1

گرمای استقبال پرشور و حماسی مردم یزد از رئیس‌جمهور که سرمای هوای یزد را به محاق برد و صحنه‌ای دیگر از عزت و ابهت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز شنبه ۲۴ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تحلیل رهبر انقلاب از شکست دشمن در اغتشاشات اخیر در دیدار با مداحان، عواقب جلوگیری از ادامه عرضه خودرو در بورس کالا و اما و سفر رئیسی به استان یزد و مدیریت گاز در سرما در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

سخنان رهبر انقلاب در جمع مداحان در روزنامه‌های مختلف بازتای داشته است، روزنامه رسالت در سرمقاله خود به ارزیابی این سخنان پرداخته و نوشته است:

خلف صالح امام (ره) امری را یادآوری فرمودند که معمار کبیر انقلاب در سال ۵۸ آن را به‌عنوان رمز پیروزی به یادگار گذاشتند. «ما باید از همه طبقات ملت تشکر کنیم که این پیروزی تا اینجا به‌واسطه وحدت کلمه‌ ‌بوده است. وحدت کلمه اقلیت‌های مذهبی با مسلمین، ‌ ‌وحدت دانشگاه و مدرسه علمی، وحدت طبقه روحانی و جناح سیاسی. باید همه این‌ ‌رمز را بفهمیم که وحدت کلمه رمز پیروزی است؛ و این رمز پیروزی را از دست ندهیم و ‌(خدای‌نخواسته) شیاطین بین صفوف شما تفرقه نیندازند.»

در ادامه این یادداشت آمده است:این حفظ آرمان‌ها و اصول پس از چهل و اندی سال، فوق‌العاده و تطابق سیره سید روح‌الله و سیدعلی، حیرت‌انگیز است. اما فلسفه این نوشته، توجه دادن به لزوم بازنگری در برخی روش‌های حکمرانی است تا به فضل خدا ایران قوی را سریع‌تر و بهتر درک کنیم.
برای اتحاد ملی باید باب جدایی‌های قابل مدیریت را ببندیم. به‌عنوان مثال به فلسفه ارتش بیست‌میلیونی بسیج رجوع کنیم. امام برای کشور ۳۶ میلیونی قائل به بسیج ۲۰ میلیونی بودند؛ یعنی ترجمان همان عبارت شیرین «همه با هم» امام. کشور ۸۶ میلیون نفری امروز چه بسیجی می‌خواهد؟ نه تعداد کارت عضویت و آمارهای کم‌اهمیت؛ بلکه رسیدن به همان یکپارچگی و وحدت.

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

در حالی‌که روزنامه‌های اصلاح‌طلب سفر رئیس‌جمهور را به صورت کامل سانسور کرده‌اند، روزنامه کیهان نوشته است:

گرمای استقبال پرشور و حماسی مردم یزد از رئیس‌جمهور که سرمای هوای یزد را به محاق برد و صحنه‌ای دیگر از عزت و ابهت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت، سیلی محکمی بر ۳ ماه تبلیغات دشمن علیه ملت و نظام اسلامی ایران بود. یزد، مقصد دومین سفر از دور دوم سفرهای رئیس‌جمهور پس از خراسان جنوبی بود. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه به همراه شماری از اعضای کابینه وارد یزد شد و مورد استقبال پرشور و حماسی مردم دارالعباده قرار گرفدیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به یزد بود.

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه جام‌جم نیز درباره استقبال بی‌نظیر یزدی‌ها از رئیسی نوشته است:

موج استقبال مردم از رئیس دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی و استان یزد، تجلی وحدت و امید بود و زمینه‌ساز نشاط اجتماعی و کاهش شکاف میان ملت و دولت است. گزاره‌ای که البته جریان معاند و مخالف داخلی و خارجی را ناامید می‌کند. نظام سلطه که با همه امکانات و بنگاه‌های عریض‌وطویل سخن‌پراکنی خود در حوزه رسانه و فضای مجازی به‌ویژه بعد از اغتشاشات اخیر سودای روگردان‌شدن مردم از نظام و مسئولان را داشت اکنون ناامیدانه به این نتیجه رسیده است که نه‌تنها آشوب‌های اخیر جامعه را نسبت به موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی دلسرد نکرد بلکه باعث همگرایی میان دولت و ملت شد. علاوه بر جلوه پررنگ نشاط و امید در سفر استانی اخیر رئیس‌جمهور، حضور میدانی سیدابراهیم رئیسی در بین مردم یزد ره‌آوردهای ماندگاری برای این استان در پی داشت.

در ادامه این گزارش آمده است:

آغاز عملیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و استان‌های کرمان و اصفهان از مهم‌ترین پروژه‌ها در این سفر استانی بود. ازجمله مزایای مهم اجرای این طرح می‌توان به ایجاد تحول اقتصادی در استان‌های مرکزی، رشد صنایع معدنی کشور به‌عنوان جایگزین نفت، حفظ روند توسعه صنایع‌معدنی در استان‌های مرکزی، ایجاد فرصت برای تأمین کمبود آب‌شرب شهرها و روستاها در استان‌های یزد، کرمان و اصفهان، توسعه کشاورزی ــ صنعتی پربازده، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی، رشد و توسعه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در منطقه تحت پوشش، جلوگیری از مهاجرت، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن کشور اشاره کرد.

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

گاز چطور مدیریت شد؟

این روزها مردم به‌ویژه در استان‌های شمالی کشور شاهد افت فشار گاز هستند. تردیدی نیست که راه عبور از این وضعیت و مواجه نشدن با قطع احتمالی گاز، همراهی مردم در سراسر کشور و تنظیم دمای محل سکونت و کارشان بین ۱۸تا ۲۱درجه است. به‌گفته وزیر نفت لازم است شهروندان از لباس گرم استفاده کنند.

در حالی‌که افت فشار گاز در سال‌های اخیر یک روال عادی در تمامی دولت‌های گذشته بود و آنها هیچ راه‌حلی برای این موضع نداشته‌اند، اما روزنامه‌های اصلاح‌طلب این افت فشار را دستمایه اقدامات سیاسی کرده‌اند، روزنامه شرق نوشته است:

کسری گاز حالا نه‌تنها به‌صورت مستقیم صنایع ایران را زیر فشار قرار داده است که باعث کاهش تولید برق شده و کسری برق نیز مازاد بر کسری گاز تبدیل به پاشنه آشیل صنایع کشور شده است. بر اساس اعلام وزارت نیرو بین ۸۵ تا ۹۰ درصد نیروگاه‌های برق کشور سوخت گاز مصرف می‌کنند و با کسری گاز تولید برق زیر فشار قرار می‌گیرد. این در حالی است که بالغ بر ۱۰ درصد نیروگاه‌های برق ایران نیروگاه‌های برقابی هستند و با بحران آب راندمان آنها کاهش چشمگیر داشته است. حالا دامنه کسری گاز از صنایع به اماکن عمومی و ادارات رسیده است و کمبود گاز در روزهای گذشته مدارس و ادارات استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، همدان، گلستان، خراسان، اصفهان، گیلان، زنجان و... را تعطیل کرد. دامنه این تعطیلی‌ها به بخشی از استان‌های فارس، قم و حتی بوشهر رسید.

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه آرمان‌ملی نیز نوشته است:

کشور ما به گفته‌هایی سومین یا چهارمین تولیدکننده گاز جهان است و حتی اگر این را در نظر نگیریم، بر طبق گفته‌های شما قرار بود ما صادرکننده گاز به کشورهای دیگر جهان آن هم با شرط و شروطی باشیم و چه اتفاقی افتاد که حالا برای اینکه گازهای خانگی قطع نشوند باید در خانه بنشینیم، لباس‌های گرم بپوشیم و روزی شش ساعت هم بخاری‌های خود را خاموش کنیم. ضمن اینکه صرفه‌جویی مصارف خانگی که مسئولان وزارت نفت تا این حد بر آن تاکید داشته و آن را مقصر کم‌گازی و بی‌برقی می‌دانند تا چه حد در رفع بحران موثر است؟ آیا فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب جهت جلوگیری از هدررفت و دقیق شدن در صادرات موضوعات مهم‌تری به نظر نمی‌رسند؟

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه همشهری اما پاسخ قابل توجهی درباره مدیریت افتا فشار گاز داشته و نوشته است:

دست‌کم ۳عامل مهم بر ناترازی وضع تولید و مصرف در زمستان امسال اثر محسوس گذاشته است. کاهش کم‌سابقه دمای هوا در اکثر استان‌ها و فراگیری آن، استمرار وضعیت سرما دست‌کم به‌مدت ۱۰روز آینده و ناپایداری در شبکه انتقال برای رساندن گاز از جنوب به شمال کشور. به‌گفته جولایی، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز، هر زمان که مصرف روزانه گاز از ۶۵۰میلیون مترمکعب فراتر برود، یعنی وارد شرایط بحرانی شده‌ایم. چهارشنبه شب گذشته، ایران یکی از سردترین شب‌ها را تجربه کرد. به‌گفته مجید چگینی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۷۰۰میلیون مترمکعب رسید. او گفت: مجموع مصرف گاز در بخش‌های تجاری و خانگی نسبت به‌مدت مشابه پارسال افزایش ۱۵۰‌میلیون مترمکعبی را داشته است و در استان‌های شمال غربی و شرقی دمای هوا تا منفی ۲۸‌درجه سانتیگراد رسیده، این از حیث فراگیری و ماندگاری سرما در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه ایران مصرف گاز خانگی درایران ۶ برابر دنیا دانسته و در گزارش خود می‌نویسد:

میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری کشور، مرزهای ۷۰۰ میلیون مترمکعبی در روز را هم درنوردید؛ افزایشی ۱۵۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز درشرایط فعلی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل. این میزان مصرف گاز را می‌توان معادل تولید ۶ فاز میدان گازی پارس‌جنوبی ارزیابی کرد. در یک تصویر کلی‌تر، ایران ۶.۷ برابر بیشتر از سرانه مصرف گاز دنیا و سه برابر بیشتر از کل اتحادیه اروپا گاز مصرف می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است:

ورود سامانه‌های هوای سرد، افت شدید دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط کشور، دمای هوا را در برخی از مناطق تا منفی ۲۸ درجه سانتیگراد کاهش داده به نحوی که در حال حاضر در بیش از ۲۰ استان کشور، دمای هوا به منفی ۱۰ درجه رسیده است. مجموعه این عوامل، بر رشد فزاینده مصرف گاز در سراسر کشور تأثیری جدی‌ گذاشته است. جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به قطعی گاز بعضی از استان‌های ترکمنستان در بخش خانگی تأکید کرد: از روز پنجشنبه (۲۲ دی‌ماه) سوآپ گاز ترکمنستان به‌ صورت کامل قطع شده، اما با تغییراتی که در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب انجام شده، تا این لحظه استمرار در گازرسانی کشور حفظ شده است.

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

اندرحکایت بی‌صداقتی مرعشی و حزب و دسته‌اش!

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود می‌نویسد:

حسین مرعشی تحت فشار «دوستان مشارکت» مجبور شد یکی از روشن‌ترین و صریح‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی اخیر خود را اصلاح کند و برای آن اطلاعیه بدهد. علاوه براین، بخش‌های منتشرشده سخنان او نیز به‌کلی تغییر داده شد و به جای «مشارکت»، «دوستان اکثریت مجلس ششم» آورده شده و تغییراتی دیگر. گویا آن عده که «مرتب» پیش او می‌رفتند تا هاشمی را وسیله بازی سیاسی خود کنند، اصلاح‌طلبان حزب مشارکت نبودند، بلکه جن بودند!

روایت حسین مرعشی از جن‌زدگی در حزب منحله مشارکت! / سانسور سفر استانی رئیس‌جمهور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب

در ادامه جوان نوشته است:

در کانال‌هایی که سخنان قبلی مرعشی منتشر شده بود، نیز آن سخنان، ناباورانه تغییر داده شده است تا اسمی از حزب مشارکت و فشاری که روی مرحوم هاشمی می‌آوردند، نباشد. به این شکل: «دوستان اکثریت مجلس ششم از آقای هادی خامنه‌ای که حالا با بهزاد و بقیه بچه‌ها متفاوت هم بود، به من می‌گفتند که مرعشی! نکند هاشمی نیاید! هیچ‌کس غیر از هاشمی حریف فلانی نیست! این تغییرات را البته به‌عنوان رسوایی می‌توان پذیرفت، نه به عنوان صداقت! درواقع مرعشی با این تغییرات آن سخنان صریح و روشن خود را که خطاب به «بچه‌ها»! می‌گفته که «بچه‌ها [حزب مشارکت] شما دنبال منافع خودتان هستید»، انکار می‌کند. گویی آن‌ها بچه‌ها نبودند که جن بودند و ناگهان از میانه کارزار پریدندبیرون و رفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    11 1
    بی جهت نبود که هم پالکی های حسین مرعشی بارها به وی گوشزد کرده بودند که چه خوب است وی به اندازه دانایی اش سخن بگوید نه به اندازه دارایی اش! یعنی کاری که مرعشی فعلاً انجام می دهد!!!
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      6 1
      متاسفانه مرعشی و هاش با فساد آبروی کرمانی ها را بُردند سردار سلیمانی دلاور برای مردم کرمان آبرو خرید.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      5 1
      متاسفانه مرعشی و هاش با فساد آبروی کرمانی ها را بُردند سردار سلیمانی دلاور برای مردم کرمان آبرو خرید.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      4 1
      بلافاصله اموال امثال ظریف والیبالیست بی سواد و هتاک را باید ممنوع المعامله کرد تا تبدیل به دلار نکنند و خارج نکنند
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      6 1
      پیرپاتالهای دوره هاشمی که به دلیل قرابت وفامیلی شده دارای امروز ...صحبتهاشون بی مغز وپرغرور ...غرور بیجابه سبب همان اموال واندوخته که باید درگاه خدا دیریازود پاسخگو باشند
  • تهرانی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 3
    تعطیلی بجای نظارت؟ متاسفانه استانداریها با استفاده از اختیارات خود بجای نظارت بر رعایت دمای ادارات، تصمیم به تعطیلی ادارات میگیرند که باعث تمسخر و زیرسوال رفتن نظام نزدمعاندان شد. #تنبلی_ممنوع
  • علی افصحی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 3
    این که استقبال بی نظیر مردم شریف دارالعباده و دیار قنات و قناعت استان یزد از جناب رئیسی در رسانه های بی فروغ اصلاح طلبان فاسد نادیده گرفته می شود ناشی از یک شوک عصبی حاد در جوخه شکست خورده اصلاحات آمریکایی است برای این که از دیرباز این جماعت متوهم چندین استان را ملک طلق خود دانسته و رای آن دیار را پیشاپیش برای خود مفروض می داشتند از جمله استان یزد بود که به هیچ وجه از این که چنین استقبالی از جناب رئیسی در آن جا بشود بر نمی تابند لذا تنها راهکارشان نادیده انگاشتن آن است روشی که شیطان بزرگ و مزدورانشان همواره چنین روشی را داشته و دارند در حالتی که اگر این جماعت حداقل سواد فلسفی را داشتند می دانستند از جمله اصول بدیهی فلسفی این است « عدم الوجدان لا تدل علی عدم الوجود این که به روی خود نیاوردن و خود را به آن راه زدن دلیل بر نبود یک اتفاق و موجودیت چیزی شود، غیرممکن است. استقبال مردی استان یزد به ویژه شهر های یزد ، خاتم ، میبد و...چیزی نیست که به خاطر خاتمی از خاتم ، میبدی روحانی نمای عصبی و بی سواد اصلاح طلب ساده لوح از میبد و محقق داماد جاسوس از یزد و...را اصلاح طلبان فاسد بتوانند آن را مخفی کنند. جهت توفیق هر چه بیشتر جناب رئیسی و دولت تلاشگرش صلوات.
  • مرادی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    8 2
    اصلاح طلب ها برای کمرنگ کردن استقبال مردم یزد از رییس جمهور به سراغ قطع و کمبودی گازی رفتن در صورتیکه الحمدالله گاز هیچ شهری قطع نشده این از حیله های این افراد برای نامید کردن مردم هست
  • مرادی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 2
    الحمدالله گاز هیچ شهری قطع نشده این از حیله های این افراد برای نامید کردن مردم هست
    • SE ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      3 1
      به روزنامه آرمان‌ اصلاح طلبان باید گفت که اگر قیمت واقعی گاز از مردم دریافت می شد کسی با پنجره باز از فرط گرمای درون خانه در چله زمستان روزگار نمی گذراند و مصرف گاز کشور به نصف کاهش می یافت
  • مسعود IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    7 1
    یکی از دلایل اصلی ناترازی گازی در کشور منحل شدن شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی در خرداد ماه سال 97 است اصلاح طلبان و بیژن زنگنه باید در این مورد پاسخگو باشند.
    • ارسلان IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      باید امثال بیژن زنگنه محاکمه شوند
  • سامان IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 1
    زردنامه های اصلاحات چرا سفر رئیس جمهور به یزد و استقبال میلیونی مردم این شهر از رئیسی را سانسور کردند ؟!
  • مجید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 1
    البته مرعشی خود بهتر میداند که هاشمی در انتخابات مجلس ششم شرکت کرد اما مفتضحانه شکست خورد.
  • DE ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 6
    خدا را صد هزار مرتبه شکر قطار پیشرفت آقای رییسی گازسوز نیست و گرنه اونم الان تعطیل شده بود:))))))) مشرق تایید کن
  • محسن IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 2
    بی برنامگی بله واقعا وجود دارد مخصوصا در مصرف گاز و انرزی
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    5 1
    اصلاح طلبان به خیال خام خود با پروپاگاندای دروغ رسانه ای خود می خواستند آقای رئیسی را تخریب کنند ولی کور خوانده اند این جماعت نانجیب بی همه چیز ملعون خدا هزاران هزار بار لعنتشان کند خاک برسر اصلاح طلبان
  • هادی IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    3 2
    درود بررئیسی ،خدا اورا ازفتنه اصلاح طلبان محفوظش دارد ودشمنانش را خوار وذلیل کند
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 2
    رئیسی محبوب دلهاست .زورکی نیست که این آدم عشق است
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    3 3
    کدام استقبال؟
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    4 2
    اون خائن خبیثی که شرکت ذخیره گاز را منحل کرد رو باید آورد پای میز محاکمه و ازش پرسید به دستور کدوم بی شرفی این کارو کرد؟ در
  • سعید IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    این که استقبال بی نظیر مردم شریف دارالعباده و دیار قنات و قناعت استان یزد از جناب رئیسی در رسانه های بی فروغ اصلاح طلبان فاسد نادیده گرفته می شود ناشی از یک شوک عصبی حاد در جوخه شکست خورده اصلاحات آمریکایی است برای این که از دیرباز این جماعت متوهم چندین /قسمتی از نظر جناب فاضل محترم علی افصحی احسنت عین حقیقت را فرمودید وحرف دل مارا ادام الله عزک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس