کد خبر 1455007
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
افزایش سن بازنشستگی مشروط به رضایت کارمندان است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره پیشنهاد بودجه‌ای دولت برای افزایش سن بازنشستگی داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ، با اشاره به یکی از تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر اینکه سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می‌یابد، اظهار داشت: دولت به دنبال آن است که سن بازنشستگی را دو سال افزایش دهد.

وی بیان کرد: دولت در توضیح دلیل خود برای افزایش سن بازنشستگی می‌گوید که برخی از صندوق‌های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی هستند و بنابراین هر چقدر سن کار بیشتر باشد، بهتر است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلاً قاعده‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه ۲۷ نفر کار می‌کردند و ۳ نفر بازنشسته می‌شدند، اما الان این رابطه معکوس شده است و به جایی رسیدیم که ۲۷ نفر بازنشسته می‌شوند و ۳ نفر کار می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت سایه مالی سنگینی را روی صندوق‌های بازنشستگی انداخته است. بر این اساس دولت پیشنهاد داده است که سن بازنشستگی دو سال افزایش یابد.

حسینی کیا با اشاره به اینکه در پیشنهاد دولت قید شده است که رضایت مستخدم هم باید برای افزایش سن بازنشستگی مدنظر قرار گیرد، گفت: البته دولت سال گذشته به صورت تکلیفی این موضوع را در لایحه بودجه آورده بود و به همین دلیل ما آن را حذف کردیم. از آنجایی که امسال رضایت کارکنان مورد توجه قرار گرفته و این پیشنهاد دولت تکلیفی نیست، به نظرم در مجلس رأی مثبت می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سن بازنشستگی کار خوب و مثبتی است تا در صورت رضایت افراد بتوانند دو سال دیگر مشغول به کار باشند، گفت: این موضوع هم به نفع کارکنان است و هم برای دستگاه‌ها خوب است. از این لحاظ برای کارکنان خوب است که دو سال دیگر مشغول به کار می‌مانند و با حقوق دو سال بعد خود بازنشسته می‌شوند و سنوات آنان افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    به قول خودتان 27 نفر کار میکردند 3 نفر بازنشست میشدند و شما کیف میکردید حالا دارین دبه درمیارین واقعا خوب مردم بدبخت را درست میکنید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    اینم دولت ضد سرمایه داری ...خخخ خب الان بیشتر استخدام کند تا به ازای هر ۲۷ بازنشسته تنها ۳ تا شاغل نداشته باشید
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    باسلام اگر سن بازنشستگی اختیاری باشد خوب است
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    این قانون باید شامل حال استخدامی های جدید شود نه کسانی که قبلا باهاشون شرط شده بود در فلان سن بازنشسته خواهند شد. اگر صندوقها در حال بازنشستگی است برای مدیران بازنشسته هم به اندازه کارمندان حقوق بدهید حل بشه نه اینکه از کارمندان بیگاری بکشید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    یکی از دلایل تضعیف و پسرفت ایران و یکی از دلایل نفرت و کینه و انزجار مردم از وضعیت موجود همین شخص است...
  • صدای کارگر IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    من 22 سالمه با 2 سال سابقه سخت و زیان آور در یک کارگاه فوق العاده آلوده و سخت من در 41 سالگی بازنشسته میشدم دلم به اون خوش بود ولی با این شرایط من باید 30 سال کار کنم این قانون تصویت بشه کسانی مانند من استعفا میدن و دیگه کسیم کارگر نمیشه شاید عدو باعث خیر شود یاعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس