1

سخنرانی آخر روحانی کار دست هادیان سیاسی او داده و بیان برخی آمارهای کذب و بزرگ‌نمایی‌های غیرواقعی باعث شد کل پروژه محرمانه بازگشت روحانی به صحنه سیاسی سوخته و از بین برود!

سرویس سیاست مشرق- حسن روحانی پس از ماه‌ها لکنت زبان بالاخره به حرف آمده و اواخر هفته گذشته در جمع برخی مدیران و استاندارانش سخنانی قابل‌تأمل را بیان کرده است؛ روحانی در این سخنرانی ادعاهایی بزرگ و عجیب درباره ذخایر ارزی و مقدمات خرید واکسن و برجام و سایر امور شرح داد؛ ازجمله درباره برجام گفت که تلاش کردیم برجام را به نتیجه برسانیم. بااینکه می‌دانستیم اجرایی شدن برجام به دولت بعد می‌رسد و پول آن در دولت بعد به خزانه کشور واریز می‌شود، اگر برخی موانع پیش نمی‌آمد ما می‌توانستیم در اسفند ۹۹ تحریم را تمام کنیم!

اشاره رئیس‌جمهور سابق از توافق نهایی در آن سال همان پیش‌نویس دور ششم از مذاکرات وین است که روحانی در توصیف آن گفته بود که اگر عباس عراقچی اختیار عمل بیشتری داشت، به‌طور قطعی برجام احیا می‌شد. البته روحانی در این سخنرانی منظور خود را شفاف بیان نکرده است. منظور رئیس دولت تدبیر از اختیارات بیشتر همان دادن حق امضاء به مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای امضای یک متن یک‌جانبه بود که در آن ایران در برابر گرفتن وعده‌های آتی، مذاکرات خطرناکی در موضوعات موشکی و منطقه‌ای معامله می‌کرده است. این عبارت صراحتاً از تعهد ایران به مشارکت در «توافقات آینده» یا «Ongoing Agreements» حکایت جالبی داشته و به‌طور روشن برخلاف خطوط قرمز مسلم ابلاغ‌شده نظام به تیم عراقچی بوده است.

آنچه روحانی از ایده‌های فضایی خود در مذاکره با آمریکا در این سخنرانی بر زبان آورده مشابه دیگر ادعاهای او قابل‌بحث و تفسیر است؛ در حالی تیم مذاکره‌کننده دولت روحانی در پیش‌نویس دور ششم زیر بار توافقات فرابرجامی رفته بود که حتی در گزارش ظریف به مجلس اشاره‌ای به گشایش اقتصادی پس از احیای برجام نشده است. به‌طور مثال در صفحه ۴۰ گزارش عنوان کرده است که در صورت توافق بخشی از فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶ لغو خواهد شد، درصورتی‌که این فرمان، فرمان لغو تعهدات آمریکا ذیل برجام است، بنابراین درصورتی‌که این فرمان اجرایی کاملاً لغو نشود به این معنی است که آمریکا بخشی از تحریم‌هایی که در برجام متوقف کرده بود را در توافق احتمالی وین نگه خواهد داشت.

در حوزه تحریم‌های موضوعی نیز، گزارش در صفحه‌های ۳۸ و ۳۹ اعلام می‌کند که تحریم‌های حوزه بانک، نفت، بیمه، حمل‌ونقل، تجارت فلزات گران‌بها و مواردی ازاین‌دست رفع شده‌اند؛ اما این گزارش مشخص نمی‌کند که آیا این تحریم‌ها برای همه افراد و نهادهای ایرانی لغو خواهد شد یا صرفاً اجرای آن برای افراد خارج‌شده از لیست تحریم متوقف خواهد شد.

تکرار ادعاهای نادرست و خلاف واقعی از جانب روحانی چون خروج ایران از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد، رعایت هم‌زمانی اقدامات ایران و طرف مقابل در برجام، مسدودسازی مسیر تحریم‌های جدید به‌واسطه برجام، صفر شدن صادرات نفت در صورت عدم امضای توافق ژنو، ختم پرونده PMD، کفایت غنی‌سازی ۳.۶۷ درصدی برای تمام نیازهای کشور و لغو تحریم اقلام حساس و دومنظوره به‌عنوان دستاوردهای برجام، به‌خوبی نشان می‌دهد که صحت سایر بخش‌های این گزارش ازجمله امتیازات تیم ظریف در وین تا چه حد دور از واقعیت بوده است. آنچه روحانی از مذاکرات هسته‌ای بر زبان رانده است، بیش از آنکه جنبه دستاوردنمایی برای دولتش داشته باشد تبرئه آمریکایی‌ها در شش دور گفتگوی بی‌نتیجه است، همان نکته کلیدی که حمید ابوطالبی مشاور سیاسی دولت وقت آن را ناکارآمدی سیاست خارجه ایران نامیده بود!

آمارها درباره دولت دلاربازها چه می‌گوید؟

سخنان حسن روحانی در دیدار با اعضای هیئت دولتش (حزب سیاسی روحانی) در سایر موارد نیز سرشار از اطلاعات غلط و مبهم است، همان‌قدر که دولت روحانی در هشت سال حضور در قدرت با اقدامات محرمانه این‌گونه رفتار کرده است. دولتی که قرار بود در ۱۰۰ روز اول از فعالیتش ساختار اقتصادی کشور را به‌صورت کامل تکان بدهد.

روحانی سال ۱۳۹۲ در حالی دولت را دست گرفت که موجودی خزانه کشور نزدیک به ۱۶۲۳ میلیارد تومان بوده و نیز موجودی صندوق ذخیره ارزی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است، اما در حالی دولت را پس از ۸ سال، تحویل داد که این ارقام در پایان آن سال شگفت‌انگیز است، دستاورد روحانی در آن زمان خزانه خالی با بدهی ۵۴ هزارمیلیاردی میراثی برای دولت سیزدهم بود. سطح بدهی‌های دولت تا حدی بود که وزیران دولت قبل در جلسه‌ای به وزیر جدید اقتصاد گفته بودند که ما نگران این هستیم که شما چگونه می‌خواهید در مرداد و شهریور سال جاری حقوق بدهید!

نگاهی به آمار نشان می‌دهد در پایان دولت دهم بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی کشور ۱۰۳.۷ هزار میلیارد تومان بود که در پایان دولت روحانی به ۶۴۳.۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ یعنی دولت روحانی فقط درزمینهٔ بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی، ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی بیشتری نسبت به آنچه دولت دهم به‌جای گذاشت، برای دولت رئیسی به‌جای گذاشته است.

در پشت‌صحنه پروژه استعفای دولت رئیسی چه کسی ایستاده است؟ / حسن روحانی پروژه محرمانه اغتشاشات را لو داد!

آمارهای منتشرشده از سوی صندوق بین‌المللی پول نیز نشان می‌دهد دولت دوازدهم ایران رکورد بدهی در میان دولت‌های ایران از سال ۱۹۹۶ به این سو را شکسته است. درحالی‌که از سال ۲۰۰۲ نسبت بدهی ناخالص دولت ایران به تولید ناخالص داخلی روندی کمابیش نزولی را طی می‌کرد از سال ۲۰۱۴ با آغاز فعالیت دولت یازدهم شاهد معکوس شدن این روند هستیم. در این سال نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی به رقم ۱۲.۵۸۷ درصد می‌رسد. در سال ۲۰۱۳ این رقم ۱۱.۷۵۸ درصد برآورد شده بود.

در سال دوم فعالیت دولت یازدهم شاهد جهش قابل‌ملاحظه بدهی دولت ایران هستیم به‌طوری‌که نسبت بدهی ناخالص دولت به تولید ناخالص داخلی ۳۷.۰۲۳ درصد می‌شود که رشد حدود ۳ برابری نسبت به سال قبل داشته است. این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۴۸.۳۰۱ درصد افزایش می‌یابد. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نسبت بدهی ناخالص دولت به تولید ناخالص داخلی نزولی می‌شود و به ترتیب به ۴۵.۰۴۴ درصد و ۴۰.۷۷۷ درصد می‌رسد.

اما در سه سال آخر فعالیت دولت دوازدهم بدهی ناخالص دولت دوباره صعودی می‌شود. در سال ۲۰۱۹ نسبت بدهی ناخالص دولت به تولید ناخالص داخلی به ۴۲.۴۲۴ درصد و در سال ۲۰۲۰ به ۴۵.۶۴۲ درصد افزایش می‌یابد. در سال ۲۰۲۱ نسبت بدهی ناخالص دولت به تولید ناخالص داخلی به رقم ۴۸.۳۴۲ درصد افزایش می‌یابد که بالاترین رقم بدهی ثبت‌شده در میان دولت‌های ایران از سال ۱۹۹۶ به این سو است.

در پشت‌صحنه پروژه استعفای دولت رئیسی چه کسی ایستاده است؟ / حسن روحانی پروژه محرمانه اغتشاشات را لو داد!

همچنین بر اساس آمارهای بانک مرکزی در ابتدای فعالیت دولت روحانی در شهریورماه ۹۲ حجم نقدینگی ۵۰۶ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان بوده که با احتساب افزایش سطح پوشش آماری بانک مرکزی و اضافه شدن ۸۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به آمارهای نقدینگی درمجموع می‌توان گفت حجم نقدینگی تا پیش از آغاز به کار دولت روحانی و جهانگیری ۵۸۷ هزار و ۲۹۶ هزار میلیارد تومان بوده است. این عدد در پایان سال ۹۹ به سه میلیون و ۴۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده که افزایش پنج و ۹ دهم برابری را نشان می‌داد.

وضعیت ارزی دولت روحانی مبتکر سیاست دلار بازی نیز جالب‌توجه است! در دوره هشت‌ساله دولت نهم و دهم قیمت دلار در بازار آزاد ۲۵۲ درصد رشد کرد، این عملکرد در مقایسه با دولت‌های پیشین نیز بسیار فاجعه‌بارتر است، چراکه بر اساس آمار نرخ رشد ارز در هشت سال دولت اصلاحات در حدود ۸۰ درصد و در هشت‌ساله سازندگی نیز ۲۷۰ درصد بوده است.

در پشت‌صحنه پروژه استعفای دولت رئیسی چه کسی ایستاده است؟ / حسن روحانی پروژه محرمانه اغتشاشات را لو داد!

مرکز آمار ایران در بررسی‌هایی که درباره سرانه مصرف ۹ کالای اساسی شامل گندم، برنج، گوشت دام، گوشت پرندگان، ماهی و میگو، شیر و محصولات لبنی، روغن‌ها و چربی‌ها و قند، شکر و چای داشته، تصویر واقعی‌تری از سفره ایرانی‌ها طی دوره ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ ارائه داده است. نتایج این داده‌ها بسیار قابل‌تأمل و نگران‌کننده است به‌طوری‌که طی دوره دولت روحانی، سرانه مصرف گوشت طیور به ازای هر نفر ۲ کیلوگرم، شیر و محصولات لبنی ۹ کیلوگرم، روغن و چربی‌ها ۳ کیلوگرم، قندوشکر ۶ کیلوگرم، برنج ۵ کیلوگرم، گندم ۴ کیلوگرم و گوشت قرمز ۴ کیلوگرم کاهش‌یافته و ماهی و میگو نیز تقریباً در حال حذف کامل از سفره‌هاست.

در پشت‌صحنه پروژه استعفای دولت رئیسی چه کسی ایستاده است؟ / حسن روحانی پروژه محرمانه اغتشاشات را لو داد!

سوختن یک پروژه سیاسی توسط سلطان وضعیت موجود

واقعیت آن است که دولتی که تمام ارز ترجیحی ۱۴۰۰ را پیش از تحویل دولت به اتمام رسانده و کمر معیشتی مردم را شکسته و نمی‌تواند امروز نقش مدعی‌العموم را بازی کند، اما به صحنه آمدن روحانی با حجمی از آوار و آمارهای ویران‌کننده در وضعیت فعلی کشور و در حاشیه اغتشاشات شبکه فواحش جالب‌توجه و تحلیل است!

تحلیل و رصد شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان نقطه کانونی تحرکات تیم روحانی نشان می‌دهد که برخی از وزاری دولت تدبیر این روزها نقش شتاب‌دهنده را برای پیش برد هشتگ استعفای رئیسی را بازی می‌کنند؛ این افراد باقی‌مانده همان گروه مشکوکی است که سال ۹۷ و پس خروج ترامپ از برجام مدام زیر گوش روحانی می‌خواندند که استعفا داده و کشور آر دچار بن‌بست سیاسی کنند.

در آن روزها تیمی در مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری با هدایت دو عضو کابینه به این نتیجه رسیده بودند که اگر روحانی طرح استعفا را پیش بکشد و پای آن بایستد؛ نظام مجبور می‌شود از خط قرمز خود عقب کشیده و زیر بار مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها برود، در آن زمان رهبر انقلاب اسلامی حسن روحانی از افتادن در این پرتگاه نجات داد.

اما این روزها همان جریان مشکوک و نفوذی در حاشیه اغتشاشات بار دیگر شیخ دیپلمات را پیش انداخته تا بابیان برخی سخنان موهوم خود را به‌عنوان آلترناتیو مطرح کند. جالب‌توجه آنکه از نگاه این طیف سیاسی اغتشاشات نقش کاتالیزور را برای احیای پروژه روحانی بازی می‌کند؛ بر این اساس آشوب‌ها آن‌قدر باید امتداد و ادامه پیدا کند تا نام روحانی به‌عنوان منجی سیاسی در جامعه بالا بیاید.

اما سخنرانی آخر روحانی کار دست او داده و بیان برخی آمارهای کذب و بزرگ‌نمایی‌های غیرواقعی باعث شد کل پروژه محرمانه بازگشت روحانی به صحنه سیاسی سوخته و از بین برود. بازخوردهای موجود نشان می‌دهد که سطح سرمایه اجتماعی دولت تدبیر به‌قدری پایین است که هر تکانه اجتماعی و سیاسی از سوی حامیان روحانی و چپ‌های ستادی امکانی برای بروز و ظهور ندارد. این شرایط به نحوی است که اخیراً حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفته است که برای اصلاح‌طلبان لاریجانی گزینه‌ای بهتر از حسن روحانی است.

حسن روحانی در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای خود نوشته است که مردی سرسخت برای حل معماهای پیچیده سیاسی است، احتمالاً او هنوز در یاد دارد که پوتین در یک سفر محرمانه درباره حل پرونده هسته‌ای به او گفته بود که در یک کشتی که به ناخدای آن اعتماد کامل نداری هرگز ننشین، ای جمله برای عاقبت سیاسی یک رئیس‌جمهور بازنده همچنان تعمیم دارد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    63 14
    کسانی ایستادند که مانع محاکمه و مجازات دولت اصلاحاتی بنفش و مدیران نجومی بگیر و نالایق و ناکارآمدش شدند
    • شاکی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      17 1
      مطمئنا اگاهی دادن و اطلاع رسانی و روشنگری کاری بسیار نیکو و پسندیده ای هست . ولی اگر رسیدگی و سوال و جواب هم در نحوی استفاده از اختیارات به دنبال هم داشته باشه بهترین نتیجه رو به همراه داره
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 7
      تو رو خدا دنبال همون حداقلها باشین.شماها از دولت ارتزاق میکنین نه مردم.یقین بدونین هیچش کی به شما بی عرضه نمیگه.فقط همون رو احیا بکنین
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      57 9
      پلیدترین موجودی که خدا خلق کرده حسن کلیدساز است.
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 2
      روحانی سکندری خور شونش به شونه بایدن سکندری خور ،خورده
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      13 3
      وای دوباره روحانی دوباره سعداباد نشینی 2 ساله با ماسک اردکی دوباره خانه های هزار متری و دوهزار متری ولنجک دوباره صف صد ها متری نبود روغن و مرغ بجای صف خرید مرغ مازاد تولید دوباره خاموشیهای بیش از 4 ساعته دوباره جان ایران را گروگان اف ای تی اف گرفتن و کشتار روزانه کرونا تا 700 نفر در روز دوباره با لندکروز شیشه دودی میان کارگران رفتن دوباره اختصاصی کردن دشت مغان هفت تپه هپکو و اعتراض و فریاد هر روزه کارگران دوباره رتبه بندی معلم و پرستار را تا ده سال به تعویق انداختن دوباره شش سال هیچ مسکنی نساختن و به ان افتخار کردن دوباره با کفش چند میلیونی روی زیلوی اوارگان چادر نشین زلزله رفتن دوباره در کوران سیل و برف و باران نوروز را در کیش گذراندن و ریشخند تمسخر به امدادگران زدن که اب را از این طرف بردند ان طرف دوباره ادبیات منقلی و به جهنم و بیشناسنامه دوباره صبح جمعه بنزینی و او هم با ما فهمیدن دوباره در کرمان و یزد خط ونشان کشیدن و برای داداش گوگولی مگولی کشور را تهدید کردن دوباره دختر مظلوم وزیر با دووویست میلیون واردات دوباره گرای حااااااااااااج قاسم دادن دوباره 6 هزار معدن را هفته اخر قدرت واگذار کردن دوباره بنزین وارداتی معصومه ابتکارو هوای الوده تر از همیشه دوباره زنگنه و پالایشگاه سازی را کثافت نامیدن دوباره با هزارتومانی و یک دلاری رقصیدن دلار 3000 تومانی و سکه یک و دویستی تحویل گرفتن و به رکورد 32 هزاری و 16 میلیونی رساندن دوباره پراید را از 18 به 160 بردن دوباره دلار جهانگیری دوباره چشم به مرحمت ترامپ و بایدن دوختن ای خدااااااااااااااااااااا به داد ما برس انقلاب محرومین و مستضعفین امام را دریاب
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      11 5
      یکی از حسن روحانی خوشم نمیاد یکی هم از پری بدم میاد 😀
    • بختیاری IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      6 1
      فکر کنم روز صبح جمعه که تعطیل بوده
    • پری مجرد 43 ساله IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      13 5
      اگر خداوند به حسن مرگ دهد آیا کسی حاضر می شود به تشییع جنازه این خائن کذاب برود
    • محمودسلمانی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      6 1
      من هیچوقت اهل توهین نیستم اما نمیدانم چرا هیشکی دقت نمی کنه که یه لمپنی و دلقک نمایی در اداها آرایش و کلام وی نمایانه که شاید مانند ترامپ‌در آن تعمد داره و با رفتار او.در دورانهای مختلف تفاوت فاحش داره این مطلب را یک ماموریت برای تغییر دید مردم به طبقه سرمایه سالار حاکم بر همه چیز و تخفیف و تحقیر و نقلیل در نگرش و تحلیل و اندیشه و استنتاج ایرانیان می دانم
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      11 2
      بالاخره اصلاحات سبز وبنفش به پای میز محاکمه کشیده خواهند شد
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      12 4
      فریدون یک غربگدای متوهم از قماش هاش ی رفسنج میباشد همانهایی که جام زهر را به امام خمینی خورادند حالا در صدد جام های زهر دیگر به مقام معظم رهبری هستند خدا لعنتشان کند.
    • AT ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      8 1
      ... دولتی که قرار بود در ۱۰۰ روز اول از فعالیتش ساختار اقتصادی کشور را به‌صورت کامل تکان بدهد....دولت کلید چنان اوضاع اقتصادی شما ملت را خوب و زیر به رو کند که به یارانه دولت بگید زکی یارانه بگیریم ؟ زِ دولت ؟ نه نه ما تازه به دولت هم رایانه میدهیم اینغذر وضع ما توپ توپ میشه که . والا به جان جان کریه .‌به شرطیکه روی پوشک ننویسند قبل از مصرف تکان دهید و شلیک کنند منظور موشک بود.
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      5 2
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و شاخص فلاکت در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند خدا لعنت شون کنه.
    • AT ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      5 1
      مزاکرات کلید و دسته کلید و جا سوییچی بیشتر شبیه موزاکرات یا همان موز و کره هات بود. چون خود حسن کلید که زبان دیپلماسی و زبان انگلیسیش در حد زنونابین بود و آق جواد نیویو کی هم محاوره و زبان کوچه بازاری امریکا را خوب بلده نه زبان قراردادهای بین المللی را. با اینکه هزاران بار برجام توسط صاحب‌نظران نقد شده ، برجامیان هنوز دنبال نقد کردن گاری شکسته ای بنام برجام هستند تا بتونند اون را پولیش بزنند جای مازاراتی غالب کنند. تمام تقصیرات برجام به گردن اون گردن شیکسته جان کریه هست که نامرد وسط کار لایی کشید از چپ سبقت گرفت رافت خط اول جلوی خودمون ایستاد. نمدونم چرا همچین کرد قولش از صدتا قرارداد بین المملی و تضمین قوی تر و معتبر تر بود بچه گی هاش بزرگ شد بد قول شد . الهی آنیش بگیری جان کریه که ما بر جامیان کلیدی را سنگ روی یخ کردی . زنونابین.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      ۱۹۵۵حرامخور بودن شاخ و دم ندارد
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      حرامخور اونیه که اسم و کامنت را جعل میکند
    • k IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      جدیدا رئیسیتون برای اینکه کسی مطالبه محاکمه دولت قبل رو نکنه میگه همه مشکلات ناشی از دشمنه. برای اینکه کسی گیر نده بهش که چرا با امریکا مداکره میکنی نمیگه دشمن منظورش امریکاو اسرائیله. تمام زورشم میزنه تا مذاکرات احیای برجامش شکل بگیره تا یه چند سوای وضع خوب بشه و با اون پروپاگاندای رسانه ایش نزد مردم عزیز و هم برای دولت قبل اعتبار کسب کنه تا اینارو خورد خورد وارد مملکت کنند.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    41 10
    ساکت شوووووووو وووووووووووووووو روحانی
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    18 27
    اولین جوک ۲۰۲۳ قبل از تحویل سال نو میلادی به بازار آمد. آخه چقدر شما متوهم هستید
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      31 4
      حسنک وزیر یک رجل سیاسی در تراز دوران قجری نه بیشتر!!!
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      8 1
      حسنک در حد قاجارها هم نیست فقط پالانی های وطن فروش با او قابل رقابت هستند و البته خاتمی باغی و هم پالگیهایش که امید و پیاده نظام نتانیابو هستند
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    37 9
    اف بهش علی برکت الله .
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    27 14
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 7
      در این صورت که فرمایش شماست فقط شما سود میکنید و این مردم بیچاره هستند که جور کاا نابلدی شما را بکشند و هر روز جیبشان خالی تر و رنجشان بیشتر شود.
    • amoo IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 4
      دلم لک زده برای اون زمان
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 1
      این کیه خیلی نگران جیب خالی مردمه
  • GB ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    35 24
    روحانی نخواست و نمیخواست برای مردم و کشور کاری بکنه ولی رئیسی میخواد کاری بکنه ولی آدمشو نه میشناسه نه داره چون توی دولت نبوده
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      28 9
      هردو پیرو یک سیاست و خط مشی هستند..چرا انقدر ساده برخورد میکنید؟اگر غیر از این بود چرا روحانی خلع نشد؟چرا توسط مجلس انقلابی استیضاح نشد؟
    • علی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      3 7
      دعوای زرگری میکنند
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      9 3
      اونی که میگه روحانی چرا استیضاح نشد نفهمی یا خاینی در حد خود روحانی هست که مطلب را هم نخونده چون اگر میخواند میفهمید دار و دسته خودفروش مثل روحانی میخواهند با مظلوم نمایی دوباره امثال تو را خ.ر کنند تا رای بیاورند، استیضاح روحانی باعث میشد مسی بدتر از روحانی رای بیاره که وضعیت ما را تا حالا ۱۰۰۰ برابر بدتر از زمان شیخ رنگی قلابی کرده بود
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 2
      کاربر ساعت ۲۳ لطفاً ادب را رعایت کنید عزیز ، متاسفانه به شما اشتباه مثبت دادم
  • مجید IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 12
    نقد خوب است و تحلیل هم خوبتر ولی از جنس جناحبازی نه نقد است و نه تحلیل بلکه غرض‌ورزی است
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 1
      مجید دلبندم شما خودت را ناراحت نکن
  • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    24 14
    اون دولت تمام شد.بانی وضع فعلی مسولین فعلی هستن.این حرفا هم فایده ای نداره.دلار ۴۰ رو رد کرد و خدا میدونه به کجا میره.گرانی مسکن کمر مستاجرین رو میشکنه.جوونای مجرد و گرونی و... که سر جای خود.فکر عاجل.
    • برادر IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 1
      سیاست زده نظر دادی. اثر تصمیمات کلان اقتصادی، دائمی است. مثلاً وقتی شما دوچرخه خریدی، پول نقدتان از دستتان خارج شد و یک دوچرخه با ارزش متغیر به دست آوردید. آن پول به دست شما بر نخواهد گشت. پایه پولی که سیاست بازهای دولت قبل خلق کردند تورم زا بود. اثرش هم دائمی بود. کار کردن در وضعیت جدید به دوش دولت فعلی افتاد. دولت قبل با درخواست تنخواه و مصرف بودجه یک ساله در سه ماه اول سال 1400 و توزیع گسترده اوراق مشارکت که پول نقدش به جیب خودش رفت و بدهی همراه با سودش به دوش دولت بعد افتاد، از مردم دزدی کرده است. کارهای ریشه ای اقتصادی، دیربازده هستند. همان طور که فسادهای اقتصادی هم اثر درازمدت دارند. البته من انتقادهای خودم را به عملکرد اقتصادی دولت فعلی دارم که این جا بیان نمی کنم.
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      6 2
      تا سالهای سال این ملت باید خسارت خانمانسوز دولت بنفش غربزده ولخرج بی تدبیر رو بدن، کاسه لیسان اون دولت بی لیاقت بنفش هم البته وظایفی دارن!
    • محمد قزل IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 2
      دلار اگر ۵۰هزارتومان هم بشه ماشاءالله وضع مردم ایران خیلی خوبه نمونه اش همین خودرو هرچی هم گرون میشه مردم به راحتی می خرند وضعیت اقتصادی مردم به برکت دولت ریسی بهتر شده
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 0
      محمد جان نه فجایع اون دولت تموم نشده مثلا کسی که سرطان می گیره و دنبال درمان هست با عوض کردن دکترش بیماری خودبخود خوب نمیشه و باید با دارو و شیمی درمانی سالها وقت بگذاره تا خوب بشه پس حرف صد من یه غاز نزن
  • داریوش IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 8
    روحانیو برجامش فدای اون لبخندش
  • کاظم IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    7 13
    سایه اولین رییس جمهور یک دوره ای بر سر رییسی سنگینی می کنه و اگر نظام احساس کنه از رییسی هم آبی گرم نمیشه، همین روحانی یک برگ برنده برای نظامه. هر چند این دفعه تمام نظام پشت روحانی خواهد بود و حیات سیاسی پایداری چی ها و دور و بری هاشون به اتمام میرسه.
    • میثم IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      8 1
      متآسفانه این از کم حافظه گی افراد است که یادشان رفت دلار 3500 در دوره روحانی 30000 تومان را رد کرد و مسکن 300 میلیونی تا 3میلیارد و 500 میلیون رسید و بر همین اساس پراید 10 میلیونی به صد میلیون سلام کرد و تورم بالای 60 درصد رسید. وحالا انتظار دارند دولت جدید که با خانه خالی و بدهی بالای 500هزار میلیارد یک ساله همه مشکلات را حل کند . البته باید تلفات روزانه بالای 700 نفر کرونا را هم به این لیست سیاه اضافه کرد. خدا وکیلی روتان می شود از این ریش اتوکشیده غربگدا حمایت کنید.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 1
      کاظم جان فیلم هندی کم ببین
    • کاظم IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 3
      این از تعصب کورکورانه یک عده است که رکورد افزایش قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو در اولین سال یک دولت توسط سید محرومان شکسته شد و با اینکه ادعا می کرد سفره مردم رو به دلار گره نمی زنه تمام مردم رو بدبخت کرد و با حمایت از افراطیون و گماشتن نظامی ها در مناصب اجرایی کشور رو به این روز انداخت. شما حافظه ندارید که سال ۹۴ تا ۹۵ چقدر رشد اقتصادی داشتیم.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    46 4
    شیخ خاکستری لطفا خفه شو لطفا از اسمسش تن وبدن آدمی میلرزه
  • عطار IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    26 3
    حسن روحانی شده جوکر و خنداننده سال
  • علی افصحی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    10 6
    غرب گدایان در بازی کودکانه خود در تخیلاتشان روحانی را نشان می دهند تا کسی چون لاریجانی را جا بیندازند اما هرگز در قرآن به آیه تقابلی «قل کل یعمل علی شالکته « سوره اسراء آیه 84» یعنی « کل یوم هو فی شأن»سوره رحمان آیه بیست و نه بر نخورده اند. در آیه اول به منش امثال روحانی جهانگیری می پردازد که بر اساس ساختار شخصیتی خود که همانند استکبار جهانی است عمل می کنند یعنی زمانی که دستشان در شیوه حکومتی ظالمانه رو می شود به دخمه های تاریک جمع های فاسدشان فرو رفته و فتنه ای را شعله ور می کنند!بعد به عنوان منجی پا پیش می گدارند!کاری که در دهه شصت و هفتاد میلادی هنری کیسینجر استاد آن بود!غرب گرایان مرتجعی چون روحانی جهانگیری از امثال کیسینجر این شیطان صفتی را کپی کرده و بر روی خون های به ناحق ریخته و هزینه های سنگین مالی تحمیلی فتنه بر بیت المال فرش ریاست می گسترانند اما آیه تقابلی کل یوم هو فی شأن از یک کنش الهی پرده برمی دارد که در هر شرایطی یک انقلابی ولایی را سر پا نگه می دارد و آن این که دست الله و ولایت داران الله همچون ولایت فقیه هر لحظه در کار و رتق و فتق امور بوده و برای هرشرایطی نقشه راه طراحی می کنند.غرب وحشی و غرب گدایان همواره روی خط مشخص، یعن بی اهمیت نمایاندن طرف مقابل و نیز خود را فعال نشان دادن ،فتنه گری کرده و آن گاه برای خواباندن فتنه خودی نشان می دهند این سیاست نکراری و یکسان در همه جا پاسخ می دهد حز در ملک سلیمانی که بر آن ولایت فقیه اعمال ولایت می کند. برای این که ولایت فقیه برخلاف ارتجاع شیطان ، غرب و غرب گرایان که طینت خود را محور واکنش قرار می دهد ، خط مترقی رصد لحظه ها و طراحی برنامه های نامتقاران و البته متوازن و واقع گرا با انعطاف پدیری حداکثری، واکنش خود را تنظیم می کند. واکنش های ولی فقیه هرگز نه تکراری و نه فاللیت معدل گیری و در نتیجه بدل زدن است!فلذا زمانی لاریجانی در پیشانی خط انقلاب بود اما با زرنگ بازی و پاندولی حرکت کردن بینابینی انقلاب و غیر آن! از گردونه اساسی انقلاب دور کرده شد! ولی فقیه با ابزار جهاد تبیین از درون پویا و زایشی نخبگانی انقلاب اسلامی ، عناصر تاثیر گذار در حوزه های ملی و بین المللی را آماده سازی می کند تا تور «استعفای منگلانه دولت مردان مرتجع مثل احمدی نژاد و روحانی جهانگیری کار کرد نداشته باشد پس ولی فقیه کل یوم هو فی شأن.
    • محمدایوب IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      آقای افصحی دمت گرم خدا کاش به اندازه شما به مسئولین رسانه ملی بینش سیاسی میداد
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 7
    دلار هم باید 17 هزار تومان تحویل میداد که به خاطر ارز رانتی و تورم زار 4200 24 هزار تومان تحویل داد
    • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 0
      دلار تا 32 رسوند ولی مرداد 1400 حدودا 28 تحویل داد نه 24 برو تحقیق کن!
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    8 3
    لو داد؟؟؟؟ قبل از اینکه حرفی هم بزنند معلوم پروژه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    7 1
    کل ماجرای هسته ای رو وزیر خارجه سابق استعمار پیر به وزیر خارجه ما جناب خرازی در پایان مذاکرات قبل از دولت احمدی نژاد گفته( خرازی خطاب به جک استرو حداقل بگذارید در سطح کوچک تحقیقات هسته ای داشته باشیم . جواب استرو : جوان برو دست خدای مهربون دیگه نشنوم چی گفتی ها ) حالا رییس‌جمهور سابق یه اسم قشنگ بنام برجام انتخاب کردند برای همون یک جمله جک استرو و هشت سال مانور دادند. کل برجام یعنی پشم وبقول شهید معظم برجام دو و سه و شاید برجام ده هم استعمار را سیر نخواهد کرد.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    33 3
    روحانی در مدت 8 سال هیچ غلطی نکرده حالا طلبکار شده ؟ حالا برود در گوشه ای بمیرد بهتر است تا در سیاسیت باشد
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    22 5
    والا دولت روحانی دلار 30هزار تومان رد کرد
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      6 2
      اون هم با برجام و نوشتن تمام دیکته های غرب با اوبامای مودب و البته قول به زنیکه عفریته که تحت هیچ شرایطی از برجام خارج نمیشه!!!!
  • ح ن US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    6 2
    آهای مردم ایران چه کسانی باعث وضعیت فعلی هستند و چه کسانی مانع محاکمه خائنان می‌شوند؟؟ آهای مردم ایران هرجا که این خیانتکاران را مشاهده کردید به اندازه توان خودتان از خجالت آنها در بیائید قوه قضائیه همه چیز را می داند اما احساس ترس می کند قوه قضائیه باید محاکمه و مجازات حسن و پارودسته لیبرال و اصلاح طلبان را محاکمه و مجازات مناسب کند وگرنه فاتحه آینده انقلاب اسلامی ایران خوانده می شود
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 1
      جنابعالی؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    10 10
    هر کاری هم بکنید روحانی در تمام زمینه ها خیلی بهتر از رئیسی کار کرد .. رئیسی بهتره اول پول دارایکم رو پس بده که از 14 تومن اوردش 9 تومن
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      7 3
      رو هم خوب چیزیه این همه ملت رو شیخ بنفشتون توی بورس به خاک عزا نشوند حالا ازش طرفداری هم میکنی
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    12 3
    وقتی میگن به مرده رو بدی کفن رو نجس میکنه منظور اینه!!؟
  • محمدایوب IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    8 4
    حال که قوه قضاییه اراده محاکمه این شیخ انگلیسی را ندارد چرا حداقل مجلس این وطن فروشان متوهم را برای پاسخگویی نمی کشد به مجلس امکان ندارد یک هیئت متشکل از مجلس قوه قضاییه ودولت تشکیل واین بی شرف ها را بنشانند این حرفهای مفت را تجزیه و تحلیل کنند ومردم را در جریان بگذارند آقایان مسئول با نزدیک شدن انتخابات این چرندیات افزایش پیدا می‌کند ومردم اگر در انتخابات اشتباه کنند شما مسئول هستید اگر اصلاح طلبان دوباره اغتشاش راه بندازند شما مسئول خون بیگناهان خواهید بود
    • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 2
      ۱-حالا که شیخ انگلیسی محاکمه نمیشه باید محاکمه بشه ۲-وطن‌فروشا از شکم مردم میزنن
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    10 3
    شیخ ریش طوسی در ساخت تپه های قهوای تبحر خاصی داشته و بس .
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    12 2
    آقای روحانی هرکار مثبتی که کردی و داری ازش دم میزدنی وظیفه ات بوده،چشمت کور دندت نرم،میخواستی شعار و قول ندی،حالا منتش رو سر مردم می زاری که چه؟
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 3
      ۱۸:۱۱ یکم یواشتر برو برسیم بهت!!!!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 1
    انقدر این لعنت الله انگلیسی گند زده که دیگر نوکران باستایش از حضرتش نمی توانند این روسیاه را دوباره رنگ وبه مردم قالب کنند پرروتر از انگلیس واعوانش پیدا نمیشه
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    6 4
    من نمی دانم واقعا اسلام اینقدر سازشکار واهل تسامح وتساهل است که مفسد خاعن را محاکمه نمیکند بماند از سبز ورشد شدنش هم نمیتواند جلوگیری برای ضربه های بعدی اقدام کند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 3
    والا ما به رئیسی رای دادیم وضیعت کشور بهتر بشه اجاره بهای سه برابر شده از کجا بیاریم پنج تومن بدیم والا به جای سیاسی بازی جبه بازی به فکر مردم باشید
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 4
    به یک نکته بسیار مهم توجه کنید... روحانی و رئیسی هر دو رئیس جمهور های جمهوری اسلامی هستند بنابراین تضعیف هرکدوم تضعیف نظامه.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    مصلحت سنجیهای محافظه کارانه تنها موجب پیچیده تر شدن مشکلات کشور شده است ، تمام مصائب ما از وقتی آغاز شد که با خروج امریکا از برجام مجلس انقلابی بلافاصله سر این مار هفت خط برجام و معرکه گیرانش را به سنگ نکوبید و تنها با کلماتی مثل مصوبات لغو تحریمها مشغوا بازی شد! مجلس هم از پاره کردن برجام سرباز زد و هم و از وظیفه بارز خود در استیضاح رئیس جمهور بی کفایت وقت! عملا کشور را نزدیک به دوسال به امید روحانی معلوم الحال رها شد و حتی بعد از آن بجای کشاندن ابشان به میز پاسخگویی کارت دعوت ضیافتهای مختلف را برایش ارسال شد!!
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    7 3
    چرا روحانی با ازبين بردن اقتصاد کشور محاکمه‌ نشد جای سؤال داره
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    6 3
    بنی صدر ، موسوی ، رفسنجانی ، خاتمی ، احمدی نژاد ، روحانی و در آینده رئیسی و اگر رجایی شهید نمی شد همه اپوزیسیون می شوند چرا؟
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 0
      آن ها از اول اپوزسیون هستند ولی محذوریت بوروکراتیک سبب می شود طور دیگری موضع بگیرند
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    بذر ایده و سیاست اشوب و اعتراض از زمانی شروع شد که از قدیم و وقتی ماهواره امدن و این بذر و این ایدولژی در شبکه xxl بود و دنبال ان شبکه مخرب اینترنت که زنان ایران و مردم مواجه این بودن که افراد مریض اخلاقی درست بشه و اسلام را مانع می دید زن ها که طلاق با مردها گذاشته و این شده مخالف الان بشود چون سالها حجاب بوده چرا الان تحمل نیست؟ ....در کامنت ها من خواندن زنان دارند چرخ می شوند از حرفها رکیک و کارها زشت و نمیشه تحمل کنند و نمیشه تحمل کردن انها و می خوان طلاق................اگر الان خشم زنان هست به خاطر ان که حکم طلاق با زن می خواند ........ چون سالها حجاب بوده چرا الان اعتراض؟ چون بذر شیطانی سالها شبکه xx l , و صدها کانال اینترنی درست شده که میوه ان شده خشم و بی شعوری و هزاران ظالم تربیت جانی .....
  • جواد IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    10 7
    روحانی خیلی موفق تر از آقای رئیسی بود
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 3
      خخخخه بعد 8 سال بیا مقایسه کن خخخخخه
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    9 8
    رییسی قطعا باید استعفا بده
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      6 0
      اون کاری که حتما باید رییسی بکنه اینه که بابت این گزکی که شیخ حسنک داده این شیخ بنفش روبکشونه دادگاه تا رعشه های شیخک برجام رو ببینیم دلمون یه کم خنک شه
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 0
      غلط خوردی
  • عمو IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 1
    شاید پاراگراف چهارم سوزش داشته که رییس جمهور روحانی را با لحنهایی و اصطلاحاتی اینچنین و آنچنان می خوانده اند ...
  • گمنام IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 3
    هشت سال تو دولت خرابکاری کردند هیچ کس هم باهاشون کاری نداره ! تا مسئولین مصونیت داشته باشند مشکل این مملکت هیچ وقت بهتر که هیچ بدتر هم خواهد شد
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    4 3
    چندی پیش خبری از فردی منتشرشدکه تعدادی کلید قورت دارده بودکه ازمعده اوخارج شد،اوحسن کلیدبودکه به همین دلیل لکنت داشت وبعداز خروج کلیدهانطقش بازشده وخزعبلات میبافد،لذا با توجه به سیاست قوه قضاییه مبنی بر برخوردبا منتشرکنندگان اکاذیب ودروغگویان وتشویش کنندگان اذهان جامعه،بایدبا اوونوچه هایش برخوردشود!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 3
    علاوه بربودجه عمرانی،یک بودجه مهم یادتان رفته(درسته دولت ووزرا روحانی ترک فعل کرده بودنند که کارخوبی هم کردنند-کارهای عمرانی زیربنایی که طی ده تاسی سال پیش درراهها،صنایع مختلف وشهرسازی....)هزینه شده(البته بین کارفرما،مشاوران طراح وناظران وپیمانکاران تقسیم ودزدی شده)درحال خراب شدن هستند وعنقریب فجایع بدتراز متروپل سرملت میآورد(سند:امروزیک پل پرتردد درشمال شرقی اصفهان که ازرویش رفتم یک صدای عجیبی داد ووقتی اززیرش برگشتم،یک ترک بزرگ خورده بود)
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 3
    عکس یادآور دوره تفرعنی یکی چتر یکی دستمال دیگری پنکه و اتوی اصلاح در هر صورت خوابشان هیچگاه تعبیر نمیشود . برجام شما مرده بدنیا آمد مردم ایران تن به ذلت کدخدائی نمیدهند
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    مرگ برپهلوی
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    روزگارملت سیاه کردین
  • میثم IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    وقتی با افراد نا کارآمد و دارای تفکرات ضد امنیت ملی برخورد نشود و در حاشیه امنیت باشند انتظاری بیش از این نباید داشت.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 0
    روحانی حرف نزنه، کسی نمیگه لال تشریف داره
  • محمدکریم IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    6 2
    حالا خدارو شکر که رییسی شد رییس جمهور که دلار بشه 5 هزار تومان....متهمان سر در برف
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 2
      اون 5 تومن مال زمانی بود که شما نفهمها مملکت رو 8 سال نسپرده بودید دست وحشیهای غربپرست تدبیر و امید که شخمش بزنند
  • سعید AT ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    4 1
    این فرد فریبکار و جاه طلب ، عمرم نباشد ، چشم به مجلس خبرگان دارد و وقیحانه ، نظر اکثریت قریب به اتفاق مردم نسبت به خودش و اطرافیانش را نادیده می گیرد .
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 2
    چقدر توهم توطئه دارید.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    محاکمه و مصادره اموال حداقل مجازات دولتمردان روحانی است، از مدیرکل به بالا باید مشمول این مجازات بشن
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 3
    بهترین دوران تاریخ جمهوری اسلامی دوران سید محمد خاتمی بود. چون با دنیا تعامل داشت
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 1
      بمیر!
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 3
    روحانی به مراتب دولت بهتر و منظم تری داشت. اینو نمی‌تونید منکر بشید
  • سید فروزان CH ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    روحانی دروغ نگفت در تحول اقتصادی ،چنان تحولی انجام داد که ذخیره ارزی و طلا مملکت را به غارت ،بدهی رکورد دولتی ، دزدی و رانت و آتش زدن به اموال دولتی بنام خصوصی سازی ، یعنی پادشاهان قاجار را ایشان رو سفید کرد‌ حالا هم با گردهمایی وزرا و مدیران و استانداران !!!!!!!قصد کودتا دارد تا اندوخته ارزی و طلا را مجددا به غارت و کلید معروفش را در سینی طلا تحویل امریکا باید گفت ماشالله حسن اقا ماشالله
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    هر کس پشت پروژه استعفای رئیسی ایستاده یه عوضی بده
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    یک ملیون شاکی اصل نودیقانون اساسیدارد که تا محاکمه ومجازات نشود هرگز شیخ بنفش پوشرارها نخواهد کرد کفتم بدانید باقیشگردن انها هست که محکمهاش نمیکنند خیلیزودیک اتعاقاتیخواهد افتاد
  • AF ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    این آقا کار های بد زیادی را انجام داد، اما آنچه که دل مارا به درد آورده اهانت های ست که نسبت به شعایر دینی میکرد ، نه یکبار نه چند بار ، مستقیم و غیر مستقیم ده سال تمام توهین کرد . این آدم را به سید الشهدا میسپاریم .
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    چرا مملکت نمی تواند اقتصاد را مدیریت کند، وضع ارزش پول ملی خیلی روحیه مردم را خراب کرده کاش یک شرکت دولتی خصوصی به تولید اینترنت پرسرعت برای داده های حجیم مخصوص دانشگاه ها و اساتید و داننشجویان می پرداخت
  • علی طول‌لاتی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    اگر ذره‌ای از صحبت‌های این معلوم‌الحال درسته خدا حفظش کنه، اما اگر دروغ می‌گوید خدا نیست و نابودش کنه؛ هم خودش و هم همراهانش را.
  • آنتی اصلاح طلب IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    به خدا به نیت ملت ایران چنانش کنم شغال روباه 🦊 کفتار صفت و تا زودتر بره پیش شیخ مغروق در استخر فرح
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 1
    شیخ زبون باز کردی
  • نصر IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    خداوند به این سید بزرگوار اقای رئیسی و دولتش توفیق دهد هر چه زودتر دست این جاسوسان انگلیسی را رو کند وعمال جاسوس را از دولت خارج کند..
  • نصر IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    خداوند به این سید بزرگوار اقای رئیسی و دولتش توفیق دهد هر چه زودتر دست این جاسوسان انگلیسی را رو کند وعمال جاسوس را از دولت خارج کند..
  • آره IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 1
    بجای مغلطه و اضافه گویی شماهایی که سینه چاک رئیسی بودید بیاید بگید چی شد شق القمر ایشون؟؟؟چرا ارز و سکه دارن رکوردهای فضایی میزنن درحالیکه روحانی ۱۶ ماهه رفته؟؟!!
    • پری مجرد 43 ساله IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 5
      غلط خوردی به روحانی رأی دادی
  • خادم IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 2
    نرخ ارز دولت خاتمی رو ناخواسته لو دادی. ابتدا و انتها دوره رو نگاه کنید. تنها دولت موفق بعد از انقلاب که متاسفانه برنتابیدید
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    روحانی دلار 2950 تحویل گرفت و 30000 تومان تحویل داد
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 2
    فقط ریشش را رنگ میکرد و فرصت فکر کردن نداشت
  • حسين DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    اسكاتلندى و لندنى دو روى يك سكه هستند و بعبارت ديگر سگ زرد برادر شغال أست،تنها تدبير بازادشت اين اراذل و اوباش سياسى خائن و مزدور و وطنفروش ميباشد ، اسكاتلندى ، لندنى،جواد نيويوركى ،عراقچى،جهانگيرى ،كه با دستبند و پس گردنى و اردنگى در برابر دادگاه محاكمه بشن.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 2
    خداوند لعنتتان کند مملکت را سپردید به دلالهای از خدا بی خبر و خودتون از پشت ویترین شیشه ای لبخند زدید بر نتایج نیرنگ خود به حق،حصرت زهرا سلام الله علیها ریشه همه سیاست بازان رنگ ونیرنگ اصلاحات از این سرزمین کنده شود #سیاست-شیخ-تزویر
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    وی همدست روحانی است توبیست دقیقه برجام رانخونده تصویب وبه ملت ایران تحمیل کرد
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    نهاد های مربوطه نسبت به شناسایی عوامل نفوذی دشمن در دستگاههای تصمیم ساز هوشیاری بیشتری داشته باشند،پروژه ی ایجاد نارضایتی در مردم در دستور کار نفوذی های دشمن است
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 2
    روحانی غلط زیادی کرده که به صحنه سیاست برگرده
  • رضا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    موجودی صندوق ذخیره ارزی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است . که تحویل روحانی داده شده بود.
  • US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    اگر عرضه داشتید مملکت را ادا ه میکردید، نه اینکه بعد از یه سال روحانی حرفهایی یی که همه میدونن را بزنه ازش بترسیدو کلی چی علیهش بنویسید، اگر بلد بودید از افتخاراتتون میگفتید، و انقدر نیاز ینبود از این بنده خدا بترسید
  • reza IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 1
    روحانی دلار را هفت برابر کرد در چهار سال . تاقبل اغتشاشات دلار فقط ۱۷ درصد در یک سال رشد کرده بود این اغتشاش را راه انداختند که دلار ببرند بالا اصلاح طلب ها.قبل اغتشاشات هم نمی گفتند دلار ۱۷ درصد گران شده می گفتند رسیده به ۳۳ هزار تومان. در صد مهم است مگر حقوق را درصدی هر سال افزایش نمیدهند.مگر یارانه هفتصد درصد رشد نداشت . همه چی بهتر میشه . هر چی هم برا بالا با حقوق جبران میکنند . در ضمن دوباره دلار را نبارند پایین وضع بهتر میشه. مهمترین خرج مردم هم خانه است که با ساخت خانه مشکل اساسی مردم حل میشه. رو حانی بگویند چرا خانه در این چند سال نساختند که خانه آنقدر گران بشه.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      تو میگی اغتشاش ؛
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    روحانی باعث و بانی وضع موجود
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    آشوبهای اخیر ، امتداد فتنه ۸۸ است. آیا عوامل اصلی آن در طی این ۱۳ سال، بیشرفتر و مزدورتر نشده اند که شبکه فاحشه های بهایی را همراهی کنند؟ نشانه های میدانی، تایید کننده این موضوع می باشد. به خدا توکل کنیم و خدمت رسانی به مردم را طوری افزایش دهیم که توطئه دشمن خنثی شود.
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 1
    بیخود خودتان را خسته نکنید. هر وقت حسن روحانی صحبت کرد ی سمی وارد ذهن مخاطبین خودش می کنه که با صدتا از این مقاله های شما هم خنثی نمیشه. جنس دروغهای حسن روحانی خیلی خاصه. فقط آدمهای حرف زن حرفه ای می تونن حریفش بشن و مهارش کنن.
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    آقا اگر این مرد ریش بنفش خیانت کرده و یا اگر ادعا خدمت دارد چرا را در یک دادگاه عادلانه به ادعا ها و یا اتهامات او بررسی نمی شود
  • علی IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 1
    روحانی علاوه بر روحیه متکبرانه و قدرت طلبانه اش بسیار ساده لو نیز میباشد و باد کردن او توسط برخی وزرای کابینه اش او را به اشتباه انداخته و مسیر غلط را پیش گرفته است و فکر میکند میتواند دوباره به عالم سیاست برگردد اعتماد بی جا به امریکا و اروپا و امضای برجامی که هرگز متنش را نخوانده واز لغو تحریمهایی سخن گفته که هرگز در متن برجام نیامده بود و گره زدن تمام مشکلات کشور حتی اب و نان و هوای مردم به برجام نشان از ساده لو بودن او داشت و برای همین هم بازیچه دست چند وزیرسیاست باز کابینه اش شده و توهم او را برداشته است امروز نه هاشمی است که از او حمایت و برایش از حیثیتش خرج کند و نه امثال خاتمی که مهر فتنه و بازی در زمین دشمن برپیشانی آنها خورده جایگاهی در میان مردم دارند که از او حمایت کنند روحانی تاریخ مصرفش تمام شده است بهتر است برود و برای آخرتش کاری کند چون خیلی زود دیر خواهد شد
  • مجید US ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    بجای متهم کردن این و آن مشغول ۴ میلیون منزل بشید که حداقل قبل از سوت پایان این دوره ۵۰ تا ساخته باشید. مگر گناه روحانی برجام نبود؟ خوب شما که قرار بود آن قرارداد را پاره کنید. این همه مذاکره برای چه؟ مخلص کلام اینکه با فحاشی به جایی نمیرسید
  • نرگس مهاجر IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    آقای روحانی، شما در آن هشت سال خیلی کار کردی و خسته شدی. کمی خستگی درکن. چند بار استخر برو. هم برای خودت خوب است، هم مردم.
  • طوفان IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    اقايان حسن روحاني بد، احمدي نژاد بد، خاتمي بد، رفسنجاني بد و ... الان كه نوبت رئيسي بفرماييد كي خوبه وضعيت حال حاضر از نگاه شما چطوريه؟ اصلا دغدغه معيشت داريد!!!!! اصلا تو اين جامعه هستيد!!!!
  • محسن IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    کاپیتالاسیون جدید و تسلیم بی قید وشرط کشور برگشت به صدسال پیش سال 1919 با چه روئی اینکار را میکنن اسهال طلبان از کجا حمایت میشوند طیف قدرت شان چیست پشت پرده چه میگذرد که مردم نمیدانند کدخدا اینقدر قدرت دارد
  • انوش IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    بهترین رییس جمهور تاریخ ایران حسن روحانی بود برای آدم باسواد که بفهمه
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    شکی نیست که منظور اقای روحانی از " اختیار بیشتر تیم هسته ای " دقیقا وارد کردن ایران در بازی بسیار خطر ناک امنیتی با برجام موشکی و منطقه ای و خلع سلاح ایران در برابر امریکا و ارتش نیابتی امریکا یعنی داعش است .
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    پری بلنده کجاست
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      ( عفت مرعشی ) رفت
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 1
    رییس جمهور بازنده، صفت خوبی بود که به درستی در مورد حسن فریدون صدق می‌کند.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    واقعیت بدون تعارف تا زمانی که متهمین و مجرمینی مثل اقایان حسن روحانی - اسحاق جهانگیری - بیژن زنگنه - عباس اخوندی -نوبخت - علی ربیعی و.... و عقبه های اطلاعاتی و ایدوئولوژیک و سیاسی انان مثل حجاریان - تاجیک - بهزاد نبوی - موسوی خوئینی و... حریم امن دارند و کسی نمیتواند برخودد جدی با انان بکند کشور همواره در معرض تهدید و فتنه و اختلاف و اشوب قرار دارد .
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 1
    هرحرکتی برضد جمهوری اسلامی منطقا شامل شراکت همه مخالفین میشود بافرمانده ای شیطان وازنابش حال ممکن است با جناح چپ سپاه یاراست یاپیاده نظامیا همه بیکباره .مشل اغتشاشات اخیر
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    دولت رییسی دولت رییسی که میگفتید این بود ؟ دلار شده ۴۰ هزار
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    "روحانی سال ۱۳۹۲ در حالی دولت را دست گرفت که موجودی خزانه کشور نزدیک به ۱۶۲۳ میلیارد تومان بوده !".اینکه همان روز اول اعلام کرد،"خزانه" خالی است؟.نکنه میخواست با تاراج این پولها،ازقبل دستش رو پیش بگیره!؟.اینقدر با ول بودن این طرف که اقتصاد را به ورشکستگی کشاند با اعصاب ملت بازی نکنید!.اگر میتوانید از حلقومش بیرون بکشید!.
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    همین که امریکا و اروپا حتی بقال سر کوچه رو هم گذاشتند تو لیست تحریم ولی روحانی نیست ، یعنی یه جای کارش می لنگه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    چرا حسن را به جرم دهها هزار مورد ترک فعل ناشی از ضرر و زیان کلی به کشور و مردم محاکمه نمی کنید ؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    اف به : ریش رنگ کرده حسن روحانی نکبت . علی برکت الله .
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    محمود و کروبی و موسوی و هاشمی و فریدن و خاتمی مدتی مورد قبول اسلام و انقلاب بودند بعد طرد شدند و ممکنه با رنگ و لعاب جدید مجدد بیایند
  • شاسی IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    از گرسنگی مردیم کسی بفکر ما نیست مردم زود مردن نان شب نداریم زیر فقر هستیم بیکاری بدبختی بیچارگی شرمنده زن بچه شدیم ماشین گرونه نمیتونیم ماشین بخریم موتور هم نمیتونیم بخریم خدا این بهش میگن زندگی این زندگی بهش میگن همش زجر
  • احسان IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    آب ‌که سربالا میره قورباغه ایوعطا میخونه .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس