آغاز اقدام عملی عراق علیه تروریست ها در مرزهای ایران و ترکیه

نخست وزیر عراق از آغاز اقدامات عملی بغداد برای مقابله با تحرکات گروه های تروریستی و تجزیه طلب ساکن عراق علیه ایران و ترکیه خبر داد و گفت که این تحرکات با قانون اساسی عراق منافات دارد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر عراق در مصاحبه با یک رسانه آلمانی از آغاز اقدامات عملی بغداد برای مقابل با گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در مرزهای ایران و ترکیه و همچنین موضع صریح مرجعیت عالی عراق از روند سیاسی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، «محمد شیاع السودانی» که با رسانه آلمانی «دویچه وله» مصاحبه می‌کرد، ضمن اشاره به تلاش بغداد برای حفظ روابط خوب با کشورهای همسایه به ویژه ایران و ترکیه گفت: ما علاقه مند به ادامه گفتگو با کشورهای همسایه هستیم که با آنها روابط متمایز و منافع مشترک داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت عراق اقدامات عملی میدانی را در مرزهای مشترک با عرق و ترکیه آغاز کرده است، زیرا هر از گاهی گروه‌هایی در این مناطق حضور دارند که برای انجام اعمال خشونت آمیز وارد ایران یا ترکیه می‌شوند و این برخلاف قانون اساسی است که استفاده از عراق را به عنوان محلی برای تجاوز به کشورهای همسایه ممنوع کرده است.

نخست وزیر عراق همچنین از نقش مثبت مرجعیت عالی دینی عراق در روند تحولات این کشور تقدیر کرد و گفت: مرجعیت دینی مواضع روشنی در حمایت از روند سیاسی و حمایت از مردم عراق اعم از همه فرقه‌ها، مذاهب و اقشار دارد و با این حمایت‌ها ادامه می‌دهد.

السودانی همچنین خاطرنشان کرد که تفاهمات نیروهای سیاسی عراقی که به تشکیل دولت وی انجامیده است، به وی اختیارات لازم را برای مذاکره با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی برای تنظیم نحوه حضورشان در عراق و تعیین مأموریت‌هایشان داده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به مشکلات داخلی این کشور، اصلی‌ترین مانع بهبود وضعیت برق عراق در سال‌های گذشته را فساد و سوءمدیریت و مشکلات امنیتی دانست و گفت که عراق در سال ۲۰۱۳ پیشرفت خوبی در تولید برق کرده بود اما حمله داعش آن دستاوردها را بر باد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس