کد خبر 1503144
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
جان کری: بهانه حمله آمریکا به عراق دروغ بود+ فیلم

وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگویی اذعان کرد که حمله آمریکا علیه عراق با بهانه‌های ساختگی آغاز شده که وی مدعی شد آن موقع کسی نمی‌دانست که این اسناد دروغ هستند.

به گزارش مشرق، «جان کری»، نماینده ویژه آمریکا در تغییرات آب‌وهوایی و وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگو با تلویزیون فرانسه اذعان کرد که تهاجم ۲۰۰۳ آمریکا و متحدانش علیه عراق براساس دروغ آغاز شد، اما نپذیرفت این جنگ، جنگی تجاوزکارانه علیه عراق بود.

جان کری دراین‌باره گفت:نه، نه، کسی آن موقع نمی‌دانست که (این اسناد و شواهد) دروغ هستند، اسنادی که ساخته شده بودند، کسی نمی‌دانست که این اسناد دروغ هستند. این جنگ تجاوزکارانه نبود، زیرا هرگز اتهامی مستتقیم علیه رئیس‌جمهور بوش ارائه نشد.

وی در ادامه افزود: قصد ندارم دوباره درباره جنگ عراق صحبت کنم، قبلا زیاد صحبت کرده‌ام، تصور می‌کنم این جنگ اشتباه بود، اما متأسفانه ما براساس دروغ به رئیس‌جمهور قدرت (انجام این کار) را دادیم.

جورج دبیلو بوش و تونی بلر، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت آمریکا و انگلیس سال ۲۰۰۳ و پس از حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا با ادعای اینکه عراق دارای سلاح‌های کشتارجمعی و با گروه تروریستی القاعده در ارتباط است، به عراق حمله کردند.

جنگ آمریکا و متحدانش علیه عراق رسما سال ۲۰۱۱ تمام شد، اما به بهانه «مبارزه با داعش» هنوز نزدیک به ۲۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در خاک عراق حضوردارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حجت IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    همین الان هم بهانه های که علیه ایران میگیرید مثل بمب هسته ای دروغ است.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    در واقع اینها نیم ملیون کودک عراقی!رو فقط برای یک دروغ کشتند ...و عجیبتر که با وجود چنین مفاجاتی از آمریکا ، هنوز این وقایع برای عده ای غربگرا قابل تفکر و یا شایسته تحلیل نیست....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس