کد خبر 1454985
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
بودجه

با رای اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ سید شمس الدین حسینی رئیس این کمیسیون شد.

به گزارش مشرق، اولین جلسه کمیسون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

با برگزاری این جلسه، انتخابات هیات رئیسه کمیسون تلفیق بودجه نیز انجام شد.

بر همین اساس با رای اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، سید شمس الدین حسینی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین سیدمحسن دهنوی به نائب رئیس اول، احمد دنیامالی به عنوان نائب رئیس دوم انتخاب شدند.

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ۲۱ دی ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد؛ البته با توجه به مصوبه مجلس برای دو مرحله‌ای شدن بررسی بودجه، دولت بخش مربوط به بودجه شرکت های دولتی را آبان ماه و بخش مربوط به تبصره ها و احکام آن را پنجم دی ماه تقدیم مجلس کرده بود و در نهایت ۲۱ دی ماه جداول بودجه را به قوه مقننه رساند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

آیت الله رئیسی در زمان تقدیم لایحه بودجه سال‌ آینده، گفت که لایحه برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه تا مدت ۱۵ روز می‌توانند لایحه را بررسی و پیشنهادات خودرا به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند؛ در گام بعدی کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

تشکیل کمیسیون‌ تلفیق مجلس که شامل ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از اعضای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی دیگر است، وظیفه دارد حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. البته کمیسیون تلفیق این اختیار را دارد که با موافقت هیات رئیسه مجلس مهلت تقدیم گزارش نهایی خود را تا ۱۵ روز تمدید کند.

لایحه بودجه، مهمترین سند مالی سالانه دولت و دومین بودجه دولت سیزدهم به شمار می‌رود که به گفته سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، با رویکرد ضدتورمی و حمایت از تولید نگاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس