرت رسیدیم، دیگر علناً شکست خورده بود: تسلط کامل ایران بر خاورمیانه ادامه داشت، و رژیم این کشور در طول توافق، مخفیانه به فعالیت‌های هسته‌ای ممنوعه ادامه داده بود. بنابراین دولت ترامپ بلافاصله پس از خروج از توافق در ماه می سال ۲۰۱۸، کارزار بی‌سابقه‌ای از فشار اقتصادی و دیپلماتیک حداکثری، اتحادسازی، و بازدارندگی نظامی علیه ایران را آغاز کرد. در پشت صحنه، به تشکیل ائتلافی متشکل از اسرائیل و همسایگان عربش ادامه دادیم. تحریم‌های ما باعث شد شرکت‌های اروپایی دسته‌دسته از ایران فرار کنند. و برای اعمال فشار بازدارنده‌ی نظامی، علاوه بر انتقال نیروهای آمریکایی به خاورمیانه، رئیس‌جمهور ترامپ سال ۲۰۱۸ در توئیتی به‌صراحت این‌گونه نوشت: «به رئیس‌جمهور ایران روحانی: دیگر هرگز، هیچ‌وقت آمریکا را تهدید نکن وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که کم‌تر کسی در طول تاریخ با آن‌ها مواجه شده. » پیام مخابره شد. ما حقیقتِ شرارت رژیم ایران را می‌دیدم. حاضر نبودیم با آن مماشات کنیم؛ در عوض حمله کردیم.

کتاب مایک پمپئو: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی +عکس و فیلم

«به رئیس‌جمهور ایران روحانی: دیگر هرگز، هیچ‌وقت آمریکا را تهدید نکن وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که کم‌تر کسی در طول تاریخ با آن‌ها مواجه شده.» توئیت تهدیدآمیز سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، خطاب به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور وقت ایران. (+)

تردید شرکت‌های اروپایی برای ورود به بازار ایران از ترس خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌های ضدایرانی [دانلود]

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و چندملیتی اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام از بازار ایران خارج شدند. [دانلود]

جنگ نظامی یا جنگ روانی:

›› آیا مقدمات جنگ ایران و آمریکا فراهم است؟

›› آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد؟

›› پیامدهای جنگ با ایران برای آمریکا، خاورمیانه و جهان چیست؟

›› جنگ با ایران؛ آمریکا را نابود خواهد کرد

تشدید فشار علیه ایران

کاش می‌توانستم بگویم تک‌تک اعضای تیم امنیت ملی رئیس‌جمهور، از این موضع جسورانه حمایت می‌کردند. اما «[جیم] متیس» وزیر دفاع، و کارمندان پنتاگون دقیقاً همان‌طور که تلاش کرده بودند جلوی خروج ما از برجام را بگیرد، از لگد زدن به چیزی که آن را لانه‌ی زنبورِ ایران می‌دیدند، بیزار بودند. متیس به من گله می‌کرد: «مایکل، اگر با ایرانی‌ها رودررو بشویم، کنترل تشدید اوضاع را به دست می‌گیرند و در وضعیت بسیار بدی قرار خواهیم گرفت.» این ذهنیت نگران‌کننده (این باور که بیش‌ترْ ما باید از بلایی که دشمنان آمریکا می‌توانند بر سر ما بیاورند بترسیم، تا برعکس) موضع پیش‌فرض در دستگاه بوروکراسی امنیت ملی آمریکاست: کوتاه آمدن بیش‌تر و بیش‌تر. من شک نداشتم از طریق برتری‌های عظیم دیپلماتیک، اقتصادی، و نظامی‌مان، می‌توانیم به‌اصطلاح «کنترل تشدید اوضاع» را به دست بگیریم. باور من به آمریکا، از خیلی از فرماندهان ارشد پنتاگون بیش‌تر بود.

سخنرانی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا، در ۲۱ می ۲۰۱۸ [۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷] در اندیشکده‌ی «بنیاد هریتج»، درباره‌ی سیاست ضدایرانی «فشار حداکثری» دولت ترامپ پس از خروج از برجام و اِعمال «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» علیه ایران؛ سیاستی که البته نهایتاً به هیچ نتیجه‌ای نرسید [دانلود]

تیم من هم همین‌طور بودند. هفته‌ای دو بار با «برایان هوک» [نماینده‌ی ویژه‌ی پمپئو در امور ایران و مدیر «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا] و بعداً «الیوت آبرامز» [جایگزین برایان هوک]، در دفترم جلسه می‌گذاشتیم تا برای کارزار [فشار حداکثری] راهبرد طراحی کنیم. قبل از هر جلسه، برایان پیشرفت‌هایمان در حوزه‌های مختلف، مثلاً به صفر رساندن صادرات نفت ایران، را به تصویر می‌کشید. من هم با کشیدن صورتک [اسمایلی] کنار هر کدام از داده‌هایی که روی کاغذ چاپ کرده بود، و برگرداندن کاغذها به او بازخورد مثبتم را نشان می‌دادم.

سخنرانی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، اعلام تشکیل «گروه اقدام ایران»، و انتصاب «برایان هوک» به عنوان نماینده‌ی ویژه‌ی پمپئو در امور ایران [دانلود]

سخنرانی «برایان هوک» پس از انتصاب به عنوان مدیر «گروه اقدام ایران» و نماینده‌ی ویژه‌ی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، در امور ایران [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› «برایان هوک» کیست و در «گروه اقدام ایران» چه مأموریتی دارد؟

›› «الیوت آبرامز» هماهنگ‌کننده جدید سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا کیست؟

›› اتاق جنگ آمریکا علیه ایران کجاست و در رأس آن چه کسانی هستند؟


آن‌چه خواندید قسمت هشتم از خلاصه‌ی کتاب «هرگز کوتاه نیا» به قلم مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای، بود. قسمت‌های قبلی این مجموعه گزارش را از لینک‌های زیر بخوانید. قسمت‌های بعدی این مجموعه به‌زودی در مشرق منتشر خواهد شد. برای مطالعه‌ی ترجمه‌ی مشرق از کتاب‌های دیگر به کتاب‌خانه‌ی مشرق مراجعه نمایید.

قسمت‌های قبلی مجموعه گزارش

قسمت اول: خدمت در دولت ترامپ لطف خدا بود/ آمریکا درخشان‌ترین ستاره در تاریک‌ترین آسمان‌های جهان است

قسمت دوم: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای تعطیلات در تهران ندارم

قسمت سوم: ماجرای انتخاب «آیت‌الله مایک» برای عملیات علیه ایران/ سلوک با رئیس موساد به صرف ویسکی و سیگار

قسمت چهارم: برجام یک کیسه «باقالی سحرآمیز» بود/ قاسم سلیمانی مغز متفکر برنامه‌های ایران بود

قسمت پنجم: برجام حتی یک سند امضاشده هم نبود/ ماجرای «شاهکار موساد در سرقت آرشیو هسته‌ای ایران»

◄ قسمت ششم: سیاست «فشار حداکثری» و تشکیل «گروه اقدام ایران» / نقش چین در خنثی‌سازی تحریم‌های ضدایرانی دولت ترامپ

◄ قسمت هفتم: پشت پرده دفاع دولت ترامپ از محمد بن‌سلمان پس از قتل خاشقجی/ یهودی‌ها را از ‌دست قاسم سلیمانی نجات دادم


[۱] Never Give an Inch: Fighting for the America I Love Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    77 26
    بدبخت پمپعو از این کار نامردیت افتخار میکنی؟؟؟ حالا که با شهادت سردار دلها سیلی محکمی از ایران در عین الاسد سربازانت خوردند و با خفت و خواری منطقه را ترک کردند. خون شهید سلیمانی قطعا اثرش بیشتر از خود او در حوزه مقاومت و... بود. ولی شما ابلهان نمیفهمید. لعنت الله بر شماها باد
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      53 22
      باید پمپو را به جهنم فرستاد تا نتیجه این غلط خود را در اتش الهی تجربه کند و برای ترامپ دعوتنامه بفرستد تا در جهنم تنها نباشند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      17 10
      برا همین جناب پمپ بو از ترس انتقام ایرانی ها، مجبور شد رژیم لاغری بگیره و کمی از باد سرش رو تخلیه کنه بلکه شناخته نشه
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      17 5
      خخخخخ انشالله که اصله
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      34 13
      پمپئوی نجس : به حسابت خواهیم رسید.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      10 20
      پایگاه خالی و زدید خخخ
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      14 7
      سیلی اصلی مونده
    • شاکی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      11 7
      تصویر کامل و دیدنی از حیات وحش امریکا . شغال و کفتار طلایی در معرض انقراض
    • شاکی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      6 9
      منتظر باش
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      3 15
      پمپئو هر روز جوونتر خوشگلتر از دیروز. صهیونسیتها برا سگ وفادارشون چه معجزاتی میکنه. پمپئو بمیره از بس سنگ یهودیا رو به سینه زده از اون دنیا دوباره برش میگردونن
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      10 1
      ترامپ با رنگ زرد و صدای لرزان در پشت تریبون متوجه شد که چگونه خام این مزدور صهیونیست یعنی پمپئو شده که خودش و همه عوامل دست اندرکار دیگر روزگار خوب نخواهند داشت و آب راحتی از گلوشان پائین نخواهد رفت
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    31 19
    ابلهان نخواهند فهمید که خون شهید حاج قاسم تاثیرش بسیار بیشتر از خود او در جهت نابودی دشمنان و قدرتمندشدن جبهه مقاومت بود. خدایا ازت ممنونم که دشمنان ما را از احمقان افریدی
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      9 11
      ان شاالله
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      9 1
      دقیقا
  • :) IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    19 13
    آمریکا برآورد درستی از سیاست پنهان جهان و علایق ایرانیان نداشت، وگرنه بجای سردار دلها، همان مهره های منفور لندن را ترور می‌کرد و امروز محبوب بود نه مغضوب! اینک به هر دلیل که گول کلونیالیسم کثیف را خورده، با خشم و انتقام الاهی مواجه است. بهترست دعای توبه را تکرار کند و از سیاست کنار برود.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      11 5
      خودت فهمیدی چی نوشتی؟؟؟
    • حيران! IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      6 1
      شما هم فهميدى ،، منظور مهره هاى اصلى و خبيث مدعى اصلاطلب ميباشه ، منتها خودت رو زدى به ........ !!؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    25 10
    تمام تلاشت رو بکن که از این پیشنهادت پشیمان نشوی مردک!
  • FR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    13 8
    کاش یک مرد در امریکا پیدا شود صراحتا بگوید که نقاط ضعف ایران در امور اقتصادی و فساد و « دزد سالاری » دقیقا مدل امریکایی و توسط عوامل امریکایی حادث شده است !
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      6 7
      چی میگی؟حالت خوب نیست
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    15 9
    آمریکا وحشت داره از قهرمان ملی شهید حاج قاسم سلیمانی بترس و وحشت کن که نسل قاسم ها ادامه داره . مکتب حاج قاسم ادامه داره مثل شهید آرمان علی وردی . ✌✌✌ راه حاج قاسم ها و آرمان ها ادامه داره ✌
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      10 3
      باید هم بترسه
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    7 5
    بابا روحانی رو بچسب پمپ آب را ول کن ترک فعل دارن اساسی نه ایطور ها
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    10 2
    به نظرم کشورمان باید همه چند صد میلیارد دلار خسارات جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و همه ی خساراتی که قبل و بعد از انقلاب دیده از همه کشورهای متخاصم و همکاری کننده دریافت کند و همه ی زمینهای غصب شده اش را باز گرداند و باز ستاند چرا که نه انشاءالله.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      5 8
      باید از کشور دوست و برادر عراق غرامت بگیریم
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    14 4
    پمپئو دوست پسر مصی جون
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    18 5
    ریختن خون این جانی حلاله . بنظرم نباید بیشتر این زنده بمونه و اصل انتقام باید درمورد ایشون جاری بشه
  • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    17 5
    حامد اشغالیون و مصی و ربع و بقیه توالت شور های پمپئو
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      5 1
      البته در واقعیت نازنین بنیادی پرستو جنسی تام کروز واقعا سابقه توالت شوری براشون رو هم داره ،اون رفته کنار حالا اینا توی نوبتن
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    19 3
    انشااله به تیر غیب ما گرفتار خواهی شد
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    12 4
    متاسفانه آقای روحانی و ظریف با جهلشون باعث شدند ملت ایران هم چوب رو بخوره و هم پیاز رو. این چوب و پیاز خیلی ها در ایران رو نابود کرد. خدا نابود کنه باعث و بانیش رو
  • CA ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    18 5
    مایک پامپیو و ترامپ،«إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ؛به یقین پروردگار تو در کمینگاه (ستمگران) است»! این یعنی انتقام به شما خواهد رسید،فعلا با وحشت و کابوس به زندگی نکبتبارتون ادامه بدید تا روز مرگتون فرا رسد که انشاءالله چندان دور نیست.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      7 12
      خرافاتی🤣🤣
  • ایرانی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    17 11
    پمپ بدبو، را مثل موش له خواهد شد از ترس مرگش روزی صد بار جان می دهد
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      11 14
      باز فیلم هندی دیدی؟
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    16 7
    تو که دم از قدرت میزنی پس چرا الان مثل موش توی سوراخ مخفی شدی؟ از چی میترسی شیطان؟
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      5 13
      کدوم سوراخ؟؟ طرف تو خانه اش نشسته
  • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    12 5
    پامپئو باید بداند که روزی انتقام خون سردار شهید ایرانی از او گرفته خواهد شد اگر چه خودش هم چندی پیش اعتراف کرده دیگر حتی نمی تواند در بازار برای خرید حضور پیدا کند چون حالا از سایه خودش هم میترسد که نکند یک نفر برای کشتن او اقدامی بکند
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      7 2
      هر لحظه نزدیکتر میشه
  • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    15 12
    #مرگ_بر_آمریکا_کودک_کش
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      5 12
      مرگ بر روسیه متجاوز
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      7 1
      نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی..
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    12 6
    اولین معدومی هستی انشالله
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    8 6
    نوبت تو هم می‌رسد پمپیو ملعون
  • بهنام IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    9 12
    زن زندگی آزادی=زن هرزگی بی بند باری
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      2 3
      متاسفانه شعاردهندگانش باعث شدن این تساوی صورت بگیره
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      0 1
      خوشحالیم‌😂😂😂😂
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 6
    دعا میکنم که فقط با کشته شدن توسط ایرانی ها ازین دنیا بری به جهنم هر جور دیگه حتی عذاب آورترینش فایده نداره
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    8 6
    جواب هر و کر و خنده های روحانی و ظریف میشه توئیت ترامپ که برای تحقیر نوکران اصلاح طلب خود هم جمله مربوط به رئیس جمهور ایران رو با حروف کوچک می نویسد و باقی توئیت را با حروف بزرگ. حالا هی اصلاح طلبان دم از رابطه با امریکا بزنن
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 0
      لابد الان بایدن و همکارانش بخاطر خشم انقلابی رئیسی و رفقا تحریم ها را برداشتن و اومدن معذرت خواهی! اون ترامپ حرومزاده عوضی به سردار سلیمانی هم توهین کرد. این یعنی سردار سلیمانی هم در مقابل آمریکا هرهر و کرکر و خنده می‌کرد؟! حالا اگر همین ترامپ حرومی از روحانی تعریف می‌کرد، میگفتی ازش تعریف کرده چون از خودشونه! از هر حرف اونها برداشت مورد علاقه خودت را میکنی تا به رئیس دولت قبل حمله کنی. ولی بهتره بدونی دولت انقلابی در کمتر از ۲ سال جوری گند زده که خیلی ها میگن روحانی یادت بخیر!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    7 2
    لعنت خدا و اولیای خدا و ملائکه الهی و مومنین بر پمپئو.
  • مهران IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    11 3
    برای حفظ حرمت و بعضی مهمات دیگر لازم است که سر پمپو نجس توسط ایرانی از تنش جدا شود .
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      2 5
      ایرانی ها که داعشی نیستند احمق
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    11 6
    مثل سلمان رشدی باید تا آخر عمرتون تو پستو و سوراخ موش قایم بشین حتما منتظر تیرهای غیبی باشین
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      9 13
      نه داداش ازین خبرا نیست یه مو از سرش کم شه دودمانتون رو به باد میدن
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      2 2
      هیچ غلطی نمی توانید بکنید
    • حسن IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      7 4
      شتر در خواب بیند خخخخخ باشه
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      9 2
      ناشناس دومی اربابات غلطی نمی تونن بکنن این قدر هم خالی نبند فعلا ۲۳ نفر رو داشته باش بعد
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      2 2
      اونور دنیا تو خونه اش نشسته داره به ریشِت میخنده مومن
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      ۱۳:۰۹ خخخخخ
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      3 1
      همونجور که سلمان رشدی را علیل و کورش کردند و غربی دودمانمون برباد دادند؟! که امنیتش را غربی ها تضمین کرده بودند خخخخخخ اونم گرفتار تیر غیبی میشه مثل صدام و تمام کسانی که با اسلام و ایران در افتادند شماها و اربابتون هم هیچ غلطی نمی تونید بکنید
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 2
    جناب حقوق دان گلاسکویی که برای هموطنان انقلابی طعنه های زهراگین اماده داشت جواب توئیت تحقیر امیز ترامپ رو چی داد؟؟؟ فقط خنده و خم شدن
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 0
      ولی الان بایدن با اخم انقلابی رئیسی نمیدونه چیکار بکنه!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 9
    آفرین به ترامپ و پمپئو
  • US ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    3 7
    مایک پمپئو یکی از باهوش ترین و زیرک ترین دیپلمات آمریکا بود،سیاستمداری کاریزماتیک هستش،امیدوارم رئیس جمهور آینده آمریکا بشه چون واقعا پتانسیل شو داره
    • ممد IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      6 1
      دوسش داری؟ برو پیشش آخه اون از آدمای الدنگ خوشش میاد
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 3
    الان یه غلطی میگی باز فردا زنت میگه مست بود پرت و پلا گفته !
  • US ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    9 1
    این دو مشروبخوار و این دو قمار باز و کاباره دار می خواستند هر کس که به خدا ایمان دارد را در جهان به قتل برسانند ار این رو در جمع نمازگزاران بی گناه نارنجک پرتاب می کنند این غلو نیست حقیقت است آنها از نماز و مسجد بیزارند آنها از دین بیزارند و گفته بودند باید بیست میلیون خدا پرست در ایران را دار بزنند تا ایران کشوری بی دین و بازیچه آنها باشد و این شدنی نیست! زهی خیال باطل!
  • ناشناس IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 1
    ما کلا رژیم کنونی امریکا را به رسمیت نمی شناسیم کی را باید ببینیم اول باید امریکا تجزیه بشه تا بعد ببینیم چی پیش میاد
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      1 8
      جنابعالی کی باشی اونوقت؟! اصن به حساب نمیای خخ
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 4
      بیا برو
  • حسین DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    10 0
    خودش اعتراف کرد خوبه قتلش واجبه اینها را نباید بگذاریم به مرگ طبیعی گور به گور بشن
  • سلام IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    2 1
    ترامپ و پامپئو در باطن خودشان مماشات نمیکنند. پس چرا ما در حق خودمان حتی با تهدیدهای خطرناک داخلی هم مماشات میکنیم چه رسد به خارجی؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    8 0
    من تا حالا خاطرات خیلی از شخصیت های آمریکایی رو خوانده ام اما اعتراف میکنم هیچکدام از اونها حتی ده درصد کینه و نفرت و دشمنی که این جانور خبیث و نجس دوپا پمپئو نسبت به ایران و ایرانی اینطور آشکارا فریاد بزنه رو نداشته اند در نوشته هاشون. عمق کینه و دشمنی این موجود حقیر نشأت گرفته از اعتقادات منحرف مذهبی دینی اوست.
  • سید سعید IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    3 5
    اگر برجام زنده بود حاج قاسم هم زنده بود
  • رضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 1
    انتقام یعنی زندگی حقیرانه مایک که از ترس خون شهید مثل جغد شب تا صبح بیدار هست این نوع زندگی از صد تا مرگ بدتره البته خواهیم دید که بدست فرزندان قاسم به درک خواهند رفت
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    12 0
    ان شالله با کشتن پمیو و ترامپ و بقیه توسط مسلمین و حق طلبان و آزادی خواهان جهان انتقام خون شهید سلیمانی را خواهی مگرفت
  • حسین IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    3 2
    اینکه کی زده مهمه ولی اینکه کی امار داده مهتره.ای کاش اول ظریف و صالحی و روحانی و دولتش محاکمه بشن تا راه برای ضربه ی نهایی باز بشه
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 1
    ۵۰ کیلو لاغر شد :)))) بزودی دوور انداخته می‌شود. دشمنان احمق...
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    5 0
    این کتاب رو به عنوان مسخره خودش داده؟! حماقت ها و جنایت هایی که باعث بدتر شدن اوضاع آمریکا و سرعت گرفتن سقوط آمریکا شد تا به این وضع کنونی برسه. هیتلر هم اهل مماشات نبود :))) ترامپ و آمریکا هم سال هاست مسیر هیتلر رو رفتند. نتیجه ش پیروزی ایران و قدرت بیشتر ایران و شکست غربگرایان. «باور من به آمریکا، از خیلی از فرماندهان ارشد پنتاگون بیش‌تر بود.» :)))))))) جمله ای سراسر حماقت :))))))) شکست در یمن و ... همه جا. هم در کودتاها هم در جنگ ها.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    7 1
    پمپئو کفتار : فقط بدان که بزودی یکی از موشکها به سر تو خواهد خورد و از حلقت بیرون خواهد آمد .
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    5 0
    پمپو آمریکا را نساخته، کسان دیگری اینکار را کردند. اما ب اندازه کافی آنرا تخریب کرده تا جایی که آمریکایی های دیگر ب قول ترامپ و پامپؤ دست ب تقلب زدند تا صدمه این جانی را از سر آمریکا کم کنند. یک دیوانه وقتی سنگی رو در چاه می اندازه صد تا عاقل نمیتونند آن را در بیاورند. البته این حرف ب معنی آن نیست که دمکرات ها افراد موجهی هستند، خون و خوی جنایت در هر دو جناح هست با روش های متفاوت.
  • عبدالله IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    5 3
    ان شاءالله بحق حضرت محمد مصطفی (ص) و آل محمد علیهم السلام پمپئو نجس و دیگر همدستان نجس وی به درک واصل میشوند.
  • جوادی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    4 0
    این نوشته ها نشانه عجز و ناتوانی انهاست نه قدرت شیطان بزرگ ... وامثالی چون پمپی ...
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    5 0
    با این کار شاید عزیز ملتی رو گرفتی ولی نمیدونی که چطور جریان سلیمانی رو جهانی کردی که به حول و قوه ی الهی نتیجه ش نابودی صهیونیسم و استکباری جهانی خواهد بود.
  • تهرانی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    3 0
    روزی که اسرار هویدا شود محاکمه هم می‌بینیم
  • مهدی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    4 1
    وقتی قرار بود پیگیر مذاکره صلح بین ایران و عربستان باشد او را شهید کردند.....تا زمانی که نام حاج قاسم با جنگ گره خورده بود برایشان در حد خطر نظامی بود اما وقتی قرار بود موجبات صلح بین ایران و عربستان باشد دیگر مماشات ممکن نیود
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    8 2
    اگر انتقام می گرفتیم این قدر جسارت نمیکردند
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      2 6
      مگه هنوز نگرفتید؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 1
    انتقام...
  • مهدی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    2 0
    پمپ او .پمپ آب اخمخ.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 2
    یعنی شمامغز فندقی ها به این میگین اعتراف
  • CN ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    4 1
    این خوک کثیف آمریکایی را باید سالها پیش هدف قرار میدادید
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    8 1
    سیعلم الذین ظلموا این منقلب ینقلبون
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    7 1
    این روانی عنوان متوهم ترین رجال سیاسی تاریخ بشریت را به خورش اختصاص داده. یعنی اگر یکی شیشه و کراک و علف و گل و تریاک و حشیش رو باهم میکشید و روشم یه پارچ عرق میخورد بازم به این درجه از توهم نمیرسید
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    5 1
    احیای امپراطوری ایران تنها راه صلح و ارامش برای منظقه تا قبل از ظهور است.
  • سامان IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    2 1
    برید سایت دیوار و شیپور و... ببینید سود جویان ودلالان و سازندگان بی رحم تو این دو هفته پس از عید قیمت مسکن و ۳۰ در صد بالاتر بردن
  • IQ ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    4 2
    مشرق به کسانی بپرداز در سایت تون که همکاری کردن در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق رسوا کن این ملعون ها رو آمریکا بدون همکاری این مزدوران نمی توانست حاجی رو ترور کنه
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    3 0
    ان شاء الله که به زودی زود این پمپئو خبیث و ملعون به درک واصل گردد.
  • دهقان IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    2 0
    وقتی اینجوری و با کمال غرور و ابهت این پمپیئو جانی در رابطه با سردار دلها اعتراف می‌کنه و تاکنون هم از طرف ایران اقدام شایسته انجام نشده دل هر آزاد مردی از غم و اندوه لبالب میشه چه زمانی وقت تاوان پس دادن یانکی ها فرا می‌رسد
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    3 0
    پمپئوی لعنتی همیشه تصویر سردار رشید ما را تو و خصوصا رفیق و همدست کثافتت بنیامین نتانیاهو در ذهن داشته باشید و زجر بکشید و آب شوید و روزگارتان چنان سیاه و تاریک که آرزوی مرگ کنید
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    3 0
    پمپئوی لعنتی همیشه تصویر سردار رشید ما را تو و خصوصا رفیق و همدست کثافتت بنیامین نتانیاهو در ذهن داشته باشید و زجر بکشید و آب شوید و روزگارتان چنان سیاه و تاریک که آرزوی مرگ کنید
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    3 0
    ...........، ساعت یک و بیست. والله ان روز خواهد رسید
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    1 1
    جوری میگه ایران ستیز انگار خودشون عاشق آمریکان
  • دهقان IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    3 1
    این کتاب نیست نتیجه سالها شرارت خباثت نا جوانمردی و دشمنی خون ریزی و قتل و عام بی گناهان و خیانت به دوست و دشمنان خودشان هست که نوشته شده و اسمش باید گذاشت یاد داشت های یک قاتل بین المللی
  • طاها IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    5 1
    قاسم سلیمانی مرد بزرگی بود که با شهادت جاودانه شد .
  • طاها IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    4 0
    خب پمپ آو بیاد جواب بده چرا وقتی ما موشک زدیم ، جنگ رو شروع نکرد ‌؟!! ، چون میدونه ایرانی جماعت تو دنیا حریف نداره
  • mustafa.molaie IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    3 0
    اولین مقام آمریکایی که در انتقام خون شهید سلیمانی خودش رو داوطلب کرده همین هست بسم الله قاصم جبارین
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    5 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • شهاب IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    2 0
    حالا حالا باید امریکا تاوان بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس