نیکزاد: کلیات لایحه بودجه 2 بهمن در مجلس رای گیری می‌شود/ تلاش برای اتمام بررسی سند دخل و خرج دولت پیش از پایان سال

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:همه تلاش مجلس انقلابی بر این اساس است که بتوانیم بودجه را به موقع و قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ تقدیم دولت کنیم.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان اولین نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای تعیین اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران مستحضر هستند که رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته گذشته، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کرد.پیرو تقدیم لایحه بودجه به مجلس، رییس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد تا کمیسیون‌ها انتخابات خود مبنی بر معرفی اعضای خود در کمیسیون تلفیق را برگزار کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۵ نماینده عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هستند، بیان کرد: علیرغم اینکه در هفته جاری نمایندگان مشغول سرکشی به حوزه انتخابیه خود هستند، اما امروز و در اولین فرصت انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بر اساس ماده ۶۰ آیین‌نامه داخلی مجلس برگزار شد و برادر عزیزمان آقای سید شمس الدین حسینی به عنوان رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شد.

وی ادامه داد: همچنین سید محسن دهنوی و احمد دنیا مالی به ترتیب به عنوان نواب رییس اول و دوم کمیسیون تلفیق انتخاب شدند. همچنین آقای رحیم زارع به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین علی اصغر باقرزاده به عنوان دبیر اول و مجید نصیرایی به عنوان دبیر دوم کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

نیکزاد با بیان اینکه کمیسیون تحقیق بلافاصله باید جلسه خود را برگزار کند، تاکید کرد: علی رغم اینکه ما فرصت لازم را برای بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ داریم، درباره اینکه بتوانیم این بزرگترین سند مالی کشور ،که همان قانون بودجه سالیانه است را تا آخر اسفند تقدیم دولت کنیم - البته بودجه سال ۱۴۰۲ دی ماه تقدیم مجلس شد- همکاران ما به ریاست سید شمس الدین حسینی جلسات را برگزار خواهند کرد و ان شاءالله هفته آینده، یکشنبه دوم بهمن ماه کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیرو نظر این کمیسیون، جهت طرح در صحن علنی مجلس و تایید و یا خدای ناکرده رد آن، به رای گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه تلاش مجلس انقلابی بر این اساس است که بتوانیم این بودجه را به موقع و قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ تقدیم دولت کنیم تا دولت به عنوان عمل به قانون این لایحه را پیش ببرد.

نیکزاد در ادامه درباره برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: درباره برنامه هم باید گفت در آن مقطع زمانی که دولت باید برنامه را به مجلس دهد، یا به صورت همزمان و یا بعد از بررسی بودجه به موضوع برنامه هفتم توسعه هم رسیدگی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس