مایک پمپئو - نمایه

وزیر خارجه سابق آمریکا می‌نویسد: رژیم ایران تا امروز تشنه گرفتن انتقام سلیمانی است. ما می‌دانیم آن‌ها توانایی عملیات در خاک آمریکا را دارند. برای همین هم هنوز تیم حفاظت سایه‌به‌سایه همراه من است.

سرویس جهان مشرق «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست. پمپئو پس از خروج زودهنگام از دولت آمریکا با تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم[۱]» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است. مشرق قصد دارد طی یک مجموعه گزارش بخش‌های مربوط به ایران در این کتاب را خدمت مخاطبان محترم ارائه کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید قسمت پانزدهم از این مجموعه گزارش است. برای خواندن قسمت‌های قبلی می‌توانید از لینک‌های انتهای همین گزارش استفاده کنید.

کتاب مایک پمپئو: ایران می‌تواند من را در خاک آمریکا ترور کند/ ایرانی‌ها هنوز به دنبال انتقام سلیمانی هستند +عکس و فیلم

جلد کتاب «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» نوشته‌ی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (+)


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه‌ی سیاسی کشور از محتوای کتاب مذکور این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این کتاب لزوماً مورد تأیید مشرق نیست. گزارش زیر حاوی توصیفات و اتهامات بی‌اساس علیه شهید سلیمانی از زبان مایک پمپئو است.


فصل ۶: «مماشات نکن؛ حمله کن»

چند روز بعد [از انفجاری که قاسم سلیمانی را ترور کرد]، انفجار دیگری رخ داد؛ این‌بار در واشینگتن. طی روزها و هفته‌های پس از عملیات، بسیاری از دموکرات‌ها و رسانه‌ها کنج کاناپه‌های راحتی‌شان تپیدند. «جو بایدن» [رئیس‌جمهور منتخب وقت آمریکا] گفت این اقدام «بسیار تحریک‌آمیز» بوده. سناتور «کریس مورفی» [نماینده‌ی دموکرات ایالت کنتیکت در مجلس سنا] گفت چه‌بسا آمریکا با این کار جرقه‌ی «یک جنگ بزرگ منطقه‌ایِ بالقوه» را زده باشد. «بن رودز» های دادوقال‌راه‌انداز دنیا [بن رودز، تحلیلگر ترقی‌طلب سیاسی و معاون سابق مشاور امنیت ملی باراک اوباماست] حتی در مخیله‌یشان هم نمی‌گنجید که بشود از چنین دقت و قدرتی برای مهار یک دشمن شیطانی استفاده کرد.

گزارش پایگاه اینترنتی شبکه‌ی تلویزیونی قطری «الجزیره» با موضوع ارزیابی «اگنس کالامار» گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی، درباره‌ی اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور شهید سلیمانی [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› واشینگتن‌پست: دولت ترامپ بعد از ترور سلیمانی «گیج و منگ» شده بود

›› پاسخ اکونومیست به یک سؤال مهم: آیا آمریکا با ترور شهید سلیمانی به اهدافش رسید؟

۸ ژانویه، همراه با «[مارک] اسپر» [وزیر دفاع وقت آمریکا]، «جینا هسپل» [رئیس وقت سی‌آی‌ای]، و «[مارک] میلی» [رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا]، در نشستی با حضور همه‌ی اعضای کنگره‌ی آمریکا، در یک شرایط امن [از نظر نشت اطلاعاتی]، گزارشی در این‌باره ارائه کردیم. صدالبته، چند دقیقه پس از پایان جلسه‌ی توجیهی، دموکرات‌ها علناً ادعا کردند که ما جان آمریکایی‌ها را بیهوده به خطر انداخته‌ایم و اساس [و توجیه] ما برای انجام این عملیات، وجود خارجی نداشته است. «[نانسی] پلوسی» رئیس [وقت] مجلس نمایندگان، در راهروی بیرونِ محل جلسه، شروع به فریاد زدن بر سر هسپل کرد و به او گفت از یک مأمور حرفه‌ای اطلاعاتی به کاسه‌لیسِ ترامپ تبدیل شده. این در حالی بود که جینا فقط توضیح داده بود که ما چه اطلاعاتی داشتیم و چرا مصمم بودیم نگذاریم سلیمانی بیش‌تر از این آدم بکشد.

بیانیه‌ی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، درباره‌ی ترور شهید سلیمانی (این بیانیه حاوی توهین‌ها و اتهامات بی‌اساس علیه شهید سلیمانی است) [دانلود]

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، که پس از ترور شهید سلیمانی ادعا کرده بود «احترام عمیقی» برای مردم قائل است، در جای دیگری ایرانی‌ها را «ملتی تروریست، و از این نظر کم‌نظیر» توصیف کرده بود. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› چرا فیس‌بوک و اینستاگرام واقعیت را درباره شهید سلیمانی سانسور می‌کنند؟

›› «ساغر کسرایی»؛ زنی که از شهادت حاج قاسم خوشحالی می‌کرد، کیست؟

این‌که کسی که بزرگ‌ترین معضلش در زندگی این بود که چه‌طور «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» [نماینده‌ی دموکرات و ترقی‌طلب ایالت نیویورک و جوان‌ترین زن عضو مجلس نمایندگان] را مجبور کند درست رفتار کند، داشت صداقت زنی را زیر سؤال می‌برد که سال‌ها در سی‌آی‌ای جانش را به خطر انداخته بود، حالم را به هم زد. برای همین هم رفتم و صاف، جلوی پلوسی درآمدم. جینا نیازی به کمک من نداشت، اما من وظیفه‌ی خودم می‌دانستم وارد فاز حمله بشوم.

کتاب مایک پمپئو: ایران می‌تواند من را در خاک آمریکا ترور کند/ ایرانی‌ها هنوز به دنبال انتقام سلیمانی هستند +عکس و فیلم

«جینا هسپل» (چپ) مدیر جدید سی‌آی‌ای، ماه می سال ۲۰۱۸ در دفتر مرکزی این سازمان در منطقه‌ی «لنگلی» در ایالت ویرجینیا، مقابل «مایک پمپئو» (وسط) وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای، و «دونالد ترامپ» ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، سوگند یاد می‌کند. هسپل تا پیش از انتخاب به عنوان مدیر سی‌آی‌ای، بیش از هر چیز دیگری، به خاطر دست داشتن در برنامه‌ی شکنجه‌ی سی‌آی‌ای در دوران نظارتش بر یکی از زندان‌های مخفی این سازمان در تایلند شهرت داشت. (+)

به قول معروف، بگذارید به عقب برگردیم و نوار عواقب حمله به سلیمانی را مرور کنیم. آیا بازدارندگی ما جواب داد؟ آیا اگر با ایرانی‌ها مماشات می‌کردیم، بهتر بود؟ مخالفان [ترور سلیمانی] کاملاً اشتباه می‌کردند. اقدامات جسورانه‌ی ما، نه‌تنها آتش یک جنگ جدید را شعله‌ور نکرده بودند، بلکه اتفاقاً باعث تنش‌زدایی شده بودند. ما از جان آمریکایی‌ها در برابر تروریستی محافظت کردیم که طی روزها و ساعت‌های قبل از مرگش داشت اقدامات مخرب بیش‌تری را ترتیب می‌داد. ایران این پیام را دریافت کرد که اگر تجاوزگری‌هایش ادامه پیدا کند، هزینه‌ای حتی بیش‌تر از این هم خواهد پرداخت.

واشینگتن‌پست: دولت ترامپ بعد از ترور سلیمانی «گیج و منگ» شده بود +عکس و فیلم

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پس از ترور شهید سلیمانی اذعان کرد کشورش «هیچ اطلاعات دقیقی درباره‌ی کیستی، چیستی، زمان، و مکانِ» حملات قریب‌الوقوعی نداشته است که ادعا می‌شد سردار سلیمانی قصد داشته آن‌ها را ترتیب بدهد. (+)

«نبیل خوری» دیپلمات آمریکایی، ضمن تأکید بر این‌که شهید سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود، می‌گوید ادعای ترامپ درباره‌ی «تهدید قریب‌الوقوع» سردار سلیمانی برای آمریکایی‌ها، مطلقاً دروغ بوده است. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› دیپلمات آمریکایی: سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود

به علاوه، در چارچوب راهبرد ما در قبال ایران، کاملاً منطقی بود که سرِ اختاپوسی را قطع کنیم که پاهایش را دورِ تقریباً همه‌ی کشورهای خاورمیانه پیچیده بود. به این ترتیب، گام‌های بعدیمان برای جدا کردن اعضای دیگر بدن آن اختاپوس، آسان‌تر می‌شد. همچنین می‌توانیم به رفتار «کیم [جونگ-اون]» [رهبر کره‌ی شمالی]، «[ولادیمیر] پوتین» [رئیس‌جمهور روسیه]، و «شی [جین‌پینگ]» [رئیس‌جمهور چین] پس از این حمله نگاه کنیم؛ «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را نیز به این فهرست اضافه کنید. نه‌تنها ایران را مجازات کردیم، بلکه کاری کردیم همه‌ی این رهبران، ۴ ژانویه، قدرت بازدارندگی ما را بسیار بهتر از ۳ ژانویه درک کنند. این هم یکی از مزیت‌های جانبی رفتن به فاز حمله بود.

مستند آمریکایی «جنگ سایه» درباره‌ی نقش شهید سلیمانی در پیروزی ایران در مبارزه با آمریکا بر سر کنترل خاورمیانه [دانلود با حجم ~ ۲۰۰ مگابایت]

به عنوان پیوست به کل این ماجرا، لازم به یادآوری است که با افزایش تنش‌ها، ارتش ایران [در حقیقت، سپاه پاسداران] پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین را چند ثانیه پس از بلند شدن از تهران به مقصد کی‌یف، سرنگون کرد. موشک زمین‌به‌هوای ایران (و شرارت و بی‌کفایتی رژیم این کشور) ۱۷۶ غیرنظامی بی‌گناه را که بیش‌ترشان ایرانی بودند، کشت. رژیم ابتدا دروغ گفت و سعی کرد اشتباه مرگ‌بار خود را بپوشاند. بولدوزرها محل سقوط هواپیما را صاف کردند. ضمناً مأموران دولت، تحویل جعبه‌های سیاه هواپیما برای تحقیقات را به تأخیر انداختند. این نوع سرپوش‌گذاری، و چنین بی‌اهمیتی‌ای نسبت به جان انسان‌ها، درباره‌ی ایران و همه‌ی رژیم‌های استبدادی خودکامه صدق می‌کند.

کتاب مایک پمپئو: ایران می‌تواند من را در خاک آمریکا ترور کند/ ایرانی‌ها هنوز به دنبال انتقام سلیمانی هستند +عکس و فیلم

بخشی از موتور هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ پرواز شماره‌ی ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین که ژانویه‌ی ۲۰۲۰ (دی‌ماه ۱۳۹۸) به‌اشتباه هدف موشک زمین‌به‌هوای سپاه پاسداران ایران قرار گرفت و سرنگون شد. این حادثه پس از حمله‌ی موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد در عراق و در حالی رخ داد که پدافند هوایی ایران در حالت آماده‌باش کامل بود. (+)

رژیم ایران تا همین امروز هم تشنه‌ی گرفتن انتقام جنگ‌سالار عزیزش است. رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی، اعلام کرده: «اگر ترامپ و پمپئو به خاطر اقدام جنایت‌کارانه‌یشان در ترور سردار سلیمانی در دادگاهی عادلانه محاکمه نشوند، مسلمانان انتقام شهید ما را خواهند گرفت[۲] فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز گفته: «مقام معظم رهبری بر انتقام تأکید کرده‌اند و فرمانده‌ی کل سپاه نیز گفته است که انتقام اجتناب‌ناپذیر است و ما مشخص می‌کنیم که انتقام چه زمانی و در کجا انجام شود[۳]... همه‌ی عاملان ترور شهید سلیمانی قطعاً در این دنیا به سزای عمل کثیف خود خواهند رسید[۴]

کارشناس استرالیایی: «شهید سلیمانی» جاودانه‌تر از «قاسم سلیمانی» خواهد بود +فیلم

بر خلاف «قاسم سلیمانی»، «شهید سلیمانی» عمر جاودان خواهد داشت و دست‌کم تا ده‌ها سال نقشه‌های محور آمریکایی-عبری-عربی را نقش بر آب خواهد کرد. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› کارشناس استرالیایی: «شهید سلیمانی» جاودانه‌تر از «قاسم سلیمانی» خواهد بود

›› جان کری: ترور سلیمانی ارزشش را نداشت

›› پژوهشکده انگلیسی: راه سردار سلیمانی حتی بعد از ترورش ادامه دارد

ما می‌دانیم که ایران توانایی‌های لازم برای عملیات در خاک آمریکا را دارد؛ بنابراین با وجود گذشت یک سال و نیم از پایان حضور من در دولت، هنوز هم تیم حفاظت من همراهم است. هر وقت می‌خواهم به فروشگاه سر کوچه بروم، تیم امنیت دیپلماتیک سایه‌به‌سایه‌ام هست تا ارزیابی کنم ببینم کدام بادمجان از بقیه رسیده‌تر به نظر می‌رسد. هر وقت «سوزان» [همسرم] می‌خواهد موهایش را کوتاه کند، باید امیدوار باشیم عوامل خفته‌ی حزب‌الله در حال پائیدن آرایشگاه نیستند. وقتی پسرم می‌خواست ازدواج کند، مأمورهای امنیتی باید پیش‌پیش یک تیم به کلیسا می‌فرستادند.

اذعان پژوهشکده انگلیسی: راه سردار سلیمانی حتی بعد از ترورش ادامه دارد +عکس و فیلم

پس از شهادت شهید سلیمانی، سردار «اسماعیل قاآنی» به عنوان جانشین او در فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، به‌سرعت و با قدرت تمام شروع به کار کرد. شهید سلیمانی طی دوران فرماندهی‌اش بر نیروی قدس، میراثی از خود به جای گذاشت که حتی با شهادتش از بین نخواهد رفت. (+)

هر روز، همه‌ی کارهایی که من و خانواده‌ام انجام می‌دهیم، ازقبل برنامه‌ریزی و با افرادی که کت‌وشلوار پوشیده‌اند و عینک دودی زده‌اند، هماهنگ می‌شود (و ما عمیقاً از این آمریکایی‌های بزرگ که از ما محافظت می‌کنند، سپاسگزاریم). حداقل در یک مورد، روز پسرم به دلیل نگرانی‌های امنیتی، کاملاً مختل شده است. احتمالاً دیگر هرگز با ماشین شخصی خودم رانندگی نخواهم کرد، یا آن میزان حریم خصوصی‌ای که قبلاً داشتم، نخواهم داشت.

کتاب مایک پمپئو: ایران می‌تواند من را در خاک آمریکا ترور کند/ ایرانی‌ها هنوز به دنبال انتقام سلیمانی هستند +عکس و فیلم

«مایک پمپئو» (مرکز تصویر) وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا، میان دو نفر از اعضای تیم حفاظتش. طبق برخی گزارش‌ها، آمریکا ماهی ۲ میلیون دلار برای حفاظت ۲۴ ساعته از پمپئو و یکی از دستیاران ارشدش می‌پردازد که با تهدیدهای «جدی و معتبر» از سوی ایران مواجه هستند. (+)

اما مهم نیست. فراتر از این سختی‌ها، این تهدیدها و این فتوا [ی ترور من]، باعث نشده‌اند حتی یک ذره زندگی‌ام را تغییر دهم. خودداری از مماشات با شیطان، برای اشخاص (مثلاً نیروهای نظامی ما)، خانواده‌ها، و کشور ما هزینه دارد. اما ایستادگی در برابر یک کشور یاغی و تروریست‌های شرورش که مصمم به کشتن آمریکایی‌ها هستند، ارزشش را دارد. من تصمیم پرهزینه‌تر اما درست را گرفته بودم، و مطمئنم که ما جان آمریکایی‌ها [ی بسیاری] را نجات دادیم.

توضیحاتی درباره‌ی نفوذ «آرین طاهرزاده» و «حیدر علی» در میان نیروهای «سرویس مخفی» آمریکا؛ عملیاتی که برخی آمریکایی‌های آن را در راستای «انتقام سخت» ایران دانستند [جزئیات بیش‌تر] [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› قمار ترامپ با جان بی‌ارزشش/ گزینه‌های روی میز ایران برای «انتقام سخت»

›› عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند!


آن‌چه خواندید قسمت پانزدهم از خلاصه‌ی کتاب «هرگز کوتاه نیا» به قلم مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای، بود. قسمت‌های قبلی این مجموعه گزارش را از لینک‌های زیر بخوانید. قسمت‌های بعدی این مجموعه به‌زودی در مشرق منتشر خواهد شد. برای مطالعه‌ی ترجمه‌ی مشرق از کتاب‌های دیگر به کتاب‌خانه‌ی مشرق مراجعه نمایید.

قسمت‌های قبلی مجموعه گزارش

قسمت اول: خدمت در دولت ترامپ لطف خدا بود/ آمریکا درخشان‌ترین ستاره در تاریک‌ترین آسمان‌های جهان است

قسمت دوم: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای تعطیلات در تهران ندارم

قسمت سوم: ماجرای انتخاب «آیت‌الله مایک» برای عملیات علیه ایران/ سلوک با رئیس موساد به صرف ویسکی و سیگار

قسمت چهارم: برجام یک کیسه «باقالی سحرآمیز» بود/ قاسم سلیمانی مغز متفکر برنامه‌های ایران بود

قسمت پنجم: برجام حتی یک سند امضاشده هم نبود/ ماجرای «شاهکار موساد در سرقت آرشیو هسته‌ای ایران»

◄ قسمت ششم: سیاست «فشار حداکثری» و تشکیل «گروه اقدام ایران» / نقش چین در خنثی‌سازی تحریم‌های ضدایرانی دولت ترامپ

◄ قسمت هفتم: پشت پرده دفاع دولت ترامپ از محمد بن‌سلمان پس از قتل خاشقجی/ یهودی‌ها را از ‌دست قاسم سلیمانی نجات دادم

◄ قسمت هشتم: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی

◄ قسمت نهم: نقشه دیدار روحانی و ترامپ در سازمان ملل/ من و بولتون و نتانیاهو جلوی بازگشت آمریکا به برجام را گرفتیم

◄ قسمت دهم: ظریف عاشق رستوران‌ها و هتل‌های نیویورک بود/ «رافائل گروسی» با لابی ما رئیس آژانس انرژی اتمی شد

◄ قسمت یازدهم: سلیمانی سیمای قهرمان‌ها را داشت/ نیروهایش عاشقش بودند و رهبران خاورمیانه از او حساب می‌بردند

◄ قسمت دوازدهم: دو بار پیشنهاد حمله به ایران را به ترامپ دادم/ چرا آمریکا به سرنگونی گلوبال‌هاوک واکنش نظامی نشان نداد

◄ قسمت سیزدهم: ترامپ چگونه متقاعد شد شهید سلیمانی را ترور کند/ جزئیات آماده‌سازی برای عملیات در فرودگاه بغداد

◄ قسمت چهاردهم: توصیف عملیات ترور شهید سلیمانی از زبان وزیر خارجه وقت آمریکا


[۱] Never Give an Inch: Fighting for the America I Love Link

[۲] نقل‌قول دقیق‌تر از رئیس‌جمهور ایران: «اگر سازوکار محاکمه‌ی عادلانه‌ی آقای ترامپ، پمپئو و دیگر جنایت‌کاران فراهم شد، در یک دادگاه عادلانه که به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند، فبها؛ اگرنه، شک نکنید، به تمام دولت‌مردان آمریکایی‌ می‌گویم، دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.» لینک

[۳] نقل‌قول دقیق‌تر از فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه پاسداران: «هم رهبری بر گرفتن انتقام تأکید دارند و هم فرمانده‌ی سپاه گفته است که انتقام حتمی است؛ اما جا و مکان را ما تعیین می‌کنیم.» لینک

[۴] نقل‌قول دقیق‌تر از فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه پاسداران: «(حضرت آقا فرمودند:) همه‌ی آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی باید قصاص شوند و ان‌شاءالله، در این دنیا حتماً به سزای عمل کثیف‌شان خواهند رسید.» لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    29 4
    ژست پمپ او شبیه آخرین عکسش قبل مرگ بود
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      15 5
      به وقتش و مقتضیات زمان . عجله ای نیست
    • مجید IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      11 4
      تو هم مانند سلمان رشدی باید منتظر روز موعود باشی. دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 13
      مرگ بر روسیه متجاوز مرگ بر پوتین کثیف
    • بیوه سانتافه IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      1 1
      تو که تنبانتو خیس کردی غلط میکنی از قجر حمایت میکنی. اعلامیه 107 نفر خود شیرینهایی مثل تو از اعلامیه کذایی ده ماده ای آن خائن هرزه یعنی جنگ جهانی سوم . ایران چاره ای جز دفاع ندارد.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 1
      ننگ بر بی ادب های حامی روسیه
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      1 0
      اگر آمریکا اینقدر جای بد و ناجوری است چرا سران کشور اسلامی ایران بچه هاشون آن‌جا اقامت دارند نکنه خدای نکرده بلایی سر آنها بیاید
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    17 2
    خب که فکر اب هیرمند هستید ولی حواستون باشه ترکیه داره کامل دجله و فرات خشک میکنه جوری فضا سازی کرده که کار ایرانه ؟؟؟ برنامه فوق سنگین ۱۲۰ سد برروی ارس داره کامل ۴ استان مارو خشک کنه چرا هیجا نمیگن
  • سهرابی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    11 7
    سلام همینی که هروز استرس زانتقام داری کمتر ازمرگ نیست
  • علی افصحی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    8 5
    قرآن در سورهٔ روم آیهٔ چهل و هفت می فرماید« فانتقمنا من الذین اجرموا و کان حقا علینا نصرالمؤمنین از تروریست های مجرم انتقام خواهیم گرفت و یاری کردن مؤمنان حقی است که بر عهدهٔ ماست که باید گزارده شود و می شود یعنی قطعا یاریگر مؤمنانیم » در این بخش از کتاب سازی پمپئو برجسته ترین نکته آن است که اقرار کرده به توان انتقام خون شهید سلیمانی توسط فداییان ولی فقیه امام خامنه‌ای درخاک آمریکا. این که یکی از شیاطین شیطان بزرگ اقرار به توان انتقامی ایران اسلامی در خاک آمریکا کند این بزرگ ترین دستاورد انقلابیون است. دستاوردی که نه درحدحرف و پیش بینی که در عمل و در زندگی پمپئو رسماً سایه افکنده .حریم خصوصی از وی زدوده شده است و نه تنها از او بلکه از خانواده اش هم ، او برای هر کار ریز و درشتی باید تحت نظر باشد و نمی تواند به قول خودش تا آخر عمر رانندگی کند! انتقام خون مظلوم چیزی نیست که امری صرفا بشری باشد بلکه این سنت الهی است سنتی که تخلف ناپذیر و جدی است . قرآن در سورهٔ اسری آیهٔ سی و سه می فرماید « و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا هرکسی که مظلومانه به شهادت برسد برای ولی او قدرت انتقام می دهیم » ولی دم شهید سلیمانی کسی جز ولی فقیه خردمند امام خامنه ای و صد ها میلیون فدایی وی نیست. الله وعدهٔ قدرت بخشی به منقمین خون شهید مظلوم سلیمانی را داده است . قدرت به انتقام و تضمین الهی آن عین انتقام است طوری که قاتل آن شهید ترامپ،پمپئو اشقی الاشقیاء هم این را حس کرده و رسماً نوشته است. پمپئو ایران اسلامی و شهید سلیمانی را با کلماتی نواخته که خود و نظام فرعونی آمریکا لایق آن است. حامی تروریست بودن دفاع از حقوق مردم نیست که پمپئو ایران اسلامی و شهید سلیمانی را به خاطر حمایت از مردم مظلوم منطقه ، متهم به تروریست و خودکامه و شیطانی کرده بلکه همه این صفات مختص پمپئو و رؤسای فاسد و تروریست آمریکاست که به اقرار رؤسای خود اوباما و هیلاری کلینتون بانی و پایه گذار گروه تروریستی و وحشی داعش بوده و آن ها داعش را تجهیز و علیه بشریت به کار گرفتند. تروریست و شیطان آمریکاست که روزی بدون جنگ و کشتار در تاریخ موجودیتش نداشته، هر جا کودتا بوده آمریکا آن جاست و هرجا غارتی و سرقت ثروت های ملتی بوده آمریکا در آن جا حضور داشته است.آمریکاست که از شرق تا غرب عالم را با فقر و بیماری و ناتوانی مبتلا ساخته است
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 8
      بیمار روانی
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      2 9
      چرت و پرت🤧🤧
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      2 10
      روانی بروقرصهات بخور
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      1 1
      خودتون روانی هستید و البته احمق
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 1
      چی گفتی اصلن
  • یاران امام IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    9 3
    آمریکا تروریست و حامی تروریست و سازماندهی تروریست و برنامه ریزی و تامین مالی تروریست آموزش نظامی تروریست جهانی هست. ولی ترامپ و پمپئو وسایر عواملی که دستور مستقیم ترور حاج قاسم را دادند بدانید که در هر کجای دنیا هستید یه روزی سراغتان خواهیم آمد تا شما را به جهنم ابدی خواهیم فرستاد. تا بحال هیچ قصاصی تا قیامت نمانده است. خون شهدا مقدس است به برکت خون شهدا یه روز بلای از بین بردن شما دامن شما را خواهد گرفت.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 9
      تو بیجا کردی حرف مفت نزن
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      7 3
      بیجاتو کردی حمال فاسداوجنگ افروزاالدنگ
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      2 0
      آمریکا فقط برای مردم شیطان است ولی برای آقا زاده ها مشکل ندارد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    4 2
    "...اما مهم نیست. ... ارزشش را دارد. من تصمیم پرهزینه‌تر اما درست را گرفته بودم، و مطمئنم که ما جان آمریکایی‌ها [ی بسیاری] را نجات دادیم. " این جملات مایک خیلی معنی داره اگر بعضی ها بفهمن!!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    23 3
    دیر یا زود به جهنم خواهی رفت. عمر کثیفت زیاد دوام نداره
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 6
      لابد تو میری بهشت!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    11 4
    کی بشه که این پمپ نجاست رو منفجر کنیم. انشاءالله
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      2 7
      داعشی
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      7 9
      شتر در خواب بیند .....
  • ایران من IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    14 4
    درود به همه شما ایرانیان عزیز ،تنها نقطه مثبت جمهوری اسلامی ایران ، قدرت نظامی واطلاعاتی هست و حضور منطقه ای که من وطن دوست افتخار میکنم بهش. اما حکومت در اقتصاد و فرهنگ وجلو گیری از فساد ونبود ازادی بیان و ازادی پوشش فاجعه بوده و بد عمل کرده ، امید وارم حکومت مشکلاتش رو درست کنه. من نمیخوام این حکومت سقوط کنه نه به خاطر این که عاشق اخوندم ،نه ، نگران ایرانم ، حکومت اگر عیب هاش رو اصلاح نکنه قطعا سقوط میکنه ، امام علی هم 4 سال بیشتر دوام نیاورد چون مردم ازش حمایت نکردن من فحش یا حرف بدی نزدم پس حرفمو کامل بزارید. اگر کامل نزارید .دیگه به سایت شما سر نمیزنم
    • محمد قزل IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 7
      میگی مردم از امام علی ع حمایت نکردن یعنی حکومتش برحق ودرست نبوده معلومه شما هم خائن و وطن فروش هستی
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      7 8
      حمایت نکردن مردم لزوما دلیلی برای بر حق نبودن حکومت ها نیست. مردم ممکن است دستکم در مقطعی فریب دشمنان را بخورند یا اشتباه کنند. ولی چیزی که مسلم است جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی نباید خدای ناکرده سقوط کند. وگرنه مذهب شیعه امامی اثنی عشری و ایران عزیز چنان سیلی ای می خورند که تا مدتها نمی توانند سر بلند کنند. جمهوری اسلامی باید و باید باقی بماند حتی اگر امکان اجرای بعضی از احکام اسلامی در آن تا مدتی وجود نداشته باشد‌. حفظ نظام اوجب واجبات است. حفظ نظام در راس تمام واجبات است و از نماز و روزه و حج واجب تر است. هیچ مصلحتی بالاتر از مصلحت حفظ نظام نیست
  • دهه شصتی سوخته IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    6 3
    همونطوری که انتقام سخت باهماهنگی قبلی ازتون گرفت یاحق آبی ش روازطالبان وترکیه گرفت میادتوخاک تون تکلیف توروروشن میکنه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    7 3
    اما جرئتش را ندارد
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    4 20
    قسم میخورم دستم برسه تک شما آمریکایی ها را پاره پاره به دندان میکشم
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      6 7
      تروریست
    • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      6 3
      میتونی حقابتو بگیر
    • ناشناس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 1
      قسم نخور انجام بده زشته حرفی زدی
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 4
    چون عاشق یک آمریکای تروریستی هستی و چیزی از انسانیت و قانون سرت نمیشه، هر چی بکشی کمت هست. مطمن هستم هیچ فرد با شرف و با وجدانی هم نگران و ناراحت برای زجری که میکشی نمی‌شود.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 2
    پمپگوه حرومزاده مثل ... دروغ می گوید. پس از جلسه توجیهی غیر علنی کنگره درباره این حمله تروریستی دو سناتور محافظه کار به نام های رند پال و مایک لی کنفرانس مطبوعاتی گذاشتند و با عصبانیت به توجیهات پمپگوه تاختند. فیلمش در اینترنت موجود است. این نکبت با دروغ میخواد بگه تمام مخالفان من دموکرات بودند و به خاطر مسائل جناحی علیه من موضع گرفته اند! حتی این وسط خواسته یک جفتک هم به نماینده مترقی کنگره اوکازیو کورتز بزند. این ایوانجلیست افراطی باید به درک واصل شود.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 3
      بیا برو پی کارت مردک انقدر حرف مفت نزن
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 3
      پمپئو هر چی گفته درسته تو چی میگی این وسط
  • میرزایی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 3
    تنها ازتروریست آحمقی همچون پمپو چنین اراجیفی بافتن ساخته است . این تروریست انقدر احمق است که نمی داند او برای رژیم تروریستی آمریکا خشخاشی ارزش ندارد آنچه برای آنها مهم است بر افراخته نگه داشتن روحیه مزدوران افسار پاره کرده شان است که روزی دیگر در عملیاتهای تروریستی بکار خواهند گرفت.این احمق نمی داند از همان اول و الان نیز رژیم تروریستی آمریکا حاضر بوده و هست اورا به عنوان قاتل تحویل دهد.ولی آنچه مانع این کار شده این است که رژیم تروریستی آمریکا باید ۲۱تروریست دیگر از جمله ترامپ را تحویل دهد.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 3
    پمپ باد بلایی که سر سلمان رشدی در اومد سر تو کثیف بیشرف هم خواهد اومدحالا به این زندگی سگیت ادامه بده که تنهایی حتی دستشویی نمی توونی بری
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 4
      ساندیسی
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 2
    مثل اینکه مایک بدجوری بدلتون نشسته
  • ‍‍مرگ برپمپءو IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    4 3
    تنها یک آرزو دارم که سقط کردن ‍‍‍‍پمپءو را به وسیله یک ایرانی ببینم
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 3
    تا آخر عمرت برو تو سوراخ موش
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      5 5
      اونور دنیا تو خونش نشسته داره به ریش تو میخنده🧔🧔😹😹
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      6 1
      یه اهنگ دارم سلام شهیدپرپرم واقعا قاسم سلیمانی مردخدابود که هردوره ای هم بود مردخدابودولی دراین نظام بیشترشکوفاشد هم همازندگیمونومدیون اوهستیم
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 3
      انوردنیا توی خونش قایم شده و هرروز نگرانه که کی میکشنش تو بودی میتونستی با این احوال به ریش بابات بخندی ؟ خخخخ
  • دهقان IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 2
    شما یانکی ها همیشه در ترس وحشت هستید چون این نتیجه وحشی‌گری شما هست که قانون جنگل بر شما حاکم می‌باشد منتظر انتقام باشید حتی دولت ایران اقدام نکنه دوست داران و مریدان سردار زیاد هستند که نسل ناپاک شما وحشی ها را ریشه کن نماید
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 4
    ما هرچی میگم اینترنت و فضای مجزی داره دین و ایمان و امنیت و فرهنگ و ... از بین میبره هیچ فایده ای نداره الان اخبار میگه دولت برنامه داره کل روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت مجهز کنه واقعا ما رو مسخره کردید خودتون اسلحه دشمن میدید دست مردم بعد جهاد تبیین میخواید ول معطلیم
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      5 2
      شما برو تو غار زندگی کن
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 1
      جهل شماها ما رو به اینجا کشونده
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 4
    خرس گنده ی بی مصرفی که از شدت ترس مثل سگ شده ای، توی احمق کاری کردی که تاوانش را هم باید با جان بی ارزشت پس بدی. این حرفارو بزار برای وقتی که در پیشگاه عدالت خدا حاضر میشی . تو ، ترامپ و برایان هوک کاری کردید که سزایتان مرگ و قبل از آن مردن از ترس مرگ است. منتظر باشید.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 4
      تو هم انقدر منتظر بمون که عمرت تموم شه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 6
      هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 5
    کی‌بشه‌این‌پمپئوحرام‌ را‌بلانسبت‌سگ عینهوسگ سقط کنند!۶
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 5
      به دعای گربه سیاه بارون نمیاد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    4 1
    ایران داره موقعیت مجازات ایناروبررسی میکنه ولی پمپئو درست میگه گروههای نیروی قدس درامریکا فعالند وپی ترورش هم هستند همونجورکه درلاهه طرح تخطیشون معلوم شده وبالاخره هم ترورمیشن وقتی رهبرمملکت انیمیشن ترورتکنولوژیکش روساخته یعنی حیثیتیه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    4 4
    نه آقای پمپئو ایرانی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 3
      بدبخت غرب پرست یه دم تکون بده شاید قلاده هم بهت زدن خخخخ
  • سعید IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 3
    خبیث حرامزاده و تروریست نابکار و سرباز شیطان،تو در اتاق خوابت هم که وجود متعفنت مثل یک لاشه بدبو روی تخت خواب افتاده،تحت نظر مرگ هستی،حتی وقتی خواب هستی مرگ لحظه ای از تو غافل نیست.تو دیگر هیچگاه آرامش نخواهی داشت تا به درک واصل شوی.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 2
      بیا برو پی کارت مردک انقدر حرف مفت نزن
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      5 2
      گنده ....مجازی
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 3
      لات مجازی
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 6
    مایک یقین بدان تو را می کشیم فقط به عشق سردار!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 2
      بابا قاتل🤣
  • ایرانیم و همیشه برای ایران IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    4 2
    هی مایک !! کاملا حرف درسته . تو و اون ترامپ احمق تر از خودت ، با ترور سردار بزرگ ایران و اسلام عزیز، با دست تون خودتون مرگ تون رو امضاء کردین و گورتون رو کَندید . ان شاءالله باید هر روز و شب و در خواب و بیداری و در خاک آمریکا و خارج آن ،منتظر اعدام انقلابی توسط سربازان گمنام امام زمان "عج" و مدافعان امنیت این کشور بزرگ و متمدن باشی. شک نکن ، دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره .
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 3
      حرف مفت نزن شماها عُرضه ندارید حق آبه سیستان و بلوچستان و از برادران طالبان بگیرید
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 4
      لات مجازی
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 4
      بیا برو پی کارت مردک انقدر حرف مفت نزن
  • بی نشان IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 1
    روزی روزگاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی....
  • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 3
    سگ کی باشی تو که گلوله واسه ترور توی نجس حروم کنیم باید سر افعی زده بشه
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 1
    هنوزم منتظریم
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    4 1
    با همه کشور های منطقه و اسلامی دست دوستی دهید مخصوصا مصر
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 2
    آقای پمپئو ژنده باشی
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 2
    روزش که برسه از محافظهات هم کاری ساخته نیست،مثل بادمجان سر کوچتون میشی
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 5
    اوکراین خوب یا بد ولی مردانه جلوی تهاجم روس ایستاد و کسانی که در راه آزادی آب و خاک و در راه ناموس کشته می شوند شهید محسوب می‌شوند ،،،،بهشت مختص فقط ایران نیست
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      1 0
      اینادرراه ازازمایشگاههای بیوتروریسم وپرورش داعش انتحاری ک.دکان کشته میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس